Diili 2022 OFFICAL
Katso lähetysajat : Diili - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (1587)
Huvittavaa taitojen mittaamista koko ohjelma.
Steategisen johtamisen osaaminen on mahdotonta osoittaa ohjelmassa. Toki ropelihattuja ja touhutommeja tarvitaan, mutta syvempään analyysiin ei ole aikaa, ei projektipäälliköillä eikä tuomareilla.
Sähläämistä, selkäänpuukotusta ja persoonilla pelaamista homma on. Toki viihdyttävää sinällään.
Vierailija kirjoitti:
En kestä noita ”neuvonantajia”. Millähän natsoilla he haukkuvat kilpailijoita kaikesta mahdollisesta. Mitään positiivista ei ikinä löydy mistään. Tuskinpa selviytyisivät noista tehtävistä yhtään paremmin.
Ja joo, tokihan tuo rooli on formaatin määräämä, mutta edes hiukan inhimillisyyttä voisi näyttää.
Neuvonantajat eivät päätä, mitä meille näytetään ohjelman tekemisestä televisiossa. Kuten Noora sanoo tuossa tänne linkitetyssä Iltalehden artikkelissa:
"– Siinä tehdään telkkaria ja se tiukkuus kuuluu formaattiin. Jos joskus oli liian hyvä fiilis johtoryhmässä, korvanappiin sanottiin, että nyt tiukempaa palautetta, hän naurahtaa."
"Noora korostaa kuitenkin, että draamaa rakennetaan myös leikkausvaiheessa, eikä asiat ole niin mustavalkoisia, kuin miltä ne televisiossa vaikuttavat."
Toni:
"– Jos keskityttäisiin pelkästään kehumaan vain, menisi liikaa aikaa siihen, että siiloutuu asioita esiin.
Hän täsmentää, että johtoryhmässä mennään suoraan asiaan, sillä myös neuvonantajilla on aikapaine.
– Mennään suoraan asiaan kaunistelematta ja ruoditaan ne läpi, hän toteaa."
Vierailija kirjoitti:
Huvittavaa taitojen mittaamista koko ohjelma.
Steategisen johtamisen osaaminen on mahdotonta osoittaa ohjelmassa. Toki ropelihattuja ja touhutommeja tarvitaan, mutta syvempään analyysiin ei ole aikaa, ei projektipäälliköillä eikä tuomareilla.Sähläämistä, selkäänpuukotusta ja persoonilla pelaamista homma on. Toki viihdyttävää sinällään.
Kun kaksi päivää kuvataan ja siitä leikataan reilun tunnin ohjelma, ei kaikkea tietenkään nähdä.
Mitenkä sitten ohjelmaa on kasattu, on eri asia, haetaanko draamaa vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
En kestä noita ”neuvonantajia”. Millähän natsoilla he haukkuvat kilpailijoita kaikesta mahdollisesta. Mitään positiivista ei ikinä löydy mistään. Tuskinpa selviytyisivät noista tehtävistä yhtään paremmin.
Ja joo, tokihan tuo rooli on formaatin määräämä, mutta edes hiukan inhimillisyyttä voisi näyttää.
Aijai Jaajo voi antaa niille potkut jos alkaa liikaa komenteleen. Se on Jaajon tehtävä.
Mikko käyttäytyy täysin tyypillisen ravintolaesimiehen tavoin. Luulee sen olevan normaalia kun omalla alalla toimitaan noin.
Jaajon kommentoinnista Svantelle voi päätellä että empatiakyky ei välttämättä ole mikään Jaajon vahvuus
Olen Nooran kanssa täysin eri mieltä sponsoreiden esiinnoston merkityksestä.
Ilman muuta kiitetään ja annetaan hetki aikaa sponsoreille, jos heitä on täytynyt mukaan haalia. Inhottava hyväksikäyttöfiilishän siitä muuten jäisi.
En tykkää Henkasta (kiusaajatyyppi, ei tule toimeen tietynlaisten naisten kanssa), mutta olen kyllä samaa mieltä hänen kanssaan siitä, että jos hän on hommannut tapahtumalle sponsorit, heille annetaan mahdollisuus sanoa sananen yrityksestään itse tapahtumassa. Noora ja Jaajo teilasivat tämän ihan täysin. Miksi? Eikö tämä ole ihan yleinen käytäntö? Itse ainakin olen ollut tällaisissa tapahtumissa eikä tunnelma ole siitä mennyt pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja joo, tokihan tuo rooli on formaatin määräämä, mutta edes hiukan inhimillisyyttä voisi näyttää.Jaahas, tuo Noora Fagerström on oikein tradenomi (:D) ja ”miehensä kanssa” perustanut jungle juice barin. Siinäpä sitä onkin meriittiä…
Mitä itse olet saanut aikaiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Olen Nooran kanssa täysin eri mieltä sponsoreiden esiinnoston merkityksestä.
Ilman muuta kiitetään ja annetaan hetki aikaa sponsoreille, jos heitä on täytynyt mukaan haalia. Inhottava hyväksikäyttöfiilishän siitä muuten jäisi.
Heh, kirjoitimme samaan aikaan samasta asiasta :)
Hyvä että sanoivat suorat sanat Mikolle. Siis aivan järkkyä käytöstä ja meuhkaamista... Itse -vaikka olen kiltti ihminen- en kauaa kuuntelisi kun mun päälle mesottais ja keskeytettäis koko ajan, vaan sanoisin että anteeksi mutta voitko olla huutamatta ja kuunnella hetken.
Itse ohjelmassa sponsorit ei tullu esille. Onkohan se joku juttu ketä tai mitä Nelonen saa mainostaa. En ymmärrä liike-elämästä mitään mutta ohjelman perusteella itsestään ääntä pitävät ovat menestyjiä.
Tykkään tästä ohjelmasta koska Jaajo mielestäni löytää tehtävien onnistujat hyvin. Hiljaisten puurtajien suoritukset huomataan. Ikärasismia ja kiusaamista ei sallita. Epäonnistuakin saa, jos tunnustaa mokanneensa ja haluavansa kehittyä. Oikein odotan, milloin Jaajo pääsee perkaamaan Sampon kiusaajaporukkaa...
Eihän se nuoren naisen (Noora tai Veera tms.) näytöt nyt olleet kummoisia, mutta muilla kilpailijoilla, varsinkin sillä Henkalla, oli kyllä niin ylimielinen asenne häntä kohtaan, että pahaa teki. Työelämässä olen valitettavasti törmännyt näihin henkkoihin, jotkut porskuttaa tuolla tyylillä valitettavasti koko ikänsä ja hyvä veli verkosto kannustaa. Jotkut onneksi tulee järkiinsä vähän vanhempana. Jännä myöskin huomata, että sitä Viliä ei dissata yhtään niin pahasti, vaikka ei ne senkään saavutukset kovin kummoisia ole.
Vierailija kirjoitti:
Eihän se nuoren naisen (Noora tai Veera tms.) näytöt nyt olleet kummoisia, mutta muilla kilpailijoilla, varsinkin sillä Henkalla, oli kyllä niin ylimielinen asenne häntä kohtaan, että pahaa teki. Työelämässä olen valitettavasti törmännyt näihin henkkoihin, jotkut porskuttaa tuolla tyylillä valitettavasti koko ikänsä ja hyvä veli verkosto kannustaa. Jotkut onneksi tulee järkiinsä vähän vanhempana. Jännä myöskin huomata, että sitä Viliä ei dissata yhtään niin pahasti, vaikka ei ne senkään saavutukset kovin kummoisia ole.
Samaa mieltä, toivottavasti Vili on vetovastuussa seuraavaksi.
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut viihdyttävää katsoa Isabelliä pidempäänkin.
Aivan selvää poliitikkoainesta.
Juttua tuli, kuin puppugeneraattorista loputtomiin ja vakavalla naamalla.
Varjele hänen kaltaisiltaan jossain tiimipalavereissa.
Kahvitauoilla heidänlaisiaan ei kannata päästää aloittamaankaan.
Mun mielestä Isabell oli pettymys. Siinä oli ainesta kauden pahikseksi, mutta sekin lässähti. Olisin toivonut hänestä sellaista samanlaista hahmoa kuin jenkkiversion Omarosa oli: tiukka, sanoo mitä ajattelee, puhuu kuin poliitikko ja tekee mitä haluaa. Isabell vaan haahuili jossain taustalla eikä voinut osallistua mihinkään, koska "lisää tähän milloin mikäkin tekosyy".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisi ollut viihdyttävää katsoa Isabelliä pidempäänkin.
Aivan selvää poliitikkoainesta.
Juttua tuli, kuin puppugeneraattorista loputtomiin ja vakavalla naamalla.
Varjele hänen kaltaisiltaan jossain tiimipalavereissa.
Kahvitauoilla heidänlaisiaan ei kannata päästää aloittamaankaan.Mun mielestä Isabell oli pettymys. Siinä oli ainesta kauden pahikseksi, mutta sekin lässähti. Olisin toivonut hänestä sellaista samanlaista hahmoa kuin jenkkiversion Omarosa oli: tiukka, sanoo mitä ajattelee, puhuu kuin poliitikko ja tekee mitä haluaa. Isabell vaan haahuili jossain taustalla eikä voinut osallistua mihinkään, koska "lisää tähän milloin mikäkin tekosyy".
Isabell esitti yrittäjää. Hän antoi todella huonon kuvan itsestään negatiivisella asenteella, vaikka oli tuhannen taalan paikka saada firmalleen näkyvyyttä ja ilmaista mainosta.
Olihan sielä eilen sointukin neuvojaan antamassa,en kyllä saanu kiinni mitä hän neuvoi.
Tuli tässä festarijaksossa ilmi selvästi, että kilpailijoissa on paljon
pikku-narskuja. Minä tein kaikkea, tuo ei mitään, tuo ei saa valmiiksi, tuohon ei voi luottaa. Tehtävien jaossa ei tehty työlistaa, ja jaettu siitä tehtäviä, joiden sisältö olisi yhdessä mietitty. Jos nuo ovat oikeita yrittäjiä, ihmettelen miten selviävät yhdestäkään päivästä omassa yrityksessään.
Taitaa Jaajo ja neuvonantajat muuttua tiukemmiksi, mikä on vaan hyvä.
Tämä jakso näytti siltä.