Maksoin kaksikymppisellä sain
viisikymppisestä takaisin.
Puhdasta voittoa siis 30!
Kyseessä siis lähisiwa.
Kommentit (59)
Onnea sulle. Pahoittelut siwalle. Itse olisin tuosta sanonut.
Joskus löysin siwan kassan edestä 50 euron setelin. Annoin kassalle, kassaneiti sanoi että putosi luultavasti edelliseltä asiakkaalta ja antaa sen hänelle kun ovat tuttuja.
Kyllä minäkin tuosta olisin sanonut.
Maksoin kerran mäkkärissä 50 setelillä, sain satasesta takaisin. Sanoin asiasta ja annoin ylimääräisen takaisin. Sain toivotukset että oikein hyvää ruokahalua. Olin onnellinen.
Kiva sulle. Tämä on näitä elämän huippuhetkiä joita tapahtuu kerran elämässä.
Itsellekkin on kerran käynyt niin sain viidestä kympistä takaisin kun maksoin kaksikymppisellä.
Mutta on käynyt kyllä niinkin että maksoin 100mk setelillä ja sain takaisin kaksikymppisestä, eikä myyjä myöntänyt virhettään. Soitin kauppiaalle ja lupasi palata asiaan. Kauppias soitti seuraavana päivänä ja sanoi että kassassa ei ollut ylimääräistä, mutta oli kyseisen myyjän kohdalla ensimmäinen kerta että kassasta ei puuttunut mitään vaan oli pennilleen oikea summa, joten voin tulla hakemaan sataseni kaupasta. Eikä sitä kassaa sen koomin näkynyt kaupassa.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:31"]
Maksoin kerran mäkkärissä 50 setelillä, sain satasesta takaisin. Sanoin asiasta ja annoin ylimääräisen takaisin. Sain toivotukset että oikein hyvää ruokahalua. Olin onnellinen.
[/quote]
Saitko lahjakortin kanssa?! Minä sain ja lapseni esimerkin, että rehellisyys kannattaa.
Mulle joskus annettu myös ylimäärästä rahaa. Siwassa justiinsa muuten. Ei näköjään laskea osaa mutta eihän siwan kassalle tarvikkaan koulutusta olla.
Olen kamala mut en kans varmaan Siwassa, Mäkkärissä tms isossa ketjussa sanois mitään. Jollain Siwan riistohinnoillakin ihan oikeen saada välillä reilummin takaisin. Eikä tuosta niille kassoille mitään tule ellei useammin käy...
Jossain pienessä puljussa tai vaikka kirppismyyjälle ei omatunto ehkä riittäis tekemään noin.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:23"]Joskus löysin siwan kassan edestä 50 euron setelin. Annoin kassalle, kassaneiti sanoi että putosi luultavasti edelliseltä asiakkaalta ja antaa sen hänelle kun ovat tuttuja.
[/quote]
Idiootti.
[/quote]
Jos sun mielestä rehellisyys on idioottimaista, onnea epärehelliseen elämään.
Mä en olis pitäny noita rahoja. Oon ite antanu kerran vahingossa liikaa takas, huomasin parin asiakkaan jälkeen, ku puuttu kymppi. Ei siitä mulle koitunu ongelmia, ku kävin toimistossa selittämässä. Mutta en haluais kenellekään tehdä samaa, minkä ite koin..
[/quote]
Valehtele lisää... eivät nimittäin mäkkärissä ota vastaan 100 euron setelieitä joten tuskin antaisivat sadan euron mukaan takisinkaan...
[/quote]
Muuten hyvä, mutta mäkkärissä suurin hyväksytty seteli on 50e , joten en usko että yksikään kassa antaisi satasesta takaisin ?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:47"]Mulle joskus annettu myös ylimäärästä rahaa. Siwassa justiinsa muuten. Ei näköjään laskea osaa mutta eihän siwan kassalle tarvikkaan koulutusta olla.
[/quote]
Mä en oo muutamaa kymmentä senttiä enempää saanut ikinä liikaa takasin, mutta kerran ostin kaksi berliinin munkkia jotka olivat euron kappalehinnalla ja sainkin ne molemmat eurolla. Olen itsekin tavaratalon kassalla töissä, mutta en mä tommosista pikkusummista ala nipottamaan, että otappas nyt oikea hinta ja nämä ylimääräset rahat takasin, kaupan oma häviö kun ottavat laskutaidottomia kassalleen.
Kyllä mä otin vastaan satasen, mutta sitä isompaa en.. ex-mäkkäriläinen.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:44"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:23"]Joskus löysin siwan kassan edestä 50 euron setelin. Annoin kassalle, kassaneiti sanoi että putosi luultavasti edelliseltä asiakkaalta ja antaa sen hänelle kun ovat tuttuja.
[/quote]
Idiootti.
[/quote]
Niimpä :D omaan taskuun kassa laittanut!
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:02"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:47"]Mulle joskus annettu myös ylimäärästä rahaa. Siwassa justiinsa muuten. Ei näköjään laskea osaa mutta eihän siwan kassalle tarvikkaan koulutusta olla.
[/quote]
Mä en oo muutamaa kymmentä senttiä enempää saanut ikinä liikaa takasin, mutta kerran ostin kaksi berliinin munkkia jotka olivat euron kappalehinnalla ja sainkin ne molemmat eurolla. Olen itsekin tavaratalon kassalla töissä, mutta en mä tommosista pikkusummista ala nipottamaan, että otappas nyt oikea hinta ja nämä ylimääräset rahat takasin, kaupan oma häviö kun ottavat laskutaidottomia kassalleen.
[/quote]
Niin ja siis Siwassa nämä myös.
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:51"]Olen kamala mut en kans varmaan Siwassa, Mäkkärissä tms isossa ketjussa sanois mitään. Jollain Siwan riistohinnoillakin ihan oikeen saada välillä reilummin takaisin. Eikä tuosta niille kassoille mitään tule ellei useammin käy...
Jossain pienessä puljussa tai vaikka kirppismyyjälle ei omatunto ehkä riittäis tekemään noin.
[/quote]
Prismoissa kassalta vähennetään palkasta jos tarpeeksi puuttuu... Olisko 20€ raja?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 11:04"]
Kyllä mä otin vastaan satasen, mutta sitä isompaa en.. ex-mäkkäriläinen.
[/quote]
Että ihanko olisi totta jotta mäkkäri, vaikka ylikansallinen lafka onkin, voisi kieltäytyä ottamasta vastaan Suomen rahaa?
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:47"]
Mulle joskus annettu myös ylimäärästä rahaa. Siwassa justiinsa muuten. Ei näköjään laskea osaa mutta eihän siwan kassalle tarvikkaan koulutusta olla.
[/quote]
SIWA = AMIS
[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 10:47"]Mulle joskus annettu myös ylimäärästä rahaa. Siwassa justiinsa muuten. Ei näköjään laskea osaa mutta eihän siwan kassalle tarvikkaan koulutusta olla.
[/quote]
Kuule siellä siwan kassalla on vaikka minkä alojen opiskelijoita, jotka ihan varmasti osaavat laskea. ;) Virheitä sattuu välillä silti.
T. Lääkisläinen/Siwan kassa