Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ihanan kirpeää TIISTAI AAMUA MARRASMURUT!

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen tällainen tuttikäännynnäinen. Ennen esikoista myös ihmettelin, että miksi pitäisi olla tutti, ja ei me ainakaan sitä tarvita. Noh, kuinka ollakaan jo synnärillä sairaalan puolesta annettu tutti osoittautui korvaamattomaksi. Se vauvan itku on vain niin raastaavaa kuultavaa, että tutti oli ehdottomasti hyvä. Aina kun ei heti ehdi tökätä tissiä tai varsinkaan pulloa suuhun. Ja esim. teholla vaippa piti vaihtaa aina ennen syöttöä, jolloin vauva tietty itkeskeli. Myöhemmin tuo osoittautui korvaamattomaksi auttajaksi myös nukkuumaan mennessä ja esim. väsy/kiukutteluitkuun kaupassa tai muualla. Enkä oikeastaan näe siinä mitään huonoa puoltakaan, vieroitus sujui ongelmitta.

Minä kumartelen Aventin pulloille :) Minulla taisi olla aluksi 2 varattuna (maitotutit ja vellitutit erikseen, sama pullo kuitenkin). Niissä imuote ja -teho on samaa luokkaa rinnan kanssa - vauva ei hotki ilmaa, eikä totu liian helppoon maidontuloon. Joskus kokeilimme Ainua, mutta vauva hotaisi tuttiosan muovirengasta myöten suuhun :D Ja kaverin vauva hotki niillä ilmaa niin, että rutina kävi. Vellejä meillä on annettu, koska vauva kaipasi muutakin kuin maitoa, puuroja ei vielä saanut antaa, eikä vauva olisi niitä vielä osannut tarpeeksi syödäkään.

Vierailija
42/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä olin päättänyt ettei esikoisellemme anneta tuttia kunnes hän kahden viikon ikäisenä huusi naama punaisena kun aloitimme d-vitamiinien antamisen.. Tutti oli ainoa joka auttoi ja siitä se sitten lähti.

Kaikilla neljällä lapsellamme on ollut tutti,olen väkisinkin pakottanut koska yksi koliikkivauvamme oli tississä kiinni jatkuvasti ja vatsavaivat sen kun pahenivat kun hän olisi syönyt minua koko ajan. (Olen siis imettänyt lapsia vuoden /lapsi eikä ole haitannut imetystä).

Ainoa haittapuoli on että niitä joutuu yöaikaan metsästämään ja antamaan kitisevälle lapselle ja toisille siitä luopuminen on hankalaa.

Asiaa on tutkittu ja todettu että tutin syöminen vähentää kätkytkuolemariskiä. Loistava syy syödä tuttia (ainakin minun mielestäni). Tämä viides tyttö totutetaan myös heti tuttiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos tekee mieli olutta ni mua ainakin sen haistelu jo helpottaa ;) ukolle pullo kouraan ja ite nuuskasee välistä :D

noi työnantaja jutut on aika p****ja !! mun pomo ymmärsi mua hyvin kun halusin alottaa erityisäitiysloman seuraavan kk jälkeen. onneksi. se ois voinu pakottaa mut olemaan siellä tupakansavussa vielä kk lisää, onneksi ei.

huh, nyt on kaikki mitä tarvitaan. vaippa paketti jäi vielä kauppaan, mutta sen saa ostettua vielä. ja itelle yösiteet.

nyt alan tietsikkanörtiksi ja etsin syyn miksei messenger toimi.

hyvät illan jatkot kaikille!

Vierailija
44/44 |
26.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kävin sitten ostamassa vauvalle fleece-asun talvea varten. samalla kävin alkosta hakemassa miehelle pari englantilaista kunnon siideriä.

aikamoisen huonolta tuo kunto vaikuttaa. olin ihan simahtamispisteessä tunnin heilumisen jälkeen ja alapäähän särkee. miten mä pystyn elämään normaalia elämää kun olen ihan puhki? ilmeisesti tuo vuodelepo todella rapistuttaa ihmisen.. pientä tuhrua on illan aikaan tullut- ilmeisesti sisätutkimus ärsytti sen verran. ja maha jatkaa temppuiluaan- se ei sitten ollut se rauta syypäänä. Ihme kyllä ei juurikaan supistele. otan nyt ihan lepäilyllä illan ja huomennakin varmaan makaan vaan sohvalla päivän. vielä en ajatellut alkaa siivota.

mutta mies on nyt sitten pelaamassa pitkästä aikaa korista ja esikoinen kiljaisi että jes kun kerrottiin että äiti voi taas alkaa leikkiä. samaan syssyyn aloitettiin pienemmän pottailuharjoitukset ja reilun tunnin aikana vaihdettiin pissihousut sitten kolmeen kertaan... paluu arkeen on siis alkanut. pesin pojalta kakkapyllynkin ekan kerran moneen kuukauteen (mies oli pikkasen onnellisen näköinen) :-)

tuteista: minä ostan silikonisia. meillä lapsilla on ollut maitoallergia ja ne erityiskorvikkeet joita käytetään ovat niin jötkistä tavaraa että niitä ei saa tuttiosista irti ilman kunnon pesua. ja silikonisethan voi pestä aineilla, kun huuhtelee ja keittää. tavallisia tutteja hankitaan varmaan myös. koliikkisella esikoisella olivat aivan ehdottomat. toinen ei sitten halunnut syödä vaikka tarjottiin- ja hyvä niin. parit kappaleet varuilta hankin. katsotaan sitten tarvitaan.

mrscruiser: koita vaan unohtaa koko pomo. se on nyt viimenen murehtimisen aihe jota tarvitset. eikä sun tartte hirveesti tekemisissä olla varmaan paljon ja tuota kukkua sietää. nyt on vauva ja viikkojen kerryttäminen tärkeintä.