Myin eilen viimeisetkin osakkeeni. Entä sinä?
Myin jo vuodenvaihteessa yli 80% salkustani, koska romahduksen merkit oli niin selvästi ilmassa. Sen jälkeen myin loput osakkeeni pikku hiljaa, viimeiset eilen. Nyt vaan odotellaan sotakassan kanssa, koska kurssit romahtaa oikein kunnolla. Aion aloittaa ostot vähitellen sitten kun indeksit on laskenut ainakin -50 % huipuista.
Miten sinä olet toiminut viime aikoina osakemarkkinoilla ja mikä on suunnitelmasi tulevaa varten?
Kommentit (53)
Edelleen menee se 100 euroa kuussa indeksirahastoihin. Suoria osakkeita en omista.
Vierailija kirjoitti:
Todella hullua alimillaan myydä joten siellä ne ovat ja kerryttävät osinkoa kuitenkin. Nythän juuri nimenomaan kannattaisi ostaa jos aikeissa on.
Mun täytyy katsoa auton katsastus ensin tuleeko siihen jotain laitettavaa, jos ei niin sitten vilkaisen muutamaa tiettyä S-Pankin rahastoa että ostaisiko.
Näin jälkiviisaana olisi tietysti kannattanut myydä kaikki pois jo huipuilla, mutta vielä ei ole liian myöhäistä. Indeksit on laskenut vasta vähän ja kunnon romahdus on vielä edessä.
Itse olen all-in kulta ja hopeakaivosyhtiöissä. Ei tarvetta muokkailla salkkua, pikemminkin pitäisi tankkailla lisää. Kyseiset yhtiöt todellisissa alehinnoissa tällä hetkellä.
Vaihdan osingonmaksajiin siinä vaiheessa kun kulta ja dow jones indeksi ovat samassa lukemassa.
Omani ovat hieman nousseet, mutta ilman sitäkin päätös olisi ollut olla myymättä, tietysti.
Olen pitkän tähtäimen säästäjä.
Normaali 300 euron kuukausisäästö rullaa jatkuvasti ja lisäksi ostin eilen EUNL:ää muutamalla satasella. Tilillä on vielä muutama tonni hätäkassaa, jotka laitan markkinoille tuottamaan jos kurssit laskee tarpeeksi. Mulla on kuitenkin turvattu työpaikka ja luottokortti, jonka avulla selviän pahimman yli jos paskaa tulee niskaan silloin kun hätäkassa on tyhjä ja sijoitusten arvo pohjamudissa.
Peluri on peluri, keskittyisit sinäkin tekemään työtä välillä.
Ei mitään järkeä sijoittaa, kun rahaa on enemmän kuin ehtii käyttää.
Nokiaa 8000 shorttia ja odotellaan kunnon rysäystä.
mies54v
Otin viime viikolla sijoituslainaa ja koko tulevaisuuteni on nyt bitcoineissa.
Salkkuun ei tarvitse koskea, maksaneet jo hankinhahintansa verran osinkoja ja lisää tulee. Kursseilla ei ole enää väliä, kun osingoillakin voi jo elelleä. 100 000 € sotakassa on varattu dipin hyödyntämiseen kun siivosin nesteen ja koneen pois salkusta kurssihuipuissa. Kohta saa venäjällä toimivien ja sinne pientäkin kauppaa tekevien yhtiöiden osinko-osakkeita puoli-ilmaiseksi.
Olen säilyttänyt harvat osakkeeni, salkku kun on ainostaan nelinumeroinen. Kohtahan tässä on osinkokevätkin tulossa. En kyttäile päivittäin, miten salkku elää, vaan kyse on ennen kaikkea harrastuksesta. En myy golfmailojakaan, kun talvi alkaa.
Jatkan tasaisesti eli ostan sen mitä joka kuussa. Käteiskassaa on ja romahduksessa on varaa tehdä lisäostoja.
Salkussani tämän kevään osinkohirmuja, eli Sampoa, Marimekkoa ja Konecranesia. En näe mitään syytä myydä. Harkitsen Nordean ostamista jos vähän tippuu.
Teen samoin kuin aina ennenkin eli istun jatkuvasti paisuvan käteiskassan päällä odottamassa, että tulee vuosisadan romahdus.
En ole myynyt enkä myy. En ole aikeissa myydä koskaan. Osinkoja tulee ja osakkeet jää perinnöksi muille.
Miksi myisin ja luopuisin tuhansien eurojen kuukausittaisesta tuotosta pelkkien spekulaatioiden vuoksi? En osta yhtiöitä niiden kurssikehityksen takia vaan niiden liiketoimintojen takia.
Tämä lasku on vain hyvä kun monta yhtiötä on jälleen tullut hinnoittelussa siedettävälle tasolle.
En ole myynyt yhtäkään osaketta, vaan pitänyt kaiken. Kohtaa alkaa tipahdella osinkoja ja sitten osa sijoitetaan takaisin pörssiin ja osalla ostetaan jotakin kivaa itselle ja perheelle.
Jospa sieltä tulisi nyt taas se maaliskuun ilmiö ja tultaisiin rytinällä alas.
Vierailija kirjoitti:
En ole myynyt yhtäkään osaketta, vaan pitänyt kaiken. Kohtaa alkaa tipahdella osinkoja ja sitten osa sijoitetaan takaisin pörssiin ja osalla ostetaan jotakin kivaa itselle ja perheelle.
Kaikki pidetään ja kaikki sijoitetaan takaisin, aivan sama missä lukemissa mennään. Sijoitankin lasteni puolesta ja voin kyllä todeta heillä olevan pinkan erittäin kunnossa. Itsestä nyt ei niin väliä juu :D
Todella hullua alimillaan myydä joten siellä ne ovat ja kerryttävät osinkoa kuitenkin. Nythän juuri nimenomaan kannattaisi ostaa jos aikeissa on.
Mun täytyy katsoa auton katsastus ensin tuleeko siihen jotain laitettavaa, jos ei niin sitten vilkaisen muutamaa tiettyä S-Pankin rahastoa että ostaisiko.