"Köyhän" ihmisen ihanat ystävät
Sain ystäviltäni synttärilahjaksi 500 euroa, että käytän tuon rahan vain ja ainoastaan itseeni. En voi uskoa tätä, olen niin pitkään kituutellut talousvaikeuksissa ja nyt en osaa päättää mitä teen. Vahvin ajatus on, että lähden reissuun jonnekkin. Mitä itse tekisit?
Kommentit (78)
Maksa ensin lasku ja sitten säästä rahat niin ei tarvitse ottaa pika vippiä
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:27"]
Ei, ei, ei. Laskut ensin. Se on sitäpaitsi parasta itsensä hemmottelua.
[/quote]
Siis miten ihmeessä tämä kommentti on voinut saada paljon alapeukkuja? Luulisi nyt henkisesti voivan paljon paremmin, kun laskut ovat ajantasalla eikä tarvitse stressata mistä ne maksaa.
Ei ihme, että Suomessa on niin paljon maksuhäiriömerkintöjä, jos tosiaan ylimääräisen rahan sattuessa kannustetaan mielummin käyttämään lomailuun kuin pistämään taloutta kuntoon.
[/quote]
Mutta ajattele, kuinka kivaa Kreikassa on. 500 eurolla maksaa matkat ja majoituksen ja kyllä sitä rahaa jostain saa hankittua siihen, että siellä pystyy syömään ja saa drinksuja ja jotan kivaa ostettua ja laitettua. Elämä kannattelee ja sossusta saa lisää.
Elämää eletään nyt ja huomenna voi olla kuollut. Laskut kyllä aina jotenkin hoituu.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 20:41"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:27"]
Ei, ei, ei. Laskut ensin. Se on sitäpaitsi parasta itsensä hemmottelua.
[/quote]
Siis miten ihmeessä tämä kommentti on voinut saada paljon alapeukkuja? Luulisi nyt henkisesti voivan paljon paremmin, kun laskut ovat ajantasalla eikä tarvitse stressata mistä ne maksaa.
Ei ihme, että Suomessa on niin paljon maksuhäiriömerkintöjä, jos tosiaan ylimääräisen rahan sattuessa kannustetaan mielummin käyttämään lomailuun kuin pistämään taloutta kuntoon.
[/quote]
Mutta ajattele, kuinka kivaa Kreikassa on. 500 eurolla maksaa matkat ja majoituksen ja kyllä sitä rahaa jostain saa hankittua siihen, että siellä pystyy syömään ja saa drinksuja ja jotan kivaa ostettua ja laitettua. Elämä kannattelee ja sossusta saa lisää.
Elämää eletään nyt ja huomenna voi olla kuollut. Laskut kyllä aina jotenkin hoituu.
[/quote]
Voihan sitä reissussa vähän höylätä visaa, jos rahat ei riitä siellä elämiseen. Lasku tulee vasta kuukauden päästä, sen ehtii sitten maksaa. Kyllä ihmisen pitää välillä hemmotella itseään. Hiekkapillut vain tyhjää kitisee.
Hyvää matkaa ap.lle
Kannattaa käyttää vaatteisiin ja esim kampaajaan. Sillä piristyy pitkäksi aikaa ja huolletusta ulkonäöstä on apua työmarkkinoillakin. Tai sitten laittaa esim kielikurssiin.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 09:13"]
Jos saisin 500 euroa, käyttäisin auton huollossa. Minä rentoutuisin kaikkein parhaiten, kun tietäisin, että auto lähtee aina aamulla käyntiin. Se loma kreikassa ei paljon lohduttaisi, kun jää auton kanssa välille. Mutta kukin tavallaan.
[/quote]
Kukin tavallaan on todella pöljä loppukaneetti. Mitä ilmeisimmin ap:n autoa ei ole tarvetta viedä korjaamolle.
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 09:46"]
Minulle parasta hemmottelua on se, että kaikki on kunnossa ja voi huoahtaa.
[/quote]
No koskaan ei kyllä voi sanoa, että kaikki olisi täysin kunnossa, jos tuolle linjalle lähdetään.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:36"]Voi olla, että teidän on vaikea ymmärtää, mutta tämän lahjan tarkoitus nimenomaan on, että sillä ei makseta perheen laskuja tms, vaan teen jotain sellaista johon normaalisti ei ole varaa. Luulen, että otan ystäväni kanssa äkkilähdön viikoksi Kreikkaan, rentudun, lepään, syön hyvin ja nautin.
[/quote]
500 ei riitä matkaan ja käyttöön
Hei AP, aivan mahdottoman ihania ystäviä sinulla. Ja nyt et kuuntele näitä palstan kateellisia perusvalittajia vaan lähdet juurikin vaikka sinne Kreikkaan tai Pärnuun nauttimaan. Rentoa lomaa ja hyvää kesää!
[quote author="Vierailija" time="06.07.2015 klo 10:20"]Hei AP, aivan mahdottoman ihania ystäviä sinulla. Ja nyt et kuuntele näitä palstan kateellisia perusvalittajia vaan lähdet juurikin vaikka sinne Kreikkaan tai Pärnuun nauttimaan. Rentoa lomaa ja hyvää kesää!
[/quote]
[x] Kateuskortti käytetty.
Onko nykyään tosiaan niin, että kun köyhä saa rahaa, niin se on laitettava haisemaan kokonaisuudessaan. Muuta jos ehdottaa, tulkitaan kateudeksi. Minä olen opiskelija ja säästössä tällä hetkellä tuo 500€ (käyttörahan lisäksi) niin mistä pitäisi olla kateellinen?
Sossusta en ole saanut rahaa tähänkään saakka, enkä varmaan jatkossakaan saa. Tulee kyllä väkisin mieleen ajatus, että onko suurin osa näistä laskun maksaja vastaajista kateellisia kun joku köyhä saa rahalahjan? Vai mikä siinä on niin paheksuttavaa, että lähden lahjallani reissuun ja otan kiitollisena ystävieni huomion osoituksen vastaan.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:54"]
Sossusta en ole saanut rahaa tähänkään saakka, enkä varmaan jatkossakaan saa. Tulee kyllä väkisin mieleen ajatus, että onko suurin osa näistä laskun maksaja vastaajista kateellisia kun joku köyhä saa rahalahjan? Vai mikä siinä on niin paheksuttavaa, että lähden lahjallani reissuun ja otan kiitollisena ystävieni huomion osoituksen vastaan.
[/quote]
Toivottavasti et sen jälkeen enää vingu köyhyyttäsi kuitenkaan. Kohta alkaa kaverit kaikota, jos valitat jatkuvasti rahapulaa ja ryvet säälissä ja sitten piipahdat ylimääräisellä rahalla kreikassa ja sitten taas jatkat köyhyydestä vinkumista.
Minulla on ollut pari tällaista kaveria ja olen ottanut heihin etäisyyttä, kun niin vituttaa se jatkuva rahapulasta marina. Mutta kun saadaan jostain jokunen ylimääräinen euro, niin pidennyksiä hiuksiin ja tatuointeja ja matkoja. Ja taas alkaa valitus rahapulasta.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:57"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:54"]
[/quote]
Toivottavasti et sen jälkeen enää vingu köyhyyttäsi kuitenkaan. Kohta alkaa kaverit kaikota, jos valitat jatkuvasti rahapulaa ja ryvet säälissä ja sitten piipahdat ylimääräisellä rahalla kreikassa ja sitten taas jatkat köyhyydestä vinkumista.
Minulla on ollut pari tällaista kaveria ja olen ottanut heihin etäisyyttä, kun niin vituttaa se jatkuva rahapulasta marina. Mutta kun saadaan jostain jokunen ylimääräinen euro, niin pidennyksiä hiuksiin ja tatuointeja ja matkoja. Ja taas alkaa valitus rahapulasta.
[/quote]
no voi hyvää päuvää taasa, en ole ikinä vinkunutkaan ja nämä ylimääräiset eurot on nimenomaan saatu heiltä toiveena että teen jotain kivaa itselleni. Enemmän kai se ystäviä suututtaisi, että maksan näillä vaikka perheen jokapäiväisiä menoja.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:57"]
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 22:54"]
[/quote]
[/quote]
No, ne valittaa juuri siksi, että joku säälisi ja iskisi muutaman satasen ylimääräistä kouraan ja käskisi hemmotella itseä.
Heh, nuoruudessani muuten tunsin tuollaisen pummin. Oli todella hyvä selittämään rahapulaansa. Jotenkin osasi vedota ihmisten tunteisiin ja sai ihmiset tarjoamaan hänelle aina kaljat ja jopa tuomaan hänelle vaatekuitteja, mitä vei sossuun ja sai rahat niistä.
Joillain ihmisillä on todella huikea taito vedota ihmisten säälintunteisiin. Tämäkin ihminen oli tunnettu pummi, mutta niin vain aina ihmiset lankesi loveen surullisia tarinoita kuunnellessaan ja lompakko aukesi. Itse myös sorruin monet kassit ruokaa ostamaan kyseiselle naiselle ja olutrahat tarjoamaan :D
Kylläpä täältä löytyy ilkeitä ihmisiä, nyt olen siis pummi? Luojan kiitos mun ystäviin ei kuulu noin karmeita ihmisiä. Pakko oikoa sen verran, että en tosiaan valita tilanteestani, pääsääntöisesti mulle riittää, että perheellä ja lapsella asiat on hyvin. Enkä vetoa kenenkään tai oleta, että joku tarjoaa minulle. Itse kyllä tarjoan aina kun vain mahdollista, surullista, että aloitukseni, jonka oli tarkoitus saada kivoja ideoita sai näin negatiivisen ryöpyn. Ap
Jännästi ihmiset ketjun mukaan nauttivat erilaisista asioista. En ikimaailmassa nauttisi rahan tuhlaamisesta itseeni jos tietäisin että tulevaisuudessa pitäisi jälleen kituuttaa. En vaan pitäisi siitä kun tietäisin että voisin käyttää ainakin osan rahasta johonkin hyödylliseen.
Miksi et ostaisi lapsillesi jotain tarpeellista esim vaatteita kouluun? tai tekisi lasten kanssa jotain esim risteilyä,kylpylälomaa tms?
Köyhällä ei saa olla pientäkään lemmikkiä. Se maksaa. Köyhä ei saa tupakoida. Se maksaa. Köyhä tuskin saa nauttia kahvikupposta kahvilassa, sillä sekin maksaa. Myös yksittäinen olutpullo muuttuu hämmästyttävän moraalittomaksi esineeksi köyhän (mutta muutoin tavallisen) ihmisen kädessä. Köyhä voisi sen sijaan ostaa hamsteriinsa, savukkeeseensa tai satunnaiseen kahvikuppiin / olutpullolliseen menevillä rahoillaan runsaasti terveellisiä kaurahiutaleita ja elää siten sellaista elämää, jota köyhältä herkeämättä vaaditaan.
Luonteeltaan köyhän tulee olla valoisa, hyväntuulinen ja ennen kaikkea nöyrä.
Ehkä johonkin harrastuvälineeseen, josta olisi pitkäksi aikaa iloa: fillariin, johonkin soittimeen, ompelukoneeseen jne. Toinen vaihtoehto olisi vaatteet, mutta itse en välittäisi niistä. Matka olisi itselläni viimeisin vaihtoehto, jos oikeasti on muuten ollut koko ajan taloudellisesti tiukkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 09:08"]
Jos olet jo pitkään kituutellut talousvaikeuksissa niin eikö olisi järkevämpää laittaa ensin talous kuntoon ja sitten harkita reissuun lähtöä jo rahatilanne sallii?? Näin ainakin järkevä ihminen toimisi.
[/quote]
Ei ihmekään, että ap:lla on talousvaikeuksia.