Ulkona näkee niin monella nuorella tytöllä selluliitti jalkoja
Lyhyissä shortseissa tai hameissa. Mietin että eikö ne ole itse huomannut asiaa? Mietin myös että onkohan minullakin niin pahat selluliitit kun lähden ulos mutten peilistä huomaa.? Onko kukaan huomannut tätä asiaa ?
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:25"]90% naisista on selluliittiä.
Sen tarkoitus on varmistaa, et jos tulee raskaaksi, niin keholla on ravintoa varalla, jos se sattuu loppumaan pariksi viikoksi. Syytä luontoa, ettei tehnyt naisista sellaisia kuin itse haluaisit heidän olevan. Sillä on tosin turvattu monesti koko lajin olemassaolo. Mut hei, kuhan susta näyttäis hyvältä.
[/quote]
Kandee tulla raskaaksi ja paastota pari viikkoa, kas selluliitti on kadonnut :O
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:02"]
Noita ei nuoruudessani ollut. Vaikka eivät kaikki olleet minkään urheiluharrastuksen piirissä, niin autokyytejä ei tunnettu.
Jokainen käveli, pyöräili tai vähintään käveli busiille kaikki matkansa. Siitä varmaan ero. Olen itsekin huomannut nuorten "löysyyden". Pojat ovat joko plösojä tai tosi hinteliä, lihaksettomia.
Tytöt langanlaihoja kuitenkin jenkkakahvat löytyy, tai sitten ihan ylipainoisiakin löytyy.
Liikunnan puute, limpparit, sokeripitoinen ravinto ylipäänsä. Siinä ne ovat selitykset.
Toki on todella urheillullisia, hyvännäköisiäkin nuoria vaikka kuinkak paljon. Mutta se, mikä oli ennen keskiverto on nyt poikkeus.
[/quote]
Minun nuoruudessani kaikki olivat atleettisia, ah sitä aikaa.
Sellu johtuu lihasmassan vähyydestä suhteessa ihon rasvakerrokseen.
Tosiaan, miksi kuvittelet että he eivät itse olisi huomanneet asiaa? Ehkä ovatkin, mutta eivät piittaa siitä. Meinaatko että jos ei ole tietynlainen, pitäisi tajuta peittää itsensä pilaamasta muiden päivää?
Minulla on ollut sellaisenaan näkyvää selluliittia reisissä, pyllyssä ja olkavarsissa 13-vuotiaasta asti. Olen siitä hyvin tietoinen. Silti käytän kivoja sortseja, koska pidän niistä ylläni enkä silloin viitsi välittää vaikka reisi kulkiessa hyllyisikin muhkuraisena. Kokonaisuutena olen omaan silmääni nätti ja se riittää.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:02"]Noita ei nuoruudessani ollut. Vaikka eivät kaikki olleet minkään urheiluharrastuksen piirissä, niin autokyytejä ei tunnettu.
Jokainen käveli, pyöräili tai vähintään käveli busiille kaikki matkansa. Siitä varmaan ero. Olen itsekin huomannut nuorten "löysyyden". Pojat ovat joko plösojä tai tosi hinteliä, lihaksettomia.
Tytöt langanlaihoja kuitenkin jenkkakahvat löytyy, tai sitten ihan ylipainoisiakin löytyy.
Liikunnan puute, limpparit, sokeripitoinen ravinto ylipäänsä. Siinä ne ovat selitykset.
Toki on todella urheillullisia, hyvännäköisiäkin nuoria vaikka kuinkak paljon. Mutta se, mikä oli ennen keskiverto on nyt poikkeus.
[/quote]
Yksi selitys lienee myös e-pillerit, jotka keräävät nestettä kehoon ja lisäävät selluliittia.
Joo, mullakin on selluliittia, vaikka liikun enemmän ja syön terveellisemmin kuin viisi vuotta sitten ennen pillereitä. Selluliitistä huolimatta käytän sortseja, jos on kuuma. Ei ole pakko katsoa.
Kyllähän sen selluliitin huomaa, jos katsoo. Mutta ei siitä vaan jaksa enää niin paljon välittää, jos sitä on aina ollut.
Minulla oli selluliittia jaloissa jo 12-vuotiaana, vaikka harrastin kilpaurheilua 3-5 päivänä viikossa ja söin aivan tavallista suomalaisen ruokaympyrän mukaista ruokaa. Olin normaalipainon ja alipainon rajalla, eli rakenteeltani hoikka. Harrastamani laji ei kylläkään kasvattanut lihaksia, eli senkin takia olin kevyt. Mutta selluliitti on geeneissä, kaikilla äitini suvun naisilla on selluliittia, vaikka eri painoisia ihmisiä heihin kuuluukin, suurin osa vieläpä hoikkia ruumiinrakenteeltaan.
Kyllä niitä lyhyitä housuja, hameita ja mekkoja on kesäkuumalla mukava käyttää, vaikka vähän sellut paistaisivatkin. Toki näin lähempänä kolmeakymmentä en itse enää ihan minisortseissa liiku missään, koska tunnen oloni alastomaksi sellaisissa. Mutta esimerkiksi rannalla bikineissä kyllä kaikki muhkurat ja makkarat ovat näkyvillä, eikä se nyt kovin kamalaa ole. Urheilusortseissa myös, joita käytän joskus lenkillä. Kroppani vain on tällainen, vaikka olenkin ihan terve ja normaalipainoinen. Ei kai sitä nyt joka tilanteessa tarvitse peitellä.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 13:02"]
Noita ei nuoruudessani ollut. Vaikka eivät kaikki olleet minkään urheiluharrastuksen piirissä, niin autokyytejä ei tunnettu.
[/quote]Höpsistä. Katso vaikka 50- ja 60-luvun missikisoja, tai vielä 70-luvun alkupuolenkin, siellä on missiehdokkaillakin selluliittia, eivätkä sitä häpeile.
[/quote]
Onhan tuota nykyisilläkin misseillä ja jopa superlaihoilla malleilla. Pitää vain kuvata oikeassa valossa ja oikeasta kuvakulmasta.
Selluliitistä tehtiin ongelma silloin, kun kosmetiikkayhtiöt huomasivat, että sillä olisi tehtävissä miljoonia hamaan tulevaisuuteen saakka. Ja niinhän sillä tehdään, vaikka:
https://www.google.fi/search?q=models+with+cellulite&biw=1467&bih=659&tbm=isch&tbo=u&source=univ&sa=X&ei=3LuXVa3OBsylsAGvxpLgAg&sqi=2&ved=0CB0QsAQ#imgrc=5qvmM7UBqSgdsM%3A