Miksi naiset "nalkuttavat" ja "kitisevät" kaikesta
Oman kokemukseni mukaan siksi, että naiset aika usein ovat vastuussa kodissa lähes kaikesta. Jos on vastuunkantajan ja äidin rooli, niin silloin tulee enemmän kommentoituakin ja sanottua asioista. Jos mies ei tee mitään ja mököttää kaikesta, on jonkun pakko ottaa se rooli ja pitää huolta että asiat toimivat. Itse en sano mistään mitään koska pelkään sitä raivoa mikä sieltä tulee jos pyydän vaikka laittamaan lasta nukkumaan eikä miestä huvita. Hoidan siis kaiken yksin enkä pyydä enää apua enkä sano sanaakaan kun pienikin pyyntö on nalkutusta. Siivoan miehen jäljet ja pesen vaatteet ja laitan ruuan tismalleen ajallaan, ja silti teen kaiken väärin ja jos pyydän sitten apua niin nalkutan. Olen siis ovimatto ja lähes täydellinen vaimo siis. Mutta se ei ole tervettä. Toinen asia: Kun ero tulee ja tahdon ostamani tavarat ja lapsen itselleni, en ole mikään itsekäs akka vaan ansaitsen ne. Koska minä ne aina hoidin ja mies ei sitä tajua silti.
Kommentit (27)
No meillä kotona nainen on se, joka jättää useammin ympäriinsä likaisia tiskejä, vaatteita sekä roskia, kun taas minä siivoan omani yleensä heti pois. Toisaalta naiseni kyllä muistaaa nalkuuttaa siivoamisesta ja sotkusta, jotka ovat pääasiassa hänen käsialaansa. Myönnettäköön, että hän "siivoaa" enemmän, mikäli siivoamiseksi laskee näkyvän toiminnan, jossa jälkeenpäin siistitään suuri määrä sotkua, kun vastaavasti minä harrastan enemmän näkymättömämpää sotkun synnyn ennaltaehkäisyä.
Mutta en mä tästä ikinä hänelle mainitse, ellei hän erikseen valita siitä, että hän joutuu siivoamaan enemmän. Samalla lailla töissäkin olen huomannut, että naiskollegat jaksavat huomattavan usein muistuttaa eri hommista, kun itselläni on tapana vain yhden kerran pyytää ihmisiä tekemään asioita. En sitten tiedä onko nalkuttaminen naisille luontaisempaa käytöstä, vai perustuuko se enemminkin yksilöllisiin luonne-eroihin.
Luulin, että munkin mies olis vastuullinen yhteen hiileen puhaltaja, mutta nyt sekin on alkanut jättämään vaatteitaan olkkarin lepotuolille, astioita minne sattuu ja omat postit ja eväsrasiat keittiön pöydälle lojumaan.. En haluais nalkuttaa, testailen nyt yhden kerran huomauttamisen taktiikkaa, joka toistaiseksi toiminut huonosti, koska silti ne postit esim. olleet sitten siinä pöydällä viikon ja olen ne kuitenkin joutunut jollekin sivupöydälle siirtämään. Nää nyt on vielä "pikku juttuja", mutta saa nähä mihin tää vielä menee. Oon miettinyt et onkohan monella sitten siellä lapsuuden kasvatuksessa ollut joku "pojat on poikia" -asenne, mikä sais aikaan tällasta...
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:45"]
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 17:37"]
Meilläkin aika tuttua... Itseasiassa minä alan olemaan niin väsynyt kaiken hoitamisesta etten hoida, kuin vain omat jutut. Pesen omat pyykit, siivoan omat jälkeni... Petivaatteet ja tällaiset yhteiset hoidan, kun minulle on välttämätöntä puhdas peti. Mies ei tee MITÄÄN! Ei imuroi, ei luuttua, ei pistä tiskejä koneeseen ja kaappiin, ei vie roskia, ei petaa sänkyä, jättää likaisia vaatteita pitkin asuntoja jne. On alkanut ihmetellä miksi on niin sotkuista... No, kaikki sotku on ihan hänen jäljiltä :) ei ole lapsia eikä tule ja katson itselleni jo uutta omaa asuntoa. Niin me molemmat vielä käymme töissä ja laskut hoidetaan puoliksi (tosin minä joudun niidenkin eräpäivistä muistuttamaan). Laiska mies. Vetoaa siihen, että ajaa nurmikon (sellaisen leikkaa 10 minuutissa, kun on niin pieni nurmialue) ja hoitaa autojutut (renkaanvaihto 2 x vuodessa ja jos jotain öljyjä ym. nesteitä joskus lisäilee) ja vaihtaa palaneet lamput (minä ne ostan kaupasta). Helvetti ihan jo huvittaa :D
[/quote]
Mitalinko haluat pesukoneen napin painamisesta? Jopas on rankkaa. Uhriudu hiukan lisää, sitähän te "naiset" rakastatte.
[/quote]
No mikset itse painele niitä kodinkoneiden nappuloita vähän useammin, kun se noin yksinkertaista on? Miksi vaimosi niitä pitää painella yksinään?
Edellisessä liitossa joutui valittamaan ja nalkuttamaan koko ajan. Mies ei kyennyt minkäänlaiseen oma-aloitteeseen toimintaan. Joutui jopa töistä käsin soitella hänelle ja muistutella hänen tai lasten lääkärinajoista tai muista tärkeistä asioista.
Nyt on asiat ihan eri tavalla, uusi mies kantaa itse vastuuta asioista. Ei myöhästele ja muistaa itse omat tapaamisensa (lääkärinajat ym). koti pysyy siistinä kun molemmat kantaa vastuuta ja osallistuu. Kertaakaan en ole tämän liiton aikana tarvinnut valittaa tai kitistä mistään.
Koska ne on liian herkkiä eivätkä kestä todellisuutta.
Nainen alkaa käyttäytyä kuin äiti, jos mies käyttäytyy kuin laiska itsekeskeinen teini.
Ei "työnjohtajan" asemaa ole pakko ottaa vastaan. Olen nainen ja olen sitä mieltä, että turha kitistä jos tekee kaiken. Älkää tehkö! En suostuisi tekemään kaikkea ja sitten vielä kuuntelemaan arvosteluja siitä, että minä en ole siivonnut riittävän hyvin MEIDÄN kotia. Huhhuh. Olemme sopineet kumpi tekee mitäkin, eikä sen takia ole tarvetta nalkuttaa puolin eikä toisin. Tein jo ennen nsimisiinmenia selväksi, että en rupea mieheni äidiksi, eikä mieheni niin onneksi olettanutkaan.