Haluan käräyttää pettävän miehen!
Joo, tiedän että tällä palstalla mieluiten suojellaan miestä ja sanotaan ettei ole minun asiani, mutta ällöttää niin paljon, että tahdon paljastaa sen törkeydet. Miehellä on siis ihan perustavanlaatuinen huora-madonna-suhtautuminen naisiin. Oma tyttöystävänsä (eivät asu virallisesti yhdessä, koska mies haluaa pitää oman painoluokassa, vaikka ovat olleet yhdessä yli kuusi vuotta) on se Madonna, jonka yläpuolella mies kuulemma on ja jota pidetään jossain kuplassa. Muiden naisten kanssa vietetään tosi rietasta elämää, ja harrastetaan seksiä, jollaista ei oman naisen kanssa voisi tehdä, koska oma nainen pidetään "puhtaana". Tietenkin tätä kahden asunnon systeemiä hän on selitellyt kaikenlaisilla muilla syillä, alkaen siitä, että asunto, jossa he pääasiassa ovat, on naisen, ja mies ei halua menettää itsenäisyyttään muuttamalla naisen asuntoon. Ja on kovaa yksityisyyden tarvetta, niin erilaiset aikataulut jne. Mies kertoi, että hänellä on tämän suhteen aikana ollut noin 30 eri naista, jopa vähän pitempiä suhteita silloin, kun hän on työnsä puolesta asunut väliaikaisesti osittain toisessa kaupungissa. Nainen oli kuulemma alkuaikoina mustasukkainen, mutta on kuulemma päässyt siitä yli, kun huomasi, ettei mitään hätää ole. Kuitenkin ero kuulemma tulisi välittömästi, jos nainen saisi tietää. Ja kyllä, haluan että nainen jättää tuollaisen miehen! Hän odottaa kuulemma naimisiinmenoa, mutta mies sanoo vain pitkittävänsä kihlausta, eikä ikinä aio perustaa perhettä. Nainen ei koulutuksensa, työpaikkansa ja yleisen statuksensa perusteella voi ihan täysin tyhmäkään olla, mutta mies on kyllä taitavaakin taitavampi puhuja. Minulle on syntynyt vaikutelma, että hän pystyy kääntämään kenen tahansa pään melkeinpä asiassa kuin asiassa. Ja toisaalta ihan suoraan hän minulle näistä kuvioitaan kertoi, ei juuri jäänyt epäilystä hänen tekemisistään. Kyseessä ei missään nimessä ole mikään avoin suhde, jossa tämä olisi yhteisellä sopimuksella tai edes hiljaisesti hyväksyttyä. Keskustelu nimittäin alkoi sellaisista suhteista, jonka yhteydessä mies avautui omasta tilanteestaan.
Nainen on kolmekymppinen, ja toivoo siis päätyvänsä naimisiin ja saavansa lapsia tämän miehen kanssa. Mies ei ikinä aio niin tehdä, mutta pitää naista siinä luulossa, että kun joku elämänvaihe tai tilanne muuttuu, he ottavat nämä tärkeät askeleet. Aina niitä vaiheita ja esteitä kuitenkin on. Miehen lukuisat kaverit, jotka ovat siis myös tämän naisen ystäviä, tietävät kuvion, mutta kukaan ei ole puuttunut asiaan missään vaiheessa. Mies sanoi myös, että jos nainen jostain syystä haluaisi lopettaa suhteen, hänellä ei itsellään olisi mitään hätää, koska ne vuodet eivät naismarkkinoilla olisi kuitenkaan mennyt hukkaan. Sen sijaan jos hän olisi pysynyt uskollisena ja tulisi ero, häntä harmittaisi menetetyt mahdollisuudet muiden naisten kanssa kaikkien vuosien ajalta.
Naista en tunne, mutta tiedän hänet. Hän on sympaattinen, fiksu, kaunis. Myös mies on fiksu, komea, muttei erityisen sympaattinen. Molemmilla on aika korkea asema omassa työssään eikä kumpikaan ole taloudellisesti riippuvainen toisistaan. Todellakin ajattelen, että nainen ansaitsisi parempaa tai ainakin ansaitsisi tietää. Jos hän jo tietää, ja minä silti kerron, hän ei häviä mitään. Jos hän ei tiedä, ja minä kerron, hän voi edes valita.
Kommentit (84)
No gmailit nyt ainakaan eivät mene roskapostiin. Siitä en ole varma, mitä kaikkia asioita itsestään pitää kertoa, jotta tuon tunnuksen saa (puhelinnumero?). No, voihan niihin kirjoittaa ihan läpiä päähän, tietty.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:43"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:14"]
En sinänsä kannata muiden asioihin puuttumista...mutta voithan lähettää nimettömän kirjeen, jossa kerrot sellaisia yksityiskohtia/asioita, joita ei tuntematon voisi kovin helposti tietää. Täten nimettömän viesti olisi tehokkaampi. Ja aina parempi, jos saisit valokuvan/kuvia todisteeksi. Pistää vihaksi tollaiset k***päät...
[/quote]
Nimettömiä viestejä, jossa yksityiskohtia henk.koht. asioista ja vielä valokuvia mukaan?
Tuo on stalkkausta!
[/quote]
Jos miehen näkee jonkun vieraan naisen kanssa kaupungilla tms. ja nappaa kuvan todisteeksi, niin se ei mielestäni ole kyllä stalkkausta :)
[/quote]
ELi jos minä rupean seuraamaan sinua ja ottamaan kuvia kaupungilla sinusta ja lähetän niitä puolisollesi samalla kertoen yksityiskohtaisia tietoja menoistanne ja elämästänne, se ei mielestäsi ole stalkkausta?
[/quote]
Siitä vaan..ihan vapaasti :) Minulla kun ei ole salattavaa. Mutta tarkoitin tuossa, että jos ap näkee miehen vieraan naisen kanssa (tuntuvat välillä tapaavan), niin siitä voi jotenkin napata kuvan tms. Itse en lähtisi moiseen, mutta ei tuo stalkkausta ole. Seuraaminen on eriasia. Mutta onhan niitä ohjelmiakin, missä seurataan kumppania...kun epäillään pettämistä.
Riidankylväjät pukeutuvat hyväntekijän kaapuun - puistattavan vastenmielistä. Jos ap haluaa välttämättä sekaantua toisten elämään, tehköön sen edes kasvokkain. Nimettömät ilmiannot ovat raukkamainen tapa.
No nyt jumitun tän sähköpostiosoitteen kanssa. Mitä laittaisin siihen nimeksi? Tämä siis menee työsähköpostiin ja jos se vähänkään näyttää joltain mainospostilta, sehän jää helposti avaamatta. Eli lähettäjän nimi pitäisi olla sellainen, joka ei herätä mitään epäilyksiä. Samoin otsikossa pitää olla jotain järkevää. Vai kirjoitanko otsikkoon suoraan, että S pettää sinua?
ap
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:10"]Kerro ja heti. Vaikka nainen suuttuisikin sinulle (viestinviejä usein joutuu vihalle alttiiksi), niin teet oikein jos kerrot. Mies saattaa yrittää väittää vastaan, ehkä leimata sinuakin, joten jos voit, kerro nimettömänä. Todisteet ovat myös etu. Kerro, joku päivä nainen on sinulle kiitollinen. Usko minua, been there.
[/quote]
Ei tuollaiseen patologiseen valehtelijaan puhe tehoa. Ei tunne katumusta.
Ei se sun henkilöllisyyttä saa selville. Ehkä paras kuitenkin ollaa reagoimatta enää vähään aikaan, antaa pölyn laskeutua siellä, odota ainakin viikko jos jotain haluat vielä sanoa.
Miksi nyt on muotia aina lisätä myöhemmin näihin kertomuksiin että tyyppi on mamu? Jos sillä on merkitystä niin laittakaa se näkyviin aloitusviestiin. Muuten tulee taas mieleen että joku vedättää.
Laita siihen sähköpostiin vaikka sen miehen nimi lähettäjäksi, sitten se ainakin lukee sen. Tai joku samalla sukunimellä, mutta eri etunimi tai vaikka vain pelkkä etukirjain. Jos siis mies on ulkomaalainen, hänen sukunimensä saattaa pompahtaa naisen silmille niin, että hän taatusti avaa viestin. Riippuu toki nimestä ja monesta muustakin asiasta, mutta jos se sattuisi poikkeamaan olennaisesti sähköpostin valtavirrasta, huomio olisi taattu. Otsikkoriville ei välttämättä tarvitse kirjoittaa mitään, tai sitten vaikka siihen sen miehen etunimi.
Kirjoitti sinulle? Syystä että?
Alku oli ihan hyvä, mutta loppua kohden tuli hutiloitua!
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 16:11"]
Siis mistä ihmeen syystä se mies edes seurustelee tämän naisen kanssa? Jos ei halua sitoutua kunnolla ja naisia riittää muutenkin... täh, muuten vaan koska on niin kusipää? Ei ymmärrä....
[/quote]
oiskohan se sitä Madonna ja huora juttua? Mies tarvitsee palvottavansa, mutta haluaa oikeasti olla ihan kaikkien kanssa. Voi riippua kulttuurista tai sitten se on vaan henkilönä kusipää.
Ja yritä kertoa asiasi neurtaalisti mutta silti empaattisesti ja pahoitellen, ei liian vihaisen kuuloisesti ettet vaikuta joltain hullulta joka keksisi tuollaista päästään.
Kirjoita naiselle, että hän pysähtyy pohtimaan miehen puheita, ja sitten taas konkreettisia asioita, mitä hän todella on tehnyt ja mitkä on vain lupauksia. Mies ei halua perustaa perhettä, eikä luovu asunnostaan. Mies maalailee vain haave kuvia, miten suhde on edennyt todellisuudessa, kannattaako odottaa jotain mikä ei ole tullut vieläkään pitkässä suhteessa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 14:07"]Ajatelkaapa, miten itse suhtautuisitte, kun joku tuntematon akka tulee sepostamaan, että omalla miehelläsi on "panoluola" ja että tämä on pettänyt sinua 30:n naisen kanssa? Moniko uskoisi?
[/quote]
No kyllä se panisi miettimään kuitenkin ja ehkä vähän nopeammin tajuaisi ettei niitä häitä yms tule.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 15:03"]En nyt ymmärrä, mikä on ap:n rooli tässä kuviossa? Miksi puutut muiden ihmisten elämään? Oletko mustasukkainen miehen tyttöystävälle? Jos jollekin haluat avautua tästä kuviosta, puhu tuolle miehelle!
[/quote]
Ei se mies siitä puhumisesta piittaa, ei tuollainen ole normaalin ihmisen käytöstä. Kyllä se täytyy naiselle kertoa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 22:16"]
Kirjoitti sinulle? Syystä että?
Alku oli ihan hyvä, mutta loppua kohden tuli hutiloitua!
[/quote]
Niin minulle, siihen anonyymiin sähköpostiini. Nainen on selvästikin avannut lähettämäni viestin hänelle, enkä kyllä yhtään ihmettele. Arvelinkin, ja joku muukin ketjussa arveli samaa, että kyllä noin manipuloiva mies saa sen viestin nähtäväkseen. Ei hän tietenkään tiedä minulle kirjoittaneensa, siksihän se uhoaakin että aikoo sen ip:n selvittää.
Ap
Ihan varmaan ymmärtää sen kun sanot, ettet tiedä naisten nimiä, koska et ole esim. yksi näistä naisista tai muuten ollut paikalla kun iskutoimituksia tapahtuu. Pahoittele, kun et voi antaa asiasta selkeää vahvistusta, vaan joudut jättämään hänet epävarmuuteen - vaikka hänellä tästä huolimatta on mielestäsi ollut oikeus tietää, mitä hänen miehensä ihan itse kylillä kertoo. Ja nimenomaan eräs pääpointtihan tuossa on se, että mies ilmoittaa aikovansa vain pitkittää kihlausta, eikä aio sitoutua ja ryhtyä perustamaan perhettä koskaan.
Jos pystyt vinkkaamaan, missä kaveriporukassa tuo on "yleistä tietoa", niin varmaan hän itsekin pääsee selvityksen alkuun niin halutessaan, ja tämän sinä olet mahdollistanut olemalla oikeudenmukainen. Kun nyt vilpittömästi kerrot tietämäsi, niin enempää et voi tehdä.
Mielestäni teit ihan oikein. Pettäjästä kertominen petetylle herättää aina ristiriitaisia reaktioita, kun kyseessä on esim. perheenisä, ja liitossa on paljon menetettävää - mutta tässä nimenomaan vaakalaudalla on tämän naisen koko tulevaisuus, jonka hän tässä suhteessa pysymällä tietämättään menettää, koska mies huijaa häneltä vuosia.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:22"]
Apua, nyt se on antanut sen sähköpostiosoitteen miehelleen ja se mies kirjoitti minulle että aikoo selvittää IP-osoitteen! Sillä on työnsä kautta kaiken maailman tietotekniikkaguruja käytettävissä. Jäänkö kiinni tästä?!
ap
[/quote]
Eikös Ip.tä voi vaihtaa? Ja eihän nyt Ip.n kautta voi saada henkilöllisyyttä selville. Jäitä hattuun. Mies vain uhkailee. Eikä se voi lähteä syyttelemään sua. Tyypillinen tapa puolustautua tuollaiselta sialta