Voinko laihtua, jos
Syön enintään 1400 kaloria päivässä, mutta en oikeastaan liiku?
Kommentit (72)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:27"]Pituus 158 cm, paino nyt 56kg. Laihdutan 1600 kcal/pv. Kalorimäärän lisäksi on tärkeää syödä säännöllisesti 3-4 h välein, jotta aineenvaihdunta pysyy vilkkaana. Liikun lähes joka pvä, lenkkeilyä, hyötyliikuntaa, punttisalia. Peruskulutukseni onn 1300 ja siihen siis kaikki liikkumiset päälle, 2000 kalorin molemmin puolin on menty. Käytän Fatsecret-sovellusta.
[/quote]
Pystytkö kertomaan millainen tuo sovellus on.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:27"]Pituus 158 cm, paino nyt 56kg. Laihdutan 1600 kcal/pv. Kalorimäärän lisäksi on tärkeää syödä säännöllisesti 3-4 h välein, jotta aineenvaihdunta pysyy vilkkaana. Liikun lähes joka pvä, lenkkeilyä, hyötyliikuntaa, punttisalia. Peruskulutukseni onn 1300 ja siihen siis kaikki liikkumiset päälle, 2000 kalorin molemmin puolin on menty. Käytän Fatsecret-sovellusta.
[/quote]
[/quote]
Onko jotain haittaa jos 164 senttinen painaa 49kg?
Minä painan tällä hetkellä 81 kiloa. Syön 1000 kcal päivässä, ja tällä tavoin laihdun kilon viikossa. Kun tuon tuhat kaloria koostaa runsaasta proteiinista, hieman rasvasta ja mahdollisimman vähän hiilihydraatteja, niin ei ole edes ollenkaan nälkä. En juurikaan harrasta liikuntaa.
Jos söisin 1400 kcal päivässä, laihtuisin tuskastuttavan hitaasti. Haluan tuloksia kuitenkin melko nopeasti.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:07"]Minä painan tällä hetkellä 81 kiloa. Syön 1000 kcal päivässä, ja tällä tavoin laihdun kilon viikossa. Kun tuon tuhat kaloria koostaa runsaasta proteiinista, hieman rasvasta ja mahdollisimman vähän hiilihydraatteja, niin ei ole edes ollenkaan nälkä. En juurikaan harrasta liikuntaa.
Jos söisin 1400 kcal päivässä, laihtuisin tuskastuttavan hitaasti. Haluan tuloksia kuitenkin melko nopeasti.
[/quote]
Onko laihtuminen kilo/viikko sopiva tahti?
Onko laihtuminen kilo/viikko sopiva tahti?
[/quote]
Laihdutan normaalipainon rajoissa (1,68m, 62kg ja tavoite 58kg). Kalorilaskuri on avuksi ja ei tarvitse olla nälissään. Liikun kuutena pnä viikossa hölkäten tai pyöräillen ja lisäksi nostan painoja kotona.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:23"]Laihdutan normaalipainon rajoissa (1,68m, 62kg ja tavoite 58kg). Kalorilaskuri on avuksi ja ei tarvitse olla nälissään. Liikun kuutena pnä viikossa hölkäten tai pyöräillen ja lisäksi nostan painoja kotona.
[/quote]
Paljonko syöt kaloreita?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 09:48"]Itse syön n. 500 kcal/päivä eikä ole nälkä, musta aika jäätävä määrä vetää jtn yli tuhat kcal päiv
[/quote]Sama täällä! :-)
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:52"][quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:27"]Pituus 158 cm, paino nyt 56kg. Laihdutan 1600 kcal/pv. Kalorimäärän lisäksi on tärkeää syödä säännöllisesti 3-4 h välein, jotta aineenvaihdunta pysyy vilkkaana. Liikun lähes joka pvä, lenkkeilyä, hyötyliikuntaa, punttisalia. Peruskulutukseni onn 1300 ja siihen siis kaikki liikkumiset päälle, 2000 kalorin molemmin puolin on menty. Käytän Fatsecret-sovellusta.
[/quote]
[/quote]
Löytyy esim IPhonelle ilmaiseksi appstoresta. Toimiva sovellus, kannattaa hankkia puhelimeen ja tutustua kun ei maksa mitään.
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 11:34"]Millä pidätte nälän kurissa?
[/quote]
Syömällä 3h välein ja oikeaa ruokaa.
Mulle opettaja joskus selitti että pelkästään kehon normaalitoimintaan menis n. 1000-1100 kaloria päivässä. Nukkumiset, hengittämiset ja kehon perus ylläpito.
Mut tuntuu paljolta!
Liikuntakaan ei laihduta paljon yhtään ellei osaa valita lajia oikein. Kävelemällä ei paljoa vaaka heilu.
Joku suositteli kylmässä liikuntaa, uiminen tms koska keho kuluttaa heti paljom energiaa pelkästään lämpimänä pysymiseen.
Tähän idean järkevyyteen en sano mitään...
Kotilaihduttajan ei pidä mennä alle 1200kaloriin päivässä. Aloitin huhtikuussa kaloridieetin ja syön keskiarvona 1500kcal päivässä. Joskus retkahdan, joskus syön sen 1200kcal. 15kg tippunut. Älkää rääkätkö itseänne. Ei mulla ole dieetti mennyt pilalle vaikka joskus syönkin sen 1900- jopa 3000kcal. Seuraavan päivänä vaan jatkaa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 18:44"]
Luultavasti kyllä, jos et sitten ole erityisen pienikokoinen.
Itse olen laihduttanut bmi 24,5:stä bmi 21:een. Vielä laihdutan muutaman kilon. En liiku, eli pelkän ruokavalion avulla olen tämän tehnyt. Syön 1200-1300 kaloria. Aika usein viikonloppuisin tosin pidän vapaapäiviä, joten tahti on ollut hidas.
Eilen esim. söin 1200 kaloria:
aamupala: sämpylä, oivariini, kinkku, juusto, kasvikset, teetä maidolla = 200 kcal
lounas: ruokaisa "salaatti", jossa riisi, tonnikala, tomaatti, kurkku, sipuli, omena, maustekurkku. Päällä salaatinkastiketta. Ruokajuomana vesi. =500 kcal
välipala: 2 riisikakkua oivariinilla ja kalkkunaleikkeleellä, vettä = 100 kcal
päivällinen: pieni annos kinkkupastaa (ei juustoa) + tomaatti-avokado-salaattia, lightlimua = 400 kcal
[/quote]
Jotenkin tuntuu, että arvioit ruokien kalorit alakanttiin.
Bmi on 19.1. Voiko 1200 kalorilla laihtua, jos bmi on tuo?
[quote author="Vierailija" time="08.07.2015 klo 10:35"]Mä en laihtunut vaik söin vähän ja vähän kalorista ruokaa . En liikkunut paljoa silloin . Sitten mussutin mitä halusin ja aloin liikkumaan päivittäin
[/quote]
Laihduitko sitten?