Minkä ikäisenä otit ensimmäisen tatuointisi?
Kommentit (30)
18-vuotiaana, nyt olen 37v.
Ajatus oli tuolloin kytenyt pari vuotta, kun olin ollut jenkeissä vaihtarina. Aihe ja paikka oli myös koko ajan selvillä. Halusin kuitenkin ottaa vasta 18-vuotiaana ja Suomessa. En ole katunut. Nykyisin tosin en aina muista että sitä onkaan.
Lisää ei tullut, koska mies ei niin tatuoinneista välitä. Mulla oli kyllä jo toinenkin kuva ja paikka mietittynä, mutta se jäi. Ei kaduta sekään :)
Taisin olla 26 v. kun otin ensimmäisen ja viimeisen tatuointini=)
18 v. Olin haaveillut siitä kauan, lapsuuden Dingo-faniudesta lähtien. Seuraavina vuosina otin vielä kuusi lisää. Nyt lähes nelikymppisenä olen poistattanut ne kuusi ja se ensimmäinenkin on peitetty toisella kuvalla (ja on ainoa tatuointi, jonka aion pitää).
Olen liian älykäs ottaakseni tatuointia.
Olen hyvä ihmistuntija, ja olen tehnyt havaintoja siitä hetkestä, kun tatuotu näyttää tatuointinsa. Sillä hetkellä huomaa, että kyse on ihmisen yksinkertaisuudesta.
Lisäksi, älykästä olisi ottaa " tilapäinen " tatuointi, jolloin olisi mahdollista leikitella viestinnällä. Oikean tatuoinnin viesti on liian lopullinen, eikä ole mahdollista uudistua, kun se äly juuri sanoo, että mielipiteeni muuttuú ja mikään halu ei ole pysyvää.
Aika vanhoja ootte ollut, ehkä ikärajat vaikuttaa nykyään niin paljon. 80- ja 90- luvulla noi oli enemmän rippikouluikäisten muotia. Munkin luokalla kuusi henkeä otti ensimmäisen tatuoinnin parin kuukauden sisällä toisistaan. Siihen aikaan yleisin paikka ottaa tatuointi oli kesäfestarit ja vähintään krapula.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:49"]Olen liian älykäs ottaakseni tatuointia.
Olen hyvä ihmistuntija, ja olen tehnyt havaintoja siitä hetkestä, kun tatuotu näyttää tatuointinsa. Sillä hetkellä huomaa, että kyse on ihmisen yksinkertaisuudesta.
Lisäksi, älykästä olisi ottaa " tilapäinen " tatuointi, jolloin olisi mahdollista leikitella viestinnällä. Oikean tatuoinnin viesti on liian lopullinen, eikä ole mahdollista uudistua, kun se äly juuri sanoo, että mielipiteeni muuttuú ja mikään halu ei ole pysyvää.
[/quote]
Olen keskitasoa selvästi älykkäämpi ja tatuoitu. Ainoa missä pärjään huonommin, on keskittymistä vaativat tehtävät.
Otin ensimmäisen tatuointini 18-vuotiaana.
Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa 38-vuotiaana, vuonna 2012. Melkein kymmenen vuotta mietin, sekä kuva että paikka vaihtuivat. En kadu.
En ole ottanut ja hyvin todennäköisesti en otakkaan.
Ai niin.. ikää on 24 vuotta.
t. 14
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:49"]
Aika vanhoja ootte ollut, ehkä ikärajat vaikuttaa nykyään niin paljon. 80- ja 90- luvulla noi oli enemmän rippikouluikäisten muotia. Munkin luokalla kuusi henkeä otti ensimmäisen tatuoinnin parin kuukauden sisällä toisistaan. Siihen aikaan yleisin paikka ottaa tatuointi oli kesäfestarit ja vähintään krapula.
[/quote]
Onko tää vitsi..? Olen itse ollut rippikouluikäinen vuonna 1985 eikä kenelläkään kenet olisin edes etäisesti tiennyt tai nähnyt ollut tatuointia. Tai no yhdellä luokkakaverin isällä oli käsivarressa tatuointi, mutta isä olikin ollut merillä nuorempana.
Vielä opiskeluaikana joskus 1990-95 oli erittäin harvinaista, että jollain oli tatuointi. Muistan, että yksi tyttö oli ottanut olkapäähänsä pienen perhosen noin vuonna 1992 ja se oli kaikista tosi erikoista ja outoa ja juteltiin, että miten se uskalsi ja että ei me kyllä uskallettaisi...
Mä siis väitän, että ainakaan 80-luvulla ja 90-luvun alussa ei ainakaan Helsingissä/Espoossa olleet tatuoinnit mitenkään yleisiä.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 11:14"][quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 11:02"]
Ensimmäinen ja toistaiseksi ainoa 38-vuotiaana, vuonna 2012. Melkein kymmenen vuotta mietin, sekä kuva että paikka vaihtuivat. En kadu.
[/quote]
Oliko se tatuoinnin otto vähän semmoinen bentsi -hyppy sinulle ?
Älykäs voi käydä mielikuvissaan läpi juuri tämmöiset uskallustyypiset tehtävät, jotka ihminen rakentaa itselleen. Kun käy mielikuvissa läpi tämmöiset niin pääsee siihen tunnetilaan kuin olisi sen hyppynsä jo tehnyt, ja voi järkevämmin pohtia koko homman mielekkyyttä.
[/quote]
Ei ollut. Tatuoinnin otto sinänsä ei vaatinut uskallusta, mutta halusin olla aivan varma asiasta. Kuvalla pitää olla joku merkitys minulle ja paikan järkevä. Sorry vaan, mutta minä henk.koht. en ymmärrä kuvia jotka on otettu esim. juuri siihen kohtaan, missä se puoliksi peittyy vaikkapa mekon olkaimen alle. Se on on sitten taas ihan eri juttu jos haluaa että kuva on aina piilossa.