Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaveri moitti tuparilahjaani :(

Vierailija
05.07.2015 |

Ystävälläni tuparit tulossa, ja tuli toisen kaverin kanssa puhetta tuparilahjoista, kun pyysi minua ostamaan kimpassa lahjakortin Pentikin liikkeeseen. Sanoin kuitenkin, että olen jo oman lahjani hommannut, ja että aion antaa itse virkkaamani tilkkutäkin. Tuo kaveri alkoi sitten moittia, että "ihan mummomainen lahja", "huono idea", ja että "ei ole kivaa pakottaa toista ottamaan vastaan jotain sisustustavaraa, jota tämä ei itse saa valita". Minä kyllä pidin tätä todella kivana ideana. Ystävä tykkää nimenomaan tuollaisista perinteisistä jutuista ja arvostaa myös kädentaitojani, koska on monesti pyytänyt neulomaan esim. sukat. Ja olen nähnyt tähän aika paljon vaivaa. Aloitin jo melkein vuosi sitten, kun tiesin, että muutto kotoa todennäköisesti ystävälläni edessä. Eikä ole ihan halpakaan, vaikka osaksi onkin jämälangoista tehty. Höh. Tuli paha mieli. Onko tämä nyt oikeasti niin kamalan tyrkky ja mummomainen lahja? :( N21

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:08"]jonkun köyhän hipin höpötyksiä. Ei kukaan arvosta itse tekemiä tilkkutäkkejä. Sama kuin olisit antanut kopallisen paskaa.
[/quote]

Eipä ole ihan halpaa tuo villalanka, kun kerätolkulla täytyy ostaa... :)

Vierailija
2/63 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai annat. Ne on todella hienoja. Ja se vaiva mikä niiden eteen on nähty.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä lahja, tykkäisin. :) Nainen 25-v

Vierailija
4/63 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno lahja! Arvostaisin yli kaiken Pentik roinan. N31

Vierailija
5/63 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana lahja! mulle kelpaisi heti :)

Vierailija
6/63 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjasi on todella hyvä!!! Anna ihmeessä se!

Vierailija
7/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 14:36"]jos joku toisi minulle tilkkutäkin lahjaksi, siis aikuinen. niin suuttuisin ihan varmasti ja heittäisin samantien roskiin. Siihen loppuisi kaverisuhdekin kuin seinään.
[/quote]

No eipä olisi iso menetys kaverillesi... :)

Vierailija
8/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:08"]jonkun köyhän hipin höpötyksiä. Ei kukaan arvosta itse tekemiä tilkkutäkkejä. Sama kuin olisit antanut kopallisen paskaa.
[/quote]

Hei entäs jos Apn ystävä on hippi? Luota Ap intuitioosi, olit kuitenkin ennen kaverisi kommenttia jo pitkään aatellut tuon olevan ystävällesi mieleinen lahja :) Kaverisi vain haluaa jonkun mukaan lahjakortin ostoon, jottei hänen itse tarvitse siihen niin paljoa sijoittaa...

Vierailija
9/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 13:24"]

Kyllähän sellaisesta itse kyhätystä lahjasta aina tulee mieleen,että on taas koittanut päästä halvalla..... Sitten intetäön siitä "käsityön arvosta", vaikka eihän se lahja OIKEASTI ole arvokas. Juu kätevä tapa pihtailla!

[/quote]

Käypä huviksesi jossain alan liikkeessä katsomassa, kuinka paljon virkatun peiton langat maksavat. Siihen saa upotettua kymmeniä euroja vaikka käyttäisi ihan vaan jotain perus Novitaa.

Vierailija
10/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentikin lahjakortit ynnä muu niiden tavara on ihan hanurista, olemme pari kertaa saaneet lahjakortin ja ihan väkisin jotain piti keksiä sieltä mukaan otettavaksi, ylihintaisia puutavaraa kyllä piisaa joista paras esimerkki on joku perkeleen 10 sentin korkuinen (ihana puinen lintu) talitintti maksoi sekin varmaan kolme kymppiä.

Mutta palatakseni aiheeseen, käsityö tuollaisella työmäärällä on ihan ehdoton ja oikeaan osoitteeseen menee jos on sinun töistä muutenkin pitänyt !

m38

Vierailija
11/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjasi on hieno ja varmasti mieleinen kaverillesi. Tuota arvostelijaa varmaan vain harmittaa, kun lahjakortti tulee nyt hänelle kalliimmaksi, kun osallistujia on vähemmän kuin hän oletti.

Vierailija
12/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi lasta ja äitini neuloi molemmille ristiäislahjaksi peitot. Nämä olivat rakkaimmat lahjat mitkä sain.
Valitettavasti osasta lahjoja en edes muista kuka ne antoi (valokuvakehykset ym).

Vierailija
13/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]
Köyhän? Et vissiin tiedä kuinka paljon lanka maksaa ja kuinka paljon sitä virkkaamiseen uppoaa? Neulominen vie vähemmän lankaa ja mulla meni jo neulottuun vauvan peittoon kolmen kympin edestä lankaa.

Vierailija
14/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:56"]Onhan se nyt aika paska lahja. Vihastuisin itsekin jos joku tuo itsetekemän tilkkutäkin.
[/quote]
Hyvä ihminen niiden "tilkkutäkkien" virkkaamiseen menee joskus satoja tunteja mikä mielestäni osoittaa että lahja on tehty ajatuksella. Kun antaa jotain itsetehtyä antaa osan itsestään, antaa jotain uniikkia mitä kenelläkään toisella ei tule ikinä olemaan. Lankoja uleensä menee monta sataa grammaa ellei kiloa. Tämä kerämääränä on noin kymmenen tai kasikymmentä ja yksi kerä maksaa 4-7 euroa, joten ei se ihan halpaakaan ole.
Toivottavasti avasin mieltäsi vähäisen :)
T. Toinen käsitöidentekijä 16v.

Vierailija
15/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:11"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:56"]Onhan se nyt aika paska lahja. Vihastuisin itsekin jos joku tuo itsetekemän tilkkutäkin.
[/quote]
Hyvä ihminen niiden "tilkkutäkkien" virkkaamiseen menee joskus satoja tunteja mikä mielestäni osoittaa että lahja on tehty ajatuksella. Kun antaa jotain itsetehtyä antaa osan itsestään, antaa jotain uniikkia mitä kenelläkään toisella ei tule ikinä olemaan. Lankoja uleensä menee monta sataa grammaa ellei kiloa. Tämä kerämääränä on noin kymmenen tai kasikymmentä ja yksi kerä maksaa 4-7 euroa, joten ei se ihan halpaakaan ole.
Toivottavasti avasin mieltäsi vähäisen :)
T. Toinen käsitöidentekijä 16v.
[/quote]
Tarkoitan siis että saatta mennä jopa kilo en tarkoita että montasataa kiloa:D

Vierailija
16/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan olet valinnut ystävällesi mieluisat värit niin olen varma että on onnellinen, jos kerran sinunkin tilkkutäkkiä on ihastellut

Vierailija
17/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan sillä arvoa ihan eri lailla kuin lahjakortilla. Käsillä itse tehdyistä tuotteista jää muistoja tulevillekin sukupolville. Itse olen hellästi pidellyt käsitöitä joita olen saanut joltakin jo edesmenneltä lapsuuden tädiltä. Niistä aina muistaa sen rakkaan ihmisen joka on käsityön tehnyt. Se käsiala ja persoona näkyy niin kivasti värivalinnoissa, mallissa, viimeistelyssä jne.

Vierailija
18/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sellaisesta itse kyhätystä lahjasta aina tulee mieleen,että on taas koittanut päästä halvalla..... Sitten intetäön siitä "käsityön arvosta", vaikka eihän se lahja OIKEASTI ole arvokas. Juu kätevä tapa pihtailla!

Vierailija
19/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana lahja! Kaveri on vaan kateellinen kun ei osaa, ja harmissaan kun lahjakortin budjetti aleni. Lanka on kallista, ja aika on rahaa. Joten tuo lahjasi on hyvin arvokas, ja tunnearvo vielä päälle :)

Vierailija
20/63 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että olisin onnellinen jos saisin tuollaisen lahjan! Ei ehkä kaikille mieleinen, mutta jos kaverisi on kerran ihastunut käsitöihisi ennenkin ja osaat valita värejä hänen makuunsa niin varmasti on otettu :) Hölmö täkkiä haukkunut kaveri taas saa pitkän nenän, kun peitto koreilee käytössä parhaillaan vuosikymmeniä ja pentikin massatuotantoroinat on autuaasti unohdettuja!
N18

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kolme