Miksi seksissä pitäisi tehä sellaisia asioita joista ei pidä?
Mietin sitä, että monet parien seksielämään kuuluu luonnollisena osana suuseksi. Se on tietty hieno juttu, jos siitä pitää. On kuitekin meitä, jotka emme pidä suuseksistä, emmekä sitä harrasta, vaan meillä riittää ihan se perusseksi, eli esileikki ja yhdyntä. Nämä asiathan eivät aiheuta ristiriitoja jos on samanlainen kumppani. On nimittäin paljon miehiäkin jotka haluavat mieluumin aina yhdyntää kuin suuseksiä. Itse en naisena halua vastaanottaa suuseksiä ollenkaan, voin sitä kuitenkin antaa jos mies tykkää. Kuitenkin enemmän tykkää yhdynnästä. Aika usein saa lukea ketjuja, jossa pariskunnan toinen osapuoli ei halua antaa suuseksiä toiselle osapuolelle, jolle suuseksi on tärkeää. Kysymys onkin, miksi kaikkien pitäisi haluta ja harrastaa suuseksiä? Eikö ole tämän toisenkin ihmsien vastuulla se asia, että on ryhtynyt suhteeseen ihmisen kanssa joka ei halua suuseksiä? En minä ainakaan ikinä ryhtyisi suhteeseen miehen kanssa, joka haluaa nuolla mua pakolla ja panna esim kakkoseen.
Kommentit (34)
Parempi olisi että teillä ei ole seksiä ollenkaan kun on niin vitun vaikeaa tehä jotain mistä toinen tykkää mutta itse ei voi oman pakkoneuroosin takia tehdä oikein mitään.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:33"]
Oumagaad... Yhdy minuun pimeässä, peiton alla, lähetyssaarnaajassa.. Kokeilkaa edes jotain uutta pliis
[/quote]
Eikö tuo juuri olisi jotain uutta useimmille?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:44"]
Minun mielestäni sellaisessa suhteessa on jotakin pielessä, jossa painostetaan toista johonkin hänen mielestään pahalta tuntuvaan. Minulle se olisi jo eron paikka.
[/quote]
On olemassa yksi poikkeustapaus av-palstan mielestä: jos mies haluaa seksiä ja nainen ei, niin miehen tulee nöyrtyä olemaan ilman. Suhde on aivan hyvä ja normaali av-mammalle silloin.
Eikä ole pakko harrastaa seksiä ollenkaan, edes sitä yhdyntää, jos ei tahdo!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:21"]
Kauheita nirppanokkia av mammat ootte:D älkää sitten ihmetelkö kun mies käy vieraissa.. Sama pätee toisinpäin!! Sängyssä kuuluu olla hu**a , siitä ne miehet tykkää;) mä hommasin 3ksi naisen ja omamies sai aluksi katsella kun touhusimme ja... Mielikuvitusta kehiin siskot!! Yhden elämän täällä elämme joten eläkää täysillä!;)
[/quote]
Elämme täysilla OMALLA tavalla eikä SUN tavalla.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:54"]
No ei tietenkään pidä tehdä asioita joista ei tykkää!
[/quote]
Millainen puoliso edes saa nautintoa siitä, että toinen on vastahakoisesti mukana...?
[/quote]
Noin kaikki naiset joiden kanssa olen ollut suhteessa, jos kyse on pst:stä (pyykkää-siivoo-tiskaa).
Ei tarvitse. Mutta jos tietäisin, että mieheni todella haluaa ja kaipaa esim. suihinottoa, niin en voisi sitä häneltä kieltää. On niin ihanaa nähdä toisen nauttivan.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:10"]
[/quote]
No sittenhän sitä voisi elää vaikka mummonsa tai siskonsa kanssa. Avioliitossa perusolettama on, että saa seksiä omalta puolisolta. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:30"]
"Mutta jos jo suhteen alussa kerron, että mun pillua ei nuolla eikä perseeseen ole asiaa, niin ei mies voi niitä alkaa esim viiden vuoden päästä vaatimaan. Itse en huijaa ketään, eikä minulla ole vaikeuksia puhua mieltymyksistäni. ap" - Hmm. Luulen ymmärtäväni pointtisi, mutta toisaalta en voi vastustaa kiusausta ja todeta, että viisi-vuotta on melko pitkä aika. Olisi ikävää jo -sanotaanko suteen ensimmäisenä vuotena- lyödä lukkoon, että millaista seksiä on lupa harrastaa suhteen aikana, jos tai kun suhteen on muutoin tarkoitus jatkua - kunnes kuolema erottaa.
[/quote]
Samaa mieltä. Jos on pitkässä suhteessa joka voi kestää jopa vuosikymmeniä, niin olisi ihan kummallista jos ihmisen mieltymykset pysyisivät täsmälleen samoina vuodesta toiseen. Isommissakin asioissa ihmisten mieli muuttuu, saatika sitten seksihaluissa.
Silti, yhäkään kenenkään ei tarvitse tehdä mitä ei halua. Mutta se haluton osapuoli ei voi mitenkään vedota siihen, että hei sulle oli 15 vuotta sitten tämä puute ihan ok, et nyt vaan VOI haluta sitä asiaa. Kyllä vaan voi, mieli voi muuttua. Toinen saa olla haluamatta, mutta toinen saa haluta ja saa haluta niinkin paljon että on sen perusteella valmis lopettamaan suhteen. Vaikka toinen kuinka olisi sitä mieltä että tämä nyt sovittiin silloin vuonna -86 kun aloitettiin 21-vuotiaina seurustella.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:35"]
Mietin sitä, että monet parien seksielämään kuuluu luonnollisena osana suuseksi. Se on tietty hieno juttu, jos siitä pitää. On kuitekin meitä, jotka emme pidä suuseksistä, emmekä sitä harrasta, vaan meillä riittää ihan se perusseksi, eli esileikki ja yhdyntä. Nämä asiathan eivät aiheuta ristiriitoja jos on samanlainen kumppani. On nimittäin paljon miehiäkin jotka haluavat mieluumin aina yhdyntää kuin suuseksiä. Itse en naisena halua vastaanottaa suuseksiä ollenkaan, voin sitä kuitenkin antaa jos mies tykkää. Kuitenkin enemmän tykkää yhdynnästä. Aika usein saa lukea ketjuja, jossa pariskunnan toinen osapuoli ei halua antaa suuseksiä toiselle osapuolelle, jolle suuseksi on tärkeää. Kysymys onkin, miksi kaikkien pitäisi haluta ja harrastaa suuseksiä? Eikö ole tämän toisenkin ihmsien vastuulla se asia, että on ryhtynyt suhteeseen ihmisen kanssa joka ei halua suuseksiä? En minä ainakaan ikinä ryhtyisi suhteeseen miehen kanssa, joka haluaa nuolla mua pakolla ja panna esim kakkoseen.
[/quote]
Tässäkin on vähän sitten se, miten minkäkin mieltää. Minä olen aina pitänyt suuseksiä ihan vaan normaalina osana esileikkiä. Mutta toisaalta jotkuthan eivät edes hyväile toisiaan 'sieltä' edes käsin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:23"]
[/quote]
No sittenhän sitä voisi elää vaikka mummonsa tai siskonsa kanssa. Avioliitossa perusolettama on, että saa seksiä omalta puolisolta. Vai olenko ymmärtänyt jotain väärin?
[/quote]
Avioliitto on juridinen omaisuus- ja elatussopimus, ei mikään seksisuhdejärjestely. On paljonkin ihmisiä, jotka haluavat elää yhdessä mutta eivät halua harrastaa seksiä. Ehkä sinulle yllätys, mutta seksi ei tosiaan ole avioliiton edellytys eikä "perusolettama".
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:20"]
[/quote]
[/quote]
Avioliitto on juridinen omaisuus- ja elatussopimus, ei mikään seksisuhdejärjestely. On paljonkin ihmisiä, jotka haluavat elää yhdessä mutta eivät halua harrastaa seksiä. Ehkä sinulle yllätys, mutta seksi ei tosiaan ole avioliiton edellytys eikä "perusolettama".
[/quote]
Kristillisessä avioliitossa se on perusolettama. Jokaisella maailmankatsomuksella lienee omat olettamansa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 16:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä seksuaalinen suhde ON ihan perusolettama länsimaisessa avioliitossa. Sitä ei poista se, että jotkut elävät vapaaehtoisesti/pakosta seksittömässä suhteessa. Heitä on kuitenkin hyvin pieni osa. Samoin perusolettama on että aviopuolisot rakastavat toisiaan, vaikka sekään ei aina toteudu. On saivartelua typistää avioliitto vain lakitekniseksi sopimukseksi, kun suurin osa länsimaisista avioliitoista solmitaan rakkaussuhteen pohjalta, ei taloudellisista syistä.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:56"]
Kenenkään ei pidä tehkä sellaisia asioita, joista ei pidä. Mutta kenenkään ei myöskään tarvitse olla suhteessa, jossa ei saa tehdä asioita joista pitää. Jos siis joku ei pidä suuseksistä mutta kumppani pitäisi, niin on ihan ymmärrettävää ja hyväksyttävää etsiä sitten uusi kumppani jos kokee sen suuseksin itselleen tärkeäksi.
[/quote]
Totta, mutta parisuhde on hyvin monessa mielessä kompromisseja. Jos suhde kaatuu jonkin yksittäisen seksimieltymyksen vuoksi, niin en koe, että suhde olisi kovin vakaalla pohjalla.
[/quote]
Niin, ja siksi kirjoitinkin tuon boldatun kohdan. Sinulla ei ole oikeutta määritellä jonkun toisen haluja vain "yksittäiseksi seksimieltymykseksi" ja määrätä, että sen suhteen pitää tehdä kompromissi. Jollekin se suuseksikin voi olla niin tärkeä asia että sen saaminen on kynnyskysymys. Samoin sinulle voi olla kynnyskysymys joku sellainen seikka, joka jonkun toisen mielestä olisi vain pieni kompromissi. Siksi nämä asiat ovat yksilöllisiä ja jokaisen pitää ne itse määritellä itselleen ja kumppaniehdokkaalle.
T. Nainen, joka ei voisi alkaa pitkäaikaiseen suhteeseen miehen kanssa, joka ei suostuisi suuseksiin (ottamaan ja/tai antamaan).