Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS: Evan ekonomistin mielestä bensa on edelleen halpaa

Vierailija
21.02.2022 |

Elinkeinoelämän valtuuskunnan ekonomisti Sanna Kurrosen mukaan bensa on yhä halpaa, jos hinnan suhteuttaa suomalaisten elintasoon.
– Bensan hinta ei ole noussut sen nopeammin kuin muutkaan kuluttajahinnat 2000-luvulla, Kurronen sanoo.
– Kun ihmisten palkat ovat nousseet, ei kaksi euroa ole sama asia kuin vuosikymmeniä sitten, hän huomauttaa
Kurronen kritisoi tukitoimia. Kompensointi olisi Kurrosen näkökulmasta paikallaan vasta, mikäli hinnat nousisivat vielä useamman kymmentä prosenttia. Hintojen liikehdintä kuuluu markkinatalouteen, ja se tulisi hyväksyä.
Tässä tuli totuus. Bensa on siis edelleen halpaa. Kaikenlaiset mielenilmaisut on siis täysin typeriä ja perusteettomia.

Kommentit (89)

Vierailija
21/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jakeluvelvoite ei kuulu markkinatalouteen, joten se täytyy laittaa tasolle 0%.

Näin on. Kommarit vaan saunan taakse!

Vierailija
22/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mihin se edellinen ketju katosi? Se jossa tuota nimiteltiin vihervassariksi ja kehotettiin äänestämään oikeistoa? :D

Kokoomuksen johto ja osa "oikeistolaisista" ekonomisteista ovat näitä oikeistoon soluttautuneita vihervassareita. Vain Ps, Kd ja Liike nyt ovat oikeita oikeistopuolueita, ei Kokoomus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bensiinin litrahinta on tällä hetkellä Suomessa maailman kuudenneksi korkein. Dieselin hinnan osalta Suomi on peräti maailman neljänneksi kallein maa.

Miksi juuri Suomessa pitää olla lähes maailman kalleimmat polttoaineet ja sitä kautta myös kalliit kuljetuskustannukset? Nykyhallitus nauttii kansalaisten elämän kurjistamisesta.

https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/a1856073-0ee6-4478-9695-9cca11294745

Vierailija
24/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen mielipide.

Vierailija
25/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan punikkitutkija ei ole vvielä errannut polttoaineen hintaa Suomalaisten ostovoimaan verrattuna muihin Eurooppalaisiin maihin.

Se olisi liian karu totuus.

Punikit sumuttaa köyhää kansaa kuten tavallista.

Vierailija
26/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Bensiinin litrahinta on tällä hetkellä Suomessa maailman kuudenneksi korkein. Dieselin hinnan osalta Suomi on peräti maailman neljänneksi kallein maa.

Miksi juuri Suomessa pitää olla lähes maailman kalleimmat polttoaineet ja sitä kautta myös kalliit kuljetuskustannukset? Nykyhallitus nauttii kansalaisten elämän kurjistamisesta.

Koska suomalaiset on yksi maailman rikkaimmista kansoista, koska luonnonvarat, otollinen ilmasto ja sijainti kaiken keskellä eiku..

Vierailija
27/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Punapuolueet tekevät vaalityötä köyhdyttämällä keskiluokasta putoavia köyhälistöön.

Jokainen köyhyyden rajalle ja palveluiden varaan pudonnut suomalainen on punikkipuolueiden potentiaalinen äänestäjä ensi vaaleissa.

Vierailija
28/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outo tuo palkannousuvertaus. Esimerkiksi dieselin hinta on pompannut viime kesän 1,4€ --> 1,8€. Ei ole ainakaan minun palkka noussut samaan tahtiin.

Lyhyellä aikavälillä kenties näin mutta olet sitä ennen saanut nauttia pitkään halvasta polttoaineesta suhteessa palkkaasi

Vierailija
29/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin se edellinen ketju katosi? Se jossa tuota nimiteltiin vihervassariksi ja kehotettiin äänestämään oikeistoa? :D

Kokoomuksen johto ja osa "oikeistolaisista" ekonomisteista ovat näitä oikeistoon soluttautuneita vihervassareita. Vain Ps, Kd ja Liike nyt ovat oikeita oikeistopuolueita, ei Kokoomus.

KOK, PS, KD ovat konservatiivipuolueita virallisen määritelmän mukaan.

Yksipuoluejärjestelmään tähtäävät oikeistopuolueet on Suomessa kielletty,

Sensijaan yksipuoluejärjestelmään tähtäävät sosialistipuolueet on Suomessa sallittu.

Vierailija
30/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa vähentää kulutusta, hintojen on noustava.

Maailma ei palastu sillä että Suomalaiset siirtyvät kivikaudelle.

Vierailija
31/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua yksityisautoilun kannalta bensan hinta niin huoleta, vaikka itse autoa tarvitsenkin joka päivä. Enemmän huolettaa hinnan nousun vaikutukset kaikkeen muuhun, mikä liikkuu renkailla - tuotteet ja palvelut.

Sähköautot on tätä päivää.

Sähköautoja on 0,8 % Suomen autokannasta.

Sähköauto ei ole tätä päivää 99,2 % Suomalaisautoilijoista.

Vierailija
32/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on hyvä alku. Jonkun se aina täytyy uhrautua ensin ja näyttää muille esimerkkiä, muuten mitään ei tapahdu.

Vierailija
33/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei minua yksityisautoilun kannalta bensan hinta niin huoleta, vaikka itse autoa tarvitsenkin joka päivä. Enemmän huolettaa hinnan nousun vaikutukset kaikkeen muuhun, mikä liikkuu renkailla - tuotteet ja palvelut.

Oikeanlaisella politiikalla luvut on pian toisinpäin. 

Vierailija
34/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä Sannan kanssa, toivotaan että polttoaineen hinta nousee kesää kohden huomattavasti.

Huomaat sitten ruokakaupassa kun lasku kasvaa. Sähkölaskukin saatta maksaa enemmän. Ja vuokrat ja vastikkeet nousevat. Palveluihinkin tulee indeksikorotus.

Mikään ei ainakaan halpene.

Vierailija
35/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se on hyvä alku. Jonkun se aina täytyy uhrautua ensin ja näyttää muille esimerkkiä, muuten mitään ei tapahdu.

Suomesta on hyvää vauhtia tulossa VAROITTAVA esimerkki vihreästä siirtymästä.

Se tuskin on koko pallon kannalta eduksi että muut sitten älyävät olla vähentämättä päästöjään kansan hyvinvoinnin kustannuksella.

Vierailija
36/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millä politiikalla sähköistät Suomen teillä päristelevät 2,5 miljoonaa henkilöautoa?

Hattarapääidea taas tulossa vai?

Vierailija
37/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyvauhdilla menee yli 200 vuotta ennenkuin kaikki Suomen autot on sähköautoja.

Vierailija
38/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiinalaiset varmaan pohtivat, että "kyllä meidänkin nyt pitää tehdä jotain, kun tuo Suomikin onnistui ajamaan kansalaisten elämän noin kurjaan tilanteeseen".

Vierailija
39/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verot ja inflaatio vie rahat siltäkin 10 % parhaiten tienaavista Suomelaisista joilla olisi edes teoriassa varaa ostaa sähköauto.

t. 5400 € brutto kuussa tienaava.

Vierailija
40/89 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä voin ostaa 40 000 € sähköauton jos valtio antaa siihen 20 000 € välirahaa.

Ostin juuri 20 000 € käytetyn diesel Volvon seuraavaksi 10 vuodeksi.

DI

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kuusi