Joku äijä seuraa minua usein kaupassa, myymäläetsiväkö?
Olen viime aikoina huomannut, että hyvin usein, kun menen lähikauppaani (suuri market kauppakeskuksessa), ilmaantuu jonkin ajan kuluttua sama äijä kyttäämään lähelleni. Hänellä ei ikinä ole mitään ostoskoria tai kärryjä, esittää vaan katselevansa hyllyjä, jos vilkaisen häneen. Onkohan tämä joku myymäläetsivä vai mikä? Hyvin epämiellyttävä tunne minulle tulee joka tapauksessa tästä tyypistä. Olen kyseisessä kaupassa asioinut vuosia, enkä todellakaan tiennyt olevani niin epäilyttävän näköinen, että minua pitäisi kytätä. Taidan siirtyä asioimaan toiseen kauppaan.
Kommentit (97)
Saan perääni vartijan kun menen kauppaan normaalia nipeammin, luikun hyllyjen välissä edestakaisin, silloin vartija saapuu aivan viereen muka jotakin etsien samasta hyllystä. Oliko vartija? Oli kun kysyin suoraan. Sanoi että herätän epäilyksen nopeilla liikkeilläni. Sanoin että on kiire tai joskus koira ollut kiinnitettynä kaupan eteen silloin pikana tapahtunut ostokset. Ja joo koira ei ole nykyään mukana oli vain pakkotilanteissa.
Joten kysy suoraan tai sano kaupan kassalle.
Ehkä tulee perässäsi myös kilpailevan liikkeen kauppaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko varkaat sitten yleendä sellaisia rauhallisua tutkiskelijoita? Näkyyhän jo kamerasta, vippaseeko käsi väärään suuntaan. Jos vielä kuljeskelee puolen metrin päässä hyllyistä, niin mitenköhän tuo päättely oikein menee?
Harvoin niitä kameroita kukaan kokoajan kyttää. Varastit kerran ja toisella kerralla sinut tunnistetaan. Jos jotain katoaa, niin sitten katsotaan tallenteelta kuka vei ja mitä. Tutki rauhassa ja anna käden vispata, se ei ole rikos. Eikä vartiat ja kauppiaat kerro kaikkia niksejä. Miksi kukaan pelkäisi jos ei kerran varasta?
Sehän on selvä, että seurataan tarkemmin jos joku asiakas on joskus varastanut. Mutta miksi viatonta ihmistä joka ei ole varastanut koskaan kytätään?
Ehkä muistutat jotain toista joka on varastanut, tai joku on tehnyt sinusta kiusatakseen valheellisen ilmiannon vartijoille.
Vierailija kirjoitti:
Täällä ap. Menetin yöuneni tämän takia. Ei tee mieleni enää mennä kyseiseen kauppaan, mutta toiselta kantilta katsottuna taas en ole tehnyt mitään väärää, joten miksi en jatkaisi asiointiani normaalisti kuten tähänkin asti. Äärimmäisen ahdistava tilanne, mutta ehkä kyseinen kauppias ei sitten kuitenkaan halua minun rahojani, jos kerran saan ostoksilla ollessani tämmöisen kyylän perääni.
Eikö näiden etsivien pitäisi kouluttautua löytämään ne oikeat varkaat, ettei tarvitsisi kytätä syyttömiä ihmisiä? Sillä aikaa kun tämä kyttää minua, joku oikea varas voi nyysiä kaikessa rauhassa.
Kysy kassalta onko se tyyppi etsivä tai juttele kauppiaan kanssa. Sillähän se selviää.
Se on se ulostenäytteen toimittaja palstalta.
Haluaisi toimittaa sun suuhun.
En ole juuri huomannut, että minua kyylättäisiin kaupassa. Vain pieni Sale asuinalueellani on sellainen, jossa minusta osa myyjistä on epäluuloinen. Mutta tässä putiikissa oli joskus työntekijäkin epärehellinen ja vei kassasta rahaa.
Kuljen lähes aina reppu seljässä (koska liikun fillaroiden ja aina pitää olla jotain mukana) ja se on vissiin joillekin punainen vaate. Silti esim. tavarataloissa kierrän ihan rauhassa vaateosastoa parikin tuntia, haen vaatteita sovitettavakseni ja vien takaisin rekkeihin ja otan taas uusia sovitukseen jne. En ole koskaan huomannut, että joku sitä touhua kyttäisi, vaikka olisin tunteja siellä repun kanssa. Ehkä kameran kautta joku seuraa ja näkee, etten mitään ota, vaan aina palautan ja sen, minkä aion ostaa, laitan koriin. Kukapa tietää. Mutta yhtään ihmistä ei ole koskaan osoittanut kiehnaavansa ympärilläni, etsivämielessä.
Mutta tuo lähikauppa - ai että se ottaa välillä päähän.
Yhdessä kauppakeskuksessa oli vartija siviilivaatteissa kyttäämässä.
Varmaan sellainen paljastelija, jossain hyllyn välissä heittää palttoon auki.
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä joku vartija joka osaa vastata, että kuinka kauan nämä etsivät ja vartijat sitten jaksavat kytätä yhtä asiakasta joka heidän mielestään on jostain syystä epäilyttävä? Jos asiakas ei koskaan oikeasti tee mitään, niin kauanko tuollainen kyyläys oikein jatkuu?
Joku ja jotkut asiakkaista otetaan vain v..umaisuuttaan kyyläyksen kohteiksi.
Vartijoista ja myymäläetsivistä kannattaa aina tehdä valitus kauppaan. Itsekin olen tehnyt ja teen tulevaisuudessakin. Suurin osa heistä on tunnetusti rassenasseja.
Minä olin joskus Prisman kassalla ja maksoin ostokset ihan normaalisti. Kun lähdin, varashälytin alkoi soida ja vartija karautti paikalle. Kassaneiti tokaisi heti, että "minä taas". Hän oli unohtanut poistaa hälyttimen ostamastani vaatteesta. Minua ei edes nolottanut, koska olin syytön, ja myyjäkin tajusi heti, että hän se mokasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
pennut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainoa syy minkä keksin kyttäykselle on se, että kierrän kaupan kaikessa rauhassa, ja tutkin tuotteita rauhassa. Onko se sitten epäilyttävää, en tiedä. Ap
Eiköhän ne katsele valvontakameroista asiakkaita. Ennen, siis ikuisuus sitten kaupoissa oli myymäläetsiviä, joita kiusattiin ihan tahallaan ja juostiin karkuun, vaikka mitään ei edes varastettu.
Niin minäkin ajattelin, että kameroista seuraisivat. Siksi ihmetyttääkin tuo tyyppi, joka ilmaantuu pälyilemään viereeni. Onkohan joku hullu vai etsivä. Ap
Seuraako sinua myös kaupasta kotitalolle?
Ehkä seurataan kilpailijoidenkin kaupoissa kaupoista toiseen, kodista kauppaan ja kaupasta kotiin?
Oletko ap. hakenut viime aikoina töitä? Usein työnantajat palkkaavat kaikenlaisia etsiviä perään. Jotkut jopa varmuuden vuoksi, vaikka ei ole hakenutkaan töitä. Olettavar, että haet heille töihin, vaikka todellisuudessa et hakisikaan.Kun kokonaan jätät hakematta yhtään minkäänlaisia töitä niin seuraaminenkin hieman vähentyy, hetkeksi. Sitten se taas alkaa uudestaan kun Mollin sivuille tulee uusi työpaikka.
Yksi tuttu etsivä jonka en tiennyt tekevän kauppakeikkoja tuli kerran vaivihkaa selän taakse ja sanoi, että älä osta tuota huonoa puhelinta. En tosiaan ollut sitä siellä aikaisemmin huomannut, aikamoisia vaanijoita nämä.
Jääkö kyttääjä kauppaan kun lähdet, vai tuleeko ulos perässä? Etkö tätä ole tarkkaillut?
Vierailija kirjoitti:
Saan perääni vartijan kun menen kauppaan normaalia nipeammin, luikun hyllyjen välissä edestakaisin, silloin vartija saapuu aivan viereen muka jotakin etsien samasta hyllystä. Oliko vartija? Oli kun kysyin suoraan. Sanoi että herätän epäilyksen nopeilla liikkeilläni. Sanoin että on kiire tai joskus koira ollut kiinnitettynä kaupan eteen silloin pikana tapahtunut ostokset. Ja joo koira ei ole nykyään mukana oli vain pakkotilanteissa.
Joten kysy suoraan tai sano kaupan kassalle.
Joku stalkkeri voi valehdella olevansa vartia.
Exä! Yök. Ilmoita henkilökunnalle.
Se on kummallinen tunne, kun vetää paketin hyllystä ja sen takaa tuijottaa kasvot. Työnnät sen äkkiä takaisin ja otat toisen, sama juttu. Kiirehdit pois ja samalla tajuat, kuka se oli. Exä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole etsivä välttämättä. Voi olla jotain muuta, kannattaisi ilmoittaa kauppaan melkein, jos vaanii asiakkaita. Etsivän ei pitäisi näkyä noin selvästi.
Tätäkin mietin, että pitäisikö laittaa palautetta. Aika ahdistunut olo tulee tuollaisesta kyttäämisestä. Ap
Tota kysy ihmeessä myyjältä onko se äijä siel työvuorossa. Toivottavasti ei huomaa, kun kysyt.
Oletko Kukkosen (kaura keisarin) tyttö ystävä, ei ihme jos seuraavat?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä ap. Menetin yöuneni tämän takia. Ei tee mieleni enää mennä kyseiseen kauppaan, mutta toiselta kantilta katsottuna taas en ole tehnyt mitään väärää, joten miksi en jatkaisi asiointiani normaalisti kuten tähänkin asti. Äärimmäisen ahdistava tilanne, mutta ehkä kyseinen kauppias ei sitten kuitenkaan halua minun rahojani, jos kerran saan ostoksilla ollessani tämmöisen kyylän perääni.
Eikö näiden etsivien pitäisi kouluttautua löytämään ne oikeat varkaat, ettei tarvitsisi kytätä syyttömiä ihmisiä? Sillä aikaa kun tämä kyttää minua, joku oikea varas voi nyysiä kaikessa rauhassa.
Kysy kassalta onko se tyyppi etsivä tai juttele kauppiaan kanssa. Sillähän se selviää.
Läheskään kaikki etsivät eivät myönnä kysyttäessä olevansa etsiviä. Jos jo joku ennestään jo tuttu tulee vastaan niin ovat, että hys hys.
Siksi myös vääriä ihmisiä luullaan virheellisesti etsiviksi, vaikka oikeasti eivät ole etsiviä laisinkaan eikä heillä ole mitään tekemistä koko asian kanssa.
Seuraako sinua myös kaupasta kotitalolle?