Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuli myytyä lapsen lelut kirpparilla niin alihintaan

Vierailija
05.07.2015 |

tuli myytyä lapsen lelut niin alihintaan kirpputorilla, että nyt harmittaa. Oikein pahasti.

yritän ajatella, että meni hyvään. Silti ottaa pattiin!

Kommentit (124)

Vierailija
21/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 17:40"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja. Tosin se putiikki sitten ryöstettiin ja joutui lopettamaan toimintansa. Hieman olin vahingoniloinen. Ensin ryöstettiin meidät, mutta sit kyllä ryöstettiin myös se. Paha sai palkkansa ja ns. "noutaja tuli" :D [/quote] Miksi tullut alapeukkua. Asiakkaanko saa siis ryöstää mutta liikettä ei?? Itse ajattelisin ettei kumpaakaan. Oukey

[/quote]

Ei sua kukaan ryöstänyt, itse sä ne sille vapaaehtoisesti myit. Ei sun tyhmyys muista rikollisia tee.
[/quote]
Niin että syyllinen on se uhri. Ei tekijä. Kuten yleensäkin rikoksissa, uhria syyllistetään ja tekijää puolustetaan.

Vierailija
22/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:12"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:52"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:30"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 07:23"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:19"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 06:13"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 04:54"]Mäkin myin könttänä ison määrän leluja kippikselle. Tarjosi aluksi todella minimaalista summaa, lopulta nosti hieman ja suostuin. Kyllä harmittaa vieläkin. Voittoa jäi hälle satoja euroja. Tosin se putiikki sitten ryöstettiin ja joutui lopettamaan toimintansa. Hieman olin vahingoniloinen. Ensin ryöstettiin meidät, mutta sit kyllä ryöstettiin myös se. Paha sai palkkansa ja ns. "noutaja tuli" :D [/quote] Miksi tullut alapeukkua. Asiakkaanko saa siis ryöstää mutta liikettä ei?? Itse ajattelisin ettei kumpaakaan. Oukey [/quote]   Sua oo ryöstäny kukaan/mikään muu ku oma tyhmyytes. Vai pakottiko kirppari sut myymään alihintaan? [/quote] Sovittiin että katsoo rauhassa hinnan ja ilmoittaa mut eipä oikein kuulunut. Tuntui, että olisiko muijalta enää edes saanut kaikkia tavaroita takaisin, enkä olisi edes muistanut kaikkea, niin iso määrä. Vähän tuli vaikutelma, että olikohan myynyt jo osan? Koska tavaraa tuntui hävinneen takahuoneesta. Jos näin niin: 2 vaihtoehtoa A) ottaa (vain osa?) tavarat takaisin B) tai rahat. Valitsin rahat. Eli vastaus kysymykseesi, että oli vähän niin kuin pakollakin myydä alihintaan. [/quote] Jatkoa... Eli ei hirveen hyvä kuva muijasta jäänyt eikä rehtikään. Ei pitänyt kaikkia lupauksiaankaan. Jokuhan tuossa lehtijutun kommenttien perusteellakin jo mielestäni mättää. Joten ei tullut suru puseroon, jos ryöstettiin. Mirlestäni sai mitä ansaitsikin. [/quote] Mitä lupauksia jäi pitämättä? Kuulostat todella kaunaiselta, vaikka itse olet lelusi hänelle vapaaehtoisesti lykännyt alihinnalla myyntiin. Seuraavaksi tulikin selityksiä, että ihan kuin ehkä mahdollisesti olisi jo myynyt osan leluista. [/quote] Et tainnut juuri lukea tai ainakaan ymmärtää. Jos kysyisit hieman ymmärtäväisemmiltä. Annoin tavarat ja hän lupasi ilmoitella parin päivän päästä hinnan. Meni viikkoja. Näiden viikkojenkin aikana lupasi aina uuden päivän milloin kertoo hintansa. Mutmut aina venyi. (Huom. esimerkkejä lupauksien rikkomisesta.) Takahuoneen perusteella osa tavaroista vaikutti hävinneen. Tavaraa oli niin paljon, etteivät olisi mahtuneet siihen tilaan, kun ennenkään eivät mahtuneet. Joten, mitä sinä päättelisit näistä asioista!? Kaikki ok vai?? Entä tuosta mahdollisesta pohjakassan suuruudesta. Normaalia?? Sinä voit ihan rauhassa tykätä tällaisesta kaupanteosta, mutta minä en. Ja siihen on syynsä ja pätevät sellaiset. Mikään vaikuta sen arvoiselta. Minusta sinä taas vaikutat ottaneensi asian aika henkilökohtaisesti. Olisko sama leidi kyseessä?

[/quote]

En ole leidi enkä sama joka tuota kommentoi. Miksi et vetänyt kamoja pois? Miksi te olette niin hemmetin hyväuskoisia ja annatte moisille "toimijoille" mahdollisuuden? Olen ihan samaa mieltä, että oma vika. Enkä todellakaan tiedä mikä paikkakunta ja mikä firma. Järki käteen?
[/quote]
Otappa itse se järki käteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:20"]Jotkut tytöt rupesivat kerämään kolehtia että kyseinen kirppari saisi vielä jatkaa, mutta tämähän ei sopinut tälle omistajalle, koska ei halunnut enää työskennellä ja aikoi pitää kuulemma pientä muotoista lomaa" kun on vähän sitä sun tätä nyt." Kuulostaa siltä että ei vaan ollut onistajalla puhtaat jauhot pussissa.
[/quote]
Semmonen fiilis kyllä tulee. Mutta sitä ajatusta myös tukevat linkissä (todistettavasti) esille tulleet asiat:

● suuri summa pohjakassana (mitä ihmettä??)
● suurta summaa ei ollut piilotettu vaan ilmeisesti säilytetty kassassa (koska kassakone rikki!)
● suurta summaa ei viety pankkisäilöön (vaan jätettiin ryöstettäväksi!)
● kassakone jätetty kiinni (koska se oli rikottu, muuta syytä ryöstäjällä tuskin olisi rikkoa sitä kiireessä)

Eikö nämä kaikki sodi normaalia yrittäjän turvallisuustoimia vastaan. Kuitenki hän oli toiminut yrittäjänä ainakin 2v, lehtijutusta päätellen. Ei siis ollut kyseessä mikään vasta-alkaja.

Vierailija
24/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:20"]Jotkut tytöt rupesivat kerämään kolehtia että kyseinen kirppari saisi vielä jatkaa, mutta tämähän ei sopinut tälle omistajalle, koska ei halunnut enää työskennellä ja aikoi pitää kuulemma pientä muotoista lomaa" kun on vähän sitä sun tätä nyt." Kuulostaa siltä että ei vaan ollut onistajalla puhtaat jauhot pussissa.
[/quote]
Semmonen fiilis kyllä tulee. Mutta sitä ajatusta myös tukevat linkissä (todistettavasti) esille tulleet asiat:

● suuri summa pohjakassana (mitä ihmettä??)
● suurta summaa ei ollut piilotettu vaan ilmeisesti säilytetty kassassa (koska kassakone rikki!)
● suurta summaa ei viety pankkisäilöön (vaan jätettiin ryöstettäväksi!)
● kassakone jätetty kiinni (koska se oli rikottu, muuta syytä ryöstäjällä tuskin olisi rikkoa sitä kiireessä)

Eikö nämä kaikki sodi normaalia yrittäjän turvallisuustoimia vastaan. Kuitenki hän oli toiminut yrittäjänä ainakin 2v, lehtijutusta päätellen. Ei siis ollut kyseessä mikään vasta-alkaja.
[/quote]
Sotii. Eikä ollut kameravalvontaa. Mutta oli vähän "sitä sun tätä".

Vierailija
25/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:01"]Lelut alihintaan? Voi luoja. Eihän ne paljoa maksa kaupasta ostettunakaan. Mene töihin niin saat vähän tilaa päähäsi, olet jo vaaraksi lastesi henkiselle kehityksillekin.
[/quote]

:D

Tämä oli paras: lelut ei maksa paljoa!

Vierailija
26/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:34"]Kuka noita asiassa on jotain hämärää -kommentteja jaksaa koko ajan suoltaa? Tuo yksi joka on sydänjuuriaan myöten traumatisoitunut kokemastaan ryöstöstä jonka itse hyväksyi. Tule vain jälleen sanomaan että opettele lukemaan ja ymmärtämään, blaablaa. Olisit nostanut asiasta metelin aikanaan.
[/quote]
Vaikuttaahan tuo olevan hieman vaikea lukea ja ymmärtää :D

Vierailija
27/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:38"]Tämä on juuri eräs syy miksi annan lasten vaatteet ja lelut mieluummin ilmaiseksi eteenpäin kuin vien kirpparille: Jää itselle hyvä mieli.
[/quote]
Nykyään vien hyväntekeväisyyteen.

Vierailija
28/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:01"]Lelut alihintaan? Voi luoja. Eihän ne paljoa maksa kaupasta ostettunakaan. Mene töihin niin saat vähän tilaa päähäsi, olet jo vaaraksi lastesi henkiselle kehityksillekin.
[/quote]
Mahtavaa. Ei kuorma-autollinen leluja maksa yhtään!

Vierailija
29/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:34"]Kuka noita asiassa on jotain hämärää -kommentteja jaksaa koko ajan suoltaa? Tuo yksi joka on sydänjuuriaan myöten traumatisoitunut kokemastaan ryöstöstä jonka itse hyväksyi. Tule vain jälleen sanomaan että opettele lukemaan ja ymmärtämään, blaablaa. Olisit nostanut asiasta metelin aikanaan.
[/quote]
Ei raksutta.
Ohis

Vierailija
30/124 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:34"]

Kuka noita asiassa on jotain hämärää -kommentteja jaksaa koko ajan suoltaa? Tuo yksi joka on sydänjuuriaan myöten traumatisoitunut kokemastaan ryöstöstä jonka itse hyväksyi. Tule vain jälleen sanomaan että opettele lukemaan ja ymmärtämään, blaablaa. Olisit nostanut asiasta metelin aikanaan.

[/quote]

Joo samaa mäkin ihmettelen :'D ihan selvästi sama ihminen kyseessä, vaikka vastaileekin itselleen.
[/quote]
Loistavaa taas.

Yksi ihminen kirjoittaa 100 viestiä. Niinkö?

Jo varmasti ajallisesti mahdottomuus jos vertaa lähetysaikoja.

Vierailija
31/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tää omistaja puolustamassa täällä itseään, kun niin hanakasti pistää vastaan joka kommentissa. :D yleensä pohjakassa on se n. 100 e. Eihän tuossa ole mitään järkeä pitää kassassa yli 4000 e..

Vierailija
32/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ketjussa tulee oikein hyvin esille se mikä av:lla välillä ihmetyttää. Siis porukka ei ymmärrä lukemaansa tai ei muuten vaan tajua. Osa ei tunnu ymmärtävän edes vaikka asiasta olisi linkattu.

Yksinkertaisesti osa on vaan niin tyhmää sakkia, että loppuu vallan sanat.

:DD

Vierailija
33/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:02"]Onko tää omistaja puolustamassa täällä itseään, kun niin hanakasti pistää vastaan joka kommentissa. :D yleensä pohjakassa on se n. 100 e. Eihän tuossa ole mitään järkeä pitää kassassa yli 4000 e..
[/quote]
Vähän käväisi mielessä mullakin :)

Vierailija
34/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:13"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 20:34"]

Kuka noita asiassa on jotain hämärää -kommentteja jaksaa koko ajan suoltaa? Tuo yksi joka on sydänjuuriaan myöten traumatisoitunut kokemastaan ryöstöstä jonka itse hyväksyi. Tule vain jälleen sanomaan että opettele lukemaan ja ymmärtämään, blaablaa. Olisit nostanut asiasta metelin aikanaan.

[/quote]

Joo samaa mäkin ihmettelen :'D ihan selvästi sama ihminen kyseessä, vaikka vastaileekin itselleen.
[/quote]
Täällä on useita ihmisiä. Osa puhuu Ikea kasseista ja osa autollisista leluja jne. Jos et huomannut. Eikö tämä ap ole eri kuin tämä linkkausjuttu. Ymmärsin että ap on nyt myynyt ja linkin liike lopettanut jo 1.5v sitten toimintansa. Aika yksinkertaista väkeä.

Vierailija
35/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin oma garage sale pystyyn.

Vierailija
36/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 23:53"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:01"]Lelut alihintaan? Voi luoja. Eihän ne paljoa maksa kaupasta ostettunakaan. Mene töihin niin saat vähän tilaa päähäsi, olet jo vaaraksi lastesi henkiselle kehityksillekin.
[/quote]

:D

Tämä oli paras: lelut ei maksa paljoa!
[/quote]
No niinpä. Nehän on saatanan kalliita.

Vierailija
37/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:25"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:20"]Jotkut tytöt rupesivat kerämään kolehtia että kyseinen kirppari saisi vielä jatkaa, mutta tämähän ei sopinut tälle omistajalle, koska ei halunnut enää työskennellä ja aikoi pitää kuulemma pientä muotoista lomaa" kun on vähän sitä sun tätä nyt." Kuulostaa siltä että ei vaan ollut onistajalla puhtaat jauhot pussissa. [/quote] Minustakin tuo olo outoa, että niin hanakasti kieltäytyi ihmisten avusta. Vähän tulee mieleen, että oli suunniteltu juttu ja kun apua tarjottiin niin vastaus oli heti "ei ei ei". [/quote] Sen verran tietää jokainen yrityksen pyörittämisestä, ettei yritystä pelasta joku facebookkeräys. Kaipa ko henkilö on saanut melkoisesti takkiinsa ensinnäkin sen vuoksi, ettei tuollainen toiminta ole kannattavaa, toisekseen kaikki perusjutut olivat retuperällä (olikohan edes vakuutukset kunnossa) ja kolmanneksi: uskokaa tai älkää mammat teidän kultanne läpipissimät ja puklaamat potkuhousut, joita on saatavilla pilvin pimein kaikilta kirppareilta, sukulaisten ja tuttavien vanhoja jne jne ei tehdä mitään SUPERBISNESTÄ. Yrittäjän on pakko saada niistä jokin kate. Voitte tietenkin itsekin vuokrata kirppispöydän jostain 30-40 e/viikko ja huomata kuinka ne teidän myymättömät lastenreleet ovat sen operaation jälkeen saaneet vastavan summan miinusmerkkistä lisäarvoa. [/quote] Kyllä voittoa pitää yrittäjän saada. Mutta että alkuperäinen myyjä jos saisi edes 1/5 mutta kun ei. Mulla ainakin oli uutta vastaavaa ja laatutavaraa. Leluja lähes kaikki ja PAKETTIAUTOLLINEN. Niin kuulostaako 70e reilulta. Itse kirppari vetää niistä 700e! En myynyt sillä hinnalla.

[/quote]

Öh, siis kirpparilla itse myymällä olen saanut hyväkuntoisista merkkikamoista 1/5-1/10 alkuperäisestä hinnasta, ja suurin osa jää silti aina myymättä. Ei kai niistä enempää voi saada, jos välistä menee vielä yrityksellekin katetta. Vai missä paikassa muka saa, täältä löytyy heti muutama ikeakassillinen tavaraa.

Vierailija
38/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kymmenesosa on itse asiassa jo ihan hyvin. Jos parissa viikossa haluaisi saada tavarat myytyä niin ne hinnat pitää olla suunnilleen 0,50 e 15 euron lapsen benetton tms. ei ihan markettipaidasta ja 0,50 e 15 euron disney/muumipehmosta yms yms.

Vierailija
39/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:24"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 10:28"][quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:25"] [quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:20"]Jotkut tytöt rupesivat kerämään kolehtia että kyseinen kirppari saisi vielä jatkaa, mutta tämähän ei sopinut tälle omistajalle, koska ei halunnut enää työskennellä ja aikoi pitää kuulemma pientä muotoista lomaa" kun on vähän sitä sun tätä nyt." Kuulostaa siltä että ei vaan ollut onistajalla puhtaat jauhot pussissa. [/quote] Minustakin tuo olo outoa, että niin hanakasti kieltäytyi ihmisten avusta. Vähän tulee mieleen, että oli suunniteltu juttu ja kun apua tarjottiin niin vastaus oli heti "ei ei ei". [/quote] Sen verran tietää jokainen yrityksen pyörittämisestä, ettei yritystä pelasta joku facebookkeräys. Kaipa ko henkilö on saanut melkoisesti takkiinsa ensinnäkin sen vuoksi, ettei tuollainen toiminta ole kannattavaa, toisekseen kaikki perusjutut olivat retuperällä (olikohan edes vakuutukset kunnossa) ja kolmanneksi: uskokaa tai älkää mammat teidän kultanne läpipissimät ja puklaamat potkuhousut, joita on saatavilla pilvin pimein kaikilta kirppareilta, sukulaisten ja tuttavien vanhoja jne jne ei tehdä mitään SUPERBISNESTÄ. Yrittäjän on pakko saada niistä jokin kate. Voitte tietenkin itsekin vuokrata kirppispöydän jostain 30-40 e/viikko ja huomata kuinka ne teidän myymättömät lastenreleet ovat sen operaation jälkeen saaneet vastavan summan miinusmerkkistä lisäarvoa. [/quote] Kyllä voittoa pitää yrittäjän saada. Mutta että alkuperäinen myyjä jos saisi edes 1/5 mutta kun ei. Mulla ainakin oli uutta vastaavaa ja laatutavaraa. Leluja lähes kaikki ja PAKETTIAUTOLLINEN. Niin kuulostaako 70e reilulta. Itse kirppari vetää niistä 700e! En myynyt sillä hinnalla.

[/quote]

Öh, siis kirpparilla itse myymällä olen saanut hyväkuntoisista merkkikamoista 1/5-1/10 alkuperäisestä hinnasta, ja suurin osa jää silti aina myymättä. Ei kai niistä enempää voi saada, jos välistä menee vielä yrityksellekin katetta. Vai missä paikassa muka saa, täältä löytyy heti muutama ikeakassillinen tavaraa.
[/quote]

Kuka kulku antaa 70e jos niistä saa 700e. Voittoa toki pitää jäädä mutta ei 90% sentään.

Laita lääkitys balanssiin.

Vierailija
40/124 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 00:33"]Tuo kymmenesosa on itse asiassa jo ihan hyvin. Jos parissa viikossa haluaisi saada tavarat myytyä niin ne hinnat pitää olla suunnilleen 0,50 e 15 euron lapsen benetton tms. ei ihan markettipaidasta ja 0,50 e 15 euron disney/muumipehmosta yms yms.
[/quote]
Vitut ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme kahdeksan