Voinko laihtua, jos
Syön enintään 1400 kaloria päivässä, mutta en oikeastaan liiku?
Kommentit (72)
et, tai riippuu lähtöpainostasi, jos olet todella isokoinen niin silloin voit, mutta lähellä normaalipainoa taas et voi vaan pitää vähentää enemmän kaloreita tai liikkua enemmän.
Kuinka paljon pitää vähentää kaloreita, että normaalipainoinen laihtuu?
Kyllä. Mä ainakin pysyn kuosissani juuri ruokavaliolla. Normaalipainon ylärajalta pudottanut painon alarajalle pelkällä ruokavaliolla!
Tietääkö kukaan kännykkään saatavaa sovellusta, johon voi laskea kaloreita?
Tarkennan, etten mä laske kaloreita, oon vaan siirtynyt vähempirasvaisiin tuotteisiin ja ruisleipäkin on lempparini! t.5
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:22"]
Tarkennan, etten mä laske kaloreita, oon vaan siirtynyt vähempirasvaisiin tuotteisiin ja ruisleipäkin on lempparini! t.5
[/quote]
kalorien laskeminen on ainoa järkevä tapa laihtua. Siinä oppii miten paljon herkuista tulee ylimääräisiä kaloreita. Jos pystyit laihtumaan ilman kalorien laskentaa niin mikä on esimerkkipäiväsi.
Mulla on ongelmana, että kun kotona ollessani en pysty olemaan syömättä, jos on vähäänkin nälkä. Melkein kokoajan olen syömässä jotain.
Mitkä ruoat pitävät nälkää kaun poissa?
1200 kcal ainakin voit syödä huoletta vaikket liikkuisikaan.
Ja muutenkin, laihdutuksesta 80-90% on ruokavaliota, se liikunta on vaan plussaa ja toki kiinteyttää mutta ei välttämätöntä.
Esim. allevolla on simppeli ilmainen kalorinlaskentasovellus.
Kuka hullu ei liiku lainkaan?
Hyötyliikuntaa askelmittarilla. Ei sillä laihaläskiydellä voita mitään. Ulkonäkö voi olla hyvä, mutta liikkumattomuus tekee kropastasi hyödyttömän.
Jos syön vaan 1200 kaloria mulla on kokoajan nälkä. Miten pystytte syömään niin " vähän"? Millaset ruuat pitävät parhaiten nälkää?
Nyt 12324. Lähössä yövuoroon, siellä niitä tulee varmaan 20 000.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:18"]1000-1200 kcal/pvä, jos et liiku
[/quote]
Alle 1200 kcal mentäessä on todennäköistä, että ruokavalio jää liian yksipuoliseksi.
Pystyykö kukaan kertomaan esimerkkiä päivän syömisistään? Sellaisia esimerkkejä, jossa on syöty enintään tuo 1200 kaloria.