Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.

Vierailija
20.02.2022 |

Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.

Kommentit (280)

Vierailija
221/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se esikoinen ei käynyt pissalla aikaisemmin? Jos pysähdytään huoltoasemalle, niin koko porukka käy vessassa, ei silloin sanota, että ei ole tarvetta.

Minkä ikäinen ei pysty pidättämään puolta tuntia.  Ehkä mies ajatteli että pitää pystyä ja opettaa lasta huomioimaan ajoissa. Pissatauko ei kylläkään paljon aikaa vie että sikäli miehen oli turha  tuosta mielipahaa nostaa. Ellei ihan halunnut.

Jos on tarpeeksi kova hätä niin KUKAAN ei pysty. Ei 8-, 38- tai 83-vuotias.

Joo ei pysty ei. Hain oman 19-vuotiaan poikani kerran bussista kun oli tulossa intistä lomille ja ihmettelin kun oli niin kireänä. Noin kilometri ennen kotia sanoi, että hänellä on aivan jumalaton kusihätä. Asutaan sen verran syrjässä ja pysäytin heti auton ja poika kävi pissalla. Sitten jatkettiin se pari minuuttia kotiin. Ei tullut mieleenkään sanoa, että pidättelee vielä hetken, vaikka oltiin jo tosi lähellä kotia. Näytti jo aika tukalalta hänen olonsa.

Ei sille tullut mieleen käydä bussissa kusella jos oli jo niin kova hätä?

Vierailija
222/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaa, vihaa, vihaa! Enemmän! Riidelkää! 

Ei me erityisesti riidellä. Ihan vaan keskustellaan. Sun kannattaisi myös opetella se taito, niin sulla olisi jotain annettavaa näihin ketjuihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Mun mies oli tälläinen reissusäätäjä, ei taukoja, ei pysähdyksiä, äkkiä perille, kaikki vessaan sata kertaa olipa tarvetta tai ei, perhe ärsytti milloin mistäkin syystä, ja herra hidalgo vaati aina, että hän ajaa itse.

Kyllästyin ja otin asiakseni ajaa itse.

Meninpä ostamaan oman autonkin.

Mies alkoi jäädä pois reissuista, ja nyt puhutaan lähes kaikesta liikkumisesta kun auto lähtee pihalta. Kauppareissu, laskettelureissu, turnausreissu, mummolareissu, jne.

Ja huomasinkin, että minulla ja lapsilla olikin oikein kivaa. Pysähdyttiin aina tarvittaessa, lähteminen oli helppoa, kamat kasaan ja jälkikasvu kyytiin ja tie kutsuu, ei säätämistä, kiukuttelua, mökötystä.

Mies omalla käytöksellään aiheutti sen, että lähes kirjaimellisesti tipahti kyydistä.

En ole kaipaillut.

Vierailija
224/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Istun tässä koulutuksessa ja äsken oli pakko pitää oma wc-tauko. Olisin toki voinut käydä vessassa ruokiksella ennen koulutusta. Mutta en käynyt kun ei ollut hätä. Voi voi.

Vierailija
225/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Mun mies oli tälläinen reissusäätäjä, ei taukoja, ei pysähdyksiä, äkkiä perille, kaikki vessaan sata kertaa olipa tarvetta tai ei, perhe ärsytti milloin mistäkin syystä, ja herra hidalgo vaati aina, että hän ajaa itse.

Kyllästyin ja otin asiakseni ajaa itse.

Meninpä ostamaan oman autonkin.

Mies alkoi jäädä pois reissuista, ja nyt puhutaan lähes kaikesta liikkumisesta kun auto lähtee pihalta. Kauppareissu, laskettelureissu, turnausreissu, mummolareissu, jne.

Ja huomasinkin, että minulla ja lapsilla olikin oikein kivaa. Pysähdyttiin aina tarvittaessa, lähteminen oli helppoa, kamat kasaan ja jälkikasvu kyytiin ja tie kutsuu, ei säätämistä, kiukuttelua, mökötystä.

Mies omalla käytöksellään aiheutti sen, että lähes kirjaimellisesti tipahti kyydistä.

En ole kaipaillut.

Sama kokemus avioeron jälkeen tuollaisesta hätähoususta. Lomailu ja automatkat olivatkin yhtäkkiä kivoja, kun kellään ei mene kuppi nurin ja iske loppumatkan kestävä uhriutuminen ja besserwisseröinti jostain vessatauosta.

Vierailija
226/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Istun tässä koulutuksessa ja äsken oli pakko pitää oma wc-tauko. Olisin toki voinut käydä vessassa ruokiksella ennen koulutusta. Mutta en käynyt kun ei ollut hätä. Voi voi.

Kai kouluttaja kertoi sulle pitkällisesti oikean vesssassakäynnin käytännöistä, miten hän ja perheensä tekee sen aina optimaaalisesti tai sanoi että kuse pulloon seuraavalla kerralla?

Vierailija
227/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa vihaista lihaa. Mies jo putosi kyydistäkin! Ihanaa.

Vierailija
228/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemmalla sairas kontrollin halu lastaan kohtaan. Meillä tätä teki äiti ja ihan kotona. Huusi ja raivosi, että nukkumaanmenoajan jälkeen ei käydä pissalla. Nyt aikuisena tuollainen on minusta aivan käsittämätöntä ja jopa perverssiä. Lapsi on vanhemmasta irrallinen ihminen ja ilmeisesti joillekin vanhemmille se ottaa niin koville, että lapsen ruumiintoimintojakin pitäisi pystyä kontrolloimaan. Todella vahingollista lapsen psyykelle ja aiheuttaa viallisen sekä pelokkaan olon. Jotain on aikuisen päässä pahasti vialla, kun tuollaista tekee.

Vierailija
229/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanoit kai lapselle, ettei ole hänen syynsä? Toivottavasti saatte sovittua ja teillä on kiva loma. Jos vastaavaa tapahtuu useinkin eikä mies pahoittele, harkitsisin jatkoa. Onko mies muutenkin epäempaattinen mulkku?

Tottakai se on lapsen syy. Mut myös vanhemman. Minkälaiset idiootit lähtevät automatkalle ilman, että KAIKKI ovat käyneet vessassa edes vaikka varmuuden vuoksi? Vaan ei se oikeuta miehenkään käytöstä, koska täytyyhän pissalle päästä. Sit voi vaan olla ärtynyt ja muistuttaa lapselle, että ens kerralla kannattaa olla viisaampi.

Siis voi olla ärtynyt siitä, että ihmisellä on pissahätä? Miksi jumalan ihmeessä?

Koska ei ole tauolla käynyt ja osannut ennakoida. Perushuttua automatkoilla. Jumalat ja ihmeet ei varmastikaan liity tapaukseen. Voi olla ärtynyt myös itselleen, jos on niin huono vanhempi, ettei tajua tällaista perusasiaa lapsilleen opettaa ja sitä vaatia. Mun auto ei liiku ikinä minnekään edes tunnin matkalle, ellei kaikki ole käyneet vessassa ensin, myös aikuiset. Ilmoitan myös matkan alussa, että milloin on seuraava pysähdys ja että välillä ei pysähdytä ellei ole aivan elämän ja kuoleman hätä kyseessä'. Noudatan tätä sääntöä itsekin ja hyvin toimii. Todella todella ärsyttävää ja ajattelematonta muita kohtaan sellainen, että jonkun täytyy olla niin itsekäs ja erikoinen, ettei voi käydä vessassa silloin kun vessa on tarjolla, vaan pitää uhastakin yrittää pidättää ja sit joutuu tekemään joko ylimääräisen mutkan huoltikselle tai käymään puskassa/ lumihangessa.

Ja minä olen nainen, ison perheen äiti, niin ei tarvitse tulla haukkumaan itsekkääksi mieheksi tms.

Ei, olet vain itsekäs ja joustamaton nainen. Onneksi oma äitini oli rento ja huomaavainen. Kannattaa miettiä millainen ihmienn haluaa itse olla.

Itsekäs ja joustamaton, kun haluan että matka sujuu hyvin, ongelmitta ja niin että kaikilla on hyvä olla? Kun haluan päästä määränpäähän mahdollisimman sujuvasti ja nopeasti, koska pitkä automatka ei tee hyvää kenellekään? Jos autossa istuu 5 ihmistä, joista kukaan ei viitsi käydä vessassa kun vessa on lähellä, vaan jokaisen vuoksi on erikseen pysähdyttävä, niin eiköhän se ole joustamattomuutta sillon jokaisen kohdalla, kun eivät osaa ottaa toisia huomioon. Mun ihan erityispiirre on se, että opetan huomioimaan toisia ja toimimaan niin, että mahdollisimman monilla on mahdollisimman hyvä olla. Se ei ainakaan siitä synny, jos annan jokaisen olla itsekäs ja ajattelematon ja minä hyppään passaamassa jokaista toiveensa mukaan. 

Tämä aloitus on hirveän hyvä esimerkki siitä curlingvanhemmuudesta, miten aikuiset ei uskalla olla aikuisia, eikä vanhemmat käskeä lapsiaan tekemään yhtään mitään.

Sinä et kuulosta yhtään ihmsieltä, joka ajattelee matkan sujumista ongelmitta ja niin että KAIKILLA on hyvä olla. Et pätkääkään. Se että lapsi pääsee vessaan tarvittaessa ei ole curling-vanhemmuutta nähnytkään. 

Sanoinko, ettei pääse? Puhuin siitä, mistä saa ja voi olla ärtynyt ja että pitäisikö kaikkien käydä vessassa ennen reissuun lähtöä ja silloin kun on vessa tarjolla. Jos siellä ei ole käynyt, on se vähintäänkin ärtymyksen aihe, jos sit täytyy pysähtyä erikseen sen yhden henkilön vuoksi.

Jos vanhempi ei millään tapaa pysty tätä lapselleen opettamaan ja opastamaan käymään vessassa ajomatkoilla aina tilaisuuden tullen, on se kyllä ihan puhdasta curlingia, etenkin jos sen vuoksi ajautuu vanhemmat riitoihin. On myös eri asia, jos kyseessä on vaikka 5-vuotias tai pienempi, raskaana oleva tms.

Itselläni on ajomatkoilla tapana kehottaa hyvissä ajoin ennen lähestyvää huoltoasemaa tunnustelemaan, jos kellään on vessahätä ja ilmoittaa kuinka kaukana sitä seuraava on, että pystyykö sitten varmasti pidättelemään vaikka 1,5 tuntia sinne. Mulla on tämä asia niin päivänselvä ja hyvin hanskassa, että jos sit joku kitisee vessahätäänsä näiden välillä, niin on joko mahatauti tai aivan itse aiheutettu tilanne. Kuin myös perheessä kaikki sen ymmärtävät, että on itsekkyyttä ja ajattelemattomuutta muita kohtaan, jos yhden vuoksi täytyy hypätä turhaan jossain ihan vaan sen vuoksi, ettei tämä yksi ole viitsinyt toimia järkevästi ja käydä vessassa.

Kuulostat ihmiseltä, jonka mielestä hän itse tekee kaiken oikein, hän osaa suunnitella ja hoitaa asiat kunnolla, hän osaa koordinoida. Sinä kyllä tiedät, jos muilla on joku ongelma niin se on ihan itse aiheutettua. Sinä ja sinun halut ja suunnitelmat. Muiden ihmisten tarpeet tai inhimillisyys ei merkkaa mitään, kun matkamestari seuraa suunnitelmaansa. Kaikkien muiden täytyy sopeutua sinun tapaasi toimia, mutta itse et kykene lainkaan kompromisseihin muiden kanssa ja ärsyynnyt, kun kaikki ei suju sinun tahtosi mukaisesti. Juuri tuollaiset ihmiset ovat painajaisia reissuissa...

Vierailija
230/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka perille olisi 5 minuuttia, niin pysähdytään jos oikeasti pissattaa. Monet lapset juuri on sellaisia että eivät sitä hätää tunnista vasta kuin se on ihan tulossa juuri siihen paikkaan.

En ymmärrä muutenkaan mitä hauskaa siinä matkustamisessa on jos se pitää aina tehdä k*rpä otsassa, missään ei saa pysähtyä, ei saa tulla mutkia matkaan ei mitään. Sitten ajetaan kiireellä, vihaisena ja mahdollisesti hurjastellen ja joudutaan onnettomuuteen, josta ei olekaan sitten enää kiire mihinkään.

Paljon kivempia lomareissut kun se matkakin on jo kaikille mukava, saa juoda jos janottaa - kesäkuumalla etenkin kyllä kannata olla juomatta pitkiä aikoja. Itse en edes pystyisi olemaan jos en saa juotua vettä tasaisesti, pää tulee kipeäksi. 

Ehkä kannattaa pysytellä kotona jos matkanteko on noin kauhean raskasta ja siitä pitää tehdä kärsimysnäytelmä kaikille. Ei se mökki tai muu kohde ole sen arvoinen, että siellä sitten unohtuisi kun joku aina raivoaa menomatkat tai estää normaalit vessassa käymiset.

Vierailija
231/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis jollain autossa on vessahätä, mutta pissalle ei voi pysähtyä? Täysin absurdia.

Vierailija
232/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On täällä kiukkuisia tytteleitä. Oikein hymyilyttää kun kuvittelee miten posket hehkuen ne pikkuisillä kätösillään raivosta väristen hakkaa pikku kännyköitään ja läppäreitään.... niin söpö mielikuva että tämmöseltä setämieheltä meinaa jo ottaa eteen.

Kyllä minua raivostuttaa itsekeskeiset ja pikkumaiset ihmiset, jotka saavat egolleen jatketta kiusaamalla lapsia.  

Se on lapsen kiusaamista, jollei häntä opeta ennakoimaan elämää. Kuten käymään vessassa silloin jos on tiedossa, ettei vessaan pääse pidempään aikaan. Se on todellakin sitä suorastaan laiminlyömistä, ellei lapselle opeta elämästä sitä tosiasiaa, ettei aina puskasta hyppää eteen hyvää haltijatarta, joka toteuttaa jokaisen toiveen ja tarpeen just silloin kun se sattuu ilmenemään. Aivan järkyttävä ajatusmaailma näköjään hyvin useilla. Just tuolla tavalla kasvatetaan niitä elämässä pärjäämättömiä pahamielisiä ihmisiä, kun ei opeteta ollenkaan ajattelemaan itse, ottamaan mistään vastuuta itse.

No tässähän vanhempi oli siis itse epäonnistunut asiassa ja kosti oman epäonnistumisensa lapselle.

Joskus lapsia jännittää matkalla eivätkä huomaa hätäänsä ennenkuin viime tipassa, tämä aivan normaalia eikä rangaistavaa. Isä oli keskittynyt vain itseensä eikä huolehtinut lapsen tarpeista ja siitä ongelma kumpusi.Virtsaamisoikeus ei ole mikään yleellisyystuote.

Perhedynamiikka enteilee eroa

T Saman kokenut

No nimenomaan tätähän tuolla sanoin, vika on vanhemmassa. Jos lasta on kehotettu käymään vessassa ja on sen ikäinen, että pitäisi osata ennakoida (kuten 12v), niin myös lapsessa. Ensisijaisesti vanhemmassa. Miehen ärtymys on ymmärrettävä, mutta myös äidin olisi pitänyt tajuta olla nolaamatta lastaan ja olla aloittamatta asiasta riitaa isän kanssa. Tuossa tilanteessa on kaikki pielessä, jos ison lapsen vessahätä autoreissulla muodostuu asiaksi, että koko perheellä on paha mieli. Tällaisen tilanteen voi välttää sillä, että kaikki osapuolet ymmärtävät sen, että on kaikkien parhaaksi, että kaikki käyvät vessassa ennen reissuun lähtöä ja aina tilaisuuden tullen huoltoasemilla, vaikkei just sillä hetkellä iso hätä olisikaan.

Mitä heleä. Tämän tyylistä jeesustelua näkee muuten palstoilla suhteellisen usein. Ihan käsittämätöntä sontaa joku päästääkin näppikseltään. Se riidan aloittaja saattaa pitää puoliaan eikä haastaa muuten vain skismaa..? 

Vierailija
233/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

'en ole eläissäni ollut naisen kyydissä, jolle auton pysäyttäminen vaikeaa'

Tämä.

Minäpä olen. Elämäni pahimmat 45 minuuttia. Meinasin ekaa kertaa elämässä pissata housuun. Huoltoasemia tuli vastaan monta, mutta kuski ei voinut pysäyttää autoa.

Vierailija
234/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä jotka eivät tee näin yksinkertaista asiaa kuin pysäytä autoa ja päästä lasta tarpeilleen, ovat kyllä hankalia putkiaivoja muissakin asioissa.

Sama säätäminen, jankkaaminen, besserwisseröinti, mansplaining, kiukuttelu, mököttäminen, jne, jne, vaikeuttaa kanssaihmisten elämää muuallakin kuin autossa.

Vierailija
235/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi lapsiraukka. Ensi kerralla ap ajaa ja pysähdytte tasan silloin kun lapsilla on hätä, mutta kun ukkoa kusettaa niin kehotatte vaan kusemaan pulloon

Vierailija
236/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se esikoinen ei käynyt pissalla aikaisemmin? Jos pysähdytään huoltoasemalle, niin koko porukka käy vessassa, ei silloin sanota, että ei ole tarvetta.

Minkä ikäinen ei pysty pidättämään puolta tuntia.  Ehkä mies ajatteli että pitää pystyä ja opettaa lasta huomioimaan ajoissa. Pissatauko ei kylläkään paljon aikaa vie että sikäli miehen oli turha  tuosta mielipahaa nostaa. Ellei ihan halunnut.

Jos on tarpeeksi kova hätä niin KUKAAN ei pysty. Ei 8-, 38- tai 83-vuotias.

Joo ei pysty ei. Hain oman 19-vuotiaan poikani kerran bussista kun oli tulossa intistä lomille ja ihmettelin kun oli niin kireänä. Noin kilometri ennen kotia sanoi, että hänellä on aivan jumalaton kusihätä. Asutaan sen verran syrjässä ja pysäytin heti auton ja poika kävi pissalla. Sitten jatkettiin se pari minuuttia kotiin. Ei tullut mieleenkään sanoa, että pidättelee vielä hetken, vaikka oltiin jo tosi lähellä kotia. Näytti jo aika tukalalta hänen olonsa.

Ei sille tullut mieleen käydä bussissa kusella jos oli jo niin kova hätä?

Ehkä ei halunnut käydä tai sitten oletti pärjäävänsä hädän kanssa. Tai ehkä korkatulla kaljalla oli osuutta asiaan. En tiedä eikä kuulu mulle.

Vierailija
237/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyseessä pieni lapsi, niin kyllähän se on vanhempien moka, jos eivät ole älynneet käyttää häntä vessassa, kun muutenkin pysähdyttiin. Jos on jo teini, se on oma moka, kun ei älynnyt käydä vessassa silloin, kun muutkin. Paitsi jos ei ole ikinä ennen reissannut. Ja terve teini kyllä pystyy yhden puoli tuntia pissaa pidättämäänkin, jos on jo 4 tuntia pystynyt pissaamatta olemaan.

Voi V I T T U ymmärrätkö että kyllä se raja joskus tulee vastaan??? Ei aina voi pidättää sitä "yhtä puolta tuntia" joskus se tulee housuun. Maailman typerin tuo sun argumenttisi. Ihan kuin suoraan mun isän suusta ihanalta ysäriltä.

Vierailija
238/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aja itse sitä autoa, niin voit pysäyttää mihin haluat kusettamaan jälkikasvua.

Vierailija
239/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi lapsiraukka. Ensi kerralla ap ajaa ja pysähdytte tasan silloin kun lapsilla on hätä, mutta kun ukkoa kusettaa niin kehotatte vaan kusemaan pulloon

Toivottavasti kuseekin. Kyllä varmaan oppii pysähtymään seuraavalla kerralla.

Vierailija
240/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä av-mammojen miehet ovat kyllä ihan oma lajinsa. :D

Onnea vaan teillekin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yksi