Olen lapseton, sain kuulla olevani outo sen vuoksi kun lapsia en halua
Näin minulle tokaisi eräs luolamies, lapsettomat on kuulemma avun tarpeessa ja olemme katkeria, kun emme halua lapsia. EIkö ole pöyristyttävää, vielä tällaisia valitettavasti on 2022 luvulla. Sanoin toki takaisin, mutta en nähnyt tarvetta jatkaa keskustelua ihmisen kanssa, jolla ottaa selvästi egon päälle naisten lapsettomuus, kokiko uhkana tms. en tiedä mitä tyydytystä tuollaiset ihmiset saa, jos saa lapsettomia lytätä. En tiennytkään olevani katkera tai hullu, mutta jotkut on sitä mieltä, kun ei halua lapsia. Olen työssä käyvä nainen, ikää kohta 33, ei miestä, en halua avioon, sen sijaan olen käynyt kouluja, opiskellut 2 ammattitutkintoa, ja nyt tähtään kevällä maisterin tutkintoon. Olen matkustellut paljon. Olen taloudellisesti hyvässä asemassa, velkaa nolla euroa ja senkin edestä säästöjä, töitä olen tehnyt paljon ja kerryttänyt varallisuutta. Olen itsenäinen enkä kaipaa miestä ja lapsikatrasta ympärille, mutta saan kuulla olevani hullu ja katkera. Mietin, että mitä tällaisten päässä liikkuu, tämä vuodatus tuli siis miehen suusta, ottaako se miehillä egon päälle, jos joku ei halua lapsia ja sitä perus pakettia? Ja jos mies ei halua lapsia niin onko se ok?
Jos olisin tehnyt lapsia, niin en uskoa, että tähtäisin nyt maisterin tutkintoon, en usko, että olisin taloudellisestai hyvässä asemassa, en usko että olisin kovinkaan onnellinen jos olisin tehnyt lapsia muiden halujen mukaan jos itse ei halua lapsia. Olen nähnyt lapsuudessa perheväkivaltaa, pettämistä ja riitelyä joka oli jatkuvaa, kotona sai pelätä kun olin lapsi. Joten en halua sitä samaa perhepakettia. Sen sijaan olen taannut itselle vakaan taloudellisen pohjan, käynyt kouluja ja tehnyt paljon töitä, hakenut turvaa itselle kun lapsena sitä en aina saanut.
Kommentit (152)
Tuntuu, että nykyään lisääntyvät ne, jotka levittävät haaransa jokaiselle vastaantulijalle.
Sitten voivottelevat moni-isäisen "erityis"lapsilaumansa ( lue kasvattamaton ja rajaton ) keskellä, kuinka elämä on niin vaikeaa ja ovat kateellisia niille, jotka ovat tajunneet itse päättää elämästään ja pitää huolta tavoitteistaan.
Onneksi itellä ei ole lapsia. Ei nämä lapselliset kyllä kovin fikuilta vaikuta, kaupassa naama punaisena huudetaan lapsille, kun lapset kiukuttelee. Olen monesti ajatellu, että onneksi en ole tuossa tilanteessa, kun näen kaupassa tätä showta. 10 vuotta sitten silloinen mies halusi lapsia, ite söin kahta kauheemmin e-pillereita sen jälkeen, kun ex mies sanoi, että haluaa lapsia. Olisi pitänyt kuulemma koulut lopettaa sen takia, kun mies halusia lapsia ja minusta olisi pitänyt tulla sossu pummi. Onneksi näin ei käyny. Sitten mies vielä kehtasi sanoa, että sitten jos lapsia tehdään, niin en pääse parisuhteesta mihinkään. Hyi, kauhea ajatelle, jos nyt olisi lapsia ja velkahelvetissä. Velkaa nolla euroa, asun kivassa rivarissa omalla saunalla, haaveena muutta omakotitaloon vuokralle ja ihan yksin. Asun siis nytkin yksin, kiva pikku piha jossa istua kesäisin, pihatyöt hoitaa taloyhtiö. Koko alkuvuoden olin Lapissa mökillä, kun teen etätöitä, mikäs tässä elämässä. Meinasin lähtä ulkomaille tekemään etänä töitä, mutta koronan takia en mennyt vaan tyydyin Lappiin ja pääsin ihastelemaan revontulia, ilman että lapset huutaa korvassa tai mies on jotain vailla :)
Joo tunnen näitä joillla lapsia, ja jokainen lapsi eri miehen kanssa tehty. Ei anna kovin fiksua kuvaa. Sitten vielä kehdataan arvostella lapsettomia. Aina olette ollu arvostelemassa, ketä tekin luulette olevanne sen kulissipaskanne kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi itellä ei ole lapsia. Ei nämä lapselliset kyllä kovin fikuilta vaikuta, kaupassa naama punaisena huudetaan lapsille, kun lapset kiukuttelee. Olen monesti ajatellu, että onneksi en ole tuossa tilanteessa, kun näen kaupassa tätä showta. 10 vuotta sitten silloinen mies halusi lapsia, ite söin kahta kauheemmin e-pillereita sen jälkeen, kun ex mies sanoi, että haluaa lapsia. Olisi pitänyt kuulemma koulut lopettaa sen takia, kun mies halusia lapsia ja minusta olisi pitänyt tulla sossu pummi. Onneksi näin ei käyny. Sitten mies vielä kehtasi sanoa, että sitten jos lapsia tehdään, niin en pääse parisuhteesta mihinkään. Hyi, kauhea ajatelle, jos nyt olisi lapsia ja velkahelvetissä. Velkaa nolla euroa, asun kivassa rivarissa omalla saunalla, haaveena muutta omakotitaloon vuokralle ja ihan yksin. Asun siis nytkin yksin, kiva pikku piha jossa istua kesäisin, pihatyöt hoitaa taloyhtiö. Koko alkuvuoden olin Lapissa mökillä, kun teen etätöitä, mikäs tässä elämässä. Meinasin lähtä ulkomaille tekemään etänä töitä, mutta koronan takia en mennyt vaan tyydyin Lappiin ja pääsin ihastelemaan revontulia, ilman että lapset huutaa korvassa tai mies on jotain vailla :)
Sä oot niin heikko että sua ahdistaa pelkästään sivustakatsojana lapsiperheiden käyskentely kaupassa.
Siksi et lisäänny, koska hajoaisit ja et kykenisi ylläpitämään arkea kuten he kykenevät.
On olemassa eläimiä jotka eivät lisäänny jos ympäristö on stressaava. Pandat eivät lisäänny eläintarhoissa.
Ehkä ihmisillä on sama, he vain keksivät syitä tai valheita lisääntymättömyydelleen.
Koristelevat totuutta, kun normaalisti eliö kuin eliö lisääntyy elämänjanansa jossain välissä.
Ihminen ei ole ulkopuolinen osa luonnosta vaan osa luontoa.
Vierailija kirjoitti:
Joo tunnen näitä joillla lapsia, ja jokainen lapsi eri miehen kanssa tehty. Ei anna kovin fiksua kuvaa. Sitten vielä kehdataan arvostella lapsettomia. Aina olette ollu arvostelemassa, ketä tekin luulette olevanne sen kulissipaskanne kanssa.
Tuo katkeruus vain kasvaa ja mt-ongelmat lisääntyy. Ne voi aistia ja lukea kirjoituksestasi.
Yksinäisyys ja katkeruus lisääntyy.
Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, ettet elä lajisi mukaista elämää.
Olet uhri. Normaalissa ympäristössä olisit kenties jo isoäiti tai isoisä.
Mä en ainakaan halua lapsia enkä naimisiin, enkä velka taloa koska:
- mies pettää varmasti jossain kohtaa, sitten jo jäät yh-äipäksi tai jäät kulissiavioliittoon ja olet onneton
- naisen kroppa muuttuu synnytyksen jälkeen, eikä mitenkään timmimmäksi
- lapset ei ole ilmaisia
- aina saa olla passaamassa ja omaa aikaa ei ole
- yövalvomiset
- velkahelvetti ei kiinnosta, ei kiinnosta nukkua huonosti sen takia, että velat painaa niskassa
- olen aito ihminen, enkä osaa teeskennellä kulissiliitossa
- ei omaa aikaa
- näen vain kuluja en säästöjä, olen rahan perään ja sitä pitää olla ja paljon, tavoite 100 000 euroa, olen nyt puolessa välissä, enkä kaipaa lapsia tai miestä syömään niitä rahoja
- en voisi kehittyä ihmisenä
- en halua palloa jalkaan ja lista vain jatkuu...
Jos jonkun mielestä väärin, niin siitä vaan.
Ihmiset on hassuja. Ensin valitetaan suu vaahdossa kuinka on väsynyt, parisuhde kuolee, tukka tippuu stressistä ja ei rahaa elämiseen. Sitten samaan hönkäykseen "milloin sulle tulee lapsi, lapset on parasta maailmassa!" Koittakaa nyt tajuta että ei kaikki tuohon oravanpyörään halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo katkeruus vain kasvaa ja mt-ongelmat lisääntyy. Ne voi aistia ja lukea kirjoituksestasi.
Yksinäisyys ja katkeruus lisääntyy.
Tämä johtuu yksinkertaisesti siitä, ettet elä lajisi mukaista elämää.
Olet uhri. Normaalissa ympäristössä olisit kenties jo isoäiti tai isoisä.
Entä miehet jotka ei halua lapsia, miksei niitä tuomita vaan pelkästään naiset? Entä naiset jotka ei saa lapsia vaikka haluaisi. Olet aika sairas itse ja hel#etin tyhmä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä oot niin heikko että sua ahdistaa pelkästään sivustakatsojana lapsiperheiden käyskentely kaupassa.
Siksi et lisäänny, koska hajoaisit ja et kykenisi ylläpitämään arkea kuten he kykenevät.
On olemassa eläimiä jotka eivät lisäänny jos ympäristö on stressaava. Pandat eivät lisäänny eläintarhoissa.
Ehkä ihmisillä on sama, he vain keksivät syitä tai valheita lisääntymättömyydelleen.
Koristelevat totuutta, kun normaalisti eliö kuin eliö lisääntyy elämänjanansa jossain välissä.
Ei kyllä kovin heikolta vaikuta, vai pelottaa sinua tällaiset vahvat naiset? Pieni egosi saa kolauksen, kun ei kaipaa tuollaista typerystä rinnalle. En ainakaan itse uskaltaisi lähteä Lappiin mökille yksin. Nostan hattua!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kateus paistaa, ja katkeruus. Kyllä mahtaa harmittaa kun Kelan rahat ei riitä mihinkään lapsellisilla, hyvää iltaa sinne koti oloihin, koittakaa lapset laittaa aikaisin nukkumaan ja koittakaa olla riitelemättä puolison kanssa veloista vai kiristääkö pinnaa kun puoliso ei anna kun samaa naamaa kahtonut kyllästymiseen saakka. Kelan rahoilla ei lähdetä ulkomaille, Kelan rotta.
Vierailija kirjoitti:
muiden älykkyys on mutuilua kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhehän ei mitenkään estä kouluttautumista ja matkustelua. Äitini opiskeli maisteriksi ja sai opiskeluaikana kaksi lasta. Kirjoitti 5 kirjaa kun oltiin 1-12-vuotiaita. Matkusteltiin lapsuudessamme paljon, purjehdittiin ja mökkeiltiin. Eli perhe ei estä toteuttamasta unelmia ja saavuttamasta tavoitteita. Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua lapsia ja jokaisella on täysi oikeus olla vapaaehtoisesti lapseton
Aina näitä supersuorittajia vedetään esimerkiksi. Ei kaikki jaksa tuollaista hurlumheitä elämässään. Ehkä se äidiksi sopiva ihminen on sitten tällainen kympin tyttö joka vaan suorittaa elämäänsä hirveällä kiireellä, kun ehtiihän sitä haudassakin levätä. Ei kiitos. Nykyään niitä kakaroita pitää kuskata kaikenmaailman virikkeisiin ja harrastuksiin jo pienestä, elämä yhtä kuskaamista ja ruuanlaittoa.
Käyn töissä, harrastan vain liikuntaa joitakin kertoja viikossa, mutta en todellakaan jaksa töiden jälkeen mitään ylimääräistä kuin kerran, pari viikossa. Siis myöskään laittaa ruokaa. Valmisruoka on ok kun ei ole lapsia, jos lapset eläisivät sillä niin mut varmaan kivitettäisiin ja tulisi pari lasua heti. Onneksi voi elää juuri niin kuin itselle parhaiten sopii.
Vain kovimmat, älykkäimmät lisääntyy.
He onnistuvat siirtämään geeninsä tulevaisuuteen ja todistavat älykkyytensä.
Vai kovimmat, et ole kyllä siinä tapauksessa edes vahvaa ja kovaa ihmistä nähnytkään. Kaikki kovimmat ja vahvimmat joita tunnen on yksineläjiä, menestyjiä, taloudellisesti menestyviä, hyvin koulutettuja joilla vara matkustella milloin haluaa. Ei sitä taloudellista vakautta ole hankittu Kelan rahoilla, kuten te perheelliset teette.
Ei meitä kiinnosta kuulla sun "ikimurkkuikäistä" raivoa asiasta ja sun ikuista opiskelijan elämän kokemusten kaivoar.
Raivoat tyhjästä. Ikuinen teini-ikä on jäänyt päälle ja ne venyneiden yliopistovuosien solukämppä kamut elää myöskin sitä ikuista teini-ikää. Heiltä sinä sitä kokemusta näet. On intterreilattu ja matkustettu kolmekymppisenä opiskelija-alella ympäri maailmaa...
Kyllä matkustelu onnistuu ja työelämä perheellisiltä, jos kasvaa ajoissa aikuiseksi ja oppii aikatauluttamaan elämänsä. Teille aivosolunne pilaneille ikusille opiskelijoille se on mahdotonta. Hermosto on pilattu lyhytpinnaiseksi.
Ei ihme jos lapset ahdistaa ajatuksenakin, kun on viinaa/pilveä kaadettu kurkusta vuositolkulla opiskelijabileissä, nyt maisterina ahdistaa pelkkä ajatuskin oman eläinlajin normaalista elämästä.
Ei ihme että ei ole laajaa kokemusta perheellisistä. On vain se kyyninen masentuneen ihmisen katsanto maailmaan laimeasta opiskelijaelämästä ja ne koinsyömät maisterin paperit. Kauanko vei saada ne? Meikäläisiltä se vei vaivaiset neljä vuotta...
Tuota se tekee kun on yksin ja elää eläinlajilleen vierasta toimintamallia epäkonservatiivisesti.
Aluksi tuntuu vallankumoukselliselta, sitten aletaan elää valheessa ja lopulta koko hommasta tulee mitätön taistelu kunniasta. Mukaan tulee selitykset maailmanparantamisesta ja ekologista. Kuitenkin taustalla on se oma narsistinen mukavuuden haluinen elämä, kun ei hermosto kestä kaiken jälkeen.
Kukaan ei ole kiinnostunut lapsettoman itkuraivareista tulevaisuudessa, eikä kukaan kykene mittaamaan älykkyyttäsi käytännössä mitenkään.
Ennen sua ja sun jälkeenkin perheelliset jatkaa meidän eläinlajia ja ei heille ole ongelma matkustella ja tehdä asioita, vaikka siinä on ne lapset sivussa hoidettavana.
He ovat parasta a-luokkaa ja terveitä kaikkivoipia aikuisia. Toisin kuin eräät ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kateus paistaa, ja katkeruus. Kyllä mahtaa harmittaa kun Kelan rahat ei riitä mihinkään lapsellisilla, hyvää iltaa sinne koti oloihin, koittakaa lapset laittaa aikaisin nukkumaan ja koittakaa olla riitelemättä puolison kanssa veloista vai kiristääkö pinnaa kun puoliso ei anna kun samaa naamaa kahtonut kyllästymiseen saakka. Kelan rahoilla ei lähdetä ulkomaille, Kelan rotta.
Kerro meille toki lisää vanhemmistasi.
Tuskin muualta voit ammentaa kokemustasi kuin lähipiiristäsi.
Kyl mä tiiän teikäläiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perhehän ei mitenkään estä kouluttautumista ja matkustelua. Äitini opiskeli maisteriksi ja sai opiskeluaikana kaksi lasta. Kirjoitti 5 kirjaa kun oltiin 1-12-vuotiaita. Matkusteltiin lapsuudessamme paljon, purjehdittiin ja mökkeiltiin. Eli perhe ei estä toteuttamasta unelmia ja saavuttamasta tavoitteita. Ymmärrän kyllä, jos joku ei halua lapsia ja jokaisella on täysi oikeus olla vapaaehtoisesti lapseton
Aina näitä supersuorittajia vedetään esimerkiksi. Ei kaikki jaksa tuollaista hurlumheitä elämässään. Ehkä se äidiksi sopiva ihminen on sitten tällainen kympin tyttö joka vaan suorittaa elämäänsä hirveällä kiireellä, kun ehtiihän sitä haudassakin levätä. Ei kiitos. Nykyään niitä kakaroita pitää kuskata kaikenmaailman virikkeisiin ja harrastuksiin jo pienestä, elämä yhtä kuskaamista ja ruuanlaittoa.
Käyn töissä, harrastan vain liikuntaa joitakin kertoja viikossa, mutta en todellakaan jaksa töiden jälkeen mitään ylimääräistä kuin kerran, pari viikossa. Siis myöskään laittaa ruokaa. Valmisruoka on ok kun ei ole lapsia, jos lapset eläisivät sillä niin mut varmaan kivitettäisiin ja tulisi pari lasua heti. Onneksi voi elää juuri niin kuin itselle parhaiten sopii.
Vai kovimmat, et ole kyllä siinä tapauksessa edes vahvaa ja kovaa ihmistä nähnytkään. Kaikki kovimmat ja vahvimmat joita tunnen on yksineläjiä, menestyjiä, taloudellisesti menestyviä, hyvin koulutettuja joilla vara matkustella milloin haluaa. Ei sitä taloudellista vakautta ole hankittu Kelan rahoilla, kuten te perheelliset teette.
Ei meitä kiinnosta kuulla sun "ikimurkkuikäistä" raivoa asiasta ja sun ikuista opiskelijan elämän kokemusten kaivoar.
Raivoat tyhjästä. Ikuinen teini-ikä on jäänyt päälle ja ne venyneiden yliopistovuosien solukämppä kamut elää myöskin sitä ikuista teini-ikää. Heiltä sinä sitä kokemusta näet. On intterreilattu ja matkustettu kolmekymppisenä opiskelija-alella ympäri maailmaa...
Kyllä matkustelu onnistuu ja työelämä perheellisiltä, jos kasvaa ajoissa aikuiseksi ja oppii aikatauluttamaan elämänsä. Teille aivosolunne pilaneille ikusille opiskelijoille se on mahdotonta. Hermosto on pilattu lyhytpinnaiseksi.
Ei ihme jos lapset ahdistaa ajatuksenakin, kun on viinaa/pilveä kaadettu kurkusta vuositolkulla opiskelijabileissä, nyt maisterina ahdistaa pelkkä ajatuskin oman eläinlajin normaalista elämästä.
Ei ihme että ei ole laajaa kokemusta perheellisistä. On vain se kyyninen masentuneen ihmisen katsanto maailmaan laimeasta opiskelijaelämästä ja ne koinsyömät maisterin paperit. Kauanko vei saada ne? Meikäläisiltä se vei vaivaiset neljä vuotta...
Tuota se tekee kun on yksin ja elää eläinlajilleen vierasta toimintamallia epäkonservatiivisesti.
Aluksi tuntuu vallankumoukselliselta, sitten aletaan elää valheessa ja lopulta koko hommasta tulee mitätön taistelu kunniasta. Mukaan tulee selitykset maailmanparantamisesta ja ekologista. Kuitenkin taustalla on se oma narsistinen mukavuuden haluinen elämä, kun ei hermosto kestä kaiken jälkeen.
Kukaan ei ole kiinnostunut lapsettoman itkuraivareista tulevaisuudessa, eikä kukaan kykene mittaamaan älykkyyttäsi käytännössä mitenkään.
Ennen sua ja sun jälkeenkin perheelliset jatkaa meidän eläinlajia ja ei heille ole ongelma matkustella ja tehdä asioita, vaikka siinä on ne lapset sivussa hoidettavana.
He ovat parasta a-luokkaa ja terveitä kaikkivoipia aikuisia. Toisin kuin eräät ovat.
Nyt on kyllä psykoosit jäänny pahasti päälle, lapset pois tuollaisilta raivopäiltä, tai vähintään lasua tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ainakaan halua lapsia enkä naimisiin, enkä velka taloa koska:
- mies pettää varmasti jossain kohtaa, sitten jo jäät yh-äipäksi tai jäät kulissiavioliittoon ja olet onneton
- naisen kroppa muuttuu synnytyksen jälkeen, eikä mitenkään timmimmäksi
- lapset ei ole ilmaisia
- aina saa olla passaamassa ja omaa aikaa ei ole
- yövalvomiset
- velkahelvetti ei kiinnosta, ei kiinnosta nukkua huonosti sen takia, että velat painaa niskassa
- olen aito ihminen, enkä osaa teeskennellä kulissiliitossa
- ei omaa aikaa
- näen vain kuluja en säästöjä, olen rahan perään ja sitä pitää olla ja paljon, tavoite 100 000 euroa, olen nyt puolessa välissä, enkä kaipaa lapsia tai miestä syömään niitä rahoja
- en voisi kehittyä ihmisenä
- en halua palloa jalkaan ja lista vain jatkuu...
Jos jonkun mielestä väärin, niin siitä vaan.
Samanlaisista syistä tietty määrä eläimistä ei lisäänny eläintarhassa.
Sitten ne voimakkaimmat ja sitkeimmät lisääntyy. He päätyvät tulevaisuuteen ja sun kaltaiset ei.
Näin se luonto karsii heikkohermoista ja heikkoa psyykettä pois geenipoolista haitallisena materiaalina.
Ihmisillä on lohdullista että he voivat värittää motiivejaan selityksillä, mutta asia pitäisi todistaa.
Sulla on kaunis lista, mutta valehteletko sinä vain meille lukijoille tänne kotikatsomoihin?
Ei meitä kiinnosta sun syyt ja et sinä ole velvollinen selittelemään sitä ettet uskalla ja ettet jaksa ja et ole tarpeeksi voimakas yksilö siirtymään tulevaisuuteen geenien muodossa.
Vierailija kirjoitti:
Nyt on kyllä psykoosit jäänny pahasti päälle, lapset pois tuollaisilta raivopäiltä, tai vähintään lasua tekemään.
Menikö tunteisiin :)
Kyl mä tiiän teikäläiset kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla meni 5 vuotta kun valmistuin oikeustieteen maisteriksi, ensin valmistuin notaariksi ja sitten siitä jatkoin maisteriksi. Näen, että perhe olisi ollut este ja puoliso. Nyt istun mukavan palkan päällä, eikä niitä rahoja syö lapset eikä mies.
Onkohan perheelliset uskovaisia, kun tuntuu että kaikki perheelliset on aivopestyjä. Pelottavia lahkolaisia jotka yhteiskunta aivopessy. Sitten katkerana itkevät täällä surkeaa elämäänsä, jossa puolistot pettää ja velka painaa niskaan, ei käy kateeksi.
Minulle riittäisi mies rinnalle, ja nimenomaan mies, aikuinen suhde, ja miehellä olisi aivot päässä ei alapäässä, ei mitään kiukuttelevaa pikkulasta joita täälläkin tuntuu olevan, en perheleikkejä kaipaa.
Suhteet ja perheleikit on tehty heikoilla, joilla on tunteita. Tunteet on heikkous. Vahvat porskuttaa yksin jotka ei itke ihmissuhteiden perään.
Minulla ei lähipiirissäni ole kenelläkään lapsia, jos ei lasketa mukaan sukulaisia ja olen jo kohta viisikymppinen. Näin on ollut jo vuosikymmeniä ja samat kaverit edelleenkin.