Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla ei ole roskista vessassa

Vierailija
07.07.2015 |

Kuljetatteko verikääröt aina taskussa tai kädessänne keittiön roskikseen? Vai vedättekö pöntöstä alas ja tukitte viemärin? Ajatteletteko lainkaan vieraitanne ja heidän kuukautissuojiaan? Minne heitätte käytetyt korvanpuhdistuspuikot? Minne heitätte wc-paperihylsyt? Käärin kerran käytetyn siteen paperiin ja laitoin laukkuuni kun vessassa ei ollut roskista, ja kun pääsin kotiin unohdin sen sinne ja ihmettelin pahaa hajua laukussani vasta päivien päästä.

Kommentit (225)

Vierailija
21/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:40"]

Ongelma poistuu kun sitä ei ajattele. Tuttavani mielestä roskis vessassa on nolo juttu. Se olisi kuin myöntäisi ääneen, että naisella on kuukautiset. Sellaista asiaahan pitää hävetä.... (ei tosin minun mielestäni)

[/quote]

Niin - ja sivistynyt nainenhan ei vaihda sidettä kylässä ollessaan...

Vierailija
22/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelma poistuu kun sitä ei ajattele. Tuttavani mielestä roskis vessassa on nolo juttu. Se olisi kuin myöntäisi ääneen, että naisella on kuukautiset. Sellaista asiaahan pitää hävetä.... (ei tosin minun mielestäni)

[/quote] Tama ystava ei ole sitten koskaan yopynyt hotellissa tai syonyt hyvassa ravintolassa? Hyvinvarustettuun kylpyhuoneeseen ja vessaan kuuluu AINA roskis.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...
[/quote]

;DD "miltä tämä appiukon silmään näyttää?"

Vierailija
24/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:43"]

Appivanhempien mökillä ei ollut vessassa roskista. Ainut roskis oli tuvan nurkassa toisella puolella mökkiä. Kivaa kuskailla veristä sidettä (paperiin käärittyä tietty kylläkin) sinne, kun tupa täynnä porukkaa. "Hei mitä sulla on siinä kädessäs?" No kuule...

[/quote]

No mä voin kuulkaas esitellä teille kaikille...

Vierailija
25/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse kuukuppia ja tytär kestositeitä. Tyhjät rullat viedään poltettaviin. Korvapuikot vien keittiön roskikseen, tosin sen homman yleensä hoidan vessan vieressä kodinhoitohuoneessa, jossa meillä ne toisinkin on. Suoraan sanottuna en ole ajatellut vierailijoiden kuukautissuojia. Olisi aika ikävää sekin, että ne jäisivät siellä meidän vessassamme haisemaan, kun tyhjennysväli olisi tosi harva. Vai pitäisikö sitä jokaisen naisvieraan jälkeen käydä kurkkaamassa onko roskiksesta jotain?

Vierailija
26/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:44"]

[/quote] Tama ystava ei ole sitten koskaan yopynyt hotellissa tai syonyt hyvassa ravintolassa? Hyvinvarustettuun kylpyhuoneeseen ja vessaan kuuluu AINA roskis.

[/quote]

Tämä ystävä on itse jo vaihdevuosi-iässä ja vähänlaisesti harrastanut elämässään matkustelua tms.

Vierailija
27/225 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaisi muutenkaan jättää siteitä vieraisiin vessoihin, vessaroskikset yleensä kuitenkin täyttyvät niin hitaasti eikä niihin mene mitään mikä alkaa haista muuten kuin kuukautisten aikaan.

Vierailija
28/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:29"]Ihanko oikeasti on näin paljon naisia  joilla ei ole vessassa roskista? Huh, yököttävää ja ajattelematonta, luulin että on vain poikamiesten pahe... :S [/quote] No mulla on pieni yksiö ja vessaan ei oikein mahdu roskista ja toisaalta keittiön roskis on heti vessan oven vieressä.

[/quote]

Mullakin on pieni yksiö, satavarmasti pienempi kuin sulla, vessa on ihan älyttömän pieni, mutta kyllä sinne silti pieni roskis mahtuu. 

t. lainattu

Vierailija
29/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä te kuukupin käyttäjät pesette kuppinne? Tosi ällöttävä ajatus että käytätte vessani lavuaaria, sitä samaa jossa pesen kasvoni

Vierailija
30/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 08:03"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 07:29"]Ihanko oikeasti on näin paljon naisia  joilla ei ole vessassa roskista? Huh, yököttävää ja ajattelematonta, luulin että on vain poikamiesten pahe... :S [/quote] No mulla on pieni yksiö ja vessaan ei oikein mahdu roskista ja toisaalta keittiön roskis on heti vessan oven vieressä.

[/quote]

Mullakin on pieni yksiö, satavarmasti pienempi kuin sulla, vessa on ihan älyttömän pieni, mutta kyllä sinne silti pieni roskis mahtuu. 

t. lainattu
[/quote]
Sauna vie aika ison osan kylppäristä ja pesukone.

Vierailija
31/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kuin täällä olisi lauma pikkutyttöjä valittamassa, kun menkkaveri on niin ällöö hyh hyii

Vierailija
32/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.vauva.fi/keskustelu/4519354/ketju/tamponeja_ei_saa_vetaa_vessanpontosta

eikä topseja, vanulappuja, talouspaperia, siteitä jne..

Vierailija
33/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä tykkään, että vessassa on roskis. Minulla on kuukautiset vain pari päivää kuukaudessa, mutta vanulappuja ja topsitikkuja käytän päivittäin lärvini puhdistamiseen ja meikkaamiseen. Myös hammaslankaa, hammastikkuja, tyhjiä shampoopulloja, käytettyjä partakoneenteriä, vaatteista irti leikattuja pesulappuja, muovisia pakkauskääreitä ym. sellofaaneja, hiusharjasta irrotettuja hiustuppeloita sun muita ROSKIA on kiva heittää käden ulottuvilla olevaan roskikseen. Eikä haise miltään. Roskiksen voi nimittäin tyhjentää ihan niin usein kuin viitsii!

Vierailija
34/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vessasta matkaa keittiön roskikseen 8 askelta, joten en pidä tarpeellisena ahtaa pieneen vessaan roskista. En myöskään pidä siteitä/tamponeja saastaisina tai häveliäästi piiloteltavina. Siteet kääräisen siihen muovipäälliseen ja laitan roskiin. 

Vierailija
35/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän itse kuukuppia ja kangassiteitä. Omassa vessassani heitän verisen siteen kylpyhuoneen pyykkikoriin (meillä siis tullaan vessasta pois kylpyhuoneen kautta. Toinen, pienempi vessa on erikseen, sitä tosin en käytä menkkojen aikaan.) Ja oma perhe heittää vessapaperin hylsyt takan eteen koriin.

Molemmissa vessoissamme on roskis - ihan vain vieraita varten.

Vierailija
36/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleisimpiä syitä siis, ettei ole roskista:

- menkkaveri ällöttää ja/tai haisee roskissa, joten ei haluta vessaan roskista

- vessa on niin pieni, ettei sinne mahdu roskista

- vessassa ei tule juuri mitään roskaa tai ne voi kantaa helposti keittiöön

onko mitään muita syitä?

Vierailija
37/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:22"]

yleisimpiä syitä siis, ettei ole roskista:

- menkkaveri ällöttää ja/tai haisee roskissa, joten ei haluta vessaan roskista

- vessa on niin pieni, ettei sinne mahdu roskista

- vessassa ei tule juuri mitään roskaa tai ne voi kantaa helposti keittiöön

onko mitään muita syitä?

[/quote]

unohtui vielä se yksi:

- roskat (tamponit, vanulaput, topsit, paperit, jne..) vedetään pytystä alas, joten ei tarvita roskista

Vierailija
38/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeämpää mun sukulaisten ja ystävien viihtyminen, kuin joku roskis vessassa. Aika pieni vaiva se on tyhjentää. Mun vieraat tajuaa myös hyvin paketoida siteensä ja tamponinsa, ei ne erotu roskista mitenkään. Tyhjennän roskiksen usein muutenkin, etenkin kun on omat menkat. Ja käytän siinä roskiksessa pusseja, mitä tulee ostosten mukana kaupasta muutenkin. Joo, se ajatus toisen menkkaveristä roskissa voi olla ällöttävä, mutta oottakaas kun ootte pyyhkineet vauvanne takamukset kakasta.. Tai muuten kasvatte aikuisiksi..

Vierailija
39/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitteko kuvitella, etten koskaan ole tullut ajatelleeksi tuota roskista vessassa vieraiden kannalta?
Olen kotona kiikuttanut siteet ym toiseen roskiin, kun meillä niin usein tyhjennetään roskat.
Nyt kun mietin, kaikkialla missä olen vieraillut on ollut roskis vessassa. Täytyy hankkia tämän ketjun innoittamana.

Vierailija
40/225 |
08.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te roskiksettomat meikkaa? Onko järkeä kiikuttaa meikinpoistolaput muualle?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi