Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko hölmöä vielä 42-vuotiaana haaveilla esikoiskirjan kirjoittamisesta?

Haaveilija
20.02.2022 |

Tuo on ollut haave jo lukioikäisestä eli yli 20 vuotta. Onko kuitenkin jo myöhäistä tällä ikää kun en ole tähänkään mennessä saanut aikaiseksi kirjoittaa kirjaa?

Kirjoitan kyllä erilaisia tekstejä ja kirjaan on hahmot ja juoni osittain mietittynä, mutta en tiedä mistä aloittaa. On kynnys edessä enkä tiedä miten sen ylittää.

Tiedän kuitenkin jos en edes yritä, niin tämä tulee olemaan asia jota kadun sitten vanhana keinutuolissa.

Kommentit (90)

Vierailija
61/90 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis Omalla vuosikurssilani yliopistolla aloitti 43 vuotias. - Ei hän varmaankaan tule saamaan tieteen nobelia. En tiedä Ap:n kirjoittajan taidoista joten en ota kantaa siihen millaiset mahdollsiuudet hänellä on saada kirjallisuuden Finlandia palkinto tai Nobelin kirjallisuuspalkinto tai jokin muu huomio-osoitus/ palkinto kirjastaan.

Mutta sen tiedän, että on ihmisiä, jotka aina arvostelevata ja räksyttävät vaikka itse eivät ole edes ikinä yrittäneet tai jos joskus ovatkin yrittäneet, niin eivät ole heti onnistuneet ja sekin on heistä ollut aina jonkun tai joidenkin muiden syytä.

Sitten on heitä vähän kajahtaneita, jotka saavat päähänsä yrittää ja yrittää veilä sen jälkeenkin kun saavat kuulla olevansa kajahtaneita ja hulluja tai vain liian vanhoja tai nuoria tekemään tai edes yrittämään.    

Vierailija
62/90 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on hieno idea. Kirjoja ei ole maailmassa koskaan liikaa. Me luemme, jotta emme olisi yksin. Muistat vaan tehdä kovasti töitä ja uskoa itseesi.

Kiitos rohkaisevista sanoista, Unto!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/90 |
02.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käsikirjoitus 300+ sivua valmiina. Nyt kynnyksenä on editointi. Mutta jo kirjoittamisen prosessi puhdisti mielestäni paljon niitä ideoita, joita olin vuosia pyörittänyt tyhjäkäynnillä. Suosittelen kirjoittamaan prosessin vuoksi, katso sitten mitä teet lopputuloksella. Olen 40.

Vierailija
64/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt etenkin kannattaa.

Vierailija
65/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt etenkin kannattaa.

Perustele? Miksi nyt ETENKIN?

Vierailija
66/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käsikirjoitus 300+ sivua valmiina. Nyt kynnyksenä on editointi. Mutta jo kirjoittamisen prosessi puhdisti mielestäni paljon niitä ideoita, joita olin vuosia pyörittänyt tyhjäkäynnillä. Suosittelen kirjoittamaan prosessin vuoksi, katso sitten mitä teet lopputuloksella. Olen 40.

Jäikö se pöytälaatikkoon?

Vierailija
67/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kirjoitat todella hyvän niin tuotot varastetaan sinulta tavalla tai toisella.

Vierailija
68/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita nyt kun voi vielä kirjoittaa suomeksi.

Vierailija
69/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoita nyt kun voi vielä kirjoittaa suomeksi.

Suomi tulee säilymään salakielenämme.

Vierailija
70/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisin aiheeseen, kiitos.

Vierailija
71/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jäikö se pöytälaatikkoon?

Toistaiseksi kyllä. Tarvitsisin neuvoja tekstin muokkaamiseen. Kirjoittaminen oli minulle asioiden prosessointia ja aihe oli henkilökohtainen. Editoinnissa pitäisi olla jo etäisyyttä aiheeseen ja omaan tekstiin, kuin lukisin jonkun muun tekstiä. Pelkään alkavani kirjoittaa koko juonta uusiksi.

Vierailija
72/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
73/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Up

Kirjoita suomeksi: "Ylös!"

Vierailija
74/90 |
05.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Ok.

Vierailija
75/90 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Up

Mitä väliä mitä kirjoittaa. Tuo up on ihan yleinen nostotapa keskustelupalstoilla.

Vierailija
76/90 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
77/90 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten kävi, ap, oletko kirjoittanut?

Vierailija
78/90 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hölmöä. 42-vuotiaana pitäisi hiljentyä muisteloalttarin ääreen joka ilta klo 18.00 muistelemaan kaikkia niitä asioita, joita olisi halunnut elämässä tehdä, muttei voi enää 42-vuotiaana ikänsä takia. Tämän jälkeen siirrytään keinutuoliin miettimään syntyjä syviä ja odottamaan vanhuuseläkettä. 

Vierailija
79/90 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa jo lopettaa se haaveilu ja aloittaa sen kirjan suunnittelu, ja kirjoittaminen. Siihen voi mennä aikaa. Ehkä yhtä kauan kuin olet käyttänyt sen haaveilemiseen.

Vierailija
80/90 |
25.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset elävät keskimäärin noin 80v. sulla on vielä nelisenkymmentä vuotta aikaa kirjoittaa, mikäs kiire tässä on.