Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.
Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.
Kommentit (280)
Ap onko sun kakara tyttö vai poika?
Me opimme jo heti, kun esikoiselta jäi vaippa pois, että aina, kun pysähdytään tauolle matkan aikana, jokainen käy vessassa. Tämä opittiin, kun kerran oltiin pysähdytty kahvitauolle, ja lähdettiin siitä jatkamaan matkaa. Kun saatiin auto tielle ja rajoitusten mukaiseen nopeuteen, kuului takapenkiltä: "Minua pissattaa."
Silloin sovimme, että jatkossa kaikki käyvät siellä vessassa pissalla, kun pysähdytään tauolle. Se, että ei pissata, ei ole syy olla kokeilematta, josko vähän lirahtaisi, koska kohta pissattaa kuitenkin, ja autossa ei ole vessaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On täällä kiukkuisia tytteleitä. Oikein hymyilyttää kun kuvittelee miten posket hehkuen ne pikkuisillä kätösillään raivosta väristen hakkaa pikku kännyköitään ja läppäreitään.... niin söpö mielikuva että tämmöseltä setämieheltä meinaa jo ottaa eteen.
Kyllä minua raivostuttaa itsekeskeiset ja pikkumaiset ihmiset, jotka saavat egolleen jatketta kiusaamalla lapsia.
Se on lapsen kiusaamista, jollei häntä opeta ennakoimaan elämää. Kuten käymään vessassa silloin jos on tiedossa, ettei vessaan pääse pidempään aikaan. Se on todellakin sitä suorastaan laiminlyömistä, ellei lapselle opeta elämästä sitä tosiasiaa, ettei aina puskasta hyppää eteen hyvää haltijatarta, joka toteuttaa jokaisen toiveen ja tarpeen just silloin kun se sattuu ilmenemään. Aivan järkyttävä ajatusmaailma näköjään hyvin useilla. Just tuolla tavalla kasvatetaan niitä elämässä pärjäämättömiä pahamielisiä ihmisiä, kun ei opeteta ollenkaan ajattelemaan itse, ottamaan mistään vastuuta itse.
No tässähän vanhempi oli siis itse epäonnistunut asiassa ja kosti oman epäonnistumisensa lapselle.
Joskus lapsia jännittää matkalla eivätkä huomaa hätäänsä ennenkuin viime tipassa, tämä aivan normaalia eikä rangaistavaa. Isä oli keskittynyt vain itseensä eikä huolehtinut lapsen tarpeista ja siitä ongelma kumpusi.Virtsaamisoikeus ei ole mikään yleellisyystuote.
Perhedynamiikka enteilee eroa
T Saman kokenutNo nimenomaan tätähän tuolla sanoin, vika on vanhemmassa. Jos lasta on kehotettu käymään vessassa ja on sen ikäinen, että pitäisi osata ennakoida (kuten 12v), niin myös lapsessa. Ensisijaisesti vanhemmassa. Miehen ärtymys on ymmärrettävä, mutta myös äidin olisi pitänyt tajuta olla nolaamatta lastaan ja olla aloittamatta asiasta riitaa isän kanssa. Tuossa tilanteessa on kaikki pielessä, jos ison lapsen vessahätä autoreissulla muodostuu asiaksi, että koko perheellä on paha mieli. Tällaisen tilanteen voi välttää sillä, että kaikki osapuolet ymmärtävät sen, että on kaikkien parhaaksi, että kaikki käyvät vessassa ennen reissuun lähtöä ja aina tilaisuuden tullen huoltoasemilla, vaikkei just sillä hetkellä iso hätä olisikaan.
Äiti ja lapsi eivät tehneet yhtään mitään väärin.
Ei niin. Isän pitäisi oppia joustamaan. Äiti vain puolusti lastaan ja lapsella oli pakko päästä pissalle ettei housut kastu. Ei pidä olla noin juntti vaan kyllä aikuisen tulee osata ottaa muut huomioon.
"Lapsella oli pakko päästä pissalle" opetelkaa suomen kieltä kiitos.
Vierailija kirjoitti:
Ajakaa naiset sitä autoa välillä, hemmetti. Tietenkin ajamisesta tulee ikävää jos pistätte miehen aina kuskiksi ja oma ajamisenne on kokemattomuuden vuoksi epävarmaa ja raskasta.
Vaikka oletkin turha jankkaaja, ja jankkaat yksinäsi viesti toisensa perään tätä "miksi miesten pitää aina ajaa"-mantraa, niin kerron sinulle syt kuitenkin sen että mies haluaa ajaa autoa, koska silloin hän on vastuussa autolla ajamisesta, ja voi sysätä kaiken muun naisen vastuulle, lasten viihdyttämisen, jututtamisen, komentamisen, kyselemisen, riitojen selvittelyn, eväshommat, kaiken muun siis.
Kumpikohan on raskaampaa hommaa? Niinpä. Siksi mies haluaa ajaa.
Ah, vihaisuutta. Sitä tarvitaan. Se tekee niin gutaa!
Vierailija kirjoitti:
Mun mies on vähän saman tyylinen.
Ei osaa katsoa asiaa toisen kantilta. Lapsemme on päiväkoti-ikäinen eli todella pieni lapsi vielä. Päiväkotipäivän jälkeen jos lähdemme ajamaan, ei mies halua pysähtyä ruoka/välipalatauolle, vaikka ajomatkaa olisi se 4-5 h. Syynä on se, että miehellä _itsellään_ ei ole vielä nälkä. (Koska on saattanut syödä juuri ennen lähtöä. Lapsi taas on noudettu suoraan päivähoidosta ja todellakin on nälkäinen.)
Potuttaa, että mies ajattelee, että muilla (pienellä lapsella) ei voi olla nälkä, koska hänellä itsellään ei ole.
Miksi miehesi ei voi siinä samalla kun itse syö, tehdä eväitä lapselle, jotka lapsi voisi syödä siinä autossa matkatessa? Tai sinä? Kun tiedätte että lapsella on nälkä, miksi ette ota autoon hänelle syötävää mukaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pulloon voinut kusta? Poikahan tuo täytyy olla. Tytöt osaavat ennakoida ja käydä varmuuden vuoksi huoltoasemalla vessassa.
Vaikka olisikin poika ja vaikka olisikin "omaa syytä" ei ole sopivaa vaatia pissaamaan pulloon. On nöyryyttävää, jos pitää pissata muiden kuullen ja nähden ja paljastaa omat yksityisalueet. Ei hyvä.
Eipä pientä lasta haittaa vaikka joutuisi pissaamaan autossa ja -hui- vaikka pippeli vilahtaisi. Jos on jo (esi)teini ja karvat kasvaa ja nolottaa vessahommat ja sukupuolielimet niin pitäisi opetella pidättämään.
Se ei ollut lapsen vika, että vanhemmat antoivat matkan jatkua ilman, että lapsi olisi käynyt vessassa, edes kokeilemassa, tuleeko mitään. Jos ei tule, sille ei mahda mitään, mutta reissun päällä pitää sen verran alistua reaaliteeteille, että käy vessassa silloin, kun on mahdollisuus.
Olen sitä minäkin monet kerrat käynyt huoltsikalla vessassa, vaikka ei varsinaisesti vessahätä ollutkaan. Samoin festareilla yms. massatapahtumissa, missä on sairaan pitkät vessajonot. Kun yksi kaveriporukasta haluaa vessaan, mennään sinne koko porukalla. Koska joka tapauksessa pitää odottaa siinä vessan luona kaveria, niin samalla sitä jonottaa sitten itsekin sinne vessaan, ja pissata sen, minkä saa ulos tulemaan. Ei tarvitse lähteä hetken kuluttua taas sinne vessalle jonottamaan. Joku vitsailikin, että kaveriporukassa pitää synkronoida vessahädät niin, että kaikilla se tulee samaan aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta tuli mieleen omat lapsuuden mummolamatkat. Meiltä oli mummolaan matkaa parin tunnin verran eikä minua sinä aikana pissattanut. Kärsin pahasta matkapahoinvoinnista ja varsinkin kesäisin matkat oli painajaista. Jouduin aina istumaan takapenkillä sillä puolella, jolle aamuisin mennessä ja iltaisin tullessa paistoi aurinko. Autossa oli tappavan kuuma, mitään ilmastointia ei ollut eikä isä suostunut pysähtymään edes hetkeksi. Yhden ainoan kerran isä kerran raotti ikkunaa pari senttiä, että sain hengittää raitista ilmaa. Yleensä sain pidäteltyä oksennusta niin pitkään, että oksensin vasta perillä heti ulos päästyäni. Oli ihan hirveää pidätellä oksennusta. Omia lapsia emme ole kiusanneet vaan tauko on pidetty aina, jos on ollut tarvis.
Lähes identtinen kokemus omista mummolamatkoistani. Olin ainoa joka kärsi pahasta matkapahoinvoinnista, mutta veljeni sai silti istua edessä, kun isä ajoi, ja minä ja äiti istuttiin takana. Veljen mukaan vain teeskentelin jotta pääsisin etupenkille. Mummolassa oltiin vain viikonloppu, eli pe-su. Pahoinvointini hellitti vasta lauantaina, joten minulla jäi muutama tunti olla terveenä mummolassa, kunnes taas piti lähteä ajamaan kotiinpäin.
Eväät oli aina mukana, ja ne pysähdyttiin syömään puolivälissä matkaa. Itser en voinut syödä ollenkaan koska vatsani oli ihan nurinpäin pahoinvoinnista. Kun sitten pääsimme perille, niin en saanut mitään syödäkseni kun huono olo hellitti sene verran että olisin voinut jotain vähän ottaa nälästä kiljuvaan vatsaani, niin ruokaa ei saanut kun en kerran ollut halunnut syödä matkalla. Juuri oli reissunpäällä syöty, ja oli oma vikani etten silloin ollut syönyt.
Tuollaiseen
K
I
D
U
T
Ukseen en ikinä lastani laittaisi. Mutta jotkut ne ei rakasta kaikkia lapsiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se esikoinen ei käynyt pissalla aikaisemmin? Jos pysähdytään huoltoasemalle, niin koko porukka käy vessassa, ei silloin sanota, että ei ole tarvetta.
Minkä ikäinen ei pysty pidättämään puolta tuntia. Ehkä mies ajatteli että pitää pystyä ja opettaa lasta huomioimaan ajoissa. Pissatauko ei kylläkään paljon aikaa vie että sikäli miehen oli turha tuosta mielipahaa nostaa. Ellei ihan halunnut.
Jos on tarpeeksi kova hätä niin KUKAAN ei pysty. Ei 8-, 38- tai 83-vuotias.
Joo ei pysty ei. Hain oman 19-vuotiaan poikani kerran bussista kun oli tulossa intistä lomille ja ihmettelin kun oli niin kireänä. Noin kilometri ennen kotia sanoi, että hänellä on aivan jumalaton kusihätä. Asutaan sen verran syrjässä ja pysäytin heti auton ja poika kävi pissalla. Sitten jatkettiin se pari minuuttia kotiin. Ei tullut mieleenkään sanoa, että pidättelee vielä hetken, vaikka oltiin jo tosi lähellä kotia. Näytti jo aika tukalalta hänen olonsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei pulloon voinut kusta? Poikahan tuo täytyy olla. Tytöt osaavat ennakoida ja käydä varmuuden vuoksi huoltoasemalla vessassa.
Vaikka olisikin poika ja vaikka olisikin "omaa syytä" ei ole sopivaa vaatia pissaamaan pulloon. On nöyryyttävää, jos pitää pissata muiden kuullen ja nähden ja paljastaa omat yksityisalueet. Ei hyvä.
Eipä pientä lasta haittaa vaikka joutuisi pissaamaan autossa ja -hui- vaikka pippeli vilahtaisi. Jos on jo (esi)teini ja karvat kasvaa ja nolottaa vessahommat ja sukupuolielimet niin pitäisi opetella pidättämään.
Sinä et päätä kenenkään puolesta sitä, haittaako heitä oman sukuelimensä näyttäminen auton takapenkillä. Sen saa päättää jopa lapsi ihan itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi se esikoinen ei käynyt pissalla aikaisemmin? Jos pysähdytään huoltoasemalle, niin koko porukka käy vessassa, ei silloin sanota, että ei ole tarvetta.
Minkä ikäinen ei pysty pidättämään puolta tuntia. Ehkä mies ajatteli että pitää pystyä ja opettaa lasta huomioimaan ajoissa. Pissatauko ei kylläkään paljon aikaa vie että sikäli miehen oli turha tuosta mielipahaa nostaa. Ellei ihan halunnut.
Jos on tarpeeksi kova hätä niin KUKAAN ei pysty. Ei 8-, 38- tai 83-vuotias.
Joo ei pysty ei. Hain oman 19-vuotiaan poikani kerran bussista kun oli tulossa intistä lomille ja ihmettelin kun oli niin kireänä. Noin kilometri ennen kotia sanoi, että hänellä on aivan jumalaton kusihätä. Asutaan sen verran syrjässä ja pysäytin heti auton ja poika kävi pissalla. Sitten jatkettiin se pari minuuttia kotiin. Ei tullut mieleenkään sanoa, että pidättelee vielä hetken, vaikka oltiin jo tosi lähellä kotia. Näytti jo aika tukalalta hänen olonsa.
Niin näinhän normaali ihminen toimii. Valitettavasti on niitäkin, jotka olisivat vain ajaneet. Onneksi sinä ymmärsit lastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olisi käynytkin vessassa, niin toisinaan uusi hätäkin voi tulla ennen kuin ollaan perillä. Onko tämä yllättävää? Matkalla kannattaa juoda, ettei tule nestevajetta ja sen takia nuppi kipeäksi. Mulla voi olla 4 tunnin matkan aikana useampikin hätä jos juon paljon.
Ryhmämatkoilla bussissa en uskalla paljoa juoda. Silloin taktikoidaan vähän eri tavalla.
Meillä mökkimatka on melko tarkalleen 200km. Matkan aikana käyn vessassa 0-3 kertaa. Puskakin riittää, mutta vähintään 30km välein on myös huoltsikoita, joten ei ole tarvinnut puskailla.
Jos se on poika niin ihan oikein että kärsii, siitähän tulee isona miessika!!!!
Vai mitä? Miehet on kauheita ja ne pitäis kieltää.
Mä en nyt ymmärrä, että miksi pojan pitäisi pissata pulloon, mutta tyttö saa hoitaa asiat rauhassa. Samalla tavalla voit sen pojankin huoltsikalle viedä...
Vierailija kirjoitti:
Me opimme jo heti, kun esikoiselta jäi vaippa pois, että aina, kun pysähdytään tauolle matkan aikana, jokainen käy vessassa. Tämä opittiin, kun kerran oltiin pysähdytty kahvitauolle, ja lähdettiin siitä jatkamaan matkaa. Kun saatiin auto tielle ja rajoitusten mukaiseen nopeuteen, kuului takapenkiltä: "Minua pissattaa."
Silloin sovimme, että jatkossa kaikki käyvät siellä vessassa pissalla, kun pysähdytään tauolle. Se, että ei pissata, ei ole syy olla kokeilematta, josko vähän lirahtaisi, koska kohta pissattaa kuitenkin, ja autossa ei ole vessaa.
Niin, koska autossa ei ole vessaa, joutuu kuitenkin pyähtymään taas kun jollain on pissahätä.
Jos on kyseessä pieni lapsi, niin kyllähän se on vanhempien moka, jos eivät ole älynneet käyttää häntä vessassa, kun muutenkin pysähdyttiin. Jos on jo teini, se on oma moka, kun ei älynnyt käydä vessassa silloin, kun muutkin. Paitsi jos ei ole ikinä ennen reissannut. Ja terve teini kyllä pystyy yhden puoli tuntia pissaa pidättämäänkin, jos on jo 4 tuntia pystynyt pissaamatta olemaan.
Tiedättekö, miksi turistibusseissa on vessa?
Se johtuu siitä, että osa aikuisistakaan ihmisistä ei ymmärrä, että siellä vessassa voi käydä, vaikka ei ihan olisi se kuuluisa kupla vielä otsassa, eikä k*si maistu suussa.
Pystytkä siis paskantamaankin vaikka ei paskata? Miten tämä onnistuu? Itse en kykene tuottamaan pönttöön sellaista mitä minulla ei sillä hetkellä ole elimistössäni. Joten jos minua ei pissata, niin en pysty kehittämään pissaa kenenkään mieleksi pönttöön. Sama kakkimisen kanssa. Ei vain onnistu vääntää jöötiä vain siksi että joku vieressä käskee, mikäli tavaraa ei oikeasti ole valmiina suolessa.