Kesä lopuillaan - mitä jäi käteen tästä kesästä?
Helteiden osalta tämä kesä on jo ohitse ja pian naperot valmistautuu jo kouluun. Mites muilla, miten kesä sujunut? Ensi viikolla tarkoitus katsella hieman repputarjontaa Cittarissa.
Kommentit (34)
No minun elämäni ei ole säästä kiinni. Tämä kesä on ollut sikäli hyvä, että olen saanut valtavasti töitäni tehtyä. Inspiraatio iski.
Helvetisti töitä. Edessä 12 päivän työputki. En ole kesän sikana tehnyt muuta kuin töitä ja nukkunut. Onneksi lapset jo isoja.
No mikäs tässä: aloitan mun loman ensi viikolla ja ihanaa kun vedet alkaa olla niin lämpimiä että pääsee uimaan, parin viikon päästä alkaa masikat kypsymään ja elokuu puolella sitten mustikat, niitä odotellessa :) Olen ihan tyytyväinen ettei tarvinnut olla kesäkuuta lomalla, oli aika karseet säät silloin.
Ja vinkki: reppuostoksille kannattaa lähteä vasta reilun kuukauden päästä: tarjonta on parempaa ja hinnatkin ehkä vähän edullisempia.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 15:02"]
Helteitä on varmasti vielä tulossa, heinä- ja elokuu ovat Suomessa lämpimimmät kuukaudet. Viime kesänäkin hellejakso alkoi siinä hieman ennen heinäkuun puolta väliä ja jatkui elokuun loppupuolelle asti. Mun näkökulmasta kesä on nyt suunnilleen puolessa välissä vasta :)
[/quote]
Nyt eletään heinäkuun toista viikkoa. Tämä viikko alkaa sateisena huomisesta lähtien jatkuen ensiviikolle asti epävakaisena. MM. Accuweatherin sääkartat näyttää epäivakaista koko heinäkuun.
[/quote]
Heinäkuun toinen viikko, eli kesä ei ole puolessakaan välissä vielä :) Ja Accuweatherin sääthän on tunnetusti satavarmoja :D Niistä olen sen verran oppinut, että mitä luvataan lähipäiville varaudun juurikin päinvastaiseen ja ihan hyvin on mennyt.
Jatkuvasti nöpöttävät nännit ja valkoinen iho. Yksi lämmin päivä.
Alice Cooper eturivistä, minusta tuli täti, ostin koiranpennun ja ens viikolla naimisiin. Siinä kait ne tärkeimmät.
Paska alkukesä (ei pelkästään sää) pilasi loputkin kesästä.
Nyt kun on perjanai (14.8.2015) ja katsoin äsken säätiedotuksen niin älkää ihan vielä puhuko mistään ´´menneestä kesästä´´, koska myös tuleva viikko näyttäisi olevan ilmojen puolesta jopa helteinen. Että eipäs toki heitetä vielä kirvesetä kaivoon, koska nyt on ´´vasta´´ tosiaankin elokuun puoliväli. Että shotsit kannattaa siis koko ajan pitää ´´lähtövalmiina´´, koska niille on käyttöä vielä tämän kesän aikana!
Kyllähän se kesä vähän lopahtaa kun koulut alkaa (tänään), lapset ei ehtineet nauttimaan lämpimistä päivistä eikä lämpimistä uintivesistä ollenkaan. Mä olen kiitollinen siitä että olen vielä kotona ja saan ottaa aurinkoa ja lueskella ulkona ja ennenkaikkea poimia marjoja!! Tänäänkin tein hilloja ja mustikkapiirakkaa kun ei enää pakkaseen mahdu!
Mutta onneksi sattui tällaisena kylmänä kesänä niin onnellisesti että olen 3,5 kk aikana ollut 7 ulkomaan matkalla yhteensä 45 pv:)
"Paras kesäloma koskaan" sanovat lapset. Asiallahan ei ole mitään sen kanssa tekemistä että iskä suunnitteli kesäloman ja äiskälle ei annettu asiaan osaa. Koska viisi edellistä kesää meni hänen mukaansa.
Ei, emme käyneet missään. Paitsi vaelsimme niin Länsi-, Keski- ja Itä-Lapissa, reissujen välillä vuokrattiin mökki pariksi päiväksi kalustohuoltoa varten ja taas mentiin. Välillä Norjankin tuntureilla.
Jäi käteen päätös siitä, että vuoden oon töissä ja sit lähden kaakkois-aasiaan reissuun. Tällästä jaksa erkkikään
Meillä koulu alkaa vasta 18.8 et vielä ei pakata koululaukkuja kun kesäloma puolessavälissä. Viimekesänä mun loma oli tässävaiheessa ohi mutta silti mielsin kesän kyllä olevan menossa vielä heinäkuun ja elokuunkin loppuun. Ilmat ei siihen vaikuta. Sama jos ap sanois et joulu jo ovella :D