Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luetelkaa kristityille sopivia rentoutuskeinoja, pliiis!

Vierailija
07.07.2015 |

Jooga ja mindfulness oli ihanan rentouttavia, samoin esim. vyöhyketerapia, mutta kaikki nämä ovat kuulemma syntiä eivätkä sovi kristityille. Käsittääkseni myös pilates on pahasta. Kärsin ahdistushäiriöstä (sen verran lievä etten halua käyttää lääkkeitä) ja kaipaisin oikeasti tehokasta ja stressiä poistavaa rentoutusta, jota harrastaessa ei tarvitse pelätä demonien hyökkäyksiä. Siis harrastin ennen joogaa ja mindfulnessia, mutta uskonystäväni ohjeistivat niiden olevan turmioksi kristitylle, joten en enää uskalla harrastaa. :( Jotain vastaavaa etsin, mutta sellaista mitä voisi hyvin mielin harjoittaa. Kiitos jos joku keksii jotain! 

Kommentit (80)

Vierailija
61/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infrapunasauna. N. 40 minuuttia kerrallaan, vähintään 3 kertaa viikossa. Naistenlehti mukaan. Takuulla rentouttaa.

Vierailija
62/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisten värityskirjat. Esim. väriterapia -kirja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:35"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:32"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:30"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:25"]

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:16"]Ei ole provoilua, olen ihan tosissani, vaikka ymmärrän itsekin että hassulta voi vaikuttaa. Asia tuskin olisi mikään tärkeä jos mulla ei olisi taipumusta ahdistuneisuuteen. On ollut ihan paniikkikohtauksia ja yleistä ahdistusta, sosiaalisten tilanteiden pelkoa ym. Siksi oikeasti tarvitsen mahdollisimman tehokkaita rentoutuskeinoja, joita nyt siis etsin.  Olisin voinut kysyä samaa kristityltä keskustelupalstalta, mutta halusin laajempaa näkökulmaa ja tiesin täällä olevan melko paljon kristittyjä. ap [/quote] Se on se uskonto, mikä sulle aiheuttaa ahdistusta, ei jooga.

[/quote]

Geenit... Sisarellani on myös ahdistushäiriöitä, samoin serkuillani. Lisäksi lapsuudessa tapahtunut koulukiusaaminen ym. taustalla. Ei liity uskontooni.

Monihan on juuri vapautunut uskoon tultuaan esim. mielenterveysongelmista tai riippuvuuksista. Itse olen ollut uskossa lapsesta saakka. 

Ymmärrän kyllä senkin, että joillekin kristinusko voi aiheuttaa ahdistusta ja itsellenikään ei mikään tiukka herätystyylinen suuntaus varmaankaan sopisi. Joskus voi tulla uskonkriisi, joka tuo mukanaan ahdistusta tms. Kuitenkin kun uskon, että kristinusko on oikea tie, niin ahdisti tai ei, niin tätä tietä on kuljettava parhaansa mukaan. Tosin kuten kirjoitin, minun ahdistukseni ei johdu uskosta, vaan muista syistä. 

ap

[/quote]

Ja lisäys vielä: Osa vielä minua pahemmin ahdistuneista serkuista on täysin uskonnottomia, kirkosta eronneita ateisteja, joten ei tosiaan johdu uskosta tämä.

ap

[/quote]

Selvästikin kyseessä on Herran rangaistus jollekin iso-iso-isälle, sillä isien pahat teot kostetaan ainakin kolmanteen polveen saakka.
[/quote]
Eikse oo seitsemänteen polveen

Vierailija
64/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:26"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 14:12"]

Taas tämmöistä provoilua. Nuo asiat eivät ole kiellettyjä kristityiltä. Päinvastoin kaikki asiat, jotka edistävät ruumiillista ja henkistä terveyttä, ovat sallittuja. Ruumis on temppeli, jossa Herra asuu. Terve sielu terveessä ruumiissa. Jooga ja pilates ovat yhtä ok kuin lenkkeily. Mietiskelykin on ok.

[/quote]

Moni kristitty, kuten Pekka Reinikainen, taas opettaa, että jooga ja mietiskely ovat suoraan Saatanasta ja kristityn pitää näitä välttää. Nyt sinä sanot, että jooga ja mietiskely on ok. Kumpi teistä on siis kerettiläinen eksyttäjä matkalla kadotukseen? Molemmat ette voi opettaa oikein samaan aikaan.
[/quote]

Pelle Reinikainen voi ottaa sykkivää suoleen ja kurnuttaa. Mies ei ole eläissään lausunut ainuttakaan järkevää sanaa ja tuskin tulee sitä tekemäänkään, eli hän nyt ei ainakaan ole oikeassa.

Vierailija
65/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:04"]Aikuisten värityskirjat. Esim. väriterapia -kirja
[/quote]
Kuvat on näissä usen mandaloita, eli buddhismiin liittyviä kaikkeutta kuvaavia kuvia.

Vierailija
66/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta perseeseenvetokone. Alkaa ahdistus helpotttaa.

Vierailija
67/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristillä riippuminen sopii varmaan hyvin, hyi kettu teidän kanssa joku ei syö sikaa toinen ei syö lihaa jollekin taas ei sovi joku muu juttu.
Kivaa kun saa elämänsä sisällöin turhista kielloista, oikeesti vähän kade olen kun en itse osaa.

Vierailija
68/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:16"]

Ristillä riippuminen sopii varmaan hyvin, hyi kettu teidän kanssa joku ei syö sikaa toinen ei syö lihaa jollekin taas ei sovi joku muu juttu. Kivaa kun saa elämänsä sisällöin turhista kielloista, oikeesti vähän kade olen kun en itse osaa.

[/quote]Jos kuvittelet että uskovilla elämänsisältö tulee kiellpista olet pahasti hakoteillä. Sitähän se vihollinen haluaakin, kristinuskon näyttäytyvän hulluna ja näännyttävänä.

Vierailija
69/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 15:16"]

Ristillä riippuminen sopii varmaan hyvin, hyi kettu teidän kanssa joku ei syö sikaa toinen ei syö lihaa jollekin taas ei sovi joku muu juttu. Kivaa kun saa elämänsä sisällöin turhista kielloista, oikeesti vähän kade olen kun en itse osaa.

[/quote]Jos kuvittelet että uskovilla elämänsisältö tulee kiellpista olet pahasti hakoteillä. Sitähän se vihollinen haluaakin, kristinuskon näyttäytyvän hulluna ja näännyttävänä.
[/quote]
Mut sitähän se onkin. T. Ent.kristitty

Vierailija
70/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi Suomessa kehitetty Asahi-voimistelu? Sisältää hitaita ja rauhallisia liikkeitä ja venyttelyä. Ei ole lainkaan hengellinen, puhutaan lähinnä pallon tai laatikon nostamisesta ja sammakon uimapotkuista, yms. Taustalla ei soi mitään musiikkia, niin ei tarvitse tahtomattaan kuunnella maailmallista tai itselle epäsopivaa hengellistä musiikkia.

Olisiko mahdollista joogatessaan vaikka mantran tapaan rallatella mielessään uskontunnustusta tai Isä meidän -rukousta ja mietiskellä niitä, niin ei olisi mieli avoinna epätoivotuille hengille?

Vierailija
71/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen masturbointia.

Vierailija
72/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

70: aito kristillisyys tuo rauhaa ja turvallisuutta elämään, ei missään nimessä näännytä. En tiedä taustaasi mutta ilmeisesti olet ollut joko väärässä seurassa tai hakoteillä. Ja uskonut valheen isää..

Vierailija
73/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vedetään hernettä nekkuun kun joku uskoton ei haluaisi että koulussa harjoitetataan uskontoa.

Vierailija
74/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulisi mieleen ristiriipunta ja lähetyssaarnaaja-asento.

Vierailija
75/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 17:58"]

Ja sitten vedetään hernettä nekkuun kun joku uskoton ei haluaisi että koulussa harjoitetataan uskontoa.

[/quote]Uskontotuntien tilalle voi valita elämänkatsomusopetuksen. Jos suvivirttä yms tarkoitat arvostan itse niitä ihan kulttuuriperinteenä vaikka "uskoton" -käytän mieluummin termiä ateisti- olenkin. Tapakulttuuri ja perinteet ovat arvo sinänsä, lapselle voi itse kertoa miksi kouluissa sellaista harjoitetaan. Voi kunnioittaa vaikka ei samalla tavalla ajattelisikaan.

Vierailija
76/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin kristitty niin kyllä mäkin pelkäisin Pontius Pilatesta.

Vierailija
77/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala ajatella itse ja heitä uskomukset romukoppaan, se rentouttaa.

Vierailija
78/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysyn, onko masturbointi uskovaisille ihan ok, voitteko siis tehdä sitä ihan hyvällä omallatunnolla? Suurin osa sitä varmaan tekee siitä huolimatta, mutta onko se jotenkin kiellettyjen listalla, jos kerran joogakin on? Rentoutumismielessä se ainakin on toimiva tapa.

Vierailija
79/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 13:19"]

Vau, kristinuskon pohja on tosi heikoista aineksista rakennettu, jos joogaa ja mindfulnesiä (joka on vittu keskittymistä) pitää pelätä :D . Kokeile akupunktiota tai oikeaa thai-hierontaa.

[/quote]

Tiesitkö, jotkut pelkää suvivirttä?

Vierailija
80/80 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, etkö koskaan ole kuullut rukouksesta tai retriitistä? Hae rukousnauha vaikka ja lue tietty määrä haluamaasi rukousta. Retriittejä voi olla vaikka minkälaisia, nuo joogat on nyt nousseet suosiossa eri retriittien ohi, eikä retriittiä juuri Suomessa muisteta, sitä ei ole tuotteistettu samalla tavalla.