Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku äijä seuraa minua usein kaupassa, myymäläetsiväkö?

Vierailija
19.02.2022 |

Olen viime aikoina huomannut, että hyvin usein, kun menen lähikauppaani (suuri market kauppakeskuksessa), ilmaantuu jonkin ajan kuluttua sama äijä kyttäämään lähelleni. Hänellä ei ikinä ole mitään ostoskoria tai kärryjä, esittää vaan katselevansa hyllyjä, jos vilkaisen häneen. Onkohan tämä joku myymäläetsivä vai mikä? Hyvin epämiellyttävä tunne minulle tulee joka tapauksessa tästä tyypistä. Olen kyseisessä kaupassa asioinut vuosia, enkä todellakaan tiennyt olevani niin epäilyttävän näköinen, että minua pitäisi kytätä. Taidan siirtyä asioimaan toiseen kauppaan.

Kommentit (97)

Vierailija
41/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan niin, että eräässä isohkossa marketissa käydessäni vartija(t) aina pyöri(vät) mun lähellä. Luulen sen johtuneen siitä, että haahuilin siellä pitkään, kuljin edestakaisin, näpelöin tavaroita ja vilkuilin ympärilleni. Käyttäydyin näin, koska mulla oli vaikeuksia tehdä ostosvalintoja/päätöksiä ja muut ihmiset, varsinkin kovin lähelle tulevat, ahdistivat paljon. Mutta tajusin jossain vaiheessa, että ehkä mun käytös saattoi vaikuttaa jokseenkin epäilyttävältä.

Onko varkaat sitten tosiaan tämmöisiä haahuilijoita? Luulisi että varas haluaisi hoitaa hommansa mahdollisimman äkkiä eikä herättää huomiota.

Vierailija
42/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He tekevät vaan työtänsä jos on vartija.

En usko että heidän pitäisi tehdä työtään niin näkyvästi, että asiakas alkaa ihmetellä ja ahdistua. Luulisi kiinnostavan kauppiastakin jos asiakas kokee tuollaista.

Eiköhän vartian kuulu näkyä ja ennalttaehkäistä? Enemmistö ihmisistä ei ahdistu vartian läsnäolosta, päinvastoin turvallisuuden tunne lisääntyy enemmistöllä. Jos vartia seuraa ja siitä ahdistuu, saattaa siihen olla syy? Ja jos käy lähes päivittäin samassa kaupassa, pitää ihmetellä jos vartia seuraa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan itsekin kun kerran olikohan Cittari tai Sokos joku ukko joka ilmeisesti vartija kyttäs liiankin kanssa. Pyöri koko ajan häiritsevästi ympärillä niin että ahdisti.

Kai luuli, etten ole suomalainen kun en ihan näytä suomalaiselta. Olen kyllä siisti ja ihan normi siististi pukeudun. Katsoin vain tarkkaan kaikkea kun oli aikaa.

Kauppias ei ollut vaan iältään juurikin tyypillinen vartija ja minua noin 15 vuotta nuorempi. Enkä mieltänyt asiakkaaksikaan kun ei mitään tuotteita katsellut eikä ollut edes ostoskoria. Päätin, että seuraavalla kerralla vastaavassa kysyn, että mitä tölläät.

Vierailija
44/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

He tekevät vaan työtänsä jos on vartija.

En usko että heidän pitäisi tehdä työtään niin näkyvästi, että asiakas alkaa ihmetellä ja ahdistua. Luulisi kiinnostavan kauppiastakin jos asiakas kokee tuollaista.

Eiköhän vartian kuulu näkyä ja ennalttaehkäistä? Enemmistö ihmisistä ei ahdistu vartian läsnäolosta, päinvastoin turvallisuuden tunne lisääntyy enemmistöllä. Jos vartia seuraa ja siitä ahdistuu, saattaa siihen olla syy? Ja jos käy lähes päivittäin samassa kaupassa, pitää ihmetellä jos vartia seuraa.

Tämä on ainakin siiviilivaatteissa oleva henkilö, joka minua seuraa. Aina hänellä kyllä on samanlaiset vaatteet, mutta ei mitkään vartijan vaatteet vaan ihan perus takki ja farkut. Ap

Vierailija
45/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustalaisnainen tulee kauppaan ja ei ikinä osta mitään, vartiana tuo pistää silmään. Toivottavasti vaihtaa kauppaa ja menee varastamaan muualta.

Ymmärrän sen, mutta minä en ole romani ja kerään ostokset koriini ja maksan ihan normaalisti.

Puhdas veikkaus mutta joku sinussa pistää vartian silmään, jos hän todella on vartia. Jos kyseessä on vartia, voit oikeasti kohdata hänet ja kysyä asiasta. Kyllä joku laukaisee vartian mielenkiinnon, jotain mitä teet tai vaikka pukeutuminen. Ja jos et tee mitään värää, niin miksi ahdistut ja voit myös ottaa yhteyttä kauppiaseen ja kysyä tästä ns. vartiasta.

Voihan vartia... se on vartija, j:llä. Vartija. 

Vierailija
46/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mustalaisnainen tulee kauppaan ja ei ikinä osta mitään, vartiana tuo pistää silmään. Toivottavasti vaihtaa kauppaa ja menee varastamaan muualta.

Ymmärrän sen, mutta minä en ole romani ja kerään ostokset koriini ja maksan ihan normaalisti.

Puhdas veikkaus mutta joku sinussa pistää vartian silmään, jos hän todella on vartia. Jos kyseessä on vartia, voit oikeasti kohdata hänet ja kysyä asiasta. Kyllä joku laukaisee vartian mielenkiinnon, jotain mitä teet tai vaikka pukeutuminen. Ja jos et tee mitään värää, niin miksi ahdistut ja voit myös ottaa yhteyttä kauppiaseen ja kysyä tästä ns. vartiasta.

Jos tuollaisessa tilanteessa kysyisi vartijalta niin vastaisiko hän, että juu kyllähän minä sinua seurailen täällä.

Jos vartia ei vastaa, niin kauppias vastaa. Ei vartian kuulu pelotella ketään, yleisesti turvallisuusalan väki on leppoista sakkia. Alalla on myöskin paljon naisia, haittaisiko jos teitä seuraava vartia olisi nainen?

Vierailija
47/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala sinä kytätä ja seurata häntä! Hän saattaa hyvinkin haahuilla ympäri myymälää kun vaimo tekee ostoksia.

Saattaa hyvinkin olla myös kaupan vakiasiakas, joka ihmettelee, että mitä ihmettä tuo nainen mua tarkkailee.

Mutta joo... mene seuraavaksi myymälään "vakoilumielellä". jos näet herran menevän henkilökunnan puolelle, niin järkkää kohtaus tyyliin: "otan yhteyttä poliisiin tuosta stalkkerista! ja pistän someen että jos ahdistut oudoista stalkkereista niin älä tule tähän myymälään..."

Vierailija
48/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa ihan Raision Kauppakeskus Myllyn Prismassa pörrääviltä vartijoilta ja myymäläetsiviltä. Varsinaisia iilimatoja, vaikka mitään ei olisi siltä varastamassa tai edes yrittämässä.

Vierailija
49/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vartiana? Antero Vartia?

Vierailija
50/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tuollaisessa tilanteessa kysyisi vartijalta niin vastaisiko hän, että juu kyllähän minä sinua seurailen täällä.

Jos vartia ei vastaa, niin kauppias vastaa. Ei vartian kuulu pelotella ketään, yleisesti turvallisuusalan väki on leppoista sakkia. Alalla on myöskin paljon naisia, haittaisiko jos teitä seuraava vartia olisi nainen?

No kyllä minua haittaa jos joku on sen verran epäpätevä työssään että jatkuvasti ja näkyvästi seuraisi ihmistä joka ei ole mitään väärää tehnyt. Ihan sama onko seuraaja mies vai nainen.

Vierailija
51/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voihan vartia... se on vartija, j:llä. Vartija. 

Onneksi joku pääsi taas aiheeseen, outoa että kuitenkin ymmärsi lukemansa.  Vartia poistuu keskustelusta, pahoittelut tästä j kirjaimen puuttumisesta.

Vierailija
52/97 |
19.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko mies vai nainen? Jos nainen niin todennäköisesti ihailee vaan sun herkkup*rsettä

Nainen olen. Ap

Mutta oletko "herkkuperse"?

Vierailija
53/97 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ap. Menetin yöuneni tämän takia. Ei tee mieleni enää mennä kyseiseen kauppaan, mutta toiselta kantilta katsottuna taas en ole tehnyt mitään väärää, joten miksi en jatkaisi asiointiani normaalisti kuten tähänkin asti. Äärimmäisen ahdistava tilanne, mutta ehkä kyseinen kauppias ei sitten kuitenkaan halua minun rahojani, jos kerran saan ostoksilla ollessani tämmöisen kyylän perääni.

Eikö näiden etsivien pitäisi kouluttautua löytämään ne oikeat varkaat, ettei tarvitsisi kytätä syyttömiä ihmisiä? Sillä aikaa kun tämä kyttää minua, joku oikea varas voi nyysiä kaikessa rauhassa.

Vierailija
54/97 |
20.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin melkein vannoa, että yksi hyypiö olisi joskus seurannut minua kaupassa.

Asuin pienessä kaupungissa joten se nyt ei ole mikään ihme jos vastaan tulee usein samoja ihmisiä.

Mutta tämä yksi mies oli silti hämmästyttävän usein samaan aikaan kaupalla. Erityisen siitä teki sen kun hän aina vain käväisi vieressäni, ei ottanut hyllystä mitään ja aina tämän jälkeen häipyi pois.

Tätä tapahtui lukemattomia kertoja ennen kuin edes tajusin asiaa.

Yhtenä päivänä tuli semmoinen olo, että joku on takanani. En ollut nähnyt ketään, mutta oli vain semmoinen olo. Mielessäni hymähdin, että se on varmaan taas se yksi mies. Käännyin katsomaan ja siinähän se oli!

Siitä päivästä lähtien aloin itsekkin tarkkailla ja muistella sen tyypin muuta käyttäytymistä.

Minua jopa ahdisti mennä kauppaan, koska en halunnut törmätä siihen vaikka eihän se minulle edes mitään tehnyt. Hän vain tuijotti.

Hän näytti aina ostavan vain kaljaa ja tupakkaa. Perheellinen mies.

Ensimmäisen kerran muistelen nähneeni hänet kuntosalilla n. kymmenen vuotta sitten. En tiedä varmaksi, mutta luulen, että se mies olisi aikaisemmin tehnyt jotain vartijan tai portsarin hommia. Ehkä hänellä oli jäänyt vartijamoodi päälle tai sitten oli muuten vain kummallinen.

No oli miten oli, en ole nähnyt kyseistä tyyppiä enää pitkiin aikoihin.

Vierailija
55/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttävän näköinen ? No niin, mitenkähän sen seurailijan oma elämä on tasapainossa ?

Vierailija
56/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko olla joku sinuun ihastunut asiakas?

Ja päivystää marketissa koko aukiolo-ajan, josko ap sattuisi kauppaan tulemaan? 

Vierailija
57/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai vartiana.

Lukiana pistää silmään ja kirjottaiana.

Vierailija
58/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeutuuko AP muhkeaan värikkääseen hameeseen?

Vierailija
59/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sitä itse tiedäkään onko epäilyttävän näköinen. Anna ammattilaisen tehdä työnsä rauhassa.

Haluaisitko sinä että joku etsivä hönkii toistuvasti niskaasi kauppareissuillasi, vaikka et mitään väärää ole tehnyt?

No jos se on kuuma nainen joka seuraa niin ilman muuta. Saa istua vaikka naamalle siellä kaupassa ja antaa kusen ja kakan tulla.

M55

Vierailija
60/97 |
16.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko mies vai nainen? Jos nainen niin todennäköisesti ihailee vaan sun herkkup*rsettä

Nainen olen. Ap

Mutta oletko "herkkuperse"?

Ja sinä näitä yliksen salakuvaajia?