Lapsesta tehtiin lasu!
Päiväkodin työntekijät tekivät lapsestani lasun. Lapsi 1v3kk vanha. Syy: Mustelma otsassa. Lapsi oli edellisenä päivänä kompastunut leluun ja kaatunut. Kuulemma ei muuta syytä, mutta heidän pitää tollasissa tilanteissa aina tehdä lasu. Onko näin?
Jotenkin luulisi, että niitä lastensuojeluilmoituksia saisi olla kokoajan tekemässä! vai onko lapseni ensimmäinen taapero joka kompuroi? Jotenkin tuntuu vaan niin uskomattomalta.
Kommentit (84)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:53"]
Ap, onneksi olkoon. Olet nyt sitten lastenhakkaaja lopunikääsi. Sossu ei erehdy, eihän...
[/quote]
Sossuko sen ilmoituksen teki? Taas on yks loka(kuun)liikkeen edustaja kärppänä kommentoimassa :D
Lastensuojeluilmoituksen teko on aina vakava asia. Siksi vain räikeissä tapauksissa se voi tulla yhdestä kerrasta. Yhdestä mustelmasta sitä ei todellakaan tuon ikäisen lapsen kanssa tehdä. Jos on viitteitä lapsen kaltoinkohteluun mutta se ei ole selkeää/räkeää niin päiväkodin henkilökunta seuraa tilannetta usein jopa kuukausia, jotta tilanteesta saadaan varmuus eikä turhia ilmoja tule kuin sieniä sateella. Olen kuullut niin usein tuon yksipuoleisen tarinan "yksi mustelma, sossut kävi" "korotin ääntäni kerran, lapsi lähti" vaikka takana on todellakin muuta kuin yksi kerta.. Jospa pysyisit totuudessa?
Terv. Lastenhoitaja
Ei meidänkään 1v 8kk ole mustelmilta välttynyt. Tälläkin hetkellä molemmissa jaloissa mustelmia ja otsassakin komeilee pieni jälki.
On kyllä outoa, jos yhden mustelman takia lasu tehdään. Voisiko olla, että ovat huolestuneet jostain muustakin? Kerrotko kaiken?
Tämä nykyajan sairas suhtautuminen lapsen normaaliin kasvuun ja kehitykseen oli aika suuressa osassa kun päätin että mulle riittää yksi lapsi. Koko ajan saa elää pelko persiissä, että teenkö nyt kaiken oikein. Olenko varmasti vuorannut asunnon tarpeeksi hyvin, ettei lapsi telo itseään. Lattialla pumpulia, mutta riittääkö että seinät on styroksia. Onhan makaroonilaatikko tehty oikein ja lihapullissa oikea koostumus ja ravintosisältö. Pidänkö lasta tarpeeksi sylissä. Eihän hänellä vaan ole yhtään reikää hampaissa. Pitääkö joka päivä lukea jokin uusi kirja. Entä jos lakanat ovatkin kaksi viikkoa vaihtamatta ja kaksi päivää peräkkäin samat vaatteet päiväkodissa. Auta armias jos lapsi on kipeä ja joutuu olemaan viikon sisällä eikä pääse ulos leikkimään. Tai jos lapsi on juoksemassa auton alle ja otankin vähän liian tiukasti kädestä kiinni. Mitähän mahtaa lastensuojelu sanoa, kun toisella kymmennellä oleva lapsi joutuu olemaan mun iltavuorojen aikana yksin. Sitä ootellessa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:54"]Miks ihmiset ylireagoi näihin lasuihin? Olen itse tehny aikanaan yhden ilmoituksen, joka sitten joskus johtikin huostaanottoon. Voisin silti tehdä ilmoituksen myös sellaisesta asiasta mistä ei ole mitään tietoa, koska se on vain selvitys. Ei mitään muuta. Ja jos ongelmia ei ole, niin sitten ei ole. Kaikki jatkavat elämäänsä, paitsi av, jossa ihmisillä ei ole elämää.
[/quote]
"vain selvitys". Jepjep. Se vain selvitys vie sossujen ylityöllistettyä, kallista työaikaa viljaeerikoilta jotka sitten jäävät puolitiehen hoitamatta kun sata "vain selvitystä" odottaa jonossa. Sossut hukkuvat paperitöihin näiden mustelmasta- ilmoitus-ihmisten takia. Onko lapsesta oikeasti huoli? Niin. Pelkkä mustelma tuon ikäisellä tuskin riittää muuhun kuin niukkojen resurssien väärinkäyttöön jälleen kerran eikä se ole kenenkään etu. T. Sosionomi
Sano että sinäkin "näit" sitten päiväkodin tädin juopottelevan ja toisen ahdistelevan lapsia seksuaalisesti
Jos on totta ni ompa kiva. Hyvillä mielin uskallan viedä pojan syksyllä alkavaan kerhoon. Meijän poika on nyt 2 vuotta ja vuoden ikäisestä lähtien sillä on kyllä kokoajan joku paikka mustelmilla/naarmuilla. Siis ihan kokoajan. Välillä nää jäljen on pahan näkösiä ja usein naamassa. Suht rauhallinen poika mutta Rohkea Ja kömpelökin. Ja minä, lapsen äiti, hoidan häntä kotona ja vahdinkin erittäin hyvin. Silti se on sekunninsadasosa kun jotain tapahtuu. Joka päivä. Pienet itkut itketään ja sitten kohti uusia seikkailuja. Taitaa meistä tulla sitten lasun vakiasiakkaita.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:54"]
Miks ihmiset ylireagoi näihin lasuihin? Olen itse tehny aikanaan yhden ilmoituksen, joka sitten joskus johtikin huostaanottoon. Voisin silti tehdä ilmoituksen myös sellaisesta asiasta mistä ei ole mitään tietoa, koska se on vain selvitys. Ei mitään muuta. Ja jos ongelmia ei ole, niin sitten ei ole. Kaikki jatkavat elämäänsä, paitsi av, jossa ihmisillä ei ole elämää.
[/quote]
Tarpeeton lasu tarkoittaa kuitenkin sitä että vanhempi on päivän pois töistä ja lapsi ainakin osan päivää koulusta, koska sossut on paikalla vain virka-aikaan. Kieli keskellä suuta on jutusteltava ettei ala sossulla soijaa pukkaamaan eli ahdistusta, huolta jne. Varsinkin jos olet vähänkään vilkkaampi sanallisesti, kannattaa syödä vaikka rauhottavia, että jaksat huokailla ja päivitellä yhtä hitaasti kuin kunnan työntekijä. Lapsi, jota on hoidettu normaalikodissa, kokee hitaalla käyvät sossutädit pikkasen omituisiksi, ja saattaa sanoa täräyttää jotain sopimatonta. Ja auta armias jos olette hiukankaan huonolla tuulella, teidät merkataan suoraan saatanasta seuraaviksi. Ja on todella inhottavaa tulla syytetyksi sellaisesta mitä ei ole tehnyt. Myös lapsesta se tuntuu pahalta ja epäoikeudenmukaiselta. Sen tietää jokainen terve ihminen. Ja papereissasi on merkintä loppuiän, ja isoveli valvoo sinua.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:03"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:54"]
Miks ihmiset ylireagoi näihin lasuihin? Olen itse tehny aikanaan yhden ilmoituksen, joka sitten joskus johtikin huostaanottoon. Voisin silti tehdä ilmoituksen myös sellaisesta asiasta mistä ei ole mitään tietoa, koska se on vain selvitys. Ei mitään muuta. Ja jos ongelmia ei ole, niin sitten ei ole. Kaikki jatkavat elämäänsä, paitsi av, jossa ihmisillä ei ole elämää.
[/quote]
Tarpeeton lasu tarkoittaa kuitenkin sitä että vanhempi on päivän pois töistä ja lapsi ainakin osan päivää koulusta, koska sossut on paikalla vain virka-aikaan. Kieli keskellä suuta on jutusteltava ettei ala sossulla soijaa pukkaamaan eli ahdistusta, huolta jne. Varsinkin jos olet vähänkään vilkkaampi sanallisesti, kannattaa syödä vaikka rauhottavia, että jaksat huokailla ja päivitellä yhtä hitaasti kuin kunnan työntekijä. Lapsi, jota on hoidettu normaalikodissa, kokee hitaalla käyvät sossutädit pikkasen omituisiksi, ja saattaa sanoa täräyttää jotain sopimatonta. Ja auta armias jos olette hiukankaan huonolla tuulella, teidät merkataan suoraan saatanasta seuraaviksi. Ja on todella inhottavaa tulla syytetyksi sellaisesta mitä ei ole tehnyt. Myös lapsesta se tuntuu pahalta ja epäoikeudenmukaiselta. Sen tietää jokainen terve ihminen. Ja papereissasi on merkintä loppuiän, ja isoveli valvoo sinua.
[/quote]
Amen tähän.
Sekin vielä, että aina ennen lastensuojeluilmoituksen tekoa tilannetta tulee seurata enemmän kuin yhden päiväkodintädin toimesta, ja lopuksi konsultoidaan päiväkodin johtajaa, joka ilmoituksen tekee. Tilannetta käydään läpi viikkopalavereissa ja ne eivät koskaan ole vain yhden ihmisen mielipiteen takana. Ennen ilmoituksen tekoa puhutaan vanhemman kanssa, paitsi jos on mahdollista että tilanne vaarantaa lapsen turvallisuuden. Yllätyksenä tämä ei ole voinut tulla. Päiväkoti saadaan välillä kuullostamaan paikalta jossa omaan elämään kyllästyneet sekopäätantat tehtailee ilmoja omaan pahaan oloonsa, täysin syyttä. Älkää ostako kaikkea mitä teille täällä tarjotaan. :)
Terv. Lastenhoitajq
Eerika.
Miksi tehdä lapsesta lasu-ilmoitus ellei sitten vaan halua kiusata tai kostaa? Huonosti kohdeltuja lapsia ei auteta, ja hyvin pidettyjä lapsia pahoinpidellään, ainakin henkisesti, sossussa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:09"]
Sekin vielä, että aina ennen lastensuojeluilmoituksen tekoa tilannetta tulee seurata enemmän kuin yhden päiväkodintädin toimesta, ja lopuksi konsultoidaan päiväkodin johtajaa, joka ilmoituksen tekee. Tilannetta käydään läpi viikkopalavereissa ja ne eivät koskaan ole vain yhden ihmisen mielipiteen takana. Ennen ilmoituksen tekoa puhutaan vanhemman kanssa, paitsi jos on mahdollista että tilanne vaarantaa lapsen turvallisuuden. Yllätyksenä tämä ei ole voinut tulla. Päiväkoti saadaan välillä kuullostamaan paikalta jossa omaan elämään kyllästyneet sekopäätantat tehtailee ilmoja omaan pahaan oloonsa, täysin syyttä. Älkää ostako kaikkea mitä teille täällä tarjotaan. :) Terv. Lastenhoitajq
[/quote]
Eipä paljon puhuta vanhemman kanssa. Selän takana ainakin meidän lasten koulun kuraattori näitä ilmoituksia tehtaili.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:00"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:54"]Miks ihmiset ylireagoi näihin lasuihin? Olen itse tehny aikanaan yhden ilmoituksen, joka sitten joskus johtikin huostaanottoon. Voisin silti tehdä ilmoituksen myös sellaisesta asiasta mistä ei ole mitään tietoa, koska se on vain selvitys. Ei mitään muuta. Ja jos ongelmia ei ole, niin sitten ei ole. Kaikki jatkavat elämäänsä, paitsi av, jossa ihmisillä ei ole elämää. [/quote] "vain selvitys". Jepjep. Se vain selvitys vie sossujen ylityöllistettyä, kallista työaikaa viljaeerikoilta jotka sitten jäävät puolitiehen hoitamatta kun sata "vain selvitystä" odottaa jonossa. Sossut hukkuvat paperitöihin näiden mustelmasta- ilmoitus-ihmisten takia. Onko lapsesta oikeasti huoli? Niin. Pelkkä mustelma tuon ikäisellä tuskin riittää muuhun kuin niukkojen resurssien väärinkäyttöön jälleen kerran eikä se ole kenenkään etu. T. Sosionomi
[/quote]
Vie varmasti sossujen aikaa, mutta sehän ei tässä ollut itkun aihe, eihän? Resurssit on resursointikysymys, asioiden selvittäminen taas ihmisoikeuskysymys. Sinun asenteellasi edes näistä avuntarvitsijoista ei siis voi tehdä ilmoitusta, jos ei ole täysin varma että on aihetta, niinkö? Pienikin merkki voi olla merkki jostain, ja sen ilmoituksen voi hoitaa pois puhelimitse viidessä minuttissa. Mieluummin minä ylikäytän tätä lasu-mahdollisuutta kuin otan riskin että se olikin Vilja Eerika jonka kohdalla päätin mieluummin ajatella kunnallisen sosiaalitoimen resursseja.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:03"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:54"]
[/quote]
[/quote]
Kyllä ja juuri näin! minunkin lapseni vietiin juuri siksi että sopimattomat lausahdukset olikin sossujen mielestä jotain muuta. Muistakaa liittyä Facebookissa! Sieltä saat ap vertaistukea huokailujen sijaan!!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:20"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 12:54"]Miks ihmiset ylireagoi näihin lasuihin? Olen itse tehny aikanaan yhden ilmoituksen, joka sitten joskus johtikin huostaanottoon. Voisin silti tehdä ilmoituksen myös sellaisesta asiasta mistä ei ole mitään tietoa, koska se on vain selvitys. Ei mitään muuta. Ja jos ongelmia ei ole, niin sitten ei ole. Kaikki jatkavat elämäänsä, paitsi av, jossa ihmisillä ei ole elämää. [/quote] "vain selvitys". Jepjep. Se vain selvitys vie sossujen ylityöllistettyä, kallista työaikaa viljaeerikoilta jotka sitten jäävät puolitiehen hoitamatta kun sata "vain selvitystä" odottaa jonossa. Sossut hukkuvat paperitöihin näiden mustelmasta- ilmoitus-ihmisten takia. Onko lapsesta oikeasti huoli? Niin. Pelkkä mustelma tuon ikäisellä tuskin riittää muuhun kuin niukkojen resurssien väärinkäyttöön jälleen kerran eikä se ole kenenkään etu. T. Sosionomi
[/quote]
Vie varmasti sossujen aikaa, mutta sehän ei tässä ollut itkun aihe, eihän? Resurssit on resursointikysymys, asioiden selvittäminen taas ihmisoikeuskysymys. Sinun asenteellasi edes näistä avuntarvitsijoista ei siis voi tehdä ilmoitusta, jos ei ole täysin varma että on aihetta, niinkö? Pienikin merkki voi olla merkki jostain, ja sen ilmoituksen voi hoitaa pois puhelimitse viidessä minuttissa. Mieluummin minä ylikäytän tätä lasu-mahdollisuutta kuin otan riskin että se olikin Vilja Eerika jonka kohdalla päätin mieluummin ajatella kunnallisen sosiaalitoimen resursseja.
[/quote]
Mutta kai olet sentään lukenut millaista apua Eerika siellä sossussa sai? Se "apu" ei pitänyt edes tyttöä hengissä. Ammattitaidotonta.
Taitaakin olla niin että tavisperheet juuri ja juuri ehkä selviytyvät sossujen kourista (=aiheeton lasu-ilmoitus). Apua oikeasti tarvitsevat eivät selviä edes hengissä sossujen hoivissa.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:09"]
Sekin vielä, että aina ennen lastensuojeluilmoituksen tekoa tilannetta tulee seurata enemmän kuin yhden päiväkodintädin toimesta, ja lopuksi konsultoidaan päiväkodin johtajaa, joka ilmoituksen tekee. Tilannetta käydään läpi viikkopalavereissa ja ne eivät koskaan ole vain yhden ihmisen mielipiteen takana. Ennen ilmoituksen tekoa puhutaan vanhemman kanssa, paitsi jos on mahdollista että tilanne vaarantaa lapsen turvallisuuden. Yllätyksenä tämä ei ole voinut tulla. Päiväkoti saadaan välillä kuullostamaan paikalta jossa omaan elämään kyllästyneet sekopäätantat tehtailee ilmoja omaan pahaan oloonsa, täysin syyttä. Älkää ostako kaikkea mitä teille täällä tarjotaan. :) Terv. Lastenhoitajq
[/quote]
Eipä paljon puhuta vanhemman kanssa. Selän takana ainakin meidän lasten koulun kuraattori näitä ilmoituksia tehtaili.
[/quote]
Ai niin jutteli se ahkerasti yhden mamman kanssa. Mamma oli hänen naapurinsa. ;)
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:37"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:20"]
[/quote]
[/quote]
Mutta kai olet sentään lukenut millaista apua Eerika siellä sossussa sai? Se "apu" ei pitänyt edes tyttöä hengissä. Ammattitaidotonta.
[/quote]
Näimpä! Ei kannata tehdä ilmoitusta, sillä apua ei koskaan saa sossusta, eikä kelasta eikä mistään byrokraattien "oikeutta" jakavista hulluushuoneista. Viljaeerika oli lastensuojelun uhri ja sossuilla on paljon mutekin urhea. Näissä palavereissa varmaan annetaan täysin turhat tapaukset oikein ilkeille ja ammattitaidottomilla ihmisille ja sitten vakavat tapaukset joissa ilmi selviä väkivallan merkkejä (mustelmia yms.) ei oteta lainkaan vakavasti. Nyt kaikki liittykää lastensuojelun uhreihin, niin saadaan tämäkin lafka ajettua alas ja osaamista tilalle!!!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:39"]
Taitaakin olla niin että tavisperheet juuri ja juuri ehkä selviytyvät sossujen kourista (=aiheeton lasu-ilmoitus). Apua oikeasti tarvitsevat eivät selviä edes hengissä sossujen hoivissa.
[/quote]
Aamen. Ja Viljaeerika sen osoitti todeksi! Moni muukin perhe on hajonnut täysin sossujen takia. Ei kukaan kestä sitä täydellistä mielivaltaisuutta joka on vain kidutus keino jolla testataan kuka soveltuu vanhemmaksi ja mitään mahdollisuutta ei ole sellaisiista testeistä läpäistä vaikka mitään et olisi koskaan tehnyt väärin!!!
Mä oon kohta 50 vee ja mullakin on aina kädet ja jalat mustelmilla. Koheltaja kun oon. Ehkä se vauhti sit vanhana hiljenee.