Kaveri moitti tuparilahjaani :(
Ystävälläni tuparit tulossa, ja tuli toisen kaverin kanssa puhetta tuparilahjoista, kun pyysi minua ostamaan kimpassa lahjakortin Pentikin liikkeeseen. Sanoin kuitenkin, että olen jo oman lahjani hommannut, ja että aion antaa itse virkkaamani tilkkutäkin. Tuo kaveri alkoi sitten moittia, että "ihan mummomainen lahja", "huono idea", ja että "ei ole kivaa pakottaa toista ottamaan vastaan jotain sisustustavaraa, jota tämä ei itse saa valita". Minä kyllä pidin tätä todella kivana ideana. Ystävä tykkää nimenomaan tuollaisista perinteisistä jutuista ja arvostaa myös kädentaitojani, koska on monesti pyytänyt neulomaan esim. sukat. Ja olen nähnyt tähän aika paljon vaivaa. Aloitin jo melkein vuosi sitten, kun tiesin, että muutto kotoa todennäköisesti ystävälläni edessä. Eikä ole ihan halpakaan, vaikka osaksi onkin jämälangoista tehty. Höh. Tuli paha mieli. Onko tämä nyt oikeasti niin kamalan tyrkky ja mummomainen lahja? :( N21
Kommentit (63)
Onhan se nyt aika paska lahja. Vihastuisin itsekin jos joku tuo itsetekemän tilkkutäkin.
Ihana! Arvostaisin itse todella paljon. :) paljon kivempi kuin joku persoonaton lahjakortti.
Tietysti annat itse tekemäsi lahjan.
Ihana lahja, mä oisin lahjasta iloinen. Ja itse tunnet kaverisi parhaiten, joten jos uskot hänen tykkäävän siitä niin uskon että pitää paikkansa. :) N20
Kuorruta se suklaalla, niin voitte syödä suklaan ja sisältä löytyy kiva yllätys.
Aivan ihana lahja! Olet vieläpä vuoden sitä tehnyt - lahjan arvo on vähän eri luokkaa kuin joku persoonaton lahjakortti. Selkä suoraksi ja hymyä, AP! :)
Vaikka olisi kuinka itse tehty ja nähty vaivaa, niin minulla päätyisi ehkä piknik-viltiksi... tai jos olisi lapsia, niin niiden huoneeseen ja leikkeihin. Mutta jos olet aivan varma, että ystäväsi tykkää, niin go for it.
Mä ainakin rakastan äitipuoleni virkkaamaa tilkkutäkkiä! Ainoa huono puoli siinä on pieni koko, mutta harva olisi sen isompaa jaksanut tehdä.
Arvostaisin. Eikä edes haittaisi, vaikka ei se sisustukseen sopisikaan. Käyttäisin sitä harteillani, kun istun parvekkeella juomassa aamukahvia :)
Itse vien aina suolaa ja varrasleipää, koska se oli ennen tapana. Aina on tullut tarpeeseen :)
Tee valmiiksi - itsellesi - ja jätä menemättä tupareihin. En menisi moisen loukkauksen jälkeen itse enkä jatkossa tälle "kaverille" mitään tekisi edes maksusta.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:02"]Tee valmiiksi - itsellesi - ja jätä menemättä tupareihin. En menisi moisen loukkauksen jälkeen itse enkä jatkossa tälle "kaverille" mitään tekisi edes maksusta.
[/quote]
Lahjaa haukkunut kaveri ei ollut siis se ystävä, jolle tämän tilkkutäkin tein. Ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:02"]Tee valmiiksi - itsellesi - ja jätä menemättä tupareihin. En menisi moisen loukkauksen jälkeen itse enkä jatkossa tälle "kaverille" mitään tekisi edes maksusta.
[/quote]
Nyt ei tainnut olla se tuparit pitävä kaveri haukkujana vaan toinen vieras.
IHANA LAHJA , älä yhtään välitä jos joku väiittää muuta! <3
Ite en tykkäis, koska tuskin sille käyttöä. Tai no voisin lahjoittaa sen löytöeläinkotiin :) Lahjakortti olis parempi niin voi ostaa ite mitä tarvii. Tosin ajatus on tärkein :)
Arvostaisin todella. Merkitsisi paljon enemmän, kun on omilla käsillä vaivaakin nähnyt
jonkun köyhän hipin höpötyksiä. Ei kukaan arvosta itse tekemiä tilkkutäkkejä. Sama kuin olisit antanut kopallisen paskaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:04"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:02"]Tee valmiiksi - itsellesi - ja jätä menemättä tupareihin. En menisi moisen loukkauksen jälkeen itse enkä jatkossa tälle "kaverille" mitään tekisi edes maksusta. [/quote] Nyt ei tainnut olla se tuparit pitävä kaveri haukkujana vaan toinen vieras.
[/quote]No joo, luin vasemmalla silmällä aloituksen.
Upea lahja, varsinkin kun saaja arvostaa käsitöitä. Ja vaikkei olisi niin nappijuttu niin so what, tuparilahja ei ole mikään iso juttu ja "vakava" homma tyyliin häälahja, että ei ois kauheaa vaikka ei ois mieleinen, harmi tietty ois jos sun suuri työ ei saisi arvostusta. Mut nyt vaikuttaa olevan tosi nappiin :)
jos joku toisi minulle tilkkutäkin lahjaksi, siis aikuinen. niin suuttuisin ihan varmasti ja heittäisin samantien roskiin. Siihen loppuisi kaverisuhdekin kuin seinään.