Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko korrektia aloittaa työsähköposti asiakkaalle Hey tai Hi?

Vierailija
07.07.2015 |

Mielestäni ei ole, mitä muut mieltä?

Asiantuntija ryhmässämme on perehdytellyt kesähessun käyttämään aikalaisen tuttavallista kieltä suurille asiakkaille jotka ei todellakaan ole mitään hyvän päivän tuttuja.

Hirvee myötähäpeä, en kommentoinut mitenkään, tää metromies 30 v tuntuu olevan aina niin oikeassa puolustautuen joka tilanteessa kuin räksyttävä terrieri joten en jaksa nähdä vaivaa, mutta mitä mieltä te, onko ok? Ja jos ei, niin millainen aloitus olisi?

Mua suoraan sanottuna hävettää ihan törkeästi Hi aloitus suurasiakkaalle jolle me ollaan palveluntarjoajana.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh heh. Kyllä me täällä C-suitessa aloitetaan kaikki emailit tyyliin Hi tai Hello friend.

Vierailija
2/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hello tai hi. Ei missään tapauksessa hey

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole asiallista. Käyttäisin Helle ai Dear ennemmin.

Vierailija
4/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Hello tai Dear

Vierailija
5/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka se suomalaisen korvissa oudolta kuulostaakin, korrektia on käyttää aloitusta "dear sir/madam/xxxx."

Vierailija
6/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]

Vaikka se suomalaisen korvissa oudolta kuulostaakin, korrektia on käyttää aloitusta "dear sir/madam/xxxx."

[/quote]Tuo jaksaa huvittaa minua vuodesta toiseen, mutta noinhan se on.

Vierailija
7/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse parissa ensimmäisessä viestissä saatan käyttää muodollisempaa dear mr sejase. Yhden, kahden meilin jälkeen hi/hello Steve.

Vierailija
8/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopivampi olisi "whazzuuup"

Vierailija
9/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei oo sopivaa. Korkeintaan sitten kun ollaan esim. tahkottu jonkun projektin kimpussa yhdessä asiakkaan kanssa monta kuukautta ja ollaan tultu tuttavallisiksi. Tosin itse en siinäkään tapauksessa laita mitään 'Moi'-tervehdystä tuttavallisempaa.

Vierailija
10/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä jannu tajua englannin kielestä näemmä paljoa.

Vierailija
11/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu asiasta ja siitä onko posti osa jotain pidempää ketjua vai joku mainosspämmityyppinen nyysletteri.

Vierailija
12/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut aikanaan omassa kesätyöpaikassani 90-luvulla, vaikka firman pomot aina tuttavallisia viestejä lähettelivätkin/laittoivat minut lähettämään. Hävetti, kun tuli vastauksena sellainen korrekti dear madam ja loppuun best regards, kun itse oli laittanut sen Hi ja loppuun joko ei mitään tai jokin nolo bye/see you. Korjailin niitä viestejä sitten salaa ja jäin kiinni pomolleni, joka piti puolen tunnin saarnan siitä, miten hyvissä väleissä ovat muiden toimijoiden kanssa. Ei vaan mennyt jakeluun, että sai takaisin aivan erisävyisen viestin kuin mitä itse kirjoitti.

Vierailija
13/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]

[/quote]

Meidän hommissa naurettaisiin moiselle keikaroinnille :) Yksinkertaista apinaenglantia, ilman hienouksia, niin kaikki ymmärtää mitä kirjoitetaan.

t.inssi

Vierailija
14/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä itse laitat? Dear distinguished Dr X?

Vierailija
15/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:09"][quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:05"]

[/quote]

Meidän hommissa naurettaisiin moiselle keikaroinnille :) Yksinkertaista apinaenglantia, ilman hienouksia, niin kaikki ymmärtää mitä kirjoitetaan.

t.inssi
[/quote]
Just näin menee tietoturva-alallakin asiakkaat suuryhtiöitä ja valtionvirastoja.

Vierailija
16/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan sisältö tärkeää. Yleensä ennedes lässytä mitään hello hi yms kuin ensimmäisessä viestissä.

Vierailija
17/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:04"]

Heh heh. Kyllä me täällä C-suitessa aloitetaan kaikki emailit tyyliin Hi tai Hello friend.

[/quote]

No tässä nyt ei olla minkäänlaisia ystävyksiä näiden firmojen kanssa, vaan lähinnä valvotaan heitä, pyydetään selvityksiä ja annetaan ohjeita ja sanktioita. Yhteyshenkilöitä ovat ryhmät, ei henkilöt. Eli ei missään nimessä että hello friend veloitimme sakon koska ette noudattaneet ohjetta x, ryhmälle jonka koosta tai sijainnista ei ole sen kummempaa tietoa.

Tajuan esim vaikka KAM hommissa että toki ollaan helloa ja Hi:ta kun ollaan ihminen toiseensa yhteydessä keskenään, mutta tämä ei nyt ihan sovellu kyllä tässä hommassa.

Olisin voinut ehkä enempi avata, koska tällä tehtävällä on varmasti aika suuri merkitys tässä asiassa.

AP

Vierailija
18/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset ja ruotsalaiset ylipäätään kirjoittaa kovin vaikeaa englantia. Oikein tietty mutta tarpeettoman paljon sanoja ja epämääräisiä entisen ajan ilmaisuja käytetään tarpeettomasti

Vierailija
19/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.07.2015 klo 09:06"]Itse parissa ensimmäisessä viestissä saatan käyttää muodollisempaa dear mr sejase. Yhden, kahden meilin jälkeen hi/hello Steve.
[/quote]

Just näin.... Toki toimialat erilaisia, osa tosi vanhoillisia....

Vierailija
20/26 |
07.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Hi" on tänä päivänä ihan ok. "Dear Madam/Sir" on vanhanaikaista ja kaavamaisen kankeaa .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi neljä