Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen lapseton, sain kuulla olevani outo sen vuoksi kun lapsia en halua

Vierailija
21.02.2022 |

Näin minulle tokaisi eräs luolamies, lapsettomat on kuulemma avun tarpeessa ja olemme katkeria, kun emme halua lapsia. EIkö ole pöyristyttävää, vielä tällaisia valitettavasti on 2022 luvulla. Sanoin toki takaisin, mutta en nähnyt tarvetta jatkaa keskustelua ihmisen kanssa, jolla ottaa selvästi egon päälle naisten lapsettomuus, kokiko uhkana tms. en tiedä mitä tyydytystä tuollaiset ihmiset saa, jos saa lapsettomia lytätä. En tiennytkään olevani katkera tai hullu, mutta jotkut on sitä mieltä, kun ei halua lapsia. Olen työssä käyvä nainen, ikää kohta 33, ei miestä, en halua avioon, sen sijaan olen käynyt kouluja, opiskellut 2 ammattitutkintoa, ja nyt tähtään kevällä maisterin tutkintoon. Olen matkustellut paljon. Olen taloudellisesti hyvässä asemassa, velkaa nolla euroa ja senkin edestä säästöjä, töitä olen tehnyt paljon ja kerryttänyt varallisuutta. Olen itsenäinen enkä kaipaa miestä ja lapsikatrasta ympärille, mutta saan kuulla olevani hullu ja katkera. Mietin, että mitä tällaisten päässä liikkuu, tämä vuodatus tuli siis miehen suusta, ottaako se miehillä egon päälle, jos joku ei halua lapsia ja sitä perus pakettia? Ja jos mies ei halua lapsia niin onko se ok?

Jos olisin tehnyt lapsia, niin en uskoa, että tähtäisin nyt maisterin tutkintoon, en usko, että olisin taloudellisestai hyvässä asemassa, en usko että olisin kovinkaan onnellinen jos olisin tehnyt lapsia muiden halujen mukaan jos itse ei halua lapsia. Olen nähnyt lapsuudessa perheväkivaltaa, pettämistä ja riitelyä joka oli jatkuvaa, kotona sai pelätä kun olin lapsi. Joten en halua sitä samaa perhepakettia. Sen sijaan olen taannut itselle vakaan taloudellisen pohjan, käynyt kouluja ja tehnyt paljon töitä, hakenut turvaa itselle kun lapsena sitä en aina saanut.

Kommentit (152)

Vierailija
121/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle työkaveri sanoi, että "me ollaan kaikki loppupeleissä yksin". Tämän lauseen sanoi mies, jolla perhe, lapsia ja vaimo.

Vierailija
122/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan perheelliset uskovaisia, kun tuntuu että kaikki perheelliset on aivopestyjä. Pelottavia lahkolaisia jotka yhteiskunta aivopessy. Sitten katkerana itkevät täällä surkeaa elämäänsä, jossa puolistot pettää ja velka painaa niskaan, ei käy kateeksi.

No, lapset on jo isoja, mies on vielä tässä, on matkusteltu, velkoja on lyhennetty, omaisuutta on jo melkoisesti. Ihan hyvin on kaikki mennyt. Lapsetkin terveitä, hyväkäytöksisiä ja elämässään pärjääviä kaikista kauhukuvista huolimatta. En ole ollenkaan katkera, olen elänyt hyvää ja antoisaa elämää. Myös varsin villin nuoruuden, opiskellut ja asunut ulkomaillakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se ole sun vika kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en ainakaan halua lapsia enkä naimisiin, enkä velka taloa koska:

- mies pettää varmasti jossain kohtaa, sitten jo jäät yh-äipäksi tai jäät kulissiavioliittoon ja olet onneton

- naisen kroppa muuttuu synnytyksen jälkeen, eikä mitenkään timmimmäksi

- lapset ei ole ilmaisia

- aina saa olla passaamassa ja omaa aikaa ei ole

- yövalvomiset

- velkahelvetti ei kiinnosta, ei kiinnosta nukkua huonosti sen takia, että velat painaa niskassa

- olen aito ihminen, enkä osaa teeskennellä kulissiliitossa

- ei omaa aikaa

- näen vain kuluja en säästöjä, olen rahan perään ja sitä pitää olla ja paljon, tavoite 100 000 euroa, olen nyt puolessa välissä, enkä kaipaa lapsia tai miestä syömään niitä rahoja

- en voisi kehittyä ihmisenä

- en halua palloa jalkaan ja lista vain jatkuu...

Jos jonkun mielestä väärin, niin siitä vaan.

Samanlaisista syistä tietty määrä eläimistä ei lisäänny eläintarhassa.

Sitten ne voimakkaimmat ja sitkeimmät lisääntyy. He päätyvät tulevaisuuteen ja sun kaltaiset ei.

Näin se luonto karsii heikkohermoista ja heikkoa psyykettä pois geenipoolista haitallisena materiaalina.

Ihmisillä on lohdullista että he voivat värittää motiivejaan selityksillä, mutta asia pitäisi todistaa.

Sulla on kaunis lista, mutta valehteletko sinä vain meille lukijoille tänne kotikatsomoihin?

Ei meitä kiinnosta sun syyt ja et sinä ole velvollinen selittelemään sitä ettet uskalla ja ettet jaksa ja et ole tarpeeksi voimakas yksilö siirtymään tulevaisuuteen geenien muodossa.

Eläintarha fetissi joillakin jääny päälle, panda siellä ja panda täällä, näen hallusinaatioina pandoja.

Vierailija
124/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En halua luoda tähän maailmaan yhtään lisää kärsimystä siksi en lisäänny.

Etkö haluaisi luoda onnea ja iloa?

Kaikille se ei tuo iloa.

Vierailija
125/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättäkkää sitten saatana pentunne, älkääkä laittako yhteiskuntaa maksamaan ja juosko kelan luukulla, olette ahneita ja itsekkäitä

Vierailija
126/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikamatkustamista ei ole pidetty mahdollisena, koska kukaan ei ole todistettavasti tavannut aikamatkustajaa.

Vierailija
127/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tunnen näitä joillla lapsia, ja jokainen lapsi eri miehen kanssa tehty. Ei anna kovin fiksua kuvaa. Sitten vielä kehdataan arvostella lapsettomia. Aina olette ollu arvostelemassa, ketä tekin luulette olevanne sen kulissipaskanne kanssa.

Tuo katkeruus vain kasvaa ja mt-ongelmat lisääntyy. Ne voi aistia ja lukea kirjoituksestasi.

Yksinäisyys ja katkeruus lisääntyy.

Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, ettet elä lajisi mukaista elämää.

Olet uhri. Normaalissa ympäristössä olisit kenties jo isoäiti tai isoisä.

Olet mielisairas kun kirjoittelet tällaista.

Vierailija
128/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nuo eläintarha puheet kuullostaa niin hulluilta terveen ihmisen korvaan, ihan oikeasti, niinkuin jotkut uskovaiset, tai pöllyssä olevat, vai yritättekö itselle vakuutella omia valintoja? Jos lapselliset on niin tyytyväisiä omaan lapsikatraaseen, niin miksi arvostelette lapsettomia, ihminen jolla on hyvä olla, niin ei sellainen arvostele muita ilkeästi. Sama pätee koulukiusaamiseen, ei ihminen kiusaa toisia jos on hyvä olla, ei tarvi olla maisteri etteikö tätä tajua.

Vierailija
129/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo tunnen näitä joillla lapsia, ja jokainen lapsi eri miehen kanssa tehty. Ei anna kovin fiksua kuvaa. Sitten vielä kehdataan arvostella lapsettomia. Aina olette ollu arvostelemassa, ketä tekin luulette olevanne sen kulissipaskanne kanssa.

Tuo katkeruus vain kasvaa ja mt-ongelmat lisääntyy. Ne voi aistia ja lukea kirjoituksestasi.

Yksinäisyys ja katkeruus lisääntyy.

Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, ettet elä lajisi mukaista elämää.

Olet uhri. Normaalissa ympäristössä olisit kenties jo isoäiti tai isoisä.

Olet mielisairas kun kirjoittelet tällaista.

Uupunut ja katkera se on, toki varmaan jotain mt-häikkää myös. Yksi tapa selvitä omien väärien valintojen aiheuttamasta katumuksesta on kuvitelma kys. valintojen erinomaisuudesta ja omasta ylivertaisuudesta. Ei tietenkään ihan tasapainoisten ihmisten tapa, mutta toimii osalla.

Lisäännyin, harmittaa = olen älykäs ja kuolematon, muut ovat tyhmiä ja heikkoja.

Saman tyylistä settiä on nähty täällä ennenkin.

Vierailija
130/152 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle työkaveri sanoi, että "me ollaan kaikki loppupeleissä yksin". Tämän lauseen sanoi mies, jolla perhe, lapsia ja vaimo.

Periaatteessa noin ellei aivoissa ole muita sivupersoonia mukana.

Vierailija
131/152 |
18.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä voin myöntää itselleni että olen outo. Ei lapset tällaiseen elämäntyyliin vaan sovi :D Antaa perheellisten räksyttää. 

132/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 34-vuotias lapseton nainen ja kävin keväällä treffeillä 37-vuotiaan lapsettoman miehen kanssa ja hän kertoi, että hän haluaisi joskus lapsia. Kun minä kerroin, etten halua omia lapsia, oli mies aivan äimän käkenä ja sanoi: "mä luulin, että kaikki naiset haluavat lapsia".

Sitten kerran työhaastattelussa eräs naispuolinen 60+ ikäinen esimies, joka siis haastatteli minua, myös oli aivan äimän käkenä, kun sanoin, että ei ole pelkoa, että jäisin äitiyslomalle, sillä en aio hankkia omia lapsia.

En tiedä, missä tynnyrissä nämä ihmiset ovat eläneet.

Vierailija
133/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varsinkin vanhemmalle väelle tämä saattaa vieläkin tulla suurena järkytyksenä. Kesällä täti oli käymässä kahvilla ja tuli puheeksi lapset kun olen jo +30-vuotias. Sanoin tyynesti että niitä en aio koskaan tehdä, oli täti pudota penkiltä. Lähetteli vielä illalla kuvia lapsenlapsistaan kysellen että eikö olisi söpö. Juu söpöjä ja ihania ovat, mutta omia en aio siltikään tehdä. :D Huoh

Vierailija
134/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

sano sille kun katsookin sun lapsia ihmekös kun en halua

Vierailija
135/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan ok ja järkevää olla tekemättä lapsia. Kenenkään ei sitä pidä edes ihmetellä saati kritisoida. T mummo

Vierailija
136/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ihmiset jaksaa pyöristyä toisten valinnoista olivat ne mitä tahansa. Kertoo enemmän arvostelijasta kuin sinusta AP! Esimerkiksi itseäni ei kiinnosta pätkääkään maallinen mammona tai ulkoiset saavutukset kuten koulutus tai hyvä taloudellinen asema. Tässä kulutuskeskeisessä yhteiskunnassa sitä kauhistellaan ja ihmetellään, miksi en pyri "elämässä eteenpäin". Meillä on vain eri käsitys eteenpäin pyrkimisestä. Olen kiinnostuneempi ihmisten moraalista, etenkin omasta.

Vierailija
137/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap et halua lapsia? Oikeasti syy?

Vierailija
138/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ei sulje pois maisterintutkintoa. Minulla on tutkinto ja 4 lasta.

Vierailija
139/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat lapset kasvatettu huolella aikuisiksi. Mutta en oikein innostu isovanhemmuudesta.

Vierailija
140/152 |
19.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätään saa käyttää ja tehdä elämästä hyvää mahdollisuuksiensa mukaan. En ymmärrä ollenkaan näitä joitain ihmettelijöitä,joilta tuntuu puuttuvan aivoista osa,kun ihmetellään,miksei jollain ole sitä ja tätä,huonosta taloudellisesta tilanteesta kärsivällä sinkulla ei ole esim. lasta? Ihmisten pitäisi elää tilanteiden mukaan,eikä jossain haavemaailmassa. Ne piirtää joilla on mahdollisuus.