Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Iltalehti: 3-vuotias harhaili Turussa

Vierailija
15.08.2008 |

3-vuotias harhaili Turussa

15.8.2008 19:12

Turun poliisi sai perjantaina kello 15 aikaan ilmoituksen Moision koulun pihalla harhailevasta paljasjalkaisesta, noin 3-vuotiaasta pikkupojasta, jolla oli yllään vain paita ja alushousut.

Poliisin mukaan ohikulkija oli tunnistanut lapsen naapurinsa pojaksi.

Poliisipartio kyyditsi lapsen kotiin, mutta asunnon ovea ei avattu. Pojasta tehtiin ilmoitus sosiaaliviranomaisille ja hänet vietiin lasten vastaanottokotiin.

Lapsen isä tavoitettiin kuitenkin asunnosta, jonne poliisi oli aiemmin vienyt poikaa. Isä kertoi 3,5 -vuotiaan karanneen rivitalon taka-ovesta hänen nukkuessaan.

Lapsen äiti oli ollut tapahtuma-aikaan kaupungilla. Lapsi luovutettiin sosiaaliviranomaisten luvalla äidilleen.

Pojan kotoa on matkaa Moision koululle noin 300-400 metriä. Matkan varrella sijaitsee vilkasliikenteinen autotie.

Kommentit (42)

Vierailija
1/42 |
16.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos siis lapset saisivat ovet auki, mutta onneksi eivät saa. Lukot ovat kaikissa ovissa aika kinkkiset.

Mieheni nukkuu niin sikeästi, ettei herää, vaikka ovikello, puhelin tai herätyskello soisi. Ja nukahtaa tosi nopeasti ja yleensä aina, kun laittaa lapsia päikkäreille. Ulko-ovi on sen verran kaukana makkarista, ettei sen avaamista kuule. Jos mies on yksin kotona lasten kanssa, menevät he aina päiväunille meidän makuuhuoneeseemme, koska sen oven saa lukkoon. Eli lapset joutuvat herättämään isänsä, jos haluavat poistua huoneesta.

Vierailija
2/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

isä on nukkunut tosi sikeästi ja lapsi on päässyt karkaamaan. meillä ainakin 3,5 vuotias osaa avata ovet. voi olla ettei tossa vanhemmat ole tehneet mitään "väärää".. meille ainakin joskus aamusin käy niin että meidän 3,5v nousee itekseen sängystä, käy vessassa ja laittaa telkkarin päälle ja sit löydetään se kun herätään.. aina ei vaan herää vaikka lekalla löis.. pitää toivoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi ollaankin laitettu kaikkiin ulko-oviin hälyttimet, jotka pitävät sellaista meteliä että varmasti herätään, jos lapsi lähtee ovesta ulos.

Vierailija
4/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi vaan kuvitella äidin reaktion...

ja ei kyllä hyvä heiluis sen jälkeen

Vierailija
5/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullukkaan... mä vaan lukitsen ne ja suljen kaikki mahdolliset ovet että jos herättäis sit siihen kun se lähtee vaeltaa ja aukoo niitä.. mut mä oon niin hyväuninen et joskus herätyskellokin piippaa puol tuntia ennen kun havahdun niin aika usein meidän tyttö on olkkarin sohvalla ja jotenkin se osaa laittaa vaik dvd:nki päälle ja hakea syötävää ja vaikka mitä.. et en vois kyllä tommosesta tilanteesta miestäkään syyttää, kun tossa on voineet nuo olla vaikka yhessä päikkäreillä, ovet on voineet olla lukossa, mut lapsi on heränny ennen isää ja osannu avaa oven... isä on ehkä ollut vaikka kipeä tai superväsynyt...??

Vierailija
6/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuten meiltä pääsisi ovesta ulos sekunnissa ja minä en taatusti siihen heräisi.

Vierailija
7/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisen kuuluu harhailla yksin pitkin kaupunkia. Vanhemmilta suurta huolimattomuutta, varsinkin jos isä on tosiaan ollut nukkumassa ja sillä aikaa lapsi karannut.

Vierailija
8/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli päässyt keittiön ikkunasta karkuun kun olin nukahtanut vauvaa imettäessä. Ei sitä onneksi sos.viranomaisille toimitettu, muttakyllä hävetti kun poliisit toi takaisin. Ei kuitenkaan ollut kahta vuottakaan ipana.

Vierailija
9/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuon ikäisen kuuluu harhailla yksin pitkin kaupunkia.

Vierailija
10/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvä hyvä jla noitamiehiä...

Vierailija
11/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen äiti oli ollut tapahtuma-aikaan kaupungilla. Lapsi luovutettiin sosiaaliviranomaisten luvalla äidilleen.

--

Tuosta voisi päätellä, että lasta EI VOINUT ANTAA isälle sosiaaliviranomaisten mukaan. Vain äidille. Se, että hukkaa lapsensa tai tapahtuu inhimillinen virhe, ei ole syy evätä vastuu vanhemmalta. Paljonko vetoa, että iskä oli kännissä ja sammuneena?

Vierailija
12/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

numeroa liian isot kengat jalassa holkyttelemaan lahimpaan supermarkettiin koska halusi ostaa karkkia. Klo oli 3.00 ja eras mies loysi hanet kaupan luota harhailemassa, vei kotiin, mutta vanhemmat eivat heranneet kunnes poliisi seisoi sangyn jalkopaassa! Noin 2,4km matkan tallusti!

http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/article4481622.ece

Vierailija
13/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulko-ovissa on myös ylhäällä haat, joihin lapset ei yletä. Samaten pihan porteissa.

Ne viranomaiset ei ole luovuttaneet isälle, koska ovat halunneet tutkia ensin.

Vierailija
14/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiset vaan ovat näppärä sormisia. ei lukon vaihto auta. meillä 4v. poika saa avaimellakin auki kellarin oven, joka on tosi raskas.

ulkooven aukaisee hetkessä, vaikka monelle aikuiselle tekee tiukkaa.

Vierailija
15/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 1986 syntynyt äiti jätti 3,5 vuotiaan yksin yöksi kotiin, koska lähti ryyppyreissuilleen. Lapsi oli harhaillut yöllä yksin, naapuri oli nähnyt lapsen parvekkeelta ollessan tupakalla. Poliisi oli tullut paikalle ja huomannut tytön kyyhöttämässä kylmissään tutti suussa oven vieressä. Äitiä ei tavoitettu yöllä, mutta aamulla hänen tullessa kotiin oli itse soittanut hätäkeskukseen..että näitä näyttää riittävän.

Vierailija
16/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimii myös lapsihälynä :).

Eli kun oven avaa, alkaa ensin piipittää ja hetken päästä soi kellot niin kovaa, että kuolleetkin herää ja jos ei, niin vartija tulee ravistelemaan hereille :)

Vierailija
17/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen "babyprooffannu" kaiken, mut jotenkin en ole noita ovia ajatellu vaikka 3v ne osaa avata, kun ei se ole ikinä mihinkään karannut... se on enemmän takertuva kun karkailija.. mut lapset muuttuu koko ajan ja saa päähänpistoja joten haka hankitaan nyt tohonkin oveen sitten... kaikkee ei aina tule edes ajatelleeks! meillä on siis tyyliin vessan oves haka ettei pääse esim kylpyyn mut ulko-ovea en osannu ajatella :O

Vierailija
18/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei edes siihen herää, kun poliisit rimputtelee ovikelloa!! Ei juma, kyl olis äijä entinen mies, jos tollai meillä tapahtuis... että ei voi ees lapsen isään luottaa!

Vierailija
19/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ensimmäinen kerta.

Sossun-täti

Vierailija
20/42 |
15.08.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vajaa puoli vuotta sitten, enkä herännyt vaikka naapuri pimpotti ovikelloa. Tytär oli 2v8kk ja oli karannut takapihan ovesta ulos. Onni onnettomuudessa oli se, että naapuri oli törmännyt tyttöön. Tyttö oli siellä sitten siihen saakka kunnes tajusin puhelimeni soivan ja tajusin lapsen kadonneen:(

Mies oli vielä tuolloin töissä, itse raskaana ja muutenkin erittäin sikeäuninen. Tarkoitukseni ei ollut tuolloin nukahtaa, vaan luin lapselle sängyllä ja yritin nukuttaa tyttöä. Tosin nukahdinkin itse. En herää normaalisi edes herätyskelloon. Johan tuosta häly nousi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi kuusi