Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HELTEESTÄ EI SAA VALITTAA!

Vierailija
04.07.2015 |

Mikä ihme siinä on, kun jotkut suomalaiset arkajalat alkavat aina vinkua, jos tulee +25 -asteiset kesäkelit?!? Sehän nyt on, saakeli soikoon, ääriharvinaista, että Suomessa tulee näin hyvät kelit! Niin kuin Ilta=Sanomat otsikoi: "Nyt helle hellii suomalaisia".

Helle todellakin hellii. Kunnon kesäkelit ovat todella harvinaista herkkua. EI SAA VALITTAA ETTÄ ON LIIAN KUUMA! Talvella saatte sitten kärsiä-ja-nauttia kylmyydestä, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset 99 %:n prosentin Suomen kansasta nauttia helteistä ilman, että alatte itkeä!!!

Kommentit (88)

Vierailija
1/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:21"]

Ei pukeutumisellakaan voi kovaa pakkasta kokonaan torjua. Kun vaatteiden lisääminen menee tiettyyn pisteeseen asti, niin ei se siinä vaiheessa torju enää kylmyyttä yhtään sen enempää kuin vähän vähempi vaatetuskaan. Kokemusta on.

[/quote]

Pukeutumisen lisäksi kannattaa olla liikkeessä.

Vierailija
2/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

VIHAAN HELTEITÄ!!!
Ja kyllä, näistä paskahelteistä TODELLAKIN SAA valittaa vaikka joka sekuntti jos siltä tuntuu!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:06"]

Mikä ihme siinä on, kun jotkut suomalaiset arkajalat alkavat aina vinkua, jos tulee +25 -asteiset kesäkelit?!? Sehän nyt on, saakeli soikoon, ääriharvinaista, että Suomessa tulee näin hyvät kelit! Niin kuin Ilta=Sanomat otsikoi: "Nyt helle hellii suomalaisia".

Helle todellakin hellii. Kunnon kesäkelit ovat todella harvinaista herkkua. EI SAA VALITTAA ETTÄ ON LIIAN KUUMA! Talvella saatte sitten kärsiä-ja-nauttia kylmyydestä, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset 99 %:n prosentin Suomen kansasta nauttia helteistä ilman, että alatte itkeä!!!

[/quote]

Kumpi on  säälittävämpää, helteestä itkevät ihmiset vai ihmiset jotka itkee ihmisistä jotka itkee helteistä?  Kyllä, just ne itkijöistä itkijät joten mee AP vittuun siitä ulisemasta.

Vierailija
4/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh! En tykkää pakkasista ja lumesta, enkä mörönpersepimeästä. Vihaan myös helteitä, 15-22 olisi sopiva ja valo on ihanaa kesällä. Sade ja ukkonen, niistäkin tykkään. Meitä on moneen junaan, ja aion taatusti valittaa niin liian kuumalla kuin kylmälläkin. Enkä sauno.

Vierailija
5/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:32"]

Voi ap, ei siihen valittamiseen sun lupaa tarvita. Ei multakaan kukaan kysy talvella saako valittaa kylmästä. Mä en vaan pidä näistä lämpötiloista, talvesta nautin. Ei kiinnosta edes lenkille lähteä ennen ku tulee taas sadepäivä.

[/quote]

No tulevana syksynä niitä sadepäiviä on ennusteiden mukaan tulossa vaikka kuinka paljon. Lumisadepäivätkin näyttäisivät korvautuvan vesisadepäivillä. Lunta ehkä tammikuussa sitten.

Vierailija
6/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:41"]

Äh! En tykkää pakkasista ja lumesta, enkä mörönpersepimeästä. Vihaan myös helteitä, 15-22 olisi sopiva ja valo on ihanaa kesällä. Sade ja ukkonen, niistäkin tykkään. Meitä on moneen junaan, ja aion taatusti valittaa niin liian kuumalla kuin kylmälläkin. Enkä sauno.

[/quote]

Tänä kesänä ei ole juuri lainkaan ukkosia tulossa, ei vaikka tulisi helteitä. Ilmakehän lämpötilaerot ovat tänä kesänä etelän ja pohjoisen välillä liian pienet isompien ukkosten syntyyn. Ja etelällä ja pohjoisella tarkoitan tässä tapauksessa Suomen eteläpuolella sekä Suomen pohjoispuolella olevia alueita.

Vierailija
7/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en saisi valittaa? En ole helteitä toivonut. Paras kesäilma mielestäni on n. +18-20 ja aurinkoista. Vähän saa tuulla. Helle on perseestä.

Vierailija
8/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"]

Minun mielestäni sateesta ei saa valittaa. Sade on luonnolle välttämätöntä, helle ei. Toki pitää olla kuivia ja lämpimiä jaksoja, mutta helle on tarpeetonta. 

[/quote]

Sade on välttämätöntä, mutta sataa voisi vain öisin. Päiväsateet eivät ole välttämättömiä.

Vierailija
9/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:06"]

Helle todellakin hellii. Kunnon kesäkelit ovat todella harvinaista herkkua. EI SAA VALITTAA ETTÄ ON LIIAN KUUMA! Talvella saatte sitten kärsiä-ja-nauttia kylmyydestä, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset 99 %:n prosentin Suomen kansasta nauttia helteistä ilman, että alatte itkeä!!![/quote]

Haistapa sinä kuule vittu. Helteestä saa valittaa aivan siinä kuin kaikesta muustakin kelistä. Samoin kaikki helleihmiset valittavat, kun talvella sattuu pikkuisen pakkasta. Minä en valita minkäänlaisista muista keleistä kuin helteistä ja olen ihan SAATANAN VARMASTI oikeutettu siihen. Enkä todellakaan kärsi pakkasista, miksi kärsisinkään kun ne on parhaat kelit, mitä on. Hajoa sinä siihen.
[/quote] Jollain on tänään kuukautiskierron pahin päivä meneillään. Aletaan kiroilla ja huutaa jostain helteistä ja pakkasista ja se oma mielipide on se ainoa oikea. Hanki elämä :D

Vierailija
10/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"]

Minun mielestäni sateesta ei saa valittaa. Sade on luonnolle välttämätöntä, helle ei. Toki pitää olla kuivia ja lämpimiä jaksoja, mutta helle on tarpeetonta. 

[/quote]

Sade on välttämätöntä, mutta sataa voisi vain öisin. Päiväsateet eivät ole välttämättömiä.
[/quote]

Päiväsateet on mulle välttämättömiä, jos haluan pihalla olla yhtään.
Allergioiden takia joudun valtaosan kesästä viettämään sisätiloissa. Mitä kirkkaampi ja aurinkoisempi päivä, sen varmemmin joudun sisällä kärsimään kuumuudesta.
Mieluiten kesä saisi olla sateinen, pilvinen ja viileä. Saisin minäkin nauttia ulkona olosta.

Vierailija
11/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:06"]

Helle todellakin hellii. Kunnon kesäkelit ovat todella harvinaista herkkua. EI SAA VALITTAA ETTÄ ON LIIAN KUUMA! Talvella saatte sitten kärsiä-ja-nauttia kylmyydestä, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset 99 %:n prosentin Suomen kansasta nauttia helteistä ilman, että alatte itkeä!!![/quote]

Haistapa sinä kuule vittu. Helteestä saa valittaa aivan siinä kuin kaikesta muustakin kelistä. Samoin kaikki helleihmiset valittavat, kun talvella sattuu pikkuisen pakkasta. Minä en valita minkäänlaisista muista keleistä kuin helteistä ja olen ihan SAATANAN VARMASTI oikeutettu siihen. Enkä todellakaan kärsi pakkasista, miksi kärsisinkään kun ne on parhaat kelit, mitä on. Hajoa sinä siihen.
[/quote] Etkö käy koskaan ulkomaanmatkoilla lämpimissä maissa?

Vierailija
12/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 16:01"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:06"]

[/quote] Jollain on tänään kuukautiskierron pahin päivä meneillään. Aletaan kiroilla ja huutaa jostain helteistä ja pakkasista ja se oma mielipide on se ainoa oikea. Hanki elämä :D
[/quote]

Aloittaja aloitti omalla tyylillään, hän myös ehkä ymmärtää samalla tyylillä tehdyt vastaukset.

Vierailija
13/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"]

[/quote]

Sopivassa määrin sade on välttämätöntä, mutta tänä kesänä sitä on ollut jo liikaa, kun maanviljely ja lintujen pesintä on vaikeuksissa.

Ennusteet näyttävät onneksi loppukesälle jo kuivempaa, lämpötiloista ei ole niinkään varmuutta. Mahdollisesti viileämmät ja vähän lämpimämmät jaksot vuorottelevat, mutta ei välttämättä mitään pitkiä hellejaksoja.

Vierailija
14/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 15:41"]

[/quote]

Ei tuollaista säätä löydy muualta kuin ehkä jostain Mansaarelta, paitsi että siellä ei välttämättä ole kovin paljon ukkosia. Joltakin Tyynenmeren pikkusaarelta voi taas löytyä enemmän ukkosia, mutta siellä on lämpötilatkin korkeammat, yleensä aina yli +20 astetta, usein +25 astettakin, mutta harvoin yli +30 astetta.

Vierailija
15/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 16:02"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:06"] Helle todellakin hellii. Kunnon kesäkelit ovat todella harvinaista herkkua. EI SAA VALITTAA ETTÄ ON LIIAN KUUMA! Talvella saatte sitten kärsiä-ja-nauttia kylmyydestä, mutta antakaa nyt hyvät ihmiset 99 %:n prosentin Suomen kansasta nauttia helteistä ilman, että alatte itkeä!!![/quote] Haistapa sinä kuule vittu. Helteestä saa valittaa aivan siinä kuin kaikesta muustakin kelistä. Samoin kaikki helleihmiset valittavat, kun talvella sattuu pikkuisen pakkasta. Minä en valita minkäänlaisista muista keleistä kuin helteistä ja olen ihan SAATANAN VARMASTI oikeutettu siihen. Enkä todellakaan kärsi pakkasista, miksi kärsisinkään kun ne on parhaat kelit, mitä on. Hajoa sinä siihen. [/quote] Etkö käy koskaan ulkomaanmatkoilla lämpimissä maissa?

[/quote]

Toivottavasti ei. Tämähän se näky olisi, av-mamma nyrpeänä ihravuorensa kera aurinkorannalla, kun on niin "s**tanan kuuma". :D

Vierailija
16/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sinäkö ap ja hengenheimolaisesi muka kiellätte valittamasta kuumuudesta. Sinä lienet fyysysesti terve, mitä nyt korvien välissä tuntuvasti on runsaasti epämääräistä töhkää, joten et sitten millään voi käsittää, että monet ihmiset terveydellisistä syistä (eikä edes tarvitse olla ikivanha) eivät kestä kuumuutta, syvän- ja verisuonitauteja potevat esimerkiksi. Ja ihan turhaan vingut, että joo, itseaiheutettuja sairauksia. Perinnöllisiä ovat mitä suurimmassa määrin. Minä luopuisin näistä köyhän lapsen perinnöistä heti, kun joku haluaisi ne minulta ottaa. Haluatko? Saisit halvalla! 

Vierailija
17/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 16:02"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:21"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 14:06"]

[/quote] Etkö käy koskaan ulkomaanmatkoilla lämpimissä maissa?
[/quote]

Miksi lämpimissä maissa pitäisi käydä matkoilla? Miksi ei voi käydä vaikkapa jossain muualla?

Vierailija
18/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on jotenkin niin ärsyttävää, kun näistä helle lämpöfanien rääkymistä ja valittamista saa kuunnella koko kevään, alkukesän, syksyn, läpi pitkän talven.. Ja sitten kun tulee ne pari hellepäivää Suomen kesään, niin silloin ei saisi valittaa. Kyllä minä perkele valitan, kun suihkussa tänään jo kolmatta kertaa ja sisälämpötila pyörii lähellä +30. Odotan jo syksyä. En pidä helteistä, en suurista lämpötiloista. En myöskään ääripäästä liian kylmästä. 

Vierailija
19/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei helteistä saisi valittaa?
Valittaahan iso kasa jengiä syksystä, talvesta ja keväästäkin, miten on kylmää, loskaa, märkää, pakkasta, luntakin sataa kokoajan. Mitään ei voi (mukamas) tehdä ja valivalivalivalivalivalivalivali.
Kyllä helteistä saa valittaa ihan yhtäpaljon kun muistakin vuoden ajoista.

Vierailija
20/88 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai saa valittaa. Juuri helteistä on vaan vähän naurettavaa valittaa kun sitä on aika vähän verrattuna viileisiin säihin. Mutta ei siinä, valittakaa vain, ei se onneksi mun hellenautintoa vähennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi