Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliopisto, sauvakävely 5op, mitä mieltä?

Vierailija
06.07.2015 |

"Sauvakävelystä tuli yliopistoaine"

http://www.hs.fi/kotimaa/a1436064736348

Eikö olisi jo aika leikata näitä turhia aineita pois ja keskittyä kouluttamaan ammatteihin joilta löytyy töitä?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:23"]

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:17"]

Koulutetaan "liikunta- ja hoitoalan ammattilaisia", sekö on se vastaus? Ei kai heistä pelkästään sauvakävelyä opiskelemalla sellaisia tule, joten mihin koulutukseen sauvakävely kuuluu?

[/quote]

Huoma kyllä, ettet ole ollut yliopistossa. Yliopistossa opinnot on jaettu koulutusaloihin (esim. nyt tuo liikunta- ja hoitoala) ja sieltä valmistunut suorittaa tutkinnon, jolla voi työskennellä aika monipuolisestikin alan hommissa. Sieltä ei siis suoraan valmistuta mihinkään ammattiin (kuten fysioterapeutti tms.)

[/quote]

Hahah. Oon yliopistossa töissä, en tosin Itä-Suomessa :) Tiedän toki eri koulutusalat, ihmettelin vain kun Itä-Suomessa ei tietääkseni juurikaan ole liikunta- ja hoitoalan koulutusta.

[/quote]

No varmaan olet, kun et osaa edes lukea... artikkelissa kerrottiin tuokin, että on uusi koulutusala...

Vierailija
22/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mitä artikkelissa kerrottiin uudesta koulutusalasta? Kyllä täällä joku muu olettaa artikkelin perusteella vaikka mitä, ja se en ole minä. Artikkelissa ei puhuttu mitään uudesta liikunta- ja terveysalan koulutuksesta, vaan sauvakävelyn opetuksesta. Luepa hiukan tarkemmin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:23"]

Niin no, täällä on nää Itä-Suomen yliopiston tarjoamat koulutusalat: http://hae.uef.fi/koulutusalat

Mä en oikein keksi minkä koulutuksen alla se voisi olla, mutta ehkä joku muu keksii. Kuulostaa kyllä aika... Itä-Suomen yliopistolta.

[/quote]

Jaa, itse voisin kuvitella sen kuuluvan vaikka johonkin näistä tutkinnoista...

MDP in Public Health (MPH),MDP in Health Promotion in Nursing Science (MNS)MDP in Health and Business,Terveystieteellinen ala,

Vierailija
24/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 19:22"]

Aika heikkoa ainesta on nykyään jos tarvii lähteä liikkeelle niin alhaisista perusteista kuin käveleminen. Tämä yleensä opitaan suhteelisen nuorena.

[/quote]

Äläs nyt tänään eräillä nuorilla miehenaluilla alkoi sellaiset onnenpäivät, että pitää opetella kaikki uudestaan syömisestä ja ryömimisestä lähtien.

Vierailija
25/25 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolassa on kuulemma yliopistoissa kaikille pakollinen liikuntakurssi, ei mene ihan jakeluun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi seitsemän