Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä tukea, kun voimat ovat loppu?

Vierailija
04.07.2015 |

Mistä voi saada tukea jos tuntuu siltä, että on ihan täysin jumissa elämässä ja ei pääse eteenpäin? Olen nyt elänyt liian kauan stressissä ja epävarmuudessa, elämäntilanne on melko kuormittava ja tulevaisuus ahdistaa. Koin nyt hiljattain todella suuren pettymyksen, mikä tuntuu katkaisseen kamelin selän kokonaan. Ahdistaa ihan kamalasti. Vastoinkäymiset alkavat olla liikaa ja kaikki tuntuu toivottomalta. Lääkärille meno epäilyttää, koska todennäköisesti sieltä ei saa muuta kun pillerireseptin kouraan ja se ei tilannettani ratkaise, koska kyseessä ovat elämäntilanteeseen liittyvät tekijät, jotka saavat voimaan huonosti. Toki lääkkeillä voisi mahdollisesti lieventää ahdistuneisuutta. Nämä elämäntilanteeseen liittyvät tekijät ovat sellaisia, että en pysty niihin tällä hetkellä oikein vaikuttamaan. Joka tapauksessa tuntuu siltä, että en vain jaksa enää soutaa vastatuuleen. Olen opiskelija ja psykologin kanssa keskustellut aiemmin, enkä ole oikein kokenut saaneeni hyötyä.

Kommentit (76)

Vierailija
61/76 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 12:56"]

Oletko varma, ettei itse psykologilla käynti auttanut vai etteikö vain kyseisen psykologin kanssa synkannut? Senkaltaisessa hoitosuhteessa on tärkeää, että klikkaa, vaikka helposti ajattelisi että eihän sen väliä, hehän saavat palkkaa ja itse tarvitsen apua. Tätä eräs psykologini aikanaan minulle kertoi, kun puhuimme hoidon hyödystä ja avusta. Allekirjoitan sen täysin, sillä olen käynyt psykologin luona jonka kanssa ei natsannut yhtään, toki ihan perus juttelu luontui mutta puoliväkisin. Vaihdoin psykologia ja hän oli ihan kuin "sielunsiskoni", ei siis missään tapauksessa kaveri tms vaan enemmän vaan persoonani kaltainen ja yhtäkkiä hoidosta tulikin huomattavasti hyödyllisempää. Sen ei tarvitse olla henkilökohtaista tyylillä "tuo on idiootti" mutta siinä mielessä henkilökohtaista, että kemiat kohtaavat.

[/quote]

Tällä hetkellä tuntuu, että ai auta mikään 1-2 viikon välein tapahtuva jutteluhetki, kun tuntuu että murheet ovat päivittäin niin suuria ettei meinaa jaksaa. Itseasiassa juuri tällä hetkellä on tuon äskettäin tapahtuneen pettymyksen takia sellainen akuutti tilanne, että tuntuu äärimmäisen raskaalta... se on nyt jotenkin saanut takin ihan tyhjäksi. ap

Vierailija
62/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten edellisessä viestissä sanotaan, pyöritän todellakin samoja asioita edestakaisin. Olen ihan jumissa omissa ajatuksissani ja ylipäätään tässä tilanteessa. Ei ole mitään motivaatiota tehdä mitään kun tuntuu, että elämä on menossa ihan väärään suuntaan, enkä saanut kurssia muutettua vaikka kuinka yritin. Olin niin innoissani ja täynnä uutta toivoa ja itseluottamusta kun ajattelin, että viimein pääsen viemään elämääni oikeaan suuntaan.... nyt tuntuu, että minut on sidottu entistä tiukemmin kiinni tähän tilanteeseen ja jotenkin ei vaan jaksaisi enää pyristellä irti. En jaksa enää pettyä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon samassa tilanteessa. En saa mistään tukea ja muut vähättelevät ongelmani/stressiäni. Palan kohta loppuun. Tsemppiä ap.

Vierailija
64/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 08:38"]Mä oon samassa tilanteessa. En saa mistään tukea ja muut vähättelevät ongelmani/stressiäni. Palan kohta loppuun. Tsemppiä ap.
[/quote]

Tsemppiä myös sinulle. Ja kaikille muille samankaltaisessa tilanteessa oleville. Ap

Vierailija
65/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt?

Voitko jättää ruokavaliostasi pois kofeiinin, sokerin ja valkoiset jauhot?

Nuo väsyttävät stessitilanteessa olevaa. Syö paljon terveellisiä vihanneksisa ja juureksia ja hedelmiä joissa vähän sokeria.

Vierailija
66/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:07"]Mitä syöt?

Voitko jättää ruokavaliostasi pois kofeiinin, sokerin ja valkoiset jauhot?

Nuo väsyttävät stessitilanteessa olevaa. Syö paljon terveellisiä vihanneksisa ja juureksia ja hedelmiä joissa vähän sokeria.
[/quote]

Sokeri ja valkoiset jauhot eivät juuri kuulu ruokavalioon tälläkään hetkellä. Kahviakin juon yleensä vain yhden kupillisen päivässä, ilman sitä en tällä hetkellä varmaan pääsisi edes aamulla ovesta ulos ja töihin. Toki voisin yrittää totutella kahvittomuuteenkin. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
67/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:07"]Mitä syöt? Voitko jättää ruokavaliostasi pois kofeiinin, sokerin ja valkoiset jauhot? Nuo väsyttävät stessitilanteessa olevaa. Syö paljon terveellisiä vihanneksisa ja juureksia ja hedelmiä joissa vähän sokeria. [/quote] Sokeri ja valkoiset jauhot eivät juuri kuulu ruokavalioon tälläkään hetkellä. Kahviakin juon yleensä vain yhden kupillisen päivässä, ilman sitä en tällä hetkellä varmaan pääsisi edes aamulla ovesta ulos ja töihin. Toki voisin yrittää totutella kahvittomuuteenkin. Ap

[/quote]

Kokeile. Syö vaikka marjoja ja granny smith omena ja kananmuna aamusta.

Jos olet tosi uupunut, saattaa olla raudan puutetta myös. Maksalaatikko auttaa siihen.

Olen itse käynyt voimattomuuden ja masennuksen läpi. Minulle ei tuputettu muuta kuin lääkehoitoa ja töitä avuksi.

Paras apu oli totaalinen pysähtyminen ja ruokavalion avulla pikkuhiljaa paraneminen.

Kofeiini on riippuvuus. Huomasin, kun jätin se pois. Paremmin jaksaa stressaantuneena, kun ei hae pikapiristystä kahvista ja esim suklaapatukoista ym.

Jatksamista ap!! Pienin askelin päivä kerrallaan. Pikkuhiljaa selviät! Aikaajoin tuntuu varmasti hankalalta, mutta se kuuluu prosessiin!

Vierailija
68/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:21"]

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 09:07"]Mitä syöt? Voitko jättää ruokavaliostasi pois kofeiinin, sokerin ja valkoiset jauhot? Nuo väsyttävät stessitilanteessa olevaa. Syö paljon terveellisiä vihanneksisa ja juureksia ja hedelmiä joissa vähän sokeria. [/quote] Sokeri ja valkoiset jauhot eivät juuri kuulu ruokavalioon tälläkään hetkellä. Kahviakin juon yleensä vain yhden kupillisen päivässä, ilman sitä en tällä hetkellä varmaan pääsisi edes aamulla ovesta ulos ja töihin. Toki voisin yrittää totutella kahvittomuuteenkin. Ap

[/quote]

Kokeile. Syö vaikka marjoja ja granny smith omena ja kananmuna aamusta.

Jos olet tosi uupunut, saattaa olla raudan puutetta myös. Maksalaatikko auttaa siihen.

Olen itse käynyt voimattomuuden ja masennuksen läpi. Minulle ei tuputettu muuta kuin lääkehoitoa ja töitä avuksi.

Paras apu oli totaalinen pysähtyminen ja ruokavalion avulla pikkuhiljaa paraneminen.

Kofeiini on riippuvuus. Huomasin, kun jätin se pois. Paremmin jaksaa stressaantuneena, kun ei hae pikapiristystä kahvista ja esim suklaapatukoista ym.

Jatksamista ap!! Pienin askelin päivä kerrallaan. Pikkuhiljaa selviät! Aikaajoin tuntuu varmasti hankalalta, mutta se kuuluu prosessiin!

[/quote]

 

Kiitos. Sitä todellakin toivoisi, että pikkuhiljaa alkaisi jotkut myötätuulet puhaltaa ja elämä saisi uuden suunnan ja merkityksen. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
69/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeesus auttaa. :)

Vierailija
70/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikeinta on tosiaan silloin, kun huonovointisuutta ylläpitäviin elämäntilannetekijöihin ei pysty vaikuttamaan. Tai kun kaikki käytettävissä olevat vaihtoehdot ovat huonoja ja stressiä lisääviä. Pitää vaan jotenkin yrittää sopeutua tilanteeseen... mikä tuntuu aivan ylivoimaiselta tällä hetkellä. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
71/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap pari kommenttia sinulle. Ensinnäkin voimia ja tsemppiä, lähetän sinulle täältä halin. Tiedän mistä puhut koska muutama vuosi sitten elämä potki päähän täälläkin. Meni yli kaksi vuotta vastoinkäymisiin ja suruihin ja luulin etten selviä. Mutta aika kuluu, päivä kerrallaan, ja jossakin vaiheessa suhdanteet muuttuvat ja jonakin päivänä tulevaisuudessa kaikki on hyvin. Muista, päivä kerrallaan kohti valoisampaa tulevaisuutta.

Sitten kommentti muiden ihmisten "parempaan ja onnellisempaan" elämään liittyen. Eihän se niin ole, sillä kaikilla meillä on oma kivitie kuljettavanamme. Joillakin nyt, joillakin menneessä ja joillakin tulevassa. Ja moneen kertaan. Jossakin kokeessa aikanaan pyydettiin joukkoa ihmisiä kirjaamaan ongelmansa nimettömänä paperille ja sen jälkeen laput jaettiin sattumanvaraisesti paikalla olleille. Ihmiset saivat tutustua toistensa ongelma- ja suruvyyhteihin, ja lopulta lähes jokainen olikin valmis valitsemaan kaikista juuri ne omat taakkansa. Eikä niitä muiden taakkoja. Jokaisella meistä on haamut ja taakat kaapeissa, ne joista muut eivät tiedä. Raskasta on vuoronperään kaikilla.

En halua missään nimessä vähätellä sinun ongelmiasi ap. Kunhan sanon, että et ole yksin ja että jonakin päivänä helpottaa ja aurinko hymyilee sinullekin taas. Tsemppiä!

Vierailija
72/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 19:48"]

Ap pari kommenttia sinulle. Ensinnäkin voimia ja tsemppiä, lähetän sinulle täältä halin. Tiedän mistä puhut koska muutama vuosi sitten elämä potki päähän täälläkin. Meni yli kaksi vuotta vastoinkäymisiin ja suruihin ja luulin etten selviä. Mutta aika kuluu, päivä kerrallaan, ja jossakin vaiheessa suhdanteet muuttuvat ja jonakin päivänä tulevaisuudessa kaikki on hyvin. Muista, päivä kerrallaan kohti valoisampaa tulevaisuutta.

Sitten kommentti muiden ihmisten "parempaan ja onnellisempaan" elämään liittyen. Eihän se niin ole, sillä kaikilla meillä on oma kivitie kuljettavanamme. Joillakin nyt, joillakin menneessä ja joillakin tulevassa. Ja moneen kertaan. Jossakin kokeessa aikanaan pyydettiin joukkoa ihmisiä kirjaamaan ongelmansa nimettömänä paperille ja sen jälkeen laput jaettiin sattumanvaraisesti paikalla olleille. Ihmiset saivat tutustua toistensa ongelma- ja suruvyyhteihin, ja lopulta lähes jokainen olikin valmis valitsemaan kaikista juuri ne omat taakkansa. Eikä niitä muiden taakkoja. Jokaisella meistä on haamut ja taakat kaapeissa, ne joista muut eivät tiedä. Raskasta on vuoronperään kaikilla.

En halua missään nimessä vähätellä sinun ongelmiasi ap. Kunhan sanon, että et ole yksin ja että jonakin päivänä helpottaa ja aurinko hymyilee sinullekin taas. Tsemppiä!

[/quote]

 

Kiitos viestistäsi ja mukavaa kesää! Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
73/76 |
05.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kaupungissa asut, ap? Palstan kautta voisi löytyä sinulle juttu- ja lenkkiseuraa.

Vierailija
74/76 |
06.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.07.2015 klo 21:01"]

Pystyisitkö huolehtimaan vain itsestäsi vai onko sinulla lapsia? Minä pystyin jättämään sen edelleen rakkaan ihmisen taakseni, joka teki elämästäni raskasta. Myöhemmin olen jaksanut hyvin ja lapset ovat yksi hyvä syy jaksaakin.

[/quote]l

Lapsia ei ole. Olen vähän päälle parikymppinen opiskelija ja totaalisen kyllästynyt ja väsynyt elämääni.... Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
75/76 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
76/76 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi kolme