Tyttären poikaystävä saattoi huonokuntoisen tyttöni meille. Tarvitsen apua!
Tytär oli ulkona viettämässä hiihtoloman alkua (en tiedä kenen kanssa). No kuitenkin melko äskön ovikelloni soi ja oven takana oli tyttäreni poikaystävä (17) ja tytär (3 viikon päästä 17). Molemmat olivat vähän sekavassa olotilassa ja huonokuntoisen näköisiä. Tytär poikaa kuitenkin paljon enemmän. Poika ilmeisesti saattanut tyttäreni kotiin. Tytär hädintuskin saa mitään järkeviä lauseita suustaan. Kaikki mitä ymmärsin on että haluaa nukkumaan ja ei tilanne pojallakaan paljoa parempi ole.
Aika 100% varmasti ovat käyneet jossain juomassa ja on mennyt vähän liian pitkälle. Tämä tapahtui noin 10 min sitten. Menivät vain tyttären huoneeseen ja nyt kun kävin katsomassa niin ovat molemmat täysissä pukeissa nukahtaneet tyttären sängylle.
No nyt sitten pitäisi keksiä mitä tehdä ja kysymyksiä on ihan liikaa että mitä pitäisi tehdä. Pitäisikö pojan äidille soittaa että hänen poikansa on ollut ulkona juomassa alkoholia? Ei poika tänne yöksikään voi jäädä, joten pitäisikö hänet herättää ja käskeä kotiin. Tosin hänellä on kotimatkaa yli 4km ja tuolla niin liukasta, pimeää ja poika on jotain juonut niin en tiedä onko sekään nyt järkevintä. Pitäisikö heidät molemmat herättää ja kysyä että mitä ovat tehneet?
Auttakaa joku. Kiitos jo etukäteen
Kommentit (204)
Vierailija kirjoitti:
Meillä päin 80- ja 90-luvun nuorisomaailmassa pidettiin nössönä, jos ei käynyt kylillä porukassa juhlimassa=juomassa.
TIedän koska itse en silloin juonut. Aloitin juomaan vasta aikuisena ja sitä onkin tullut ryypiskeltyä enemmän kuin keskivertokäyttäjä koko elämänsä aikana.
Niin pidettiin, aina joku tyrkytti alkoholia. Ei kiinnostanut silloin eikä kiinnosta nyt.
Vierailija kirjoitti:
No pojan äiti tuli tänne ja vei puolitajuttoman poikansa mukanaan. Äidin naamasta ja puheesta päätellen joku on tänä yönä saamassa kunnon huudot ennen nukkumaan menoa.
Ap
Äityli varmistaa, että seuraavalla kerralla poika ei kotiin hakeudu vaan sammuu hankeen.
No nyt on tytärkin heräillyt. Keskusteltiin vähän jä hänkin myönsi että meni vähän överiksi ja lupasi ettei tämä toistuisi.
Itselle tuli kyllä aika huono mieli pojan kannalta. Hän on aina niin mukava, kohtelias ja nyt sitten saattoi vielä tyttäreni "turvaan" meille ja sen verran mitä minä tiedän niin hän sai käytännössä kaikki sanktiot mitä vanhemmat voivat lapselleen antaa (huudot, puhelin pois, tietokone pois, viikkorahojen jäädytys jne jne) ja hän on jo 17. Itselle tuli vain vähän huono fiilis kun minä olin se joka hänet "vasikoi" vaikka hän oli juuri tyttäreni pelastanut
Ap
Minun tyttökaverin poikakaveri lähetettiin yön selkään .Hänet löydettiin kuolleena lumikinoksesta seuraavana aamuna.Hänen lompakko löytyi keskustan baarin roskiksesta.
Ja hän 4 km kesksutatsta paleltuneena.
Että mietipäs kahteen kertaan ajatko hänet pimeään kylmään. Teillä on vastuu pojasta jos jotain sattuu.
PS
Miten tämä seikkailu loppui?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei poika voi jäädä?
No ajateltiin miehen kanssa pitää perheen keskeinen ilta
ap
Perheen keskeinen ilta sammuneen tyttären kanssa?
Vierailija kirjoitti:
No nyt on tytärkin heräillyt. Keskusteltiin vähän jä hänkin myönsi että meni vähän överiksi ja lupasi ettei tämä toistuisi.
Itselle tuli kyllä aika huono mieli pojan kannalta. Hän on aina niin mukava, kohtelias ja nyt sitten saattoi vielä tyttäreni "turvaan" meille ja sen verran mitä minä tiedän niin hän sai käytännössä kaikki sanktiot mitä vanhemmat voivat lapselleen antaa (huudot, puhelin pois, tietokone pois, viikkorahojen jäädytys jne jne) ja hän on jo 17. Itselle tuli vain vähän huono fiilis kun minä olin se joka hänet "vasikoi" vaikka hän oli juuri tyttäreni pelastanut
Ap
Itsensä pesulla on hintansa...
Ite olisin kuitenkin kiittänyt poikaa huolenpidosta enkä alkanut "jakamaan" syyllisyyttä tässä.
Oma tyttäresihän se tuossa oli joka ensisijaisesti toimitettiin turvaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei poika voi jäädä?
No ajateltiin miehen kanssa pitää perheen keskeinen ilta
ap
LOL
ihan varmaan joo
Vierailija kirjoitti:
Tuomoinen puhuttelu ja mäkätys on typerintä mitä voi tehdä. Tietää ainakin ettei ensi kerralla tule kotiin kun humalassa. Vai luuleeko joku mamma että huutamalla saa nuoren olemaan juomatta😅
Onko täällä ketään joka ei olisi alle 18 vuotiaana juonut
On. En ole juonut alle 18v.
Eilinen iltasatu sai sit jatkoa!
Säilytä rauhallisuus. Hyvä että nuoret osasivat ja saivat tulla kotiisi. Selvitä mitä ovat juoneet tai käyttäneet.
Tuttavani teini-ikäisen pojan saattoivat kaverit muutama vuosi sitten kotiinsa liki tajuttomana. Sairaahoitajana äiti tiesi tilanteen vakavuuden ja toimitti sairaalaan. Vei kukkia myöhemmin pojan kotiin saattaneelle nuorille.
Näitä sattuu, mutta kannattaa keskustella avoimesti asioista.
Vierailija kirjoitti:
Miksei poika voi jäädä?
Ai joku tuntematon sälli saisi jäädä nukkumaan sammuneen alaikäisen tyttäreni kanssa samaan sänkyyn? Älä unta näe. Minä heittäsiin jampan ulos, kävelköön tai soittakoon taksin.
Sano tyttärellellesi, että Jätä se sika...
Luultavasti se jätkä on hom#, koska toi kotiin, eikä raisk#nnut läheisessä pyöräkellarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei poika voi jäädä?
Ai joku tuntematon sälli saisi jäädä nukkumaan sammuneen alaikäisen tyttäreni kanssa samaan sänkyyn? Älä unta näe. Minä heittäsiin jampan ulos, kävelköön tai soittakoon taksin.
Ei sitä siihen samaan sänkyyn tartte jättää... Mut johonkin missä on plus asteita ettei palellu... Jos pihalle heität ni mitäs jos sammuu ulos ja paleltuu.... Selitäpäs se sit tytölle tai pojan vanhemmille. ku poika kuitenkin toi tytön kotiinsa....
Vierailija kirjoitti:
Herätät pojan suihinotolla ja annat sille elämänsä ensimmäisen äiti-tytär kokemuksen.
Hän tulee muistamaan sinut koko elämänsä.
Ja tämän jälkeen nostat syytteen ahdistelusta, sellaisesta seksuaalisesta.
Oppiipahan kolli olemaan.
Jos se pistää vastaan, niin haukut taas sitä hom#ks.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksei poika voi jäädä?
Ei ole tuntematon.Aina niin fiksu ym ,sanoi äiti. Etä seurustelu on vakaalla pohjalla.
Vierailija kirjoitti:
Tuomoinen puhuttelu ja mäkätys on typerintä mitä voi tehdä. Tietää ainakin ettei ensi kerralla tule kotiin kun humalassa. Vai luuleeko joku mamma että huutamalla saa nuoren olemaan juomatta😅
Onko täällä ketään joka ei olisi alle 18 vuotiaana juonut
Mä oon 21v enkä ole ikinä juonut.
Poikaystävä 26v eikä juonut alle 20v.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä, kun poika uskalsi tulla teille. Räyhääminen ei aamulla auta. Sun on ap keksittävä muut ” lääkkeet”. Tuskin te vanhemmatkaan lasiin syljette.
onpa harhainen vastaus. Meidän perheessä, ei lapsuudenperheessä eikä monilla ystävillä käytetä alkoholia lainkaan kotona. Siitä huolimatta teinit alkoholia kokeilivat.
Anteeksi nyt, mutta onko paljonkin tämmöisiä vanhempia joiden lapsi on melkein täysi-ikäinen mutta tämmöisessä tilanteessa vanhempi ei osaa toimia ja on avuttomampi kuin henkilö, jolla ei itselle ole edes kokemuksia lapsesta😵
Äidille, miksi äidille? Isä vanhempi yhtälailla.