Mitä vikaa Kouvolassa on? Kouvolan inhoaminen on yleinen vitsi. Miksi ihmiset eivät pidä siitä?
Kommentit (141)
Kyllä suojatien yli päästetään kaikkialla Suomessa, kun määrätietoisen näköisenä astut tielle. Jos jää arpomaan/varomaan, niin silloin ei päästetä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeaako tämä näkymä muka jotenkin tyypillisestä keskikokoisesta suomalaiskaupungista?
Itse olen työn vuoksi kiertänyt Suomea aika paljon ja eipä niitä arkkitehtuurisia helmiä kovin usein tule vastaan. Tällaisia ne suomalaiset kunnat nyt vaan ovat muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.
Aika nopesti huomas, että ei ole aito maisemakuva.
Mitä tarkoitat?
Älkää ruokkiko tuota yliopistosta valmistunutta valokuva-alan diplomi-insinööriä, jolla ei ole omaa elämää.
Kouvolassa syntyneenä ja lapsuusvuodet siellä viettäneenä sanoisin, että yksikään niistä kymmenestä paikkakunnasta, joilla olen sittemmin asunut ei erityisesti poikkea Kouvolasta. Oudoimmat tapaukset löytyvät Turusta. Eivät saa suutaan auki.
Kymenlaaksolaiset ovat mun mielestä aika avointa ja puheliasta väkeä. Riippuu ja roikkuu nuo tilanteet molemmista osapuolista.
Vierailija kirjoitti:
Kouvolassa syntyneenä ja lapsuusvuodet siellä viettäneenä sanoisin, että yksikään niistä kymmenestä paikkakunnasta, joilla olen sittemmin asunut ei erityisesti poikkea Kouvolasta. Oudoimmat tapaukset löytyvät Turusta. Eivät saa suutaan auki.
Kymenlaaksolaiset ovat mun mielestä aika avointa ja puheliasta väkeä. Riippuu ja roikkuu nuo tilanteet molemmista osapuolista.
Pahinta on se murre:
sinun = sin
minun = min
Kouvolassa on outoa se neuvostoliittomainen kerrostalokeskittymä. Ympärillä olisi tilaa vaikka muille jakaa, mutta silti sinne on rakennettu niin paljon kerrostaloja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kerran Kouvolassa ja oli kyllä ankea paikka. Ruma arkkitehtuuri, kaupungilla pyörii vain teinejä, ihmiset on ankeita esim. autoilijat ei päästä suojatien yli, vaikka olet suojatien reunassa jo menossa. Ei jäänyt hyvä vaikutelma.
Siellä ei ole yliopistoa. Eikä ole Lahdessakaan. Kyllä se näkyy kaupungin tunnelmassa kun se osa nuorisosta puuttuu.
Lahdessa on, nykyään
Ja Kouvolassakin oli aikanaan. Nyt LUT kouluttaa insinöörejä Kouvolassakin, ehkä tänne jonain päivänä saadaan taas ihan oma yliopisto, kuka tietää.
Insinöörit opiskelevat AMK:ssa. Tarkoitat varmaan dippa-inssejä, jos heillä on joku Lappeenrannan teknillisen yliopiston laitos Kouvolassa nykyään.
No insinöörejä ne on diplomi-insinööritkin, eiköhän kaikki ymmärtäneet mitä tuossa ajettiin takaa.
Se on itseasiassa ihan eri tutkinto.
Lopeta jo, ketään ei kiinnosta nyt mitkään amk/yliopisto paremmuustaistelut.
Korjasin virheellisen käsityksen, ei liity mitenkään paremmuustaisteluihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poikkeaako tämä näkymä muka jotenkin tyypillisestä keskikokoisesta suomalaiskaupungista?
Itse olen työn vuoksi kiertänyt Suomea aika paljon ja eipä niitä arkkitehtuurisia helmiä kovin usein tule vastaan. Tällaisia ne suomalaiset kunnat nyt vaan ovat muutamia poikkeuksia lukuun ottamatta.
Aika nopesti huomas, että ei ole aito maisemakuva.
Mitä tarkoitat?
valokuva-alan diplomi-insinööriä
mikäs tämä on 😆 t.ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmiset siellä on niiiiin outoja :O
Onneksi pääsin pois sieltä..
Tosi ruma kaupunki. Ihmiset töykeitä ja tympeitä.
Just tuo tympeys ja töykeys ihmetyttää itseä. Tuntuu että kaikki siellä on hapannaamaisia ja vetää röökiä ja hupia tuo lähinnä vittuilu. En ihan oikeasti ymmärrä tällaista. Mutta en tiedä onko se Kouvolan vika, ehkä se on sellaista tympääntynyttä duunariasennetta pikemminkin. Tai sitten ystävällisiä ollaan vain tutuille. En oikeasti tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Tämänkaltaisessa paikkakunnan tai kaupungin inhossa on jotain samaa kuin koulukiusaamisessa. Yhtäkkiä kaikki vain ottavan sen kohteekseen, nekin jotka eivät tunne eivätkä tiedä kohteesta yhtään mitään. Ollaan kaikki yhtä suurta kiusaajayhteisöä. Siihen on mahtavaa kuulua, kauheaa olisi olla kohteena. Jotkut yksinkertaiset sitten olettavat että asiassa on jotain perääkin.
Tämä alkeellinen ennakkoluuloisuus vaivaa yhtälailla palstan akateemisia kuin duunareitakin eli koulutuksessa ei sivistystä tunnuta jakavan.
Minut on kiusattu ulos Kouvolasta kouvolalaisten toimesta joten en kovin lämpimästi suhtaudu siihen paikkakuntaan. Toki ne on vanhoja henkilökohtaisia kouluaikaisia traumoja lähinnä, mutta sen jälkeen kun muutin pois ei ole oikeastaan ollut tuollaista ongelmaa. Ihan perusystävällinen, omissa oloissa viihtyvä ihminen olen mitenkään tarkoituksella provosoinut muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä kävin kerran Kouvolassa ja oli kyllä ankea paikka. Ruma arkkitehtuuri, kaupungilla pyörii vain teinejä, ihmiset on ankeita esim. autoilijat ei päästä suojatien yli, vaikka olet suojatien reunassa jo menossa. Ei jäänyt hyvä vaikutelma.
Ei missään Suomessa päästetä.
Siksi onkin outoa käydä Ruotsissa, kun autot pysähtyy, vaikka olet vielä 10 metrin päässä suojatiestä!
Minut ainakin päästetään lähes tulkoon aina, heti kun vaan olen menossa.
Sama
Sama. Ei ole kukaan päälle ajanut kun meen vaan.
Vierailija kirjoitti:
Avointa ja puheliasta? Salli mun nauraa. Jouduin asumaan Kouvolassa miehen työn takia. Ollaan asuttu muuallakin. Niin tympeää, hapanta ja sisäänpäin lämpeävää porukkaa ei ole missään muualla, kuin siellä. Kouvolalaisten rinnalla jopa pohjanmaalaiset on avoimia ja ystävällisiä. Oudoimmat tapaukset ovat kyllä Kouvolassa. Hyvänä kakkosenatulee Riihimäki ja kolmosena Hyvinkää.
Asuin vähän aikaa Kpuvolassa. Muutin pois, kun en kestänyt sitä töykeyttä, ja epäystävällisyyttä, mikä siellä oli. Lisäksi, mikään paikka ei ole niin ruma, kuin Kouvola lokakuussa- harmaat neukkukuutiot, pimeys ja harmaus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se murre:
sinun = sin
minun = min
Täh? Ei todellakaan Kymenlaaksossa puhuta noin.
t: syntyperäinen
Vierailija kirjoitti:
Liikaa punavihreitä ja punkkareita.
Taitaa olla kyllä Suomen persuin paikkakunta, tai ainakin kärkipäässä. Varmaan on kyllä punkkareitakin, ei sillä.
Vierailija kirjoitti:
Asuin vähän aikaa Kpuvolassa. Muutin pois, kun en kestänyt sitä töykeyttä, ja epäystävällisyyttä, mikä siellä oli. Lisäksi, mikään paikka ei ole niin ruma, kuin Kouvola lokakuussa- harmaat neukkukuutiot, pimeys ja harmaus.
Hyvä kun muutit. Kouvolasta tuli heti hieman ystävällisempi ja kauniimpi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se murre:
sinun = sin
minun = min
Kyllä puhutaan! Oletko itse ehkä Kotkasta tai jostain kauempaa kuin Kouvola?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Avointa ja puheliasta? Salli mun nauraa. Jouduin asumaan Kouvolassa miehen työn takia. Ollaan asuttu muuallakin. Niin tympeää, hapanta ja sisäänpäin lämpeävää porukkaa ei ole missään muualla, kuin siellä. Kouvolalaisten rinnalla jopa pohjanmaalaiset on avoimia ja ystävällisiä. Oudoimmat tapaukset ovat kyllä Kouvolassa. Hyvänä kakkosenatulee Riihimäki ja kolmosena Hyvinkää.
Taitaapa ongelma sattuneesta syystä olla lähinnä aina siellä missä sinä milloinkin aikaasi vietät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahinta on se murre:
sinun = sin
minun = min
Kyllä puhutaan! Oletko itse ehkä Kotkasta tai jostain kauempaa kuin Kouvola?
Kouvolasta. Ei TODELLAKAAN puhuta. En minä, eikä kukaan muukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan just tuo naamakerroin että kenelle ollaan ystävällisiä ja kenelle ei. Kaikki tuntee toisensa jotain kautta, ja jos on statusta niin kyllä varmaan ovat ystävällisiä. Jos olet "vieras" tai et "jonkun poikia ja tyttöjä" näytetään hapanta naamaa, tuomitaan oudoksi. Mutta tää on varmaan useimpien pienempien paikkakuntien ongelma.
Liikaa punavihreitä ja punkkareita.