Olen lapseton, sain kuulla olevani outo sen vuoksi kun lapsia en halua
Näin minulle tokaisi eräs luolamies, lapsettomat on kuulemma avun tarpeessa ja olemme katkeria, kun emme halua lapsia. EIkö ole pöyristyttävää, vielä tällaisia valitettavasti on 2022 luvulla. Sanoin toki takaisin, mutta en nähnyt tarvetta jatkaa keskustelua ihmisen kanssa, jolla ottaa selvästi egon päälle naisten lapsettomuus, kokiko uhkana tms. en tiedä mitä tyydytystä tuollaiset ihmiset saa, jos saa lapsettomia lytätä. En tiennytkään olevani katkera tai hullu, mutta jotkut on sitä mieltä, kun ei halua lapsia. Olen työssä käyvä nainen, ikää kohta 33, ei miestä, en halua avioon, sen sijaan olen käynyt kouluja, opiskellut 2 ammattitutkintoa, ja nyt tähtään kevällä maisterin tutkintoon. Olen matkustellut paljon. Olen taloudellisesti hyvässä asemassa, velkaa nolla euroa ja senkin edestä säästöjä, töitä olen tehnyt paljon ja kerryttänyt varallisuutta. Olen itsenäinen enkä kaipaa miestä ja lapsikatrasta ympärille, mutta saan kuulla olevani hullu ja katkera. Mietin, että mitä tällaisten päässä liikkuu, tämä vuodatus tuli siis miehen suusta, ottaako se miehillä egon päälle, jos joku ei halua lapsia ja sitä perus pakettia? Ja jos mies ei halua lapsia niin onko se ok?
Jos olisin tehnyt lapsia, niin en uskoa, että tähtäisin nyt maisterin tutkintoon, en usko, että olisin taloudellisestai hyvässä asemassa, en usko että olisin kovinkaan onnellinen jos olisin tehnyt lapsia muiden halujen mukaan jos itse ei halua lapsia. Olen nähnyt lapsuudessa perheväkivaltaa, pettämistä ja riitelyä joka oli jatkuvaa, kotona sai pelätä kun olin lapsi. Joten en halua sitä samaa perhepakettia. Sen sijaan olen taannut itselle vakaan taloudellisen pohjan, käynyt kouluja ja tehnyt paljon töitä, hakenut turvaa itselle kun lapsena sitä en aina saanut.
Kommentit (152)
Mee kertoo toi vuorille kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
älykäs voittaa pelin aina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä se ketään kiinnoistasi kuinka monta kieltä osaat?
Ihmiskunnan jatkuvuus on lapsenteosta kiinni. Jos ei tätä halua, niin asia selvä.
Vähän sama kuin kehässä seisoo kaksi ihmistä.
Vain älykkäin voittaa toisen taistelussa. Yleisö hurraa ja haluaa nähdä kuka on älykkäin.
Tämä veluus on sellaista, että tämä yksi gladiaattori päättää luovuttaa jo alussa ja ottaa turpaan heikompilahjaiselta yleisön edessä. Tämä todistaa että vain älykkäin säilyy elossa ja jatkaa geeniperimää.
Tätä on jatkunut satoja tuhansia vuosia ihmisten historiassa.
Erotuksena vain se, että hävinnyt ennen kamppailua selittää olevansa älykkäämpi ja voittaneensa, vaikkei shakkipeli ole edes alkanutkaan. Eikä hän kuolleena tai sadan vuoden päästä kykene sitä äo-testissä todistamaan mitenkään.
Nää realiteetit pitäisi ymmärtää ja elää tätä todellisuutta.
Kyseessä ei ole vaikea matemaattinen yhtälö ymmärtää.
Riittää kun myöntää ettei ole tarpeeksi älykäs elämään ja jatkamaan elämää tulevaisuuteen.
Riittää kun myöntää olevansa häviäjä ja peli ei maistu.
En ole se jolle vastasit, enkä tiedä edes miksi vastaan. Ehkä siksi, että typerä trollijankkauksesi pitää mielenkiintoisen keskustelun ylhäällä.
Lisääntymiseen ei tarvita minkäänlaista älykkyyttä. Siihen tarvitaan yksi tahattomasti tai tarkoituksella oikein ajoitettu sukupuoliyhdyntä, ja se on siinä.
Lisääntymiseen ei siis sun mielestä vaadita yhtään älykkyyttä ja kuollut on sun mielestä yhtä älykäs kuin syntynyt eliö? Joo. Ehkä sun kannattaa lopettaa keskustelukin, kun ees lisääntymiseen ei vaadita aivotoimintaa...
Kuollut ei ole älykäs eikä tyhmä. Kuollut on kuollut. Hän on joskus ollut älykäs, tyhmä, tai jotain siltä väliltä. Oletkohan jossain psykoosissa?
Tiesitkö että riippumatta siitä, paljonko jälkeläisiä jätät jälkeesi, sinäkin kuolet? Eikä ruumiisi ole sen älykkäämpi tai tyhmempi kuin muidenkaan ruumiit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiskunnan jatkuvuus on lapsenteosta kiinni. Jos ei tätä halua, niin asia selvä.
Vain älykkäin voittaa toisen taistelussa. Yleisö hurraa ja haluaa nähdä kuka on älykkäin.
Tämä veluus on sellaista, että tämä yksi gladiaattori päättää luovuttaa jo alussa ja ottaa turpaan heikompilahjaiselta yleisön edessä. Tämä todistaa että vain älykkäin säilyy elossa ja jatkaa geeniperimää.
Erotuksena vain se, että hävinnyt ennen kamppailua selittää olevansa älykkäämpi ja voittaneensa, vaikkei shakkipeli ole edes alkanutkaan. Eikä hän kuolleena tai sadan vuoden päästä kykene sitä äo-testissä todistamaan mitenkään.
Riittää kun myöntää ettei ole tarpeeksi älykäs elämään ja jatkamaan elämää tulevaisuuteen.
En ole se jolle vastasit, enkä tiedä edes miksi vastaan. Ehkä siksi, että typerä trollijankkauksesi pitää mielenkiintoisen keskustelun ylhäällä.
Lisääntymiseen ei tarvita minkäänlaista älykkyyttä. Siihen tarvitaan yksi tahattomasti tai tarkoituksella oikein ajoitettu sukupuoliyhdyntä, ja se on siinä.
Lisääntymiseen ei siis sun mielestä vaadita yhtään älykkyyttä ja kuollut on sun mielestä yhtä älykäs kuin syntynyt eliö? Joo. Ehkä sun kannattaa lopettaa keskustelukin, kun ees lisääntymiseen ei vaadita aivotoimintaa...
Kuollut ei ole älykäs eikä tyhmä. Kuollut on kuollut. Hän on joskus ollut älykäs, tyhmä, tai jotain siltä väliltä. Oletkohan jossain psykoosissa?
Tiesitkö että riippumatta siitä, paljonko jälkeläisiä jätät jälkeesi, sinäkin kuolet? Eikä ruumiisi ole sen älykkäämpi tai tyhmempi kuin muidenkaan ruumiit.
Kuollutta ei voida testata tieteellisesti älykkääksi.
Vain elävät voidaan. Siksi lisääntyminen on älykästä.
Olemme lisääntyneiden jälkeläisiä.
Minä luulen että sinä olet päästäsi vialla ja pahasti.
Et ymmärrä sellaista matematiikkaa mikä on lapsillekin selvää.
Jos sinua ei ole, et ole älykäs. Jos sinä olet niin olet mitattavissa ja älykäs. Jos lisäännyt, niin jälkeläisesi ovat älykkäämpiä kuin VELAT, koska heitä ei ole.
Lisääntyvä voittaa älykkyydessä aina.
Sinulle kiukutellut mies olisi voinut palata perheensä luokse olemaan aikuinen sen sijaan, että äksyilee sinulle kuin teini.
Vierailija kirjoitti:
Sinulle kiukutellut mies olisi voinut palata perheensä luokse olemaan aikuinen sen sijaan, että äksyilee sinulle kuin teini.
Toisaalta vain kaksintaistelulla selvitettäisi se kumpi heistä on älykkäämpi.
Vain älykkäämpi voittaa toisen.
Toinen mahdollisuus on sitten mitata tieteellisesti valvotussa äo-testissä.
Sitten mies voisi olla hiljaa, jos häviää ap:lle älykkyystestissä.
Hiljaa hävetä typeryyttään. Emme vain voi tietää kompi on älykkäämpi ja oikeutettu suosioomme.
Meidän suosion saa vain älykäs ihminen. Tyhmä hävitköön näkyvistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinua ei ole, et ole älykäs. Jos sinä olet niin olet mitattavissa ja älykäs. Jos lisäännyt, niin jälkeläisesi ovat älykkäämpiä kuin VELAT, koska heitä ei ole.
Mussutuksesi ei ole matematiikkaa nähnytkään. Älykkyys ei riipu siitä, testataanko sitä vai ei.
Ja kyllä veloja on. He tietenkin kuolevat pois samalla tavalla kuin lisääntyneetkin. Olivat sitten älykkäitä tai eivät.
Toistan: lisääntymiseen ei tarvita tippaakaan älykkyyttä. Se on seurausta yhdynnästä.
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus se, että vain vahvat yksilöt lisääntyvät. Noin 20 vuoden kokemukseni lastensuojelussa on osoittanut kyllä ihan muuta. On paljon ihmisiä, jotka lisääntyvät kuin kanit, vaikka heillä on todella suuria vaikeuksia huolehtia jo olemassa olevista lapsistaan saati sitten omasta hyvinvoinnistaan.
Täällä toinen lasu-sossu. Voin kyllä täysin allekirjoittaa tämän kommentin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mussutuksesi ei ole matematiikkaa nähnytkään. Älykkyys ei riipu siitä, testataanko sitä vai ei.
Ja kyllä veloja on. He tietenkin kuolevat pois samalla tavalla kuin lisääntyneetkin. Olivat sitten älykkäitä tai eivät.
Toistan: lisääntymiseen ei tarvita tippaakaan älykkyyttä. Se on seurausta yhdynnästä.
Sua vituttaa nyt kuulla totuus, kun olet niin pitkään vetänyt lapsetonta linjaa ja esiintynyt keikarin kaltaisena älykkönä ja sitten sulle putoaa ihan yksinkertainen lapsellekin ymmärrettävä laskutoimitus älykkäästä elämästä joka lisääntyy.
Et vain sen oman napasi ympäriltä kyennyt näkemään todellisuutta.
Annan sulle aikaa sulatella totuutta. Etköhän sinä ole saanut jo melkoisesti läksytystä.
Voin kuvitella miten sun tyhmässä pääkopassa tuntuu, kun tajusit ettei nolla tarkoita mitään.
Kun olet valmis, niin saat liittyä ykkösiin seisomaan ylväisiin riveihin ykkösiin. Ykkönen joka menee nollaan uudestaan ja uudestaan on ykkönen aina vain, mutta nolla ei ole mitään.
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut muutaman ihmisen, jotka ovat oikeasti loukkaantuneet siitä, että minä en halua lapsia. Aika moni on ihmetellyt valintaani, mutta nuo loukkantujat ovat ihan oma, omituinen lajinsa. Vaikea sanoa, mitä heillä on mielessään. Olisiko jokin kiero ajatus siitä, että heidän omia mieltymyksiään jotenkin arvostellaan?
Olen omassa ikäluokassani paljon epätavallisempi kuin nykyiset nuoret, jotka eivät tee lapsia. Kun olin reilusti yli nelikymppinen, lakkasivat ihmettelyt ja lapsentekoon hoputtamiset. Nyt höpsitään siitä, että kyllä minäkin varmasti haluaisin olla mummo. :D
VM 1965
Ihan mukava, että laitoit syntymävuotesi. Olen sinua noin 20 vuotta nuorempi, syntynyt vuonna 1983.
Minun lapsettomuuttani on ihmetellyt vain ikäluokkasi tuntematon nainen. Hän hämmentyi, kun sanoin hänelle, että niin voi sanoa 😄
Lähiomaiseni ja puolisoni (jonka luonnollisesti elämänkumppanikseni olen valinnut) eivät ihmettele lapsettomuuttani.
Olen aika hajamielinen ja usein ajatuksissani. Luonteeltani usein myös sisäisesti hyvin impulsiivinen, vaikkakaan ei ulospäinsuuntautunut.
Koen keskustelun perusteella, että oman ikäluokkani naiset ovat voineet jo itse päättää lapsettomuudestaan, vaikkakin nuoremmat eivät koe samanlaista tarvetta enää perustella päätöstään läheisilleen kuin vielä 80-luvulla syntyneet. Tilanne oli vielä 10-15 vuotta sitten erilainen, mutta silloin onneksi olimme vielä parikymppisiä ja tilanne meni ohi: "Kyllä se mielipide vielä muuttuu, kun löydät sen oikein." Nyt olemme jo melkein nelikymppisiä.
Viinin vuosikerta -83
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus se, että vain vahvat yksilöt lisääntyvät. Noin 20 vuoden kokemukseni lastensuojelussa on osoittanut kyllä ihan muuta. On paljon ihmisiä, jotka lisääntyvät kuin kanit, vaikka heillä on todella suuria vaikeuksia huolehtia jo olemassa olevista lapsistaan saati sitten omasta hyvinvoinnistaan.
Täällä toinen lasu-sossu. Voin kyllä täysin allekirjoittaa tämän kommentin.
Tehkää lastensuojelu Intiasta ja tehkää lastensuojelu Afrikasta. Kun te sossut kehitätte aikakoneen, niin voitte tehdä lasun kivikaudesta kokonaisuudessa ja kieltää älykkäiltä ihmisiltä lisääntymisen menneisyydessä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut muutaman ihmisen, jotka ovat oikeasti loukkaantuneet siitä, että minä en halua lapsia. Aika moni on ihmetellyt valintaani, mutta nuo loukkantujat ovat ihan oma, omituinen lajinsa. Vaikea sanoa, mitä heillä on mielessään. Olisiko jokin kiero ajatus siitä, että heidän omia mieltymyksiään jotenkin arvostellaan?
Olen omassa ikäluokassani paljon epätavallisempi kuin nykyiset nuoret, jotka eivät tee lapsia. Kun olin reilusti yli nelikymppinen, lakkasivat ihmettelyt ja lapsentekoon hoputtamiset. Nyt höpsitään siitä, että kyllä minäkin varmasti haluaisin olla mummo. :D
VM 1965
Ihan mukava, että laitoit syntymävuotesi. Olen sinua noin 20 vuotta nuorempi, syntynyt vuonna 1983.
Minun lapsettomuuttani on ihmetellyt vain ikäluokkasi tuntematon nainen. Hän hämmentyi, kun sanoin hänelle, että niin voi sanoa 😄
Lähiomaiseni ja puolisoni (jonka luonnollisesti elämänkumppanikseni olen valinnut) eivät ihmettele lapsettomuuttani.
Olen aika hajamielinen ja usein ajatuksissani. Luonteeltani usein myös sisäisesti hyvin impulsiivinen, vaikkakaan ei ulospäinsuuntautunut.Koen keskustelun perusteella, että oman ikäluokkani naiset ovat voineet jo itse päättää lapsettomuudestaan, vaikkakin nuoremmat eivät koe samanlaista tarvetta enää perustella päätöstään läheisilleen kuin vielä 80-luvulla syntyneet. Tilanne oli vielä 10-15 vuotta sitten erilainen, mutta silloin onneksi olimme vielä parikymppisiä ja tilanne meni ohi: "Kyllä se mielipide vielä muuttuu, kun löydät sen oikein." Nyt olemme jo melkein nelikymppisiä.
Viinin vuosikerta -83
Tulee olemaan varmasti koleaa ja kolkkoa jatkossa. Monet vanhukset tulevat pääkopastaan hulluksi ilman jälkipolvea ja klaania ympärillään.
Liittyisit edes johonkin seurakuntaan ettet sekoa päästäsi täysin.
Seurakunta voi tarjota klaanin kaltaisen yhteisön ympärillesi, kun kehos alkaa vanheta etkä jaksa.
muiden älykkyys on mutuilua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhehän ei mitenkään estä kouluttautumista ja matkustelua. Äitini opiskeli maisteriksi ja sai opiskeluaikana kaksi lasta. Kirjoitti 5 kirjaa kun oltiin 1-12-vuotiaita. Matkusteltiin lapsuudessamme paljon, purjehdittiin ja mökkeiltiin. Eli perhe ei estä toteuttamasta unelmia ja saavuttamasta tavoitteita. Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua lapsia ja jokaisella on täysi oikeus olla vapaaehtoisesti lapseton
Aina näitä supersuorittajia vedetään esimerkiksi. Ei kaikki jaksa tuollaista hurlumheitä elämässään. Ehkä se äidiksi sopiva ihminen on sitten tällainen kympin tyttö joka vaan suorittaa elämäänsä hirveällä kiireellä, kun ehtiihän sitä haudassakin levätä. Ei kiitos. Nykyään niitä kakaroita pitää kuskata kaikenmaailman virikkeisiin ja harrastuksiin jo pienestä, elämä yhtä kuskaamista ja ruuanlaittoa.
Käyn töissä, harrastan vain liikuntaa joitakin kertoja viikossa, mutta en todellakaan jaksa töiden jälkeen mitään ylimääräistä kuin kerran, pari viikossa. Siis myöskään laittaa ruokaa. Valmisruoka on ok kun ei ole lapsia, jos lapset eläisivät sillä niin mut varmaan kivitettäisiin ja tulisi pari lasua heti. Onneksi voi elää juuri niin kuin itselle parhaiten sopii.
Vain kovimmat, älykkäimmät lisääntyy.
He onnistuvat siirtämään geeninsä tulevaisuuteen ja todistavat älykkyytensä.
Vai kovimmat, et ole kyllä siinä tapauksessa edes vahvaa ja kovaa ihmistä nähnytkään. Kaikki kovimmat ja vahvimmat joita tunnen on yksineläjiä, menestyjiä, taloudellisesti menestyviä, hyvin koulutettuja joilla vara matkustella milloin haluaa. Ei sitä taloudellista vakautta ole hankittu Kelan rahoilla, kuten te perheelliset teette.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei älyllä tehdä lapsia, ja joulupukkin on olemassa. Lapsia tehdään kun s#ermaa levitetään naisen sisään. Nainen vain jalat levälle ja sitten jyystämään kuin kani, jokainen osaa levittää jalkoja ja jyystää kuin kani. Aivottomien touhua.
Vierailija kirjoitti:
Perhehän ei mitenkään estä kouluttautumista ja matkustelua. Äitini opiskeli maisteriksi ja sai opiskeluaikana kaksi lasta. Kirjoitti 5 kirjaa kun oltiin 1-12-vuotiaita. Matkusteltiin lapsuudessamme paljon, purjehdittiin ja mökkeiltiin. Eli perhe ei estä toteuttamasta unelmia ja saavuttamasta tavoitteita. Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua lapsia ja jokaisella on täysi oikeus olla vapaaehtoisesti lapseton
Kyllä se kuitenkin vähän jarruttaa ja vaikeuttaa.Joskus voi jopa estää esim.taloudellisista syistä.
On tullut selväksi että lapsettomilla on kovat luulot omasta erinomaisuudestaan.
Hyvinn leuhkaa sakkia. Tosin sillä erotuksella etteivät ole todistamassa mitään tulevaisuudessa.
Kova uho päällä kaiken aikaa.
Miten olisi Mensan äo-testi sadan vuoden päästä.
Voin järkätä omat lapsenlapset sinne todistamaan oman älykkyytensä vs. teihin.
He voittavat, ai että he voittavat!
Olen itse viisikymppinen vela. Päätin 15 vuotiaana sen, etten ikinä hanki lapsia. Seuraavat 30 vuotta jouduin kuuntelemaan sitä valitusta että miksei ja että kyllä se mieli vielä muuttuu. Joo ei muuttunut. Onneksi tämänikäisenä ei tarvitse enää selitellä kenellekään.
Olen todella tyytyväinen elämääni, minulla on ihania ystäviä, perhettä, ja tykkään olla täti. Missään vaiheessa ei ole tullut vauvakuumetta päälle. Onneksi vanhempani saivat lastenlapsia siskoltani, koska heidän oli vaikea hyväksyä ratkaisuni.
Ap, pää pystyyn ja jätä omaan arvoonsa kaikki negat ja arvostelijat - elä elämääsi niin kuin itse haluat. Tsemppiä 😊
Ei kovin älykkyys paista tästä äo-testistä jankuttavasta ja tuskin pojasta polvi paranee 😁
Vierailija kirjoitti:
En halua luoda tähän maailmaan yhtään lisää kärsimystä siksi en lisäänny.
Etkö haluaisi luoda onnea ja iloa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
VM 1965
Olen aika hajamielinen ja usein ajatuksissani. Luonteeltani usein myös sisäisesti hyvin impulsiivinen, vaikkakaan ei ulospäinsuuntautunut.Koen keskustelun perusteella, että oman ikäluokkani naiset ovat voineet jo itse päättää lapsettomuudestaan, vaikkakin nuoremmat eivät koe samanlaista tarvetta enää perustella päätöstään läheisilleen kuin vielä 80-luvulla syntyneet. Tilanne oli vielä 10-15 vuotta sitten erilainen, mutta silloin onneksi olimme vielä parikymppisiä ja tilanne meni ohi: "Kyllä se mielipide vielä muuttuu, kun löydät sen oikein." Nyt olemme jo melkein nelikymppisiä.
Viinin vuosikerta -83Tulee olemaan varmasti koleaa ja kolkkoa jatkossa. Monet vanhukset tulevat pääkopastaan hulluksi ilman jälkipolvea ja klaania ympärillään.
Liittyisit edes johonkin seurakuntaan ettet sekoa päästäsi täysin.
Seurakunta voi tarjota klaanin kaltaisen yhteisön ympärillesi, kun kehos alkaa vanheta etkä jaksa.
Kelatkaa, pelottava ajatelle, että tällaiset ihmiset tekee lapsia.
Outohan se on. Mitä vikaa outoudessa?
Vain kovimmat, älykkäimmät lisääntyy.
He onnistuvat siirtämään geeninsä tulevaisuuteen ja todistavat älykkyytensä.