Yliopisto, sauvakävely 5op, mitä mieltä?
"Sauvakävelystä tuli yliopistoaine"
http://www.hs.fi/kotimaa/a1436064736348
Eikö olisi jo aika leikata näitä turhia aineita pois ja keskittyä kouluttamaan ammatteihin joilta löytyy töitä?
Kommentit (25)
Siis mitä artikkelissa kerrottiin uudesta koulutusalasta? Kyllä täällä joku muu olettaa artikkelin perusteella vaikka mitä, ja se en ole minä. Artikkelissa ei puhuttu mitään uudesta liikunta- ja terveysalan koulutuksesta, vaan sauvakävelyn opetuksesta. Luepa hiukan tarkemmin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:23"]
Niin no, täällä on nää Itä-Suomen yliopiston tarjoamat koulutusalat: http://hae.uef.fi/koulutusalat
Mä en oikein keksi minkä koulutuksen alla se voisi olla, mutta ehkä joku muu keksii. Kuulostaa kyllä aika... Itä-Suomen yliopistolta.
[/quote]
Jaa, itse voisin kuvitella sen kuuluvan vaikka johonkin näistä tutkinnoista...
MDP in Public Health (MPH),MDP in Health Promotion in Nursing Science (MNS), MDP in Health and Business,Terveystieteellinen ala,
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:22"]
Aika heikkoa ainesta on nykyään jos tarvii lähteä liikkeelle niin alhaisista perusteista kuin käveleminen. Tämä yleensä opitaan suhteelisen nuorena.
[/quote]
Äläs nyt tänään eräillä nuorilla miehenaluilla alkoi sellaiset onnenpäivät, että pitää opetella kaikki uudestaan syömisestä ja ryömimisestä lähtien.
Puolassa on kuulemma yliopistoissa kaikille pakollinen liikuntakurssi, ei mene ihan jakeluun.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:25"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:17"]
Koulutetaan "liikunta- ja hoitoalan ammattilaisia", sekö on se vastaus? Ei kai heistä pelkästään sauvakävelyä opiskelemalla sellaisia tule, joten mihin koulutukseen sauvakävely kuuluu?
[/quote]
Huoma kyllä, ettet ole ollut yliopistossa. Yliopistossa opinnot on jaettu koulutusaloihin (esim. nyt tuo liikunta- ja hoitoala) ja sieltä valmistunut suorittaa tutkinnon, jolla voi työskennellä aika monipuolisestikin alan hommissa. Sieltä ei siis suoraan valmistuta mihinkään ammattiin (kuten fysioterapeutti tms.)
[/quote]
Hahah. Oon yliopistossa töissä, en tosin Itä-Suomessa :) Tiedän toki eri koulutusalat, ihmettelin vain kun Itä-Suomessa ei tietääkseni juurikaan ole liikunta- ja hoitoalan koulutusta.
[/quote]
No varmaan olet, kun et osaa edes lukea... artikkelissa kerrottiin tuokin, että on uusi koulutusala...