Oma auto on suomessa välttämätön
Julkinen liikenne ei toimi ja kallis.
Kommentit (251)
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä olen pärjännyt ainakin tähän asti ilman.
Helsingissä ei tarvita autoa.
Tuo on kuin sanoisi ettei KIuruvedellä tarvitse autoa.
Hyvin pärjää Kiuruvedellä jos ei koskaan poistu keskustasta.
Sieltä Kanarian lennon ovelta on hyvä huudella aina että ettekö voisi kaikki pyöräillä?
Lentokentiltä täytyisi kieltää taksit. Polkupyörällä pääset kotiisi kyllä.
Eikö se räkäporukan känni-c ö n v ö y-pelleily riittänyt?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asun Seinäjoella jossa asukkaita joku 60000. Täällä ei ilman autoa pärjää ellei ole joku masokisti. Suomessa ihan 2-4 kaupunkia missä voisi tulla toimeen ilman autoa teoriassa.
Öö mitä hittoa, olen itsekin asunut Seinäjoella ja siellä todellakin pärjää ilman autoa. Kaikki palvelut on lähellä, ja vaikka asuisi keskustan ulkopuolella, sielläkin on palveluita ja lyhyt matka kaikkialle.
No, ei todellakaan pärjää.
Eri
Voi kun ihana koko kansan ruohonjuuritason tapahtuma.
#stop autoilijoiden kuritukselle #torviprotesti #eduskuntatalo #perussuomalaiset #jotainrajaa 🇫🇮
Maailmassa on älyttömästi ihmisiä, joilla on esim. bussikammo. Olen itse yrittänyt erilaisten terapioiden ja lääkityksen kautta saada apua tähän ongelmaan, mutta mikään ei auta. Eli ei toimi ainakaan minulla julkisen liikenteen käyttäminen. Myös jatkuva aikataulujen syynääminen ja odottelu sekä se, ettei voi oikeastaan lähtä spontaanisti minnekään vituttaisi.
@KansallinenKokoomus näkyi vahvasti liikenteen ja autoilun #Torviprotesti’ssa Helsingissä elokuussa 2021. Haluamme, että asuminen ja liikkuminen pitkien etäisyyksien maassamme on mahdollista tulevaisuudessakin. Siksi #liikenne politiikkaa pitää hoitaa fiksusti ja kohtuudella. #stopautoilijoidenkurittamiselle #bensa #diesel #maaseutu #seutukaupungit #lapsiperheet #harrastaminen #kokoomus #autotkuuluvatteille
Ihanan aitoa ja uskottavaa ruohonjuuritason spontaania aktivismia...jenkkitahtiin...tirsk...
Vihdoinkin kansa alkaa heräilemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvipuistohullu kirjoitti:
Mä olen pärjännyt ainakin tähän asti ilman.
Helsingissä ei tarvita autoa.
Tuo on kuin sanoisi ettei KIuruvedellä tarvitse autoa.
Hyvin pärjää Kiuruvedellä jos ei koskaan poistu keskustasta.
Sieltä Kanarian lennon ovelta on hyvä huudella aina että ettekö voisi kaikki pyöräillä?
Lentokentiltä täytyisi kieltää taksit. Polkupyörällä pääset kotiisi kyllä.
Kiuruvedeltä kulkee junia ja busseja jos haluaa kauemmaksi.
Hienoa, että Kansallinen kokoomus ja Persussuomalaiset tekevät näyttävästi yhteistyötä tämän tärkeän asian puolesta.
Vierailija kirjoitti:
@KansallinenKokoomus näkyi vahvasti liikenteen ja autoilun #Torviprotesti’ssa Helsingissä elokuussa 2021. Haluamme, että asuminen ja liikkuminen pitkien etäisyyksien maassamme on mahdollista tulevaisuudessakin. Siksi #liikenne politiikkaa pitää hoitaa fiksusti ja kohtuudella. #stopautoilijoidenkurittamiselle #bensa #diesel #maaseutu #seutukaupungit #lapsiperheet #harrastaminen #kokoomus #autotkuuluvatteille
Jännä miten tapahtuman markkinointikanavat ovat ihan samat kuin kännikonvoilla.
Kyllä NYT saadaan hallitus kaatumaan, koronat pois ja bensan hinta alas!
Auto on vapaan ihmisen symboli ja siksi se on kirous diktatuuriin pyrkiville punavihreille. Autot kuuluvat heidän maailmassaan ainoastaan nomenklatuuralle eli heille itselleen. Gulakissa ei autoa tarvitse.
Harmi kyllä, että Suomessa ei oteta mallia joukkoliikenteen ihmemaista kuten Kiinasta ja Japanista. Sen sijaan seurataan paskatunkio Yhdysvaltojen mallia, jossa kadut tukitaan autoilla, sivulliset myrkytetään hiukkas- ja äänipäästöillä, kansanterveys laskee kuin lehmän häntä ja kansakunta on riippuvainen muutaman epävakaan kehitysmaan öljystä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en pysty kävelemään enkä kantamaan esimerkiksi kauppakassia muutamaa kymmentä meträ pitempää matkaa selkävamman vuoksi. Koska työttömyys vei minulta auton, en ole poistunut asunnostani kertaakaan kohta kahteen vuoteen. Helsingissä olen asunut koko ikäni.
Ja kun sulla oli auto, niin ajoit suoraan kaupan oven eteen ja kotona sama juttu? Uskomatonta! Kai sinä voit itse matkustaa bussilla, ilman kauppatavaroita? Siellä Helsingissä saat tilattua ihan kaiken kotiisi tuotuna ovelle, sinulla ei ole mitään ongelmaa,
Ja tiedätkö, kun olet yksinäinen ihminen, ei sun ole pakko mitään painavia ostoksia tehdä samalla kerralla, sen verran mitä mahtuu pyörälliseen vetoostoskassiin. Ei mene selkä.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten keskiverto työmatka on 14 kilometriä.
Keskiarvo voi olla, mutta on eri asia onko kaupungin 700 m ratikkamatka, 300m kävelymatka, vai 115 km automatka ja pitää sieltä töistä tulla kotiinkin, eli 2 x
Yksin voi pärjätä ilman, riippuu vähän missä asuu. Mutta en voisi lasten kanssa kuvitellakaan elämää ilman autoa. Tai voin, mutta olisi kyllä ihan todella vaikeaa. Lievästi sanottuna.
Ajan autolla alle 8 000 km vuodessa. Yli kymmenen vuotta olen ajanut pyörällä töihin kesät talvet. Aiemmin työmatka 20 km/siivu, nykyisin vain 10 km/siivu.
Autoilukilometrit tulevat lähinnä ei pakollisesta harrastus- ja vapaa-ajan toiminnasta: Kalastus, veneily, ammunta, metsästys, laskettelu, golf, kotimaan urheilulomat ja aktiviteetit em. puitteissa. Tuossa käytetään palveluita, syädään ulkona, majoitutaan yms. Noihin liittyviä tarvikkeita ja varusteita pitää huollattaa ja ostaa.
Aika iso osa omasta panoksestani bruttokansantuotteeseen linkittyy ja on mahdollista vain omistamalla auto.
Onkohan kukaan vaivautunut laskemaan kerrnnaisvaikutuksia kansantalouteen, jos oikeasti kaikki ei välttämätön autoilu loppuisi. Aika monta firmaa kaatuisi samassa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten keskiverto työmatka on 14 kilometriä.
Keskiarvo voi olla, mutta on eri asia onko kaupungin 700 m ratikkamatka, 300m kävelymatka, vai 115 km automatka ja pitää sieltä töistä tulla kotiinkin, eli 2 x
Jos yhdellä ihmisellä työmatka on 300 m, toisella 700 m ja kolmannella 115 km, niin näiden ihmisten keskimääräinen työmatka on 38,7 km. Koska keskimäärinen työmatka on noin pitkä, niin sen pohjalta on helppo argumentoida, että he kaikki tarvitsevat välttämättä auton työmatkalleen.
Kansallisen kokoomuksen ja Perussuomalaisten yhteinen Torvimarssi häiritsi taas kerran liikkumista Helsingin keskustassa