Kaveri moitti tuparilahjaani :(
Ystävälläni tuparit tulossa, ja tuli toisen kaverin kanssa puhetta tuparilahjoista, kun pyysi minua ostamaan kimpassa lahjakortin Pentikin liikkeeseen. Sanoin kuitenkin, että olen jo oman lahjani hommannut, ja että aion antaa itse virkkaamani tilkkutäkin. Tuo kaveri alkoi sitten moittia, että "ihan mummomainen lahja", "huono idea", ja että "ei ole kivaa pakottaa toista ottamaan vastaan jotain sisustustavaraa, jota tämä ei itse saa valita". Minä kyllä pidin tätä todella kivana ideana. Ystävä tykkää nimenomaan tuollaisista perinteisistä jutuista ja arvostaa myös kädentaitojani, koska on monesti pyytänyt neulomaan esim. sukat. Ja olen nähnyt tähän aika paljon vaivaa. Aloitin jo melkein vuosi sitten, kun tiesin, että muutto kotoa todennäköisesti ystävälläni edessä. Eikä ole ihan halpakaan, vaikka osaksi onkin jämälangoista tehty. Höh. Tuli paha mieli. Onko tämä nyt oikeasti niin kamalan tyrkky ja mummomainen lahja? :( N21
Kommentit (63)
Tietenkin se on hyvä (ja vastaisen varalle: tällä palstalla ymmärrys riittää lähinnä "kuin pitkä muna"-tyyppisten kysymysten käsittelyyn, muu menee korkealta yli).
Uskon kyllä, että saaja tykkää lahjasta. Aina ihastelee omaa tilkkutäkkiäni, itsetehty sekin. Ärsytti vain tuo toinen kaveri, kun tuolla lailla lyttäsi. Varsinkin, kun olen tätä jo niin pitkään tehnyt. Liekö sitten harmistunut, kun en suostunut mukaan hänen ideaansa... Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:17"]
Uskon kyllä, että saaja tykkää lahjasta. Aina ihastelee omaa tilkkutäkkiäni, itsetehty sekin. Ärsytti vain tuo toinen kaveri, kun tuolla lailla lyttäsi. Varsinkin, kun olen tätä jo niin pitkään tehnyt. Liekö sitten harmistunut, kun en suostunut mukaan hänen ideaansa... Ap
[/quote]
Totta kai se ärsytti, mutta lahjasi on todella hyvä. Ehkä kaveria harmitti se, että olit nähnyt paljon vaivaa, tehnyt ja keksinyt noin hienon lahjan, laittanut siihen aikaasi ja ajatusta. Jos ajattelet kaverin kannalta: kahteen pekkaan ostetulla Pentikin lahjakortilla saa jo vaikka mitä mutta jos hän nyt ostaa sen yksin ja budjetti menee suunnilleen puoliksi, tuparilahja on käytännössä pienempi, kynttilöitä tai serviettejä tms.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:17"]
[/quote]
Tai sitten oli kateellinen lahjastasi! Kelpaisi ainakin mun tyttärelle, ikää 20 v. ja kovassa huudossa on esim. retrokalusteet, itsetehdyt pyöreät virkatut matot yms.! Mahtava lahja!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:17"]Uskon kyllä, että saaja tykkää lahjasta. Aina ihastelee omaa tilkkutäkkiäni, itsetehty sekin. Ärsytti vain tuo toinen kaveri, kun tuolla lailla lyttäsi. Varsinkin, kun olen tätä jo niin pitkään tehnyt. Liekö sitten harmistunut, kun en suostunut mukaan hänen ideaansa... Ap
[/quote]
Lahjasi on täydellinen. Kaveri ei arvosta mutta kohde arvostaa varmasti :)
Riippu ihan tilkkutäkistä, tykkäisinkö itse. Jos tiedät kaverisi tyylin ja teet sen mukaisen täkin, on varmasti hyvä lahja :)
Ap älä välitä kaverisi mielipiteestä tai näistä muutamasta tässä ketjussa..
Tosihan se on, ettei kaikki tykkää tuollaisista lahjoista mutta tässähän oli nimenomaan kyse siitä että se sun tuparit järkkäävä kaveri arvostaa käsin tehtyä ja se on tärkeintä :) sama se mitä muut ajattelee!
Ihana idea :) itse ainakin tykkäisin!!
Ihana lahja!!!
Sitä paitsi tilkkutäkit on nyt trendikkäitä ja omin käsin tehdyt uniikkikappaleet vielä trendikkäämpiä :)
Kiitos teille kannustavasta palautteesta! :) Ap
Voih! Mä olisin mitä onnellisin tommosesta tuparilahjasta!!! :)
Arvostan todella paljon ihmisten itsetekemiä asioita. Ne on persoonallisia ja paljon parempia kuin mitkään kaupasta ostetut krääsät!
Vie ihmeessä tuo lahja ystävällesi! :) Jos hän ei sitä arvosta, niin eipä hän ole ystävyytesi arvoinenkaan silloin!
Riippu ihan tilkkutäkistä, tykkäisinkö itse. Jos tiedät kaverisi tyylin ja teet sen mukaisen täkin, on varmasti hyvä lahja :)
Ite heittäson roskiin mutta jos kaverisi tyyliä niin varmaan hyvä lahja
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:52"]Ite heittäson roskiin mutta jos kaverisi tyyliä niin varmaan hyvä lahja
[/quote]
Oikeasti _heittäisit roskiin_ käsityönä tehdyn peiton, johon on kulunut rahaa varmasti monia kymmeniä euroja ja työtunteja ehkä sata?? Ei jumaliste.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:49"]Ei vittu ei kai kukaan normaali nuori tahdo kämppäänsä mitään mummo peittoa?? Ei hitto kyllä hävettäis jos sägnyssä ois sellanen. Joo no mulla onkii sosiaalinen elämä eikä todellakaan vuotta aikaa käyttää johonki mummo virkkaukseen! :DD n19
[/quote]
Sosiaalista elämää ehkä, mutta löytyykö yhtään ystävää, joka olisi valmis näkemään kymmeniä tunteja vaivaa lahjasi eteen? Jostain syystä epäilen.
No ei kukaan tykkää jostain itse tehdystä tilkkutäkistä. Haloo! Roskiin kaaressa heti. Mauttomin lahja mitä voi ikinä keksiä.
Itse arvostaisin kovasti itsetehtyä tilkkutäkkiä:)
N19
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:17"]Tietenkin se on hyvä (ja vastaisen varalle: tällä palstalla ymmärrys riittää lähinnä "kuin pitkä muna"-tyyppisten kysymysten käsittelyyn, muu menee korkealta yli).
[/quote]
Peesi.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:49"]
Ei vittu ei kai kukaan normaali nuori tahdo kämppäänsä mitään mummo peittoa?? Ei hitto kyllä hävettäis jos sägnyssä ois sellanen. Joo no mulla onkii sosiaalinen elämä eikä todellakaan vuotta aikaa käyttää johonki mummo virkkaukseen! :DD n19
[/quote]
Oletko jotenkin läheisriippuvainen kun et uskalla etkä pysty olemaan hetkeäkään ilman kavereita? Ja ilmeisesti vielä peukalo keskellä kämmentä kun ei virkkaaminen suju. Onneksi osaat sentään näppäillä älypuhelinta sen verran että pääset faceen ja elämään sitä sosiaalista elämääsi :)
Lahjakortit on aika mielikuvituksettomia.