Mies haluaisi että olemme kotona lomalla kun hän on töissä
Tää ongelma on ollut meidän koko suhteen ajan. Mies ei halua olla yksin. Hän on töissä pitkää päivää, lähtee varhain aamulla ja palaa aikaisintaan viideltä, yleensä vasta 19-20. Ja hän haluaisi että perhe on kotona, kun iltaisin on yksinäistä. Samaa se oli jo kun oltiin vain kahdestaan ilman lapsia, mutta silloin se tuntui vielä jotenkin hellyyttävältä että toinen kaipaa niin paljon. Nyt kuitenkin minä väsyn hirveästi ollessani kaiket päivät yksin lasten kanssa. Meillä ei täällä nykyisellä asuinpaikalla ole oikein tukiverkkoja, mutta noin tunnin matkan päässä on paljon sukulaisia ja ystäviä joiden luona viettäisin mielelläni paljon aikaa. Niin helppoa siellä on lastenkin kanssa ja me ollaan aina tervetulleita sinne, autetaan puolin ja toisin. Ikävä ristiriita tämä, miten puhuisin aiheesta loukkaamatta miestä? Eikö perhe voi välillä erilläänkin olla enemmän?
Kommentit (27)
Pakkaa lapset autoon ja mene. Mies voi tulla mukaan ja käydä töissä sieltä pitäen, jos ei uskalla olla iltaisin yksin kotona.
Ymmärrän, että mies haluaa olla perheensä kanssa, mutta pitäisi hänen ymmärtää, että sinäkin kotiäitinä kaipaisit vaihtelua. Tunnin työmatka ei miehellesi olisi niin paha etteikö hänkin voisi joskus tulla sieltä töistä sukulaisiin.
Mitä kummaa? Ei sinun tarvitse uhrata elämääsi miehen haluja mukaan. Lähde lasten kanssa reissuun, kyllä mies pärjää kotona.
Ehkä ei kannattaisi neivotella niin paljon. Sanot vain miehelle, että sinä haluat mennä sukulaisille käymään, ja ajattelit mennä huomenna. Ei aikuinen ihminen tarvitse puolisoltaan lupaa.
Menet vaan. Kyllä mies tottuu siihen että teidän muidenkin mieltymyksillä on väliä. Jos ei totu, alkakoon etsiä uutta kotivaimoa.
Sanot että sinun pitää päästä viikoksi sinne isovanhemmille käymään. Koska haluat ja tuntuu että tarvitsee ettei pää leviä. Kysy mieheltä otatko lapset mukaan vai jätätkö ne hänelle kotiin. Mies voi valita kahdesta vaihtoehdota paremman. Käytännössähän hänen on pakko valita että otat lapset mukaan. Eli problem solved.
Kyllä minäkin ikävöin vaimoni, kun hän on joka kesä kuukauden ja jouluna kaksi viikkoa kotimaassaan. Vaan en minä häntä ala kieltämään. Tiesin minä tuon jo, kun seurustelemaan alettiin. Ihmisellä pitää olla vapaus päättää omista asioistaan parisuhteessakin.
Onneksi hän tulee jälleen viikon päästä kotiin ja lähdetään yhdessä reissuun, kun minunkin lomani vihdoin alkaa.
Mieshän vain haluaa valmiiseen pöytään työpäivän jälkeen ja että joku pesisi hänen boxerit. Mikset voi puhua, ketä se haittaa jos mies loukkaantuu? Itse meinaan hurauttaa huomenna viikon lomalle ilman puolisoa.
Mies varmaan miettii mitä syö. Ja mistä löytää bokserit - ja miten ne puhdistuvat. Siksi sinun pitää olla paikalla.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minäkin ikävöin vaimoni, kun hän on joka kesä kuukauden ja jouluna kaksi viikkoa kotimaassaan. Vaan en minä häntä ala kieltämään. Tiesin minä tuon jo, kun seurustelemaan alettiin. Ihmisellä pitää olla vapaus päättää omista asioistaan parisuhteessakin.
Onneksi hän tulee jälleen viikon päästä kotiin ja lähdetään yhdessä reissuun, kun minunkin lomani vihdoin alkaa.
Hyvä sinä. Ikävöiminen on välillä jopa hyvä asia. Jos tietää, että pian se tulee takaisin. Ei aikuisten ihmisten kuulukaan nyhjätä joka hetki yhdessä.
Miksi et käy sukulaisilla päiväkylässä? Lähdette aamulla sukuloimaan ja tulette illalla kotiin. Ehditte viettä siellä monen monta tuntia.
Ja parin päivän päästä voitte mennä uudelleen vaikka eri kyläpaikkaan.
Outo mies. Onko mustasukkainen? Jotkut pariskunnat pitävät suurimman osan lomastaan eri aikaan sen vuoksi, että koulujen loma-aikoina lasten tarvitsisi olla vähemmän itsekseen. Ja se lomalla oleva puolisko ottaa lapset ja lähtee vierailemaan omiin sukulaisiinsa. Win-win tilanne, lapset tutustuvat molempiin sukuihin, mutta aikuisten ei tarvitse nähdä niin paljon puolison sukua.
Tarjoa kompromissi. Lupaa joka ilta puhua 30 min videopuhelu sen kanssa. Saa sinusta iltaan seuraa! Mutta jep, ei saa pyykkäriä eikä kokkia. Jos ei innostu kompromissista, niin totuus paljastuu, halusikin pyykkärin ja kokin eikä seuraa.
Mihin mies tarvitsee teitä työpäivänsä aikana?
Aivan älytöntä. Mikään pakko nysvätä panttivankina kotona toisen takia. Eikä ole kuin tunnin matkan takana kohde. 🤯
Minulla on työmatka joka päivä tunti suuntaansa. Eli mies lähteköön sinun mukaan ja käyköön töissä sieltä. Siis jos ei millään uskalla olla yksin.
Vierailija kirjoitti:
Tarjoa kompromissi. Lupaa joka ilta puhua 30 min videopuhelu sen kanssa. Saa sinusta iltaan seuraa! Mutta jep, ei saa pyykkäriä eikä kokkia. Jos ei innostu kompromissista, niin totuus paljastuu, halusikin pyykkärin ja kokin eikä seuraa.
Miksi oletatte ettei mies osaa kokata ja siivota?
Vierailija kirjoitti:
Miksi et käy sukulaisilla päiväkylässä? Lähdette aamulla sukuloimaan ja tulette illalla kotiin. Ehditte viettä siellä monen monta tuntia.
Ja parin päivän päästä voitte mennä uudelleen vaikka eri kyläpaikkaan.
Miksi ihmeessä kukaan ajaisi tunnin ja sitten toisen eestaas useampana päivänä? 2 tuntia lasten kanssa autossa. Miksi?
Mene, kyllä aikuinen mies jonkin päivän yksin selviää. Ja eihän ole mistään kotoisin tuollainen, että töissä menee 19-20 asti, jos kerran perhe on tärkeä.
Outo mies. Lähde sinä lasten Kaa sukulaisten luokse.