Olen lapseton, sain kuulla olevani outo sen vuoksi kun lapsia en halua
Näin minulle tokaisi eräs luolamies, lapsettomat on kuulemma avun tarpeessa ja olemme katkeria, kun emme halua lapsia. EIkö ole pöyristyttävää, vielä tällaisia valitettavasti on 2022 luvulla. Sanoin toki takaisin, mutta en nähnyt tarvetta jatkaa keskustelua ihmisen kanssa, jolla ottaa selvästi egon päälle naisten lapsettomuus, kokiko uhkana tms. en tiedä mitä tyydytystä tuollaiset ihmiset saa, jos saa lapsettomia lytätä. En tiennytkään olevani katkera tai hullu, mutta jotkut on sitä mieltä, kun ei halua lapsia. Olen työssä käyvä nainen, ikää kohta 33, ei miestä, en halua avioon, sen sijaan olen käynyt kouluja, opiskellut 2 ammattitutkintoa, ja nyt tähtään kevällä maisterin tutkintoon. Olen matkustellut paljon. Olen taloudellisesti hyvässä asemassa, velkaa nolla euroa ja senkin edestä säästöjä, töitä olen tehnyt paljon ja kerryttänyt varallisuutta. Olen itsenäinen enkä kaipaa miestä ja lapsikatrasta ympärille, mutta saan kuulla olevani hullu ja katkera. Mietin, että mitä tällaisten päässä liikkuu, tämä vuodatus tuli siis miehen suusta, ottaako se miehillä egon päälle, jos joku ei halua lapsia ja sitä perus pakettia? Ja jos mies ei halua lapsia niin onko se ok?
Jos olisin tehnyt lapsia, niin en uskoa, että tähtäisin nyt maisterin tutkintoon, en usko, että olisin taloudellisestai hyvässä asemassa, en usko että olisin kovinkaan onnellinen jos olisin tehnyt lapsia muiden halujen mukaan jos itse ei halua lapsia. Olen nähnyt lapsuudessa perheväkivaltaa, pettämistä ja riitelyä joka oli jatkuvaa, kotona sai pelätä kun olin lapsi. Joten en halua sitä samaa perhepakettia. Sen sijaan olen taannut itselle vakaan taloudellisen pohjan, käynyt kouluja ja tehnyt paljon töitä, hakenut turvaa itselle kun lapsena sitä en aina saanut.
Kommentit (152)
Nykyaikainen elämäntapa ei tee hyvää lapsille. Käsittääkseni kieltoja, sääntöjä, määräyksiä ja kaikkinaista passivoimista on enemmän kuin koskaan.
Ja se näkyy: lapset ja nuoret ovat paljolti ylipainoisia, tylsistyneitä, tyytymättömiä. Kaikenlaisia oireita on.
Omasta puolestani olen tyytyväinen etten hankkinut lapsia. Siihen syynä oli muut seikat kuin se hulluus minkä vallassa nykyään eletään näkemättä metsää puilta. Mutta jos mulla nyt olisi teini-ikäisiä olisin surullinen ja huolissani kaikesta siitä mitä he eivät voisi tehdä ja kokea.
Eli näin on hyvä. Tietysti oma elämäni jäi vajaaksi kun perhettä ei ole. Mutta ei se mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olethan sä outo. Jokainen elollinen on tällä pallolla vain jatkaakseen sukua. Eihän tässä ole muuten mitään järkeä.
Höpö höpö. Ap on täysin normaali ihminen ja on kyllä pöyristyttävää (mutta ei valitettavasti epätavallista), että joku ajattelee tuon miehen tavoin, että naisessa on muka "vikaa", jos ei halua lapsia. Minulla itselläni siis on lapsia, mutta millä lailla se on minulta pois, jos joku ei niitä halua? Päinvastoin, voi hyvällä omalla tunnolla lisääntyä itse miettimättä liikakansoitusta ym. tekosyitä, joilla ihmiset, jotka ei tiedä haluavatko lapsia, selittelevät lapsettomuuttaan, koska ne ihmiset, jotka ei oikeasti lapsia halua, ei niitä missään olosuhteissa hanki, ja ne, jotka haluavat, eivät selitä lapsettomuuttaan kummallakaan edellä mainitulla syyllä, vaan hankkivat lapsia keinolla millä hyvänsä, jos vain saavat.
Se taas ei ole ok, että uskotellaan 10 vuotta, että halutaan lapsia ja sitten myönnetään, ettei haluakaan ja aiheutetaan sillä tahaton lapsettomuus sille lapsia haluavalle osapuolelle. Eikä sekään ole ok, että lapsia haluava osapuoli huijaa vanhemmaksi ihmisen, joka ei ole. Tulee näitä vanhempia ja myöhemmin isovanhempia, joista täällä palstalla maristaan, ettei kiinnosta auttaa eikä osallistua. Parempi, että oikeasti vain ne lisääntyvät, jotka sitä oikeasti haluavat.
Vanhemmallani on 6 sisarusta, joista kolmella ei ole lapsia: yksi ei saanut, toisella ei ollut puolisoa, ja kolmas ei koskaan niitä halunnut. Kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut tuon vanhimman, vapaaehtoisesti lapsettoman ja puolisottoman sisaruksen valintoja, ei edes mummoni, joka oli kuitenkin vapaasta tahdostaan suurperheen äiti (myönsi, ettei halunnut ehkäisyä, vaikka sitä jo 60-luvulla tuputettiin), vaan koki suurta ylpeyttä siitä, miten pitkälle tätini pääsi elämässään. Työskenteli ja opiskeli koko elämänsä, matkusteli, puhuu sujuvasti kahdeksaa kieltä ja eläkkeelläkin jaksaa tutkia ja touhuta. Elämästä ei tosiaankaan puutu sisältöä, vaan sitä on enemmän kuin muilla sisaruksilla, oli perhettä tai ei. Mutta se on hänen elämäänsä, esim. minulle itselleni ei sopisi, koska olen kotihiiri, eikä kiinnosta matkustelu ja niille kielille, joita jo osaan, ei ole ollut tarvetta työelämässäkään (pois lukien englanti ja venäjä).
Tuli nyt romaani, mutta ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville sanoin, että eläkää vain rohkeasti omanlaista elämää. Se, mitä ihmiset haluaa elämältään, ei ole kaikille sama, eikä saisi olettaa että oman elämän suola olisi sitä muille. Tätini olisi varmasti tuntenut olonsa kahlituksi, jos olisi pakotettu nuoruudessaan samaan muottiin muiden kanssa.
"Päinvastoin, voi hyvällä omalla tunnolla lisääntyä itse miettimättä liikakansoitusta ym. tekosyitä, joilla ihmiset, jotka ei tiedä haluavatko lapsia, selittelevät lapsettomuuttaan, koska ne ihmiset, jotka ei oikeasti lapsia halua, ei niitä missään olosuhteissa hanki, ja ne, jotka haluavat, eivät selitä lapsettomuuttaan kummallakaan edellä mainitulla syyllä, vaan hankkivat lapsia keinolla millä hyvänsä, jos vain saavat."
Tämäkin on hauska ilmiö. Mistä sinä tai kukaan muukaan voi tietää, onko syy vapaaehtoiseen lapsettomuuteen juurikin liikakansoitus yms. ekologiset syyt? Kuka sinä olet sanomaan että se on tekosyy?
Se että itseä ei maapallon tilanne kiinnosta, ei tarkoita etteikö muita kiinnostaisi. Itselleni liikakansoituksen ehkäiseminen on juurikin ainoa syy olla lisääntymättä. En ole edes harkinnut lastenhankintaa, koska on päivänselvää että se on itsekkäin teko jonka ihminen voi tänäpäivänä tehdä. En ole sellainen ihminen.
Vääränlainen kasvatus valitettavasti tuhoaa naiseuden.
Kenenkään ei tarvitse haluta puolisoa tai lapsia sukupuolesta tai iästä riippumatta. Hyvä vain, että tiedostaa jos ne eivät ole itseä varten, ja jättää silloin hankkimatta.
Lapset ei kuitenkaan ole este hyvälle elämälle. Esim. minulla on lapsia, ja sen lisäksi velaton okt, säästöjä ja sijoituksia, hyväpalkkainen työ (kuten myös puolisolla), pitkä ja onnellinen parisuhde ja kaksi maisteritasoista korkeakoulututkintoa. Ja nainen olen, jos joku takertuu siihen, että hyvähän se on rakentaa uraa ja opiskella, jos puoliso on kotiäitinä. Lapsia on hoidettu parivuotiaaksi asti kotona, ei ole työnnetty päiväkotiin heti 9kk iässä, ja vanhempainvapaa on jaettu kummankin vanhemman kesken.
Ja minusta tosiaan ei ole kummallista olla haluamatta ja hankkimatta lapsia, pisti vaan silmään se, jos asiaa perustellaan mm. sillä ettei elämässä pysty saavuttamaan koulutusta ja uraa jos niitä lapsia on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus se, että vain vahvat yksilöt lisääntyvät. Noin 20 vuoden kokemukseni lastensuojelussa on osoittanut kyllä ihan muuta. On paljon ihmisiä, jotka lisääntyvät kuin kanit, vaikka heillä on todella suuria vaikeuksia huolehtia jo olemassa olevista lapsistaan saati sitten omasta hyvinvoinnistaan.
Kaikista voimakkaimmat lisääntyivät aikanaan jaälykkäimmät myös ja ajat ei ole muuttuneet, vaikka sosialisti sosiaalistiselta alalta väittää muuta. Ihmiset ovat eläimiä, eivätkä robotteja. Lapsettomia ei voi tulevaisuudessa testata tieteellisesti äo-testeissä tai heidän syntymättömiä jälkeläisiä. Ei voida todistaa että lapsettomat ovat älykkäitä, koska heitä ei ole tulevaisuudessa. Lisääntyminen on älykkyyttä ja sitä etsitään ulkoavaruudesta. Älykästä elämää. Sinun mielipiteet ei paina tässä jatkumossa. Vain älykkäät elää ja lapsettomat ovat valineet kuoleman. Matematiikassa kuolema on 0 ja elämä 1.
Puppua. Olet ymmärtänyt luonnonvalinnan täysin väärin. Parhaiten sopeutuvat selviytyvät, eikä siihen vaadita sen enempää älykkyyttä kuin voimaakaan. Nykyään ei länsimaissa tarvitse erityisesti edes sopeutua, kun lääketiede ja sosiaalihuolto pelittävät.
Ja mihin ihmeeseen tuo väite perustuu, että lapsettomia ei ole tulevaisuudessa? Voit nyt alkaa laskea sekunteja siihen kun sulle valkenee, ettei vapaaehtoinen lapsettomuus ole periytyvä ominaisuus. :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoinen ajatus se, että vain vahvat yksilöt lisääntyvät. Noin 20 vuoden kokemukseni lastensuojelussa on osoittanut kyllä ihan muuta. On paljon ihmisiä, jotka lisääntyvät kuin kanit, vaikka heillä on todella suuria vaikeuksia huolehtia jo olemassa olevista lapsistaan saati sitten omasta hyvinvoinnistaan.
Kaikista voimakkaimmat lisääntyivät aikanaan jaälykkäimmät myös ja ajat ei ole muuttuneet, vaikka sosialisti sosiaalistiselta alalta väittää muuta. Ihmiset ovat eläimiä, eivätkä robotteja. Lapsettomia ei voi tulevaisuudessa testata tieteellisesti äo-testeissä tai heidän syntymättömiä jälkeläisiä. Ei voida todistaa että lapsettomat ovat älykkäitä, koska heitä ei ole tulevaisuudessa. Lisääntyminen on älykkyyttä ja sitä etsitään ulkoavaruudesta. Älykästä elämää. Sinun mielipiteet ei paina tässä jatkumossa. Vain älykkäät elää ja lapsettomat ovat valineet kuoleman. Matematiikassa kuolema on 0 ja elämä 1.
Puppua. Olet ymmärtänyt luonnonvalinnan täysin väärin. Parhaiten sopeutuvat selviytyvät, eikä siihen vaadita sen enempää älykkyyttä kuin voimaakaan. Nykyään ei länsimaissa tarvitse erityisesti edes sopeutua, kun lääketiede ja sosiaalihuolto pelittävät.
Ja mihin ihmeeseen tuo väite perustuu, että lapsettomia ei ole tulevaisuudessa? Voit nyt alkaa laskea sekunteja siihen kun sulle valkenee, ettei vapaaehtoinen lapsettomuus ole periytyvä ominaisuus. :D
Sä et ymmärrä yksinkertaista yhtälöä. Kuolleiden älyä ei voi mitata tieteellisesti. Siksi lisääntyminen on älykästä ja älykkäin on elävä. Mitään selityksiä tai valeita maapallon tilasta tai liikakansoituksesta ei tarvita. Tieteellisesti lisääntymättömyys ja kuolema on tyhmyyttä. Tämä on se laskutoimitus.
Jos kaksi ihmistä astuu Road Houseen ja tulee tappelu elämästä ja kuolemasta, niin lisääntynyt tai tappelusta elossa säilynyt, on älykkäin. Tämä voidaan todistaa tieteellisesti vain eläviltä ja elossa olevilta. Tämä on matematiikkaa. Huomaa että palsta on täynnä humanisteja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et ymmärrä yksinkertaista yhtälöä. Kuolleiden älyä ei voi mitata tieteellisesti. Siksi lisääntyminen on älykästä ja älykkäin on elävä. Mitään selityksiä tai valeita maapallon tilasta tai liikakansoituksesta ei tarvita. Tieteellisesti lisääntymättömyys ja kuolema on tyhmyyttä. Tämä on se laskutoimitus.
Taidat itse olla vähän yksinkertainen. Ei se jälkikasvu sen kuolleen elämää pidennä. Yhdestä tulee aina nolla. Eikä ihmisen säilyminen ole mitenkään evoluution kannalta tärkeää. Se on tärkeää vain muiden ihmisten hyödyn vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olethan sä outo. Jokainen elollinen on tällä pallolla vain jatkaakseen sukua. Eihän tässä ole muuten mitään järkeä.
Höpö höpö. Ap on täysin normaali ihminen ja on kyllä pöyristyttävää (mutta ei valitettavasti epätavallista), että joku ajattelee tuon miehen tavoin, että naisessa on muka "vikaa", jos ei halua lapsia. Minulla itselläni siis on lapsia, mutta millä lailla se on minulta pois, jos joku ei niitä halua? Päinvastoin, voi hyvällä omalla tunnolla lisääntyä itse miettimättä liikakansoitusta ym. tekosyitä, joilla ihmiset, jotka ei tiedä haluavatko lapsia, selittelevät lapsettomuuttaan, koska ne ihmiset, jotka ei oikeasti lapsia halua, ei niitä missään olosuhteissa hanki, ja ne, jotka haluavat, eivät selitä lapsettomuuttaan kummallakaan edellä mainitulla syyllä, vaan hankkivat lapsia keinolla millä hyvänsä, jos vain saavat.
Se taas ei ole ok, että uskotellaan 10 vuotta, että halutaan lapsia ja sitten myönnetään, ettei haluakaan ja aiheutetaan sillä tahaton lapsettomuus sille lapsia haluavalle osapuolelle. Eikä sekään ole ok, että lapsia haluava osapuoli huijaa vanhemmaksi ihmisen, joka ei ole. Tulee näitä vanhempia ja myöhemmin isovanhempia, joista täällä palstalla maristaan, ettei kiinnosta auttaa eikä osallistua. Parempi, että oikeasti vain ne lisääntyvät, jotka sitä oikeasti haluavat.
Vanhemmallani on 6 sisarusta, joista kolmella ei ole lapsia: yksi ei saanut, toisella ei ollut puolisoa, ja kolmas ei koskaan niitä halunnut. Kukaan ei ole koskaan kyseenalaistanut tuon vanhimman, vapaaehtoisesti lapsettoman ja puolisottoman sisaruksen valintoja, ei edes mummoni, joka oli kuitenkin vapaasta tahdostaan suurperheen äiti (myönsi, ettei halunnut ehkäisyä, vaikka sitä jo 60-luvulla tuputettiin), vaan koki suurta ylpeyttä siitä, miten pitkälle tätini pääsi elämässään. Työskenteli ja opiskeli koko elämänsä, matkusteli, puhuu sujuvasti kahdeksaa kieltä ja eläkkeelläkin jaksaa tutkia ja touhuta. Elämästä ei tosiaankaan puutu sisältöä, vaan sitä on enemmän kuin muilla sisaruksilla, oli perhettä tai ei. Mutta se on hänen elämäänsä, esim. minulle itselleni ei sopisi, koska olen kotihiiri, eikä kiinnosta matkustelu ja niille kielille, joita jo osaan, ei ole ollut tarvetta työelämässäkään (pois lukien englanti ja venäjä).
Tuli nyt romaani, mutta ap:lle ja muille samassa tilanteessa oleville sanoin, että eläkää vain rohkeasti omanlaista elämää. Se, mitä ihmiset haluaa elämältään, ei ole kaikille sama, eikä saisi olettaa että oman elämän suola olisi sitä muille. Tätini olisi varmasti tuntenut olonsa kahlituksi, jos olisi pakotettu nuoruudessaan samaan muottiin muiden kanssa.
Ap ei ole normaali ihminen koska pelkää ajautuvansa samaan tilanteeseen kuin vanhempansa. Normaali ihminen tekee mitä haluaa ja oppii muiden virheistä. Eikä myöskään vedä hernettä nenään jonkun randomin mielipiteestä.
Oletko koskaan kuullut lisääntymisvietistä? Se on kaikilla enemmän tai vähemmän. Kuunnelkaa niitä viettejänne, niin elämä on paljon helpompaa, eikä tartte olle niin ehdoton. Ja ei niitä viettejä tartte toteuttaa jos ehdottomasti ei tahdo.
Eikö ap juuri sanonut, ettei halua lapsia ja tekee niinkuin itse haluaa, eli ei tee lapsia vain sen takia kun yhteiskunta tai sinun kaltaiset aivokääpiöt niin haluaa, hyi yök, verrattuna raiskaukseen jos nainen pakotetaan tekemään lapsia vaikkei niitä halua!
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki eläimetkään suostu lisääntymään eläintarhassa. Pandat ovat haastavimpia. Vain voimakkaimmat yksilöt ja parit lisääntyy tässä stressaavassa ympäristössä. Apta pelkkä ajatuskin ahdistaa ja hän saa aiheesta lieviä mt-ongelmia. Normaalistihan eliö lisääntyy elämänsä janan välillä.
Ihminen joka hakee maisteriksi, ei vaikuta mt-ongelmaiselta, eiköhän se ole sinä jolla viiraa päässä.
Kaikista fiksuimmat jättää lisääntymättä, kaikki ei elä elämäänsä niinkuin yhteiskunta pakottaa, vain tyhmät tekee niin, joilla ei ole muuta elämän sisältöä.
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse haluta puolisoa tai lapsia sukupuolesta tai iästä riippumatta. Hyvä vain, että tiedostaa jos ne eivät ole itseä varten, ja jättää silloin hankkimatta.
Lapset ei kuitenkaan ole este hyvälle elämälle. Esim. minulla on lapsia, ja sen lisäksi velaton okt, säästöjä ja sijoituksia, hyväpalkkainen työ (kuten myös puolisolla), pitkä ja onnellinen parisuhde ja kaksi maisteritasoista korkeakoulututkintoa. Ja nainen olen, jos joku takertuu siihen, että hyvähän se on rakentaa uraa ja opiskella, jos puoliso on kotiäitinä. Lapsia on hoidettu parivuotiaaksi asti kotona, ei ole työnnetty päiväkotiin heti 9kk iässä, ja vanhempainvapaa on jaettu kummankin vanhemman kesken.
Ja minusta tosiaan ei ole kummallista olla haluamatta ja hankkimatta lapsia, pisti vaan silmään se, jos asiaa perustellaan mm. sillä ettei elämässä pysty saavuttamaan koulutusta ja uraa jos niitä lapsia on.
Se on vaikeampaa ja vaati kompromisseja, yksin asuvien ei tarvi tehdä kompromisseja. Asun myös omakotitalossa vuokralla, ei velkaa, koulut käyty, töissä olen, säästöjä löytyy, matkustelen kun haluan eikä tarvi kysyä koko poppoolta lupia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kaikki eläimetkään suostu lisääntymään eläintarhassa. Pandat ovat haastavimpia. Vain voimakkaimmat yksilöt ja parit lisääntyy tässä stressaavassa ympäristössä. Apta pelkkä ajatuskin ahdistaa ja hän saa aiheesta lieviä mt-ongelmia. Normaalistihan eliö lisääntyy elämänsä janan välillä.
Ihminen joka hakee maisteriksi, ei vaikuta mt-ongelmaiselta, eiköhän se ole sinä jolla viiraa päässä.
Tiedän useita mt-ongelmaisia yliopisto-opiskelijoita. Yksikin on kaksinkertainen maisteri, mutta siviilissä täysin holtiton ja sekaisin (ei pysty huolehtimaan lapsistaan, päihde- ja huumeongelma, täysin rajaton sukupuolikäyttäytyminen, itsemurhayrityksiä jne.), mutta opiskelu toimii hänelle pakona epävakaista tunteista ja tasapainottaa elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olematon voi olla tyhmä? Ja millä logiikalla olemassa oleminen riittää kriteeriksi älykkyyteen? Oletko ihan kosketuksessa todellisuuden kanssa? :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi miten herttaisen kujalla sä olet. Esim muurahaisissa ja amppareissa vain kuningattaret lisääntyy, susilaumoissa alfat, jne.
Tajusit kuitenkin pointin, jokaisella on kuitenkin vietti lisääntyä ja yrittävät jos vain voivat. Ja väitätkö ettei lisääntymätön elollinen olento jotenkin tukisi lisääntymistä vaikkei siihen itse kykene biologiansa puolesta. Sekä ampparit että muurahaiset ovat valmiita tekemään mitä vain lisääntymisen mahdollistamiseksi.
Kumpihan meistä on enemmän kujalla?
Kaikilla ei ole viettiä lisääntyä, tyhmä. Itseäni kuvottaa ajatus lisääntymisestä. Olen tiennyt lapsesta saakka etten halua lapsia. Olet provo.
Jotenkin jännä, että lapsettomat joutuu selittämään omi valintoja, joita tekevät omassa elämässä, mutta sitten näiden ei tarvitse selitellä jotka tekee kymmenen lasta, ja elää yhteiskunnan tukien varassa kuten lapsilisä. Aika moraalitonta ja kertoo, vain omasta pahasta olosta joita pakko purkaa muihin, jos pitää nokka tunkea lapsettomien elämään. Kertoo, epävarmuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vääränlainen kasvatus valitettavasti tuhoaa naiseuden.
Meidän tontut ei kestäisi elättäjän roolia. Thaikku tuonnitkin pistetään töihin ettei äijän tarvisi viettää niin pitkiä aikoja töissä. Sinuna olisin hiljaa.
Nää on niitä samoja ihmisiä jotka haukkuu hiljaisia tai muuten erilaisia oudoiksi. Ei voida ymmärtää kun ei olle samanlaisia ja elä samalla tavoin kun he itse. Joku sanoi kerran mulle "en ymmärrä miten tuhlaat elämäsi ja et juo ja biletä" Ei ne vaan ymmärrä, että kaikki ei halua elää samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedän useita mt-ongelmaisia yliopisto-opiskelijoita. Yksikin on kaksinkertainen maisteri, mutta siviilissä täysin holtiton ja sekaisin (ei pysty huolehtimaan lapsistaan, päihde- ja huumeongelma, täysin rajaton sukupuolikäyttäytyminen, itsemurhayrityksiä jne.), mutta opiskelu toimii hänelle pakona epävakaista tunteista ja tasapainottaa elämää.
Väännetäänpä nyt rautalangasta, jos ei halua tehdä lapsia ei tarkoita, että viiraa päässä. Se ei kerro yhtään mitään ihmisen mielenterveydestä. Kuka on oikeasti niin yksinkertainen, että edes ajattelee niin? Jätetään psykologille ne tulkinnat. Kuka haluaisi esim. sinun kanssa lapsia, kun noin köyhä ajatuksen kulku? Toivottavasti sinulla ei ole lapsia, jatkamassa tyhmää sukuasi.