Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin pääsen valittamaan tästä. Ajettiin päivällä mökille ja yhdelle lapselle tuli tosi kova vessahätä autossa eikä mies halunnut pysähtyä kun oltiin jo niin lähellä mökkiä.

Vierailija
20.02.2022 |

Otsikossa se jo tulikin. Voi herran jumala kun mua otti tuo päähän. Oltiin ajettu yli neljä tuntia ja esikoista lukuun ottamatta oltiin kaikki käyty matkan aikana pissalla. Viimeisen puoli tuntia esikoinen valitti pissahätää ja pari kertaa pyysi päästä pissalle, mutta miehen mukaan oltiin jo niin lähellä ja oli lapsen oma vika, kun ei käynyt huoltoasemalla, joten ei suostunut pysähtymään. Mua otti niin paljon päähän ja karjaisin miehelle, että pysäyttää auton. Vasta sitten pysäytti ja päästi lapsen puskapissalle. Loppumatkan nurisi ja napisi, että olisi lapsi voinut vielä hetken pidättää. Lapsi itki, että hänen takia me riidellään. Ei olla juurikaan puhuttu miehen kanssa koko iltana. Mulla on mennyt maku koko miehestä. Mies on niin itsekäs ja omahyväinen. Edes lasta kohtaan ei voi olla kiva ja reilu.

Kommentit (280)

Vierailija
241/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se esikoinen ei käynyt pissalla aikaisemmin? Jos pysähdytään huoltoasemalle, niin koko porukka käy vessassa, ei silloin sanota, että ei ole tarvetta.

Minkä ikäinen ei pysty pidättämään puolta tuntia.  Ehkä mies ajatteli että pitää pystyä ja opettaa lasta huomioimaan ajoissa. Pissatauko ei kylläkään paljon aikaa vie että sikäli miehen oli turha  tuosta mielipahaa nostaa. Ellei ihan halunnut.

Jos on tarpeeksi kova hätä niin KUKAAN ei pysty. Ei 8-, 38- tai 83-vuotias.

Joo ei pysty ei. Hain oman 19-vuotiaan poikani kerran bussista kun oli tulossa intistä lomille ja ihmettelin kun oli niin kireänä. Noin kilometri ennen kotia sanoi, että hänellä on aivan jumalaton kusihätä. Asutaan sen verran syrjässä ja pysäytin heti auton ja poika kävi pissalla. Sitten jatkettiin se pari minuuttia kotiin. Ei tullut mieleenkään sanoa, että pidättelee vielä hetken, vaikka oltiin jo tosi lähellä kotia. Näytti jo aika tukalalta hänen olonsa.

Ei sille tullut mieleen käydä bussissa kusella jos oli jo niin kova hätä?

Ehkä ei halunnut käydä tai sitten oletti pärjäävänsä hädän kanssa. Tai ehkä korkatulla kaljalla oli osuutta asiaan. En tiedä eikä kuulu mulle.

Meinasko sillä lirahdella housuun? Tuliko jo tumma läiskä haaroihin? Puristiko se penistään?

Vierailija
242/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä av-mammojen miehet ovat kyllä ihan oma lajinsa. :D

Onnea vaan teillekin!

Nooooh, onhan tässä jo jokunen psykopaattiluonteinen av-mammakin käynyt retostelemassa omalla vessanatseilullaan. Meitä on todella, todella moneen lähtöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pelottavaa vallankäyttöä. Oma isäni teki samalla lailla. Olen suvusta jossa "naimisiinmenon jälkeen ei erota" joten miehillä on lupa käyttäytyä miten vaan ja naisten ja lasten on kestettävä. Varmasti tulevaisuudessakin ap:n perheessä isä ei ymmärrä lasten kehitystasoa ja purkaa kiukkuaan kiusaamalla ja näpäyttelemällä.

Vierailija
244/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen isä kiusaa omaa lastaan? On meilläkin käynyt niin, että ollaan vasta pysähdytty syömään ja pian jollakin on tullut limpparista veskihätä. Mies on ajanut seuraavalle huoltsikalle ja siinä se.

Pahinta oli kerran lentokoneessa kun kuuden tunnin jälkeen teini-ikään ehtinyt lapseni alkaa valittamaan kovaa vessahätää ja turvavyövalo palaa jo. Ei ollut pojalla kentällä itku kaukana kun odotettiin turvatarkastukseen ja vessaan pääsyä eikä me vanhempina voitu tehdä mitään. Tällöin taisi oppia, että kannattaa käydä pissalla kun siihen on mahdollisuus.

Vierailija
245/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se jatkuvasti vessaan pysähtyy on tympeää, mutta mieluummin se, kuin pissojen jynssäys takapenkiltä.

Vierailija
246/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheen isällä tuntuu olevan paineita. Hän ei lähtenyt lomaööe rennolla mielellä. Ymmärrän kyllä, että kun on niska jäykkänä ajanut jo 4 tuntia, keskittyen muuhun liikenteeseen ja kelioloihin, alkaa väsyttää ja pinna kiristyy "turhista" hidastuksista.

Minusta ap:n ja miehen kannattaisi jatkossa vaihtaa kuskia ainakin kerran, juuri sen huoltoasemapysäyksen kohdalla. Tai miksei milloin tahansa, jos siltä alkaa tuntua.

Muistan itse lapsuudestani, kun ajeltiin Suomea pitki ja poikin kesäreissuilla, ja isä ei malttanut pysähtyä ollenkaan. Vaikka tiesi esim. että kohta on kiva uimapaikka lähellä tietä ja joku nähtävyys ihan matkan varrella, ohi vaan!

Lomareissut olivat semmoista posottamista paikasta toiseen,missä sitten yövyttiin. Vain isällä oli ajokortti. 🤷

Vierailija
247/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pulloon voinut kusta? Poikahan tuo täytyy olla. Tytöt osaavat ennakoida ja käydä varmuuden vuoksi huoltoasemalla vessassa.

Vaikka olisikin poika ja vaikka olisikin "omaa syytä" ei ole sopivaa vaatia pissaamaan pulloon. On nöyryyttävää, jos pitää pissata muiden kuullen ja nähden ja paljastaa omat yksityisalueet. Ei hyvä.

Eipä pientä lasta haittaa vaikka joutuisi pissaamaan autossa ja -hui- vaikka pippeli vilahtaisi. Jos on jo (esi)teini ja karvat kasvaa ja nolottaa vessahommat ja sukupuolielimet niin pitäisi opetella pidättämään.

Joo. Aina se hädän ennakointi ei ole iästä kiinni. Voi olla sairas, joku lääkitys voi pissattaa, on kuuma päivä ja pitää saada riittävästi nesteitä .. ihan yhtäläinen oikeus on minun 6 kuin 14 vuotiaallakin pyytää pissataukoa.

Vierailija
248/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Istun tässä koulutuksessa ja äsken oli pakko pitää oma wc-tauko. Olisin toki voinut käydä vessassa ruokiksella ennen koulutusta. Mutta en käynyt kun ei ollut hätä. Voi voi.

Kai kouluttaja kertoi sulle pitkällisesti oikean vesssassakäynnin käytännöistä, miten hän ja perheensä tekee sen aina optimaaalisesti tai sanoi että kuse pulloon seuraavalla kerralla?

No kyllä se pokkaa ja piittaamattomuutta vaatii nousta jossain auditoriossa taukojen välillä ylös ja lähteä omalle vessatauolle.

Vierailija
249/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi ei voinut lapsi käydä pissalla siellä huoltoasemalla niin kuin kaikki muutkin? Kyllä muakin ärsyttäisi jos pitää pitkittää matkantekoa sen takia kun ei joku, lapsi tai aikuinen, osaa yhtään ennakoida asioitaan. Vanhempanakin voi kehottaa sitä lasta käyttämään huoltoaseman vessaa silloin kun on pysähdystauko, jos ei lapsi itse sitä tajua.

Älä nyt ole lapsellinen. Siinä ei kauan aikaa mene pysäyttää auto ja päästää lapsi ulos. Pari minuuttia. Sinun ei kannata poistua kotoa, jos pinnasi on aina yhtä kireällä.

Eikä jossittelu enää siinä vaiheessa auta, kun tilanne on käsillä. Sen voi sitten hoitaa fiksusti tai mulkusti.

Vierailija
250/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä pienet murheet.

Vierailija
251/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on kyseessä pieni lapsi, niin kyllähän se on vanhempien moka, jos eivät ole älynneet käyttää häntä vessassa, kun muutenkin pysähdyttiin. Jos on jo teini, se on oma moka, kun ei älynnyt käydä vessassa silloin, kun muutkin. Paitsi jos ei ole ikinä ennen reissannut. Ja terve teini kyllä pystyy yhden puoli tuntia pissaa pidättämäänkin, jos on jo 4 tuntia pystynyt pissaamatta olemaan.

Sinäpäs se et päätäkään toisten ihmisten virtsaamisen tarpeesta.

Vierailija
252/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmm. Istun tässä koulutuksessa ja äsken oli pakko pitää oma wc-tauko. Olisin toki voinut käydä vessassa ruokiksella ennen koulutusta. Mutta en käynyt kun ei ollut hätä. Voi voi.

Kai kouluttaja kertoi sulle pitkällisesti oikean vesssassakäynnin käytännöistä, miten hän ja perheensä tekee sen aina optimaaalisesti tai sanoi että kuse pulloon seuraavalla kerralla?

No kyllä se pokkaa ja piittaamattomuutta vaatii nousta jossain auditoriossa taukojen välillä ylös ja lähteä omalle vessatauolle.

Joo kyllä se tämä Chronin tauti on tosi piittaamaton muista. Myös minusta itsestäni.  

Vierailija
253/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää ap ihan oikea ihminen vai vaan huomionkipeä ystävätön satutäti?

vtt tätä myötähäpeän määrää. Noi asiat käsitellään suoraan oman puolison kanssa.

Vierailija
254/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Mun mies oli tälläinen reissusäätäjä, ei taukoja, ei pysähdyksiä, äkkiä perille, kaikki vessaan sata kertaa olipa tarvetta tai ei, perhe ärsytti milloin mistäkin syystä, ja herra hidalgo vaati aina, että hän ajaa itse.

Kyllästyin ja otin asiakseni ajaa itse.

Meninpä ostamaan oman autonkin.

Mies alkoi jäädä pois reissuista, ja nyt puhutaan lähes kaikesta liikkumisesta kun auto lähtee pihalta. Kauppareissu, laskettelureissu, turnausreissu, mummolareissu, jne.

Ja huomasinkin, että minulla ja lapsilla olikin oikein kivaa. Pysähdyttiin aina tarvittaessa, lähteminen oli helppoa, kamat kasaan ja jälkikasvu kyytiin ja tie kutsuu, ei säätämistä, kiukuttelua, mökötystä.

Mies omalla käytöksellään aiheutti sen, että lähes kirjaimellisesti tipahti kyydistä.

En ole kaipaillut.

Tunnistan tämän. Jossain vaiheessa huomasin, että koko perheen matkustelu oli aivan perseestä! Tuntui oudolta, että kun reissussa oli kaksi aikuista niin kaikki oli niin vaikeaa. Vaikeus tuli siitä, ettei miehellä ollut mitään käsitystä lasten tarpeista. Jos hänellä ei ollut nälkä tai väsymys niin hän ei kerta kaikkiaan tajunnut, että jollain toisella saattoi olla. Hän sitten hermostui, kun lapsi oli väsynyt tai nälkäinen. Meilläkin mies tipahti reissuilta pois. Ei sitä kitinää jaksanut kuunnella. Vaikka lapset ovat jo kouluikäisiä niin silti miehestä on tosi vaikea tehdä heidän kanssaan mitään. Hän ei edes risteilylle lähde heidän kanssaan, koska se on niin vaikeaa (ja kallista). Itse olen reissannut lasten kanssa ulkomaita myötä jo vuosia sitten. Nykyään mies on jo ex eikä ymmärrä mitä kaikkea menettää, kun ei luo yhteisiä muistoja lasten kanssa.

Vierailija
255/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nämä av-mammojen miehet ovat kyllä ihan oma lajinsa. :D

Onnea vaan teillekin!

Oma mies ei noin ole koskaan kiduttanut lapsiaan, en myöskään minä.

Vierailija
256/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No miksi se esikoinen ei käynyt pissalla aikaisemmin? Jos pysähdytään huoltoasemalle, niin koko porukka käy vessassa, ei silloin sanota, että ei ole tarvetta.

Minkä ikäinen ei pysty pidättämään puolta tuntia.  Ehkä mies ajatteli että pitää pystyä ja opettaa lasta huomioimaan ajoissa. Pissatauko ei kylläkään paljon aikaa vie että sikäli miehen oli turha  tuosta mielipahaa nostaa. Ellei ihan halunnut.

Jos on tarpeeksi kova hätä niin KUKAAN ei pysty. Ei 8-, 38- tai 83-vuotias.

Joo ei pysty ei. Hain oman 19-vuotiaan poikani kerran bussista kun oli tulossa intistä lomille ja ihmettelin kun oli niin kireänä. Noin kilometri ennen kotia sanoi, että hänellä on aivan jumalaton kusihätä. Asutaan sen verran syrjässä ja pysäytin heti auton ja poika kävi pissalla. Sitten jatkettiin se pari minuuttia kotiin. Ei tullut mieleenkään sanoa, että pidättelee vielä hetken, vaikka oltiin jo tosi lähellä kotia. Näytti jo aika tukalalta hänen olonsa.

Ei sille tullut mieleen käydä bussissa kusella jos oli jo niin kova hätä?

Ehkä ei halunnut käydä tai sitten oletti pärjäävänsä hädän kanssa. Tai ehkä korkatulla kaljalla oli osuutta asiaan. En tiedä eikä kuulu mulle.

Meinasko sillä lirahdella housuun? Tuliko jo tumma läiskä haaroihin? Puristiko se penistään?

Noniin ja voit mennä muille sivustoille fantasioimaan.

Vierailija
257/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi kun miehet on niiiiiiiin kauheita. Ihmeellistä. Isät ja puolisot varsinkin.

Pistää toisaalta miettimään miten te naiset kasvatatte poikianne? Vai onko miessukupuoli jotenkin synti sinänsä?  Olemmeko ehkä vain niin erilaisia että miehistä ei ole ihmisten elämään....

Vierailija
258/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On teillä pienet murheet.

Se että isä käyttää lastaan kohtaan henkistä väkivaltaa ei ole pieni murhe. Yhtä paha asia kuin jos olisi tukistanut tai antanut luunapin.

Vierailija
259/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuskin kannalta on todella tympeää joutua pysähtelemään turhaan ja etsimään maantien varrelta sopivaa p-paikkaa. Ne huoltsikkapysähdykset ovat sitä varten että koko porukka voi käydä vessassa ja kannattaa varulta käydä vaikkei iso hätä olisikaan. Se "varastoon käyminen" ei ole millään lailla haitallista jos sitä ei tee aina kotonakin. pitkillä matkoilla turhaa juomista on hyvä välttää ja mielellään juo aina vähän aiemmin kuin on tarkoitus pitää tauko huoltsikalla. Jos lapsi ei itse hoksaa mennä tauolla vessaan niin kannattaa houkutella, että käy edes yrittämässä jos jotain tulisi.

Vierailija
260/280 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No mies tietysti käyttäytyi tosi ikävästi lasta kohtaan, se on totta.

Mutta voin kuvitella, että neljän tunnin ajon jälkeen, varsinkin jos ei toinen aikuinen missään vaiheessa tarjoudu välillä ajamaan, kuski saattaa olla jo aika ryytynyt ja nuutunut ja toivoo vain perille pääsyä. Pysähdyspaikan etsiminen huonossa kelissä ei välttämättä aina ole sekään ihan helppoa, ei tiellä nyt ihan mihin tahansa voi pysähtyä.

Ja voihan olla, että perhe ärsytti jo häntä yleensäkin. Reissusääntö, joka on hyvä opettaa kaikille lapsille: pissalla käydään aina kun on vessa. Tämä nyt vaatii pientä auktoriteettia aikuiselta, mutta helpottaa ensinnäkin perheen reissuja ja toiseksikin helpottaa jatkossa sen lapsen elämää, kun oppii tämän ajoissa. Ettei sitten ole se aikuispissis, jota saa aina odottaa, kun hänelle tulee pissahätä mitä merkillisempinä hetkinä - kun ei ole oppinut ennakoimaan.

Mun mies oli tälläinen reissusäätäjä, ei taukoja, ei pysähdyksiä, äkkiä perille, kaikki vessaan sata kertaa olipa tarvetta tai ei, perhe ärsytti milloin mistäkin syystä, ja herra hidalgo vaati aina, että hän ajaa itse.

Kyllästyin ja otin asiakseni ajaa itse.

Meninpä ostamaan oman autonkin.

Mies alkoi jäädä pois reissuista, ja nyt puhutaan lähes kaikesta liikkumisesta kun auto lähtee pihalta. Kauppareissu, laskettelureissu, turnausreissu, mummolareissu, jne.

Ja huomasinkin, että minulla ja lapsilla olikin oikein kivaa. Pysähdyttiin aina tarvittaessa, lähteminen oli helppoa, kamat kasaan ja jälkikasvu kyytiin ja tie kutsuu, ei säätämistä, kiukuttelua, mökötystä.

Mies omalla käytöksellään aiheutti sen, että lähes kirjaimellisesti tipahti kyydistä.

En ole kaipaillut.

Tunnistan tämän. Jossain vaiheessa huomasin, että koko perheen matkustelu oli aivan perseestä! Tuntui oudolta, että kun reissussa oli kaksi aikuista niin kaikki oli niin vaikeaa. Vaikeus tuli siitä, ettei miehellä ollut mitään käsitystä lasten tarpeista. Jos hänellä ei ollut nälkä tai väsymys niin hän ei kerta kaikkiaan tajunnut, että jollain toisella saattoi olla. Hän sitten hermostui, kun lapsi oli väsynyt tai nälkäinen. Meilläkin mies tipahti reissuilta pois. Ei sitä kitinää jaksanut kuunnella. Vaikka lapset ovat jo kouluikäisiä niin silti miehestä on tosi vaikea tehdä heidän kanssaan mitään. Hän ei edes risteilylle lähde heidän kanssaan, koska se on niin vaikeaa (ja kallista). Itse olen reissannut lasten kanssa ulkomaita myötä jo vuosia sitten. Nykyään mies on jo ex eikä ymmärrä mitä kaikkea menettää, kun ei luo yhteisiä muistoja lasten kanssa.

Nämä on kyllä jänniä juttuja! Oma jo aikuinen lapseni on pahasti adhd, ja ollut sitä siis tietysti syntymästään. 

Olemme reissanneet hänen kanssaan kahdestaan vaikka missä, eikä ikinä ole ollut yhtään ainoaa ongelmaa. HETI kun reissuun lyöttäytyy joku kolmas, niin voi odottaa jotain ongelmaa, joka johtuu siitä ettei se 3. tyyppi ymmärrä lapsesta mitään. Huudatetaan tahallaan, just pimitellään pissataukoja, moititaan kun lapsi syö väärää ruokaa, liian paljon, liian hitaasti, liian vähän, ja kaikin tavoin yrittää kiusata lasta ja saada reissun epäonnistumaan. 

Tuo 3. voi olla lapsen isä, mummo, setä, tai vaikka vanhemman ystävä.

Kahdestaan ei mitään onglemaa. 

Jännää on myös se, että miehen lasten kanssa en yksinkertaisesti jaksa reissata, koska en jaksa niitä lapsia. Moni muu sen sijaan jaksaa niitä lapsia oikein hyvin :D  Miehen lapset ovat normaaleja ja terveitä, ja toinen sellainen kympin tyttö vieläpä, kun taas oma lapseni ei ollut "normaali" eikä edes terve.

Jotain kemiaakin siis varmasti on mukana kun toisten kanssa tulee paremmin toimeen ja jaksaa katsella kauemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kaksi