Olen lapseton, sain kuulla olevani outo sen vuoksi kun lapsia en halua
Näin minulle tokaisi eräs luolamies, lapsettomat on kuulemma avun tarpeessa ja olemme katkeria, kun emme halua lapsia. EIkö ole pöyristyttävää, vielä tällaisia valitettavasti on 2022 luvulla. Sanoin toki takaisin, mutta en nähnyt tarvetta jatkaa keskustelua ihmisen kanssa, jolla ottaa selvästi egon päälle naisten lapsettomuus, kokiko uhkana tms. en tiedä mitä tyydytystä tuollaiset ihmiset saa, jos saa lapsettomia lytätä. En tiennytkään olevani katkera tai hullu, mutta jotkut on sitä mieltä, kun ei halua lapsia. Olen työssä käyvä nainen, ikää kohta 33, ei miestä, en halua avioon, sen sijaan olen käynyt kouluja, opiskellut 2 ammattitutkintoa, ja nyt tähtään kevällä maisterin tutkintoon. Olen matkustellut paljon. Olen taloudellisesti hyvässä asemassa, velkaa nolla euroa ja senkin edestä säästöjä, töitä olen tehnyt paljon ja kerryttänyt varallisuutta. Olen itsenäinen enkä kaipaa miestä ja lapsikatrasta ympärille, mutta saan kuulla olevani hullu ja katkera. Mietin, että mitä tällaisten päässä liikkuu, tämä vuodatus tuli siis miehen suusta, ottaako se miehillä egon päälle, jos joku ei halua lapsia ja sitä perus pakettia? Ja jos mies ei halua lapsia niin onko se ok?
Jos olisin tehnyt lapsia, niin en uskoa, että tähtäisin nyt maisterin tutkintoon, en usko, että olisin taloudellisestai hyvässä asemassa, en usko että olisin kovinkaan onnellinen jos olisin tehnyt lapsia muiden halujen mukaan jos itse ei halua lapsia. Olen nähnyt lapsuudessa perheväkivaltaa, pettämistä ja riitelyä joka oli jatkuvaa, kotona sai pelätä kun olin lapsi. Joten en halua sitä samaa perhepakettia. Sen sijaan olen taannut itselle vakaan taloudellisen pohjan, käynyt kouluja ja tehnyt paljon töitä, hakenut turvaa itselle kun lapsena sitä en aina saanut.
Kommentit (152)
En ole koskaan halunnut lapsia. En ole koskaan pitänyt lapsista, enkä pidä vieläkään, olen yli 50v. Kaikki hehkuttivat nuorempana, että kyllä se vauvakuume vielä tulee. Ei ole tullut. Oikein säälitti, kun jotkut kaverini suoraan myönsivät, että eivät he erityisesti lapsista edes tykkää, mutta "täytyyhän niitä tehdä." Miten niin TÄYTYY? Jotkut sanoivat, että pakko tehdä pari lastenlasta vanhemmilleen, että ovat hiljaa. Aika kauheaa tuollainen painostuksen uhrina oleminen.
Jos lapsen hankkii, se on tehtävä siksi, että todella itse haluaa itselleen jälkeläisen, jonka kasvattaa itsenäiseksi kansalaiseksi nauttien tämän seurasta. Ei mitään mielistelyä kenellekään. Lapsi siitä vain kärsii, jos tajuaa olevansa "tekemällä tehty" jotain tarkoitusta varten. Jokaista syntyvää ihmistä pitäisi kunnioittaa omana itsenään, eikä synnyttää lapsia "lahjoiksi" muille ihmisille. Tai siksi, että näin haluaa olla "normaali."
Minusta on aika outoa, että naisia aina syyllistetään, että haluaako lapsia tai ei. Miehiä ei koskaan tästä samasta asiasta syyllistetä , vain nainen saa kantaa koko syyllisyyden taakkaa. Minulle yksi nainen tokaisi töissä, että kun minulla ei ole lapsia ja hänellä on, että ne naiset ovat älykkäämpiä kuin ne naiset, joilla ei ole? En ole kyllä huomannut, että älykkyysosamäärä korreloi jotain lasten syntyvyyttä tai ilman. Ja tämä aborttilaki Yhdysvalloissa on täysin käsittämätöntä, että taas miehet määräävät naisten kehosta, että voi panna, raiskata ja tehdä jopa alaikäiselle tytölle hallaa! On toki aina jäljessä kaikesta tämä Yhdysvallat, kun siis menin Yhdysvaltoihin ja minulla oli sähköinen lippu, niin eivät ymmärtäneet? Ja kun Yhdysvalloista tuli tänne asiakas, niin ihmetteli, että meillä on pankkikortit, ja sanoi, että kyllä ne shekit tulee tänne Suomeenkin? Siis täysin takapajuinen maa varsinkin maaseudulla.
AP, sun kaltaisia on aina ollut.
Et ole outo.
Sanoisin vain, että ollaksesi niin fiksu kuin tahdot pitkässä viestissäsi tuoda esille, harvinaisen vuolaasti ja pitkään otit kantaa itseesi.
Fiksu nainen ei jää tuollaista miettimään eikä kyselemään outoutensa perään.
Kun on valintansa tehnyt, ei ole koskaan selitysvelvollinen kenellekään random-tyypille.
Minä tunnen ja tiedän varmasti satoja naimattomia ja lapsettomia naisia, joista selkeästi vielä suurin osa on itse tiensä valinnut.
Teet itse asiasta numeron ja totta puhuen juuri sen kaltaiset naiset on hirveän rasittavia ja jotenkin aggressiivisia tuodessaan valintaansa esille ikään kuin heitä koko maailma vastustaisi. Pienikin sana asiasta saa heti karvat pystyyn ja taisteluasemiin.
Jätä ajoissa tuo asenne. Olet ihan tavallinen nainen. Luolamiesten jutut on muiltakin osin schaissea.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt varmasti tajuat ap mil8ta kannabisjankkaajasta tuntuu jankata asiasta Suomessa. Täällä ei ymmärretä yksilönvapauksia päättää omasta elämästä. Oli kyse pössyttelystä tai lapsettomuudesta, niin aina jonkun kommunistin mielestä sinä olet velkaa hyvinvoinnille ja velvollinen synnyttämään kansalaisia tai elämään savuttomasti ja alkoholitta.
Ap:lla ja narkkareilla ei ole tuntoa että pitäisi maksaa yhteiskunnalle takaisin ja olla tuottava. Hyvinvointi maksaa synnytyslaitoksenta vanhainkotiin. Tästä syystä tavallaan ei ole yksilönvapauksia ja omista itseään. Pitää tuottaa kansalaisia ja elää raittiisti. Tämä pitäisi tajuta kouluikäisestä asti.
VITUT
Vierailija kirjoitti:
No olethan sä outo. Jokainen elollinen on tällä pallolla vain jatkaakseen sukua. Eihän tässä ole muuten mitään järkeä.
Ei kuule luonnossakaan kaikki lisäänny
Jos sulla on mies,joka on mukana perhe-elämässä,ottaa puoliksi vastuun siitä,niin ajatus lapsen hankkimisesta on jo helpompaa. Toki voi lapsen tehdä halutessaan yksinkin,mut pitää olla talous todella kunnossa. Ja läheisten tukiverkkojakin.
Vierailija kirjoitti:
No olethan sä outo. Jokainen elollinen on tällä pallolla vain jatkaakseen sukua. Eihän tässä ole muuten mitään järkeä.
No ei se nyt noin mustavalkoista ole. Emme me ole pelkästään biologiamme orjia. Teemme töitä, meillä on ystäviä, perhe, harrastuksia, intohimoja. Eri asia jos ei olisi mitään muuta elämässä, ja asuisi jossain luolassa, niin varmaan silloin ennen vanhaan niitä lapsia tehtiin kun ei ollut mitään muutakaan elämässä. Maailma on muuttunut, on kännykät, tietokoneet, kaikki viihde. Voi matkustella, hankkia lemmikkejä, mennä minne vain, tienata, tehdä mitä haluaa! Ei enää kotona kökkimistä ja lapsen hoitoa naisillekaan. Täytyy vain hyväksyä että elämä on erilaista kuin ennen. Kyllä, meillä on silti (suurimmalla osalla) biologiset halut harrastaa seksiä, mutta moni ei vain halua lisääntyä, koska elämässä on paljon muutakin!. Ja kyllä, lapset on ihana asia niille ketkä niitä oikeasti haluaa, mutta ketään ei voi pakottaa lisääntymään tai sanomaan, että on outo jos ei halua niitä lapsia tehdä. Ihan hyvä vaan ettei lisäänny jos ei oikeasti halua. En minä ainakaan haluaisi vanhempaa joka hylkäisi minut lapsena.
Se on vain hyvä että tiedostat ettet olisi kyennyt kasvattamaan lasta, opiskelemaan ja käymään töissä. Moni meistä kuitenkin kykenee ja he saavat sanoa mielipiteensä siitä että pitää sitä outona. Jos olet asian ja päätöksesi kanssa sujut, miksi sua korpee toisten sanomiset?
NoBaby kirjoitti:
En ole koskaan halunnut lapsia. En ole koskaan pitänyt lapsista, enkä pidä vieläkään, olen yli 50v. Kaikki hehkuttivat nuorempana, että kyllä se vauvakuume vielä tulee. Ei ole tullut. Oikein säälitti, kun jotkut kaverini suoraan myönsivät, että eivät he erityisesti lapsista edes tykkää, mutta "täytyyhän niitä tehdä." Miten niin TÄYTYY? Jotkut sanoivat, että pakko tehdä pari lastenlasta vanhemmilleen, että ovat hiljaa. Aika kauheaa tuollainen painostuksen uhrina oleminen.
Jos lapsen hankkii, se on tehtävä siksi, että todella itse haluaa itselleen jälkeläisen, jonka kasvattaa itsenäiseksi kansalaiseksi nauttien tämän seurasta. Ei mitään mielistelyä kenellekään. Lapsi siitä vain kärsii, jos tajuaa olevansa "tekemällä tehty" jotain tarkoitusta varten. Jokaista syntyvää ihmistä pitäisi kunnioittaa omana itsenään, eikä synnyttää lapsia "lahjoiksi" muille ihmisille. Tai siksi, että näin haluaa olla "normaali."
Kuinkahan moni tälläkin hetkellä elävä ihminen maailmassa on tullut maailmaan noilla vaatimillasi perusteilla?
Ihmiskunta on aina vaan lisääntynyt, ilman että olisi kovinkaan suuresti sitä suunniteltu. Ainahan sitä lässytetään, miten lasta pitää haluta eikä lasta saa synnyttää muiden mielipiteitten takia, mutta suurin osa meistä on tullut tänne ihan vaan kun on ollut tapana saada lapsia, ilman sen syvempiä motivaatiota. Moni meistä on silkka vahinkokin.
Koko maailman tämän hetkinen ihmispopulaatio on olemassa juuri siksi, että lapsia vaan tulee maailmaan.
Kun oikein syvästi alkaa miettiä, millä perusteilla sen lapsen sitten oikeuttaisi syntymään, niin sellaisia perusteita ei ole olemassakaan, koska emme voi tietää sen mahdollisen tulevan lapsen omaa mielipidettä ja hänen tulevaa elämänpolkuaan. Emme täysin varmaksi edes omaammekaan siitä edespäin, joten olemme aina tässä asiassa heikoilla.
Onko maailma nyt siis täysin sekopäinen sen takia, että me kaikki olemme tulleet tänne enemmän tai vähemmän suunnittelemattomasti emmekä aina ole olleet kovin haluttujakaan?
Ja jos olisi toisin, kaikki erittäin toivottuja ja pitkän harkinnan tuloksia, olisiko maailma yhtään sen kummempi?
Jokainen voisi miettiä kohdaltaan, olenko ollut varmasti suunniteltu ja hyvin perustein maailmaan laitettu?
Ja onko sillä ollut oikeasti suuri merkitys elämääsi? Luulisihan sitä, että ainakin fiksuilla ja järkevillä ihmisillä olisi taustalla onnellinen ja toivottu maailmaantulo. Vaan onko näin?
NoBaby kirjoitti:
No mites on kohdallasi? Oletko tekemällä tehty jotain tarkoitusta varten?
Tiedätkö tarkalleen syntymisesi syyt ja perusteet, ja miten se asia on sinuun vaikuttanut?
NoBaby kirjoitti:
Monet vain menevät massan mukana ajattelematta itse. Sitten katuu jälkeenpäin kun ei ajatellut itse.
Jos lapsen hankkii, se on tehtävä siksi, että todella itse haluaa itselleen jälkeläisen, jonka kasvattaa itsenäiseksi kansalaiseksi nauttien tämän seurasta. Ei mitään mielistelyä kenellekään. Lapsi siitä vain kärsii, jos tajuaa olevansa "tekemällä tehty" jotain tarkoitusta varten. Jokaista syntyvää ihmistä pitäisi kunnioittaa omana itsenään, eikä synnyttää lapsia "lahjoiksi" muille ihmisille. Tai siksi, että näin h
Hyvin sanottu.
Minäkään en ole lapsia halunnut, mutta ei minua kukaan ole oudoksi haukkunut siitä syystä. Sinulla on outoja tuttavuuksia, joilla on outoja mielipiteitä.