Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kääk, 5v. näki kuukupin ja kysy mikä se on!!!

Vierailija
07.07.2015 |

Mitä mä sille selitän?! Poika vielä kyseessä! Enhän mä nyt voi mitään verestä sanoo??

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:14"]

Av:lla ainoa oikea vastaus on, että selität lapselle asian ikätason mukaisesti, ja että kyllä vastaajien perheissä puhutaan avoimesti kaikista ruumiintoiminnoista. Sen kummempaa täältä ei saa.

[/quote]

Ja onko tässä vastauksessa jotain väärää?

[/quote]

Ei, mutta ei se myöskään ole ainoa oikea vastaus.

[/quote]

Mikä on myös oikea? Ettei tarvitse kertoa ollenkaan? Tai että pitää valehdella?

[/quote]

Sanoa vaikka, että se on näköjään pudonnut äidin meikkipussista. Avoimuus ja kaikista asioista puhuminen on ihan jees, mutta jostain syystä jotkut eivät tajua ettei se ole kaikille luontevaa.

Vierailija
22/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi voi...Mun poika pienenä (3-5v.) oli aina välillä mun kanssa samaan aikaan vessassa ja jos mulla sattui olemaan menkat, niin pyysin poikaa antamaan siteen. Sit hän näytteli korista paketteja, että mikä ja mä kerroin. Hyvä apulainen oli. Ei kyllä kertaakaan kysellyt mihin tarvitsin, tosin näki mihin laitoin (verta ei nähnyt), mutta nähtävästi ei ollut niin utelias asian suhteen, että olisi sen enempää kiinnostanut. Ei ole koskaan kysellyt seksistäkään, että helpolla olen päässyt.
...

Rintaliivit oli hauskoja pitää päässä ja juosta niiden kanssa ympäri kämppää, jopa kouluikäisenä... ehkä rinnat kiinnosti/kiinnostavat enemmän kuin muu naisen anatomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:28"]

Moi, minun mielestäni ihan turhaa alkaa selittää yhtään mitään tuonikäiselle, sanot tosiaan, että joku patterin tiiviste tai joku sellainen juttu jäänyt , ei lapsi sitä enää sen jälkeen mieti.

[/quote]

Mä taas olen ajatellut että joku viisvee on otollinen ikä selittää asioita; lapset suhtautuvat alapääasioihin tuossa iässä vielä suhte luontevasti, ilman nolosteluja. :) Tarkkoihin yksityiskohtiin ei tietenkään tarvii mennä.

Tärkeää on oma suhtautuminen; puhuuko vanhempi asioista rennosti ja positiivisesti/neutraalisti vai häpeillen ja nolostellen. Ja vielä tärkeämpää on ettei nolaa lasta silloin tämä jotain intiimiasiaa kyselee. :)

Vierailija
24/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:54"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:38"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:17"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:14"]

Av:lla ainoa oikea vastaus on, että selität lapselle asian ikätason mukaisesti, ja että kyllä vastaajien perheissä puhutaan avoimesti kaikista ruumiintoiminnoista. Sen kummempaa täältä ei saa.

[/quote]

Ja onko tässä vastauksessa jotain väärää?

[/quote]

Ei, mutta ei se myöskään ole ainoa oikea vastaus.

[/quote]

Mikä on myös oikea? Ettei tarvitse kertoa ollenkaan? Tai että pitää valehdella?

[/quote]

Sanoa vaikka, että se on näköjään pudonnut äidin meikkipussista. Avoimuus ja kaikista asioista puhuminen on ihan jees, mutta jostain syystä jotkut eivät tajua ettei se ole kaikille luontevaa.

[/quote]

Tuo on varmasti ihan totta, toisista vaikkapa just intiimiasioista puhuminen tuntuu kiusalliselta. Toisaalta, jossain vaiheessahan ne asiat eteen tulee kuitenkin. Oon itte ajatellut että mitä aikaisemmin lapset kyselevät, sen parempi; pääsen itse vähemmällä nolostelulla kun lapsella itsellään on vielä niin avoin ja nolostelematon suhtautuminen. x)

Vierailija
25/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:28"]

Moi, minun mielestäni ihan turhaa alkaa selittää yhtään mitään tuonikäiselle, sanot tosiaan, että joku patterin tiiviste tai joku sellainen juttu jäänyt , ei lapsi sitä enää sen jälkeen mieti.

[/quote] No just. Eipä todellakaan mieti ei, kun pienestä pitäen on tehty selväksi, että ei se kuitenkaan ymmärrä. Hyvinkin pienet lapset ymmärtävät yllättävänkin paljon -- olettaen että heihin on alusta asti suhtauduttu kuin selväjärkisiin kasvaviin ihmisiin.

Vierailija
26/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:34"]

Häh? No kerrot, että naiselta tulee verta viikon verran kuukaudessa ja että tuo kuukuppi on yksi tapa suojata housut.

[/quote] Näin mäkin vastaisin. Ja lisäisin ehkä vielä että se veren tulo on normaali juttu aikuisella eikä satu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yhdeksän