Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nykyinen yhteiskuntarakenne on syynä alhaiseen syntyvyyteen ja asialle ei voi oikeastaan tehdä mitään.

Vierailija
20.02.2022 |

Käytän esimerkkinä itseäni. 20 vuotiaana yliopistoon ja 26 vuotiaana paperit käteen. Opiskeluaikana ei perhettä voinut perustaa kun piti opiskella, käydä töissä, eikä sillon ollut sopivaa miestäkään.
Valmistumisen jälkeen on mentävä töihin, koska opintolaina pitää maksaa ja työkokemusta on saatava.
Itse sain koulutusta vastaavaa työtä vasta yli kaksi vuotta valmistumisen jälkeen. Siihen asti oli tehtävä muita töitä.
Nykyään olen hyvässä työpaikassa ja rinnalla ihana puoliso mutta ei mahdollisuutta perustaa perhettä, koska äitiysloma katkaisisi urakehityksen kuin seinään. Mieheni taas on yrittäjä eikä hänelläkään ole mahdollisuutta jäädä lapsen kanssa kotiin.
Näin ollen olen 32 vuotiaana siinä tilanteessa, että ainakaan pariin vuoteen ei perheen perustaminen ole ajankohtaista.
Lopulta kyse on siis työurasta ja toimeentulosta. Ehkä muutaman vuoden päästä olen työelämässä siinä pisteessä, että voin harkita äitiyslomalle jääntiä mutta sen näkee sitten.
Tilanne on tämä, eikä se ole minun tai mieheni vika, vaan ympäröivän maailman, joka menee eteenpäin niin kovaa vauhtia, ettei kyydistä arvaa pudota . Mitkään kosmeettiset lapsilisä korotukset tai vastaavat tuet eivät tätä ongelmaa ratkaise.

Kommentit (131)

Vierailija
121/131 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun naiset feminismin varjolla vie työpaikat niin että rekrytoitaessa käytännössä suositaan naisia sukupuolen perusteella ja työpaikoilla naiset häikäilemättömästi työntävät miehet pois työpaikolta. Kiusaamalla, yhteistyökyvyttömyydellä, nokkimisjärjestyksillään ja ihan avoimella sukupuolisyrjinnällä. Samaan aikaan työelämän naisistumisen yhteydessä on media nostanut rimaa siitä millainen on ihanne mies. Sellaiset on harvassa, etenkin kun naiset työntää miehet pois työelämästä, työpaikoilta kortistoon. Kun ei muka löydy sopivia miehiä ja työelämä on tärkeintä, ei siinä tietenkään perheitä perustella tai lapsia saada tai ainakaan ole aikaa lapsista ja perheestä huolehtia.

Kun yhteiskunnasta puuttuu äidit ja lapsensaajat. Ei sitten synny lapsia. Kun naisista on tullut miehiä, jopa ulkoisesti. On yhteiskunta jossa on vain miehiä, samaan aikaan kun oikeita miehiä saa vihata.

Tuohon vielä mukaan tunku sosiaalituille kehitysmaista ja virosta viemään työpaikat. Yhteiskunta on aika hajalla.

Aiemmin siis miehet ovat sovinismin varjolla vieneet työpaikat ja työntäneet naiset pois työelämästä. No näinhän se on ollut tuhannen vuotta aina maailmansotiin asti.

Mikä vika miehissä on, jos naiset ja maahan muut ta jat vievät heidän nenänsä edestä työpaikat? Työhön valitaan se, joka on työnantajan mielestä paras ja tuottavin työntekijä. Nähtävästi suomalainen mies sitten ei ole.

Mikä vika miehissä on, jos naiset eivät kelpuuta heitä rinnalleen tasa-arvoiseksi kulkijaksi arkeen ja juhlaan? Eikö miehissä ole tarpeeksi munaa olemaan tasa-arvoisia naisten kanssa?

Näemmä miehistä ei ole muuhun kuin valittamaan ja syyttämään kaikkia muita kuin itseään. Tai ainakaan siitä miehestä, joka kirjoitti viestin, johon tässä vastaan.

Vierailija
122/131 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lapsettomana 34-vuotiaana naisena ajattelen, että työn ja perheen yhdistäminen on jo ajatuksena todella uuvuttava. Enkä puhu mistään uraorientoitumisesta, vaan ihan tavallisesta palkansaajan työssäkäynnistä.

Vaikka lapset rakkaita olisivatkin, niin minulle tulee pakokauhu, kun ajattelen että pitäisi kokoaikatyön lisäksi olla perheenäiti.

Herään 5:30 että ehdin tarhan kautta töihin. Töistä tarhan kautta kotiin ollaan suunnilleen 17:30-18:00. Näin ollaan jo saatu puolet vuorikaudesta kulumaan. Sen jälkeen sitten onnellista perhe-elämää eli ruoanlaittoa, siivousta ja koululaisen läksyjä.

En suosittele kenellekään.

Eikö sinulla ole puolisoa auttamassa? Minä herään kuudelta, teen vähän kotitöitä, lapset kouluun kahdeksaan, oma työpäivä alkaa yhdeksältä. Mies hakee lapset ja kun olen 17.30 kotona, niin ruoka on pöydässä ja pyykit pyörii koneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/131 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ristiriitaista, hallitus pidensi oppivelvollisuutta, joka todistetusti lykkää lasten hankintaa, myöskään korkeammin koulutetut eivät tee lapsia niin paljon kuin muut. No, hallituksen naiset ovat kyllä lisääntyneet, mikä osoittaa sen vanhan käsityksen että kun nainen saa hyvän työpaikan, niin kohta se jää äitiyslomalle.

Vierailija
124/131 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän ristiriitaista, hallitus pidensi oppivelvollisuutta, joka todistetusti lykkää lasten hankintaa, myöskään korkeammin koulutetut eivät tee lapsia niin paljon kuin muut. No, hallituksen naiset ovat kyllä lisääntyneet, mikä osoittaa sen vanhan käsityksen että kun nainen saa hyvän työpaikan, niin kohta se jää äitiyslomalle.

Miesten on vaikea jäädä äitiyslomalle, ja he sentään voivat tehdä jälkeläisiä paljon pidempään kuin naiset.

Vierailija
125/131 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä voisin harkita lapsen hankkimista siinä tapauksessa, että yhteiskunta korvaisi minulle sen ansionmenetyksen mikä syntyy jos olen esim kaksi vuotta lapsen kanssa kotona. En ole mikään suurituloinen, vaan tienaan nettona noin kaksi tonnia kuussa. Jos se sama raha tulisi tilille joka kuukausi myös äitiysloma-aikana olisi lapsen hankkiminen taloudellisesti paljon helpompaa. Nyt täytyisi sitten se jälkimmäinen vuosi elää käytännössä miehen palkalla ja se ei kyllä houkuttele.

Vierailija
126/131 |
21.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On se kumma, Ensin itketään alhaista syntyvyyttä ja sitten kun naiset tekevät lapsia, niin yhyy, väärin tehty. Totta hitossa naisten pitää hommata ensin työpaikka, että lapsen pystyy elättämään, kun eihän se oman perheen elatus enää suomalaiselle miehelle kuulu. Mitäpä jos opettelisitte itse synnyttämään?

Vierailija
127/131 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä voisin harkita lapsen hankkimista siinä tapauksessa, että yhteiskunta korvaisi minulle sen ansionmenetyksen mikä syntyy jos olen esim kaksi vuotta lapsen kanssa kotona. En ole mikään suurituloinen, vaan tienaan nettona noin kaksi tonnia kuussa. Jos se sama raha tulisi tilille joka kuukausi myös äitiysloma-aikana olisi lapsen hankkiminen taloudellisesti paljon helpompaa. Nyt täytyisi sitten se jälkimmäinen vuosi elää käytännössä miehen palkalla ja se ei kyllä houkuttele.

Tämä juuri. Alkuun saa toki äitiyspäivärahaa mutta sitten kun se loppuu tippuvat tulot todella alas. Jos ansiosidonnaisella voisi olla lapsen kanssa kotona, vaikka kolme vuotta niin harkitsisin vakavasti. Tällä hetkellä tuntuu taloudellisesti(kin) liian kuormittavalta.

Vierailija
128/131 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri. Alkuun saa toki äitiyspäivärahaa mutta sitten kun se loppuu tippuvat tulot todella alas. Jos ansiosidonnaisella voisi olla lapsen kanssa kotona, vaikka kolme vuotta niin harkitsisin vakavasti. Tällä hetkellä tuntuu taloudellisesti(kin) liian kuormittavalta.

Voisit siis ruveta äidiksi Jos siitä maksettaisiin palkkaa?

Vierailija
129/131 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen tyylillään.

Minulla monta lasta ja ekan työpaikan sain 36-vuotiaana, kun nuorin oli 6v. Ollaan eletty nätisti ja köyhäillen.

En ole tottunut hyvään elintasoon ja tällainen yli 2000e nettopalkka tuntuu luksukselta. (mies saa saman verran)

Säästössä sen verran, että ostetaan asunto, kun lapset muuttaa pesästä.

Vierailija
130/131 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No vaikka sitten niin. Voi kai sen noinkin ajatella.

Vierailija
131/131 |
22.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äidin työ on raskasta ja äärimmäisen huonosti palkattua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi viisi