Onko täällä ketään joka työskentelee obduktiosalissa/obduktiopreparaattorina? Ajattelin hakea kun ei tarvita erikoista koulutusta
Riittää lähihoitajan tutkinto. Olen lähihoitaja ja opiskelen sairaanhoitajaksi. Työpaikka olisi lähellä ja homma kiinnostavaa opintojenkin kannalta.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Miten niin riittää lähihoitajan tutkinto?
Niin ilmoituksessa sanotaan. Oliko sulla kokemusta työstä? Millainen sun työpäivä on ja tykkäätkö työstä?
Ap
Jos sua kiinnostaa ala opintojen kannalta, niin totta kai haet
Ei se mitään kivaa hommaa ole luullakseni. Mieti niitä lapsia jne
En tykkäisi viettää työpäiviäni ainaisessa löyhkässä. Se haju tarttuu ihoon ja menee sieraimiin. Suihkukaan ei auta. Olen opiskellut lääketiedettä, ja anatomian sekä patologian kursseilla vietettiin päiviä obduktiosalissa, joten tiedän mistä puhun.
Vierailija kirjoitti:
En tykkäisi viettää työpäiviäni ainaisessa löyhkässä. Se haju tarttuu ihoon ja menee sieraimiin. Suihkukaan ei auta. Olen opiskellut lääketiedettä, ja anatomian sekä patologian kursseilla vietettiin päiviä obduktiosalissa, joten tiedän mistä puhun.
Ei siellä mitään haise tai löyhkää, kylmiössä ovat säilytyksessä. Ei niitä huoneenlämpöistä pidetä. Oma tuoksunsa voi tietysti olla, kuten kaupan lihatiskillä tms, mutta se ei ole löyhkä.
Aattelin alkaa abduktiopreparaattoriksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siellä mitään haise tai löyhkää, kylmiössä ovat säilytyksessä. Ei niitä huoneenlämpöistä pidetä. Oma tuoksunsa voi tietysti olla, kuten kaupan lihatiskillä tms, mutta se ei ole löyhkä.
Kyllä se kalmanhaju siellä on, valitettavasti. Jos on sen joskus haistanut, ei unohda sitä koskaan. Se tarttuu kaikkeen, eikä meinaa lähteä pesussa pois. Ja kuten lääketieteen opiskelija sanoi, vaikka peseydyt ja vaihdat vaatteet, se haisee silti (nenässä).
Ap tässä. Kuolemaa on kyllä nähty paljon työuran aikana, olen jo vanhempi opiskelija. Olen työskennellyt aina vähän siellä pimeällä puolella, kuten oikeuspsykiatrilla suljetulla osastolla jne. Hajut ei pelota.
Olen sh
Opiskelin 90- luvulla ja tein avustajan hommia välillä obduktiosalissa. Punnitsin elimiä, vein ja hain näytteitä. Ruumiisiin en koskenut, ei edes silloin saanut, nykyään en tiedä. Kalman haju on kyllä totta, jos vasinkin oli joku pitkään kadonnut/ kadotettu kroppa.
Palkka oli joku lähärin palkkaa piirun verran huonompi. Niin , ja salin pesivät laitoshuoltajat.
" Obduktiopreparaattorin tehtävässä katsomme eduksesi obduktiopreparaattorin ammattitutkinnon ja kokemuksen obduktiotoiminnasta. Lisäksi työtehtäviin perehtymisessä eduksesi on aiempi kokemus patologian tietojärjestelmien käytöstä (esim. My+ ja Q-pati). "
Ei sinne ihan ilman osaamista välttämättä kannata lähteä.
Joo ei mitään asiaa jos ei kokemusta. Vaikeaa ja tarkkaa puuhaa.
Hae ihmeessä, jos työ kiinnostaa. Toivottavasti saat työpaikan.
Miten niin riittää lähihoitajan tutkinto?