HELTEESTÄ EI SAA VALITTAA!
Mikä ihme siinä on, kun jotkut suomalaiset arkajalat alkavat aina vinkua, jos tulee +25 -asteiset kesäkelit?!? Sehän nyt on, saakeli soikoon, ääriharvinaista, että Suomessa tulee näin hyvät kelit! Niin kuin Ilta=Sanomat otsikoi: "Nyt helle hellii suomalaisia".
Helle todellakin hellii. Kunnon kesäkelit ovat todella harvinaista herkkua. EI SAA VALITTAA ETTÄ ON LIIAN KUUMA! Talvella saatte sitten kärsiä-ja-nauttia kylmyydestä, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset 99 %:n prosentin Suomen kansasta nauttia helteistä ilman, että alatte itkeä!!!
Kommentit (88)
Harmittaa tää ketju :( pitikin tulla katsomaan kommentteja. Jouduin olemaan nää hellekelit töissä ja olisin niin mielelläni käyny kävelyllä, rannalla, grillannut tai mitä vaan että olisin saanut nauttia kuumasta KESÄ päivästä, mitä ei ole tänä kesänä vielä täälä suomessa saatu.
Noh onneksi syksyllä muutto ulkomaille niin pääsee lämpimään!
Helteen hellimillä ei ilmeisesti itsellään eikä läheisillään ole sydänsairautta tms.? Joillekin nämä hikikelit kun käyvät ihan oikeasti terveyden päälle!
Jes, tsemppiä muille helteenvihaajille! Karmea sää, ei pysty nukkumaan, syömään eikö ajattelemaan kun on niin tukala olla :( Haaveilen avantosaunasta..
Mä itse henk koht nautin talvesta. Valitan niin maan perkeleesti, kun voin. Nää kelit on ihan murhaa.
Miksi maksette tuhansia euroja talvella että pääsette lämpöiseen ja sitten kun se lämpö tulee tänne ihan ilmaiseksi niin kauhee valitus?
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:35"]
Miksi maksette tuhansia euroja talvella että pääsette lämpöiseen ja sitten kun se lämpö tulee tänne ihan ilmaiseksi niin kauhee valitus?
[/quote]
No enhän maksa. :)
+25C ja vähän päälle on aika loiva helle ja Suomessa pääsee helposti lämpöä pakoon sisälle tai varjoon.
Mutta saa valittaa, JOS LUPAA, ettei valita kun se pitkä pimeä, kylmä, märkä tulee, siis ei valita säästä lokakuun ja maaliskuun välisenä aikana. Kyllä me, jotka nautimme kesästä ja toivomme aurinkoisia päiviä ja lämpimiä uimavesiä kestämme sen, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät kestä niitä muutamaa viikkoa, jolloin Suomessa on valoisaa, lämmintä eikä tarvitse varustautua säätä vastaan, ei tarvitse jännittää hartioita eikä olla muutenkaan kireä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:35"]Miksi maksette tuhansia euroja talvella että pääsette lämpöiseen ja sitten kun se lämpö tulee tänne ihan ilmaiseksi niin kauhee valitus?
[/quote]
Kuka matkustaa ja kuka ei.
Mä en ole ikinä käyny ulkomailla, vihaan helteitä enkä todellakaan ole menossa IKINÄ minnekään missä on liian kuuma.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:35"]Miksi maksette tuhansia euroja talvella että pääsette lämpöiseen ja sitten kun se lämpö tulee tänne ihan ilmaiseksi niin kauhee valitus? [/quote] Kuka matkustaa ja kuka ei. Mä en ole ikinä käyny ulkomailla, vihaan helteitä enkä todellakaan ole menossa IKINÄ minnekään missä on liian kuuma.
[/quote]
Paljosta jää paitsi, jos ei koskaan ulkomailla käy. Enkä tarkoita auringonottoa ja hellesäätä, vaan sitä kaikkea muuta, mistä jää paitsi.
Mä en tosiaan haluaisi jumittaa koko elämääni Suomen rajojen sisällä näkemättä maailmaa ollenkaan. Maailmalla sitä näkee, miten pieni Suomi todellisuudessa on ja mitä kaikkea Suomen rajojen ulkopuolella maailma ihmiselle tarjoaakaan.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:11"]
Miksi kuumuudesta saa valittaa, kun melkein kaikesta muustakin saa? Onneksi huomenna viilenee.
[/quote]
Kuumuudesta ei saa valittaa siksi, että kuumuus on todella harvinaista herkkua Suomessa! Nyt naatitaan enne ko laakastaan! Ap.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:22"]
Helteen hellimillä ei ilmeisesti itsellään eikä läheisillään ole sydänsairautta tms.? Joillekin nämä hikikelit kun käyvät ihan oikeasti terveyden päälle!
[/quote]
+25 +lisää... Se on MUMMONSURMAHELLE!!!
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:40"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:21"]
Ei pukeutumisellakaan voi kovaa pakkasta kokonaan torjua. Kun vaatteiden lisääminen menee tiettyyn pisteeseen asti, niin ei se siinä vaiheessa torju enää kylmyyttä yhtään sen enempää kuin vähän vähempi vaatetuskaan. Kokemusta on.
[/quote]
Pukeutumisen lisäksi kannattaa olla liikkeessä.
[/quote]
Olen liikkunut, ei auta kylmällä säällä sekään.
Nämä alapeukuttajat ovat ilmeisesti kateellisia toisten ulkomaanmatka tai ulkomailla asumis kommenteista ja kun heillä itsellä ei ole mahdollisuutta moiseen, ei saisi muillakaan ilmeisesti olla. Näinhän se perinteinen suomalainen kateus ilmenee.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:37"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:35"]Miksi maksette tuhansia euroja talvella että pääsette lämpöiseen ja sitten kun se lämpö tulee tänne ihan ilmaiseksi niin kauhee valitus? [/quote] Kuka matkustaa ja kuka ei. Mä en ole ikinä käyny ulkomailla, vihaan helteitä enkä todellakaan ole menossa IKINÄ minnekään missä on liian kuuma.
[/quote]
Paljosta jää paitsi, jos ei koskaan ulkomailla käy. Enkä tarkoita auringonottoa ja hellesäätä, vaan sitä kaikkea muuta, mistä jää paitsi.
Mä en tosiaan haluaisi jumittaa koko elämääni Suomen rajojen sisällä näkemättä maailmaa ollenkaan. Maailmalla sitä näkee, miten pieni Suomi todellisuudessa on ja mitä kaikkea Suomen rajojen ulkopuolella maailma ihmiselle tarjoaakaan.
[/quote]
No mistäs jään paitsi?
Mua ei kiinnosta historialliset kohteet, mua ei kiinnosta baarielämykset, mua ei kiinnosta muut kulttuurit.
Se ei ole sulta pois vaikka mä en markustelekaan missään. Sulla on kaikki vapaus mennä vaikka antarktikselle istuskelemaan, ihan kuten mullakin on kaikki vapaus olla matkustamatta mihinkään.
Väitätkö nyt samaan syssyyn, että jään paljosta paitsi kun en tee lapsia?!
En jää, en jää mistään myöskään paitsi vaikken matkustelekaan. Matkustelu vaan ei ole mua varten.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:47"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:11"]
Miksi kuumuudesta saa valittaa, kun melkein kaikesta muustakin saa? Onneksi huomenna viilenee.
[/quote]
Kuumuudesta ei saa valittaa siksi, että kuumuus on todella harvinaista herkkua Suomessa! Nyt naatitaan enne ko laakastaan! Ap.
[/quote]
Kerrohan mitä nautittavaa helteissä on ihmisille jotka näistä kärsivät?
Pitäskö pähkinäallergikolleki tunkea pähkinöitä suuhun ja käskeä nauttimaan, kun mä rakastan pähkinöitä?
Tai vaikkapa kala-allergikon suuhun tunkisin loimulohta ja käskisin nauttimaan, koska mä rakastan kalaa?
Koita nyt ap painaa sinne paksuun kalloosi se fakta, että jotkut sairastuvat auringosta, lämmöstä ja helteistä. Kaikki eivät niistä vaan nauti.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 21:39"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:44"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:37"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:35"]Miksi maksette tuhansia euroja talvella että pääsette lämpöiseen ja sitten kun se lämpö tulee tänne ihan ilmaiseksi niin kauhee valitus? [/quote] Kuka matkustaa ja kuka ei. Mä en ole ikinä käyny ulkomailla, vihaan helteitä enkä todellakaan ole menossa IKINÄ minnekään missä on liian kuuma. [/quote] Paljosta jää paitsi, jos ei koskaan ulkomailla käy. Enkä tarkoita auringonottoa ja hellesäätä, vaan sitä kaikkea muuta, mistä jää paitsi. Mä en tosiaan haluaisi jumittaa koko elämääni Suomen rajojen sisällä näkemättä maailmaa ollenkaan. Maailmalla sitä näkee, miten pieni Suomi todellisuudessa on ja mitä kaikkea Suomen rajojen ulkopuolella maailma ihmiselle tarjoaakaan. [/quote] No mistäs jään paitsi? Mua ei kiinnosta historialliset kohteet, mua ei kiinnosta baarielämykset, mua ei kiinnosta muut kulttuurit. Se ei ole sulta pois vaikka mä en markustelekaan missään. Sulla on kaikki vapaus mennä vaikka antarktikselle istuskelemaan, ihan kuten mullakin on kaikki vapaus olla matkustamatta mihinkään. Väitätkö nyt samaan syssyyn, että jään paljosta paitsi kun en tee lapsia?! En jää, en jää mistään myöskään paitsi vaikken matkustelekaan. Matkustelu vaan ei ole mua varten.
[/quote]
Joo, Antarktis ei kiinnosta, lunta ja pakkasta näkee ihan tarpeeksi Suomessakin, ei kiinnosta maksaa tuhansia euroja erikseen matkasta, että pääsee sitä näkemään. Ulkomailta haen pääasiassa sellaisia elämyksiä, mitä ei voi Suomessa kokea ja saada.
Tää on muuten ihan totta! Ihme vinkujat valittaa ku on liian kuuma. Sou wot? Ostakoot ilmastointi laitteen tai tuu lettimen!
Mä en ole kuumuutta toivonut ja valitan just niin paljon kun huvittaa.
Tämä on hyvin totta. Valitusoikeutta ei ole.