Aggressiiviset farmaseutit
Onko apteekeissa / farmaseuteilla jokin sääntö, että asiakas ei apteekkiin tullessaan saa rauhassa katsella vaan välittömästi tullaan kyselemään, mitä esit, mikä vaivaa jne? Se on todella ärsyttävää! Eikö asiakas saa rauhassa katsella apteekin valikoimaa? Viimeksi poikkesin nopeasti kesken työpäivän hakemaan särkylääkettä apteekista. Heti käytiin kimppuun, vastasin kohteliaasti, etten kiitos tarvitse nyt apua (seisoin särkylääkehyllyllä ja valikoin sopivaa pakkausta). Farmaseutti ei jättänyt rauhaan vaan pommitti kysymyksillä. En vastannut vaan otin paketin hyllystä. Farmaseutti kommentoi jotain paketista ja seurasi koko matkan perässäni kassalla. Sama juttu toistuu joka kerta asioidessani eri apteekeissa ja milloin milläkin asialla. Todella ärsyttävää. Pyydän kyllä apua, jos sitä tarvitsen.
Kommentit (71)
Joskus on joku kysynyt tarvitsenko apua ja kun sanoo ei, niin jättävät rauhaan. Eilen olisin tarvinnut apua ja ei missään näkynyt henkilökuntaa, joten lähdin pois. Kassaa en viitsinyt häiritä. Aikas maltillista on meidän 3 apteekissa tuo kysely ja tuputus. En koe häiritsevänä ollenkaan.
Ei ärsytä yhtää erittäin ystävällisiä ovat olleet, minä ainakin pidän siitä että saan nopeasti kyselemättä apua jos jotain oudompaa tuotetta etsin.
Ystävällistä ja kohteliasta henkilökuntaa. Asioin Yliopiston Apteekeissa Helsingissä. Saan tarvittaessa apua, mutta saan etsiä kaikessa rauhassa, jos haluan.
Kylläpä te ootte vähän joojoo, mä ostin myös pukamavoidetta ensimmäistä kertaa enkä heti hyllyistä sitä löytänyt, farmaseutti iloisena vei oikean hyllyn luo esitteli koko tarjonnan ja kertoi mikä hyvääja eniten käytettyä.
Kiitos hyvästä asiakaspalvelusta jota enää erittäin harvoin missään saa.
ps. pääsimpä pukamista eroon.
En kysynytkään ärsyttääkö vai eikö ärsytä. Toiset tykkää, toise ei. Kysyin, että onko olemassa jokin sääntö apteekeissa / farmaseuteille, että apteekissa ei saa asioida rauhassa, vaan heidän täytyy tulla utelemaan asiakkaan asioita? Minusta on vielä ihan ok käydä kysymässä, tarvitsetko apua, mutta mielestäni silloin pitäisi farmaseutin poistua takavasemmalle, kun asiakas sanoo, ettei tarvitse. En koe, että minulla olisi mitään velvollisuutta avautua nyt vaikkapa ihottumasta tai suonikohjuista apteekissa.
ap
ap
Tuttu tunne ja tapahtumien kulku.
Haeppa viagraa niin heti on farmaseutti kovaan ääneen kailottamassa, että missä tilanteessa tätä IMPOTENSSIA esiintyy. Ymmärtäähän sen että kansaa kiinnostaa ja niin se pitää kailottaa kuuluviin, että kun nainen on KADOTTANUT VYÖTÄRÖNSÄ niin tähän hiukan jelppiä haen, muuten menee mukavasti.
No apteekista usein ostetaan tuotteita minkä käytössä asiakas saattaa tarvita apua. Eikö ole ihan kohteliasta että tarjotaan apua. Itse ainakin tarvitsen usein apua annostuksen kanssa, etenkin kysyn mielelläni lapsille tulevista valmisteista yms. Ja aina kun on sanonut ettei tarvitse apua niin ei sitä tyrkytetty kyllä ole.
Tuttu meni ostamaan pillereitä niin farmaseutti alkoi moralisoimaan miten on väärin, että lisääntymisikäiset syö pillereitä.. "ethän sä edes ole naimisissa!" joo....ystäväni oli 19 ja hänellä ei ollut vielä miestä vaan sen sijaan kivulian endometrioosi mihin syö edelleen pillereitä... Kivat.. :D
Oletko varma, että oli farmaseutti eikä pelkkä myyjä? Apteekeissa on molempia.
Tuota, ei kai heillä mitään sääntöä ole, mutta jos asiakas pyörii H-moilasena liikkeessä, niin olettavat hänen tarvitsevan apua ja tulevat kysymään voiko auttaa. Sun kohdalle on nyt sattunut muutama "riivaaja", mutta harvemmin enää ne jää tyrkyttämään ja kyselemään, kun asiakas sanoo ei.
Ja, jos minä nyt olen vaikka laastarihyllyn kohdalla ja näytän empivältä, niin ihan ok, että tullaan kysymään "voinko olla avuksi ja mihin vaivaan etsit laastaria tai sideharsoa ymv.?" Minä valitsen otanko avun vastaan vai en.
Toistan edelleen: Minusta on ok kysyä tarvitseeko asiakas apua. Jos ei tarvitse, tulisi mielestäni poistua.
Kysymys: Onko apteekissa / farmaseuteilla jokin sääntö, että asiakasta ei saa jättää rauhaan vaan väkisin udellaan ja annetaan neuvoja, vaikka asiakas on sanonut, ettei tarvitse.
ap
Apteekissa vain farmaseutti saa opastaa lääkkeiden ostossa, ei tekninen henkilöstö eli "myyjät"
Itse olen lääkäri ja kerran kanssa särkylääkehyllyllä katselin sopivaa pakkausta. Siihen paukkasi farmaseutti, joka tarjosi apua. Kieltäydyin, mutta hän alkoi luetella lääkeaineita ja niiden ominaisuuksia ja kysellä kaikkea minusta. Eikä lopettanut, vaikka kohteliaasti ilmoitin uudelleen, etten tarvitse apua. Ehkäpä heillä todellakin on jokin velvollisuus luetella asiakkaalle kaikki tietonsa lääkeaineista.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:05"]Toistan edelleen: Minusta on ok kysyä tarvitseeko asiakas apua. Jos ei tarvitse, tulisi mielestäni poistua.
Kysymys: Onko apteekissa / farmaseuteilla jokin sääntö, että asiakasta ei saa jättää rauhaan vaan väkisin udellaan ja annetaan neuvoja, vaikka asiakas on sanonut, ettei tarvitse.
ap
[/quote]
Alkaa tuntumaan, että sä nimenomaan tarvitset apua, koska ei tunnu menevän jakeluun nämä vastaukset. Mitä sä et nyt käsitä? Joku heikkolahjainen mielensäpahoittaja kirjoittamassa taas....hohhoijaa..
Asematunnelissakin agressiiviset farmaseutit ovat pahempi vitsaus kuin mamujengit.
No kyllä mua ihan rehellisesti ärsyttää ne. Se on ihan ok näyttää missä joku tuote on, mutta ärsyttää jos aletaan kyselemään jotain, että mihinkäs vaivaan tämä on tulossa. Kiinnostaapa kauheasti selittää siellä täydessä apteekissa terveysongelmiaan kaikkien kuullen. Jos niitä saa ilman reseptiä ostaa, niin en mä halua selitellä mihin vaivaan olen ko. tuotetta käyttämässä.
Mä lopetin mun lähi-apteekissa käynnin, koska siellä apteekkari itse (siis ei myyjä/farmaseutti vaan liikkeen omistaja-apteekkari) on limaisen oloinen vanha setä, joka tulee selän taakse kyselemään ihme lipevällä äänellä, että minnekäs meinaat tuota rasvaa laittaa (lääh, runk). Olen siis atoopikko ja noita perusvoiteita tulee haettua litratolkulla...
Aina kun olen reseptilääkkeen hakenut niin kysyvät vain henkkarit ja liimaavat tarran pilleripurkkiin, miksi siihen tarvitaan pitkä koulutus?
Mitään lisäarvoa en ole ikinä saanut enkä haluaisi maksaa heidän suuria palkkojaan tuoteiden hinnoissa.
Apteekeissa nimenomaan on sääntö, että lääkeneuvontaa pitää tarjota, tosin en tiedä onko se varsinainen neuvonnan tyrkyttäminen lain edellyttämää, vai enemmän apteekkarista kiinni. Ilmeisesti ainakin moni apteekkari vahtii, että farmaseutit tyrkyttävät apua tarpeeksi ahkerasti.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:10"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:05"]Toistan edelleen: Minusta on ok kysyä tarvitseeko asiakas apua. Jos ei tarvitse, tulisi mielestäni poistua. Kysymys: Onko apteekissa / farmaseuteilla jokin sääntö, että asiakasta ei saa jättää rauhaan vaan väkisin udellaan ja annetaan neuvoja, vaikka asiakas on sanonut, ettei tarvitse. ap [/quote] Alkaa tuntumaan, että sä nimenomaan tarvitset apua, koska ei tunnu menevän jakeluun nämä vastaukset. Mitä sä et nyt käsitä? Joku heikkolahjainen mielensäpahoittaja kirjoittamassa taas....hohhoijaa..
[/quote]
Niin, jos luit alkuperäisen viestini, niin en kysynyt "ärsyttääkö sinua? onko sinusta mukava kun neuvotaan?" jne. ja tällaisia vastauksia tässä nyt on ketju pullollaan. Kysymykseni oli, että tietääkö joku, onko olemassa jokin sääntö, joka velvoittaa farmaseutit näin tekemään.
ap
Joo, tuttua. Hain kerran pukamiin lääkettä ja täti hyökkäsi kimppuun kysyen että "voiko auttaa" sanoin tietäväni mitä haen ja painelin purkin kanssa kassalle. Tätihän rynni perässä ja kovaan ääneen sitten rupesi siinä kassalla näyttämään, että miten ainetta saa ulos purkista... V...ttu! Oli kyllä ihan tuttu aine ja siinä sitten sai koko apteekki tietää, että mitä tuli ostettua!!