Tuli myytyä lapsen lelut kirpparilla niin alihintaan
tuli myytyä lapsen lelut niin alihintaan kirpputorilla, että nyt harmittaa. Oikein pahasti.
yritän ajatella, että meni hyvään. Silti ottaa pattiin!
Kommentit (124)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja.
Tosin se putiikki sitten ryöstettiin ja joutui lopettamaan toimintansa. Hieman olin vahingoniloinen. Ensin ryöstettiin meidät, mutta sit kyllä ryöstettiin myös se. Paha sai palkkansa ja ns. "noutaja tuli" :D
[/quote]
Niin se karma kulkee :)
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:59"]Jatkia edelluseen.
Vähän kummallista toimintaa muutenkin, kun lukee noita muutamaa keskustelua linkistä ryöstöuutisen alta. Kuka siis "säilyttää" 4 kk palkkaa pohjakassana?
-2-
[/quote]
Jotain outoa. Mulle tulee mieleen väkisin että onko itse järjestetty ryöstö tai onko yritetty petosta tms?? Tuosta pohjakassasta ei oikeen muuta voi ajatella. Jos se määrä yleensä pitää paikkaansa??
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 05:56"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja.
Tosin se putiikki sitten ryöstettiin ja joutui lopettamaan toimintansa. Hieman olin vahingoniloinen. Ensin ryöstettiin meidät, mutta sit kyllä ryöstettiin myös se. Paha sai palkkansa ja ns. "noutaja tuli" :D
[/quote]
Niin se karma kulkee :)
[/quote]
Ja hyvä näin.
-2-
Julistatte täällä OMAA tyhmyyttä? oukei... Suomi nousuun...
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:09"]Julistatte täällä OMAA tyhmyyttä? oukei... Suomi nousuun...
[/quote]
Ehkä vähän kirppareiden pitäjienkin. Vai vaikuttaako kovin fiksulta toiminnalta.
Mun äidilllä oli kioski aikaan jolloin pankkikortit olivat vasta yleistymässä ja siinä ei käynyt kortti. Äiti kyllä heti vei pankkiin seuraavana päivänä rahat, joka päivä, ja pohjakassana piti sellaista, että jos kaksi ensimmäistä maksaa sadalla markalla 1,50 ostokset, niin on antaa takaisin. Yleensä moni tiesi, että siinä tarvitaan pikkurahaa ja maksoi pikkurahoilla. Mutta jos olisin vakuutusyhtiön kuka noita sitten nyt tarkisteleekin, kyllä tivaisin tarkan selvityksen, miksi kotona on pidetty noin suurta summaa käteisvarantoa ja hyvä syy pitäisi olla.
Ap, ajattele, että hinnoittelit oikein ja sait siksi kaupaksi. Mullakin joskus on tullut alihintaa, mutta olen lohdauttunut sillä, että eipähän tarvinnut tuoda takaisin. Olen mm. hyväkuntoisia pieneksi jääneitä urheiluvarusteita myynyt halvalla, mutta olen ajatellut myös, että ehkä ne meni jollekin, joka tarvitsee niitä enemmän kuin minä rahaa.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja.
[/quote]
Miksi tullut alapeukkua.
Asiakkaanko saa siis ryöstää mutta liikettä ei??
Itse ajattelisin ettei kumpaakaan.
Oukey
[/quote]
Mäkin olisi vitun tyytyväinen jos ahneelle kalahtaa omaan nilkkaan :D
Liikkeen kohdalla ahne oli vaan se ryöstäjä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 05:09"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 05:06"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 05:00"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:59"]JATKOA EDELLISEEN.
Vähän kummallista toimintaa muutenkin, kun lukee noita muutamaa keskustelua linkistä ryöstöuutisen alta. Kuka siis "säilyttää" 4 kk palkkaa pohjakassana?
-2-
[/quote]
Pientä korjausta tekstiin. Mobiili temppuilee.
[/quote]
Hieman outoa tosiaan kun miettii miten pienyrittäjällä on varaa pitää monen kuukauden palkan edestä rahaa pohjakassana eikä laittaa kiertoon. Varsinkin kun jutussa puhutaan että ei ole varaa jatkaa toimintaa ryöstön jälkeen avustuksesta huolimatta.
[/quote]
Hämärää.
[/quote]
Lievästi sanottuna.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:11"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:09"]Julistatte täällä OMAA tyhmyyttä? oukei... Suomi nousuun... [/quote] Ehkä vähän kirppareiden pitäjienkin. Vai vaikuttaako kovin fiksulta toiminnalta.
[/quote]
Miksi kannatatte sitä??? OMA valinta. Perusta oma kirppis vaikka.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja.
[/quote]
Miksi tullut alapeukkua.
Asiakkaanko saa siis ryöstää mutta liikettä ei??
Itse ajattelisin ettei kumpaakaan.
Oukey
[/quote]
Tämä siis -2-
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja. Tosin se putiikki sitten ryöstettiin ja joutui lopettamaan toimintansa. Hieman olin vahingoniloinen. Ensin ryöstettiin meidät, mutta sit kyllä ryöstettiin myös se. Paha sai palkkansa ja ns. "noutaja tuli" :D [/quote] Miksi tullut alapeukkua. Asiakkaanko saa siis ryöstää mutta liikettä ei?? Itse ajattelisin ettei kumpaakaan. Oukey
[/quote]
Sua oo ryöstäny kukaan/mikään muu ku oma tyhmyytes. Vai pakottiko kirppari sut myymään alihintaan?
Voi kurjaa. Ja syy on? Katso peiliin.
Se vanha sanonta. Tyhmä ei ole koskaan se joka pyytää vaan se joka maksaa. Tässäkin tapauksessa ap ihan ite möi niin halvalla kamansa. Ihan turha muita syytellä.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"]
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja. Tosin se putiikki sitten ryöstettiin ja joutui lopettamaan toimintansa. Hieman olin vahingoniloinen. Ensin ryöstettiin meidät, mutta sit kyllä ryöstettiin myös se. Paha sai palkkansa ja ns. "noutaja tuli" :D [/quote] Miksi tullut alapeukkua. Asiakkaanko saa siis ryöstää mutta liikettä ei?? Itse ajattelisin ettei kumpaakaan. Oukey
[/quote]
Sua oo ryöstäny kukaan/mikään muu ku oma tyhmyytes. Vai pakottiko kirppari sut myymään alihintaan?
[/quote]
Sovittiin että katsoo rauhassa hinnan ja ilmoittaa mut eipä oikein kuulunut. Tuntui, että olisiko muijalta enää edes saanut kaikkia tavaroita takaisin, enkä olisi edes muistanut kaikkea, niin iso määrä. Vähän tuli vaikutelma, että olikohan myynyt jo osan? Koska tavaraa tuntui hävinneen takahuoneesta. Jos näin niin: 2 vaihtoehtoa
A) ottaa (vain osa?) tavarat takaisin
B) tai rahat.
Valitsin rahat.
Eli vastaus kysymykseesi, että oli vähän niin kuin pakollakin myydä alihintaan.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:23"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"]
[/quote]
[/quote]
Sovittiin että katsoo rauhassa hinnan ja ilmoittaa mut eipä oikein kuulunut. Tuntui, että olisiko muijalta enää edes saanut kaikkia tavaroita takaisin, enkä olisi edes muistanut kaikkea, niin iso määrä. Vähän tuli vaikutelma, että olikohan myynyt jo osan? Koska tavaraa tuntui hävinneen takahuoneesta. Jos näin niin: 2 vaihtoehtoa
B) tai rahat.
Valitsin rahat.
[/quote]
Jatkoa...
Eli ei hirveen hyvä kuva muijasta jäänyt eikä rehtikään. Ei pitänyt kaikkia lupauksiaankaan. Jokuhan tuossa lehtijutun kommenttien perusteellakin jo mielestäni mättää. Joten ei tullut suru puseroon, jos ryöstettiin. Mirlestäni sai mitä ansaitsikin.
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:23"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"]
[/quote]
[/quote]
B) tai rahat.
Valitsin rahat.
[/quote]
Jatkoa...
Eli ei hirveen hyvä kuva muijasta jäänyt eikä rehtikään. Ei pitänyt kaikkia lupauksiaankaan. Jokuhan tuossa lehtijutun kommenttien perusteellakin jo mielestäni mättää. Joten ei tullut suru puseroon, jos ryöstettiin. Mirlestäni sai mitä ansaitsikin.
[/quote]
Komppi. Bye bye Poopula tms!! :D
[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:23"]
Se vanha sanonta. Tyhmä ei ole koskaan se joka pyytää vaan se joka maksaa. Tässäkin tapauksessa ap ihan ite möi niin halvalla kamansa. Ihan turha muita syytellä.
[/quote]
Niin samaa mieltä.
Ymmärtäisin voiton jos puhutaan kaksin- tai kolminkertaisista voitoista.
Mutta että 5× niin huhhuh