Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naiset lopettavat meikkaamisen heti kun vauva syntyy?

Vierailija
04.07.2015 |

Minusta tuo on todella ärsyttävä ja itsekäs tapa. Oikein korostetaan, että "hei mä on varattu". Todella ylimielisen näköistä kun työnnetään rattaita kaupungin keskustassa ylpeänä ilman meikkiä. Todistaa vain sen, että naiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 11:04"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 08:45"] [quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 02:03"]Jaha. Minä meikkasin heti synnytyksen jälkeen ja suihkuttelin vielä hiuslakkaakin. Osastolla. [/quote] Hei olin ihan samanlainen! :D Turhamaista ehkä, mutta virkisti kummasti olla sellainen kuin on. Taisin olla ainoa silloin joka yritti panostaa. [/quote] Mutta miksi sairaalassa ollessa edes pitäisi panostaa? En ole vielä synnyttänyt, mutta sairaalassa on tullut oltua eri leikkauksien takia ja ei kyllä meikkaaminen tullut ekana mieleen. Sairaalaan menin meikittä, enkä ottanut mukaan kuin hygieniatarvikkeet, hiusharjan ja ponnareita ja vaihtovaatteet. Ja ketä varten siellä sairaalassa panostetaan? [/quote] Meikkaaminen ei ole kaikille jotain toista varten panostamista vaan samalla tavalla osa minuutta kuin toiselle meikkaamattomuus. Miksi tästäkin pitää tehdä jyrkkä vastakkainasettelu ja kiista kumpi on parempi äiti? Miksi otetaan vain äärilaidat, täysi meikkaamattomuus vastaan täysi sotamaalaus? Itse laitan ripsaria ja kulmakynää, se on yhtä luonnollinen toimenpide kuin hampaiden pesu.

[/quote]

"Miksi tästäkin pitää tehdä jyrkkä vastakkainasettelu ja kiista kumpi on parempi äiti?"

Sehän riippuu ihan siitä, miten itse asian esittää. Huomaa lause: "Taisin olla ainoa silloin joka yritti panostaa."

Tuossakin on tietynlainen itsensäkorostamissävy, kukaan muu ei viitsinyt nähdä vaivaa ulkonäkönsä eteen, mutta minä jaksoin synnytyssairaalassakin panostaa ulkonäkööni. Ok, jos haluaa niin mikäs siinä, mutta todella outoa ja mautonta verrata sairaalaoloissa omaa ulkonäköpanostusta muihin potilaisiin. Sairaala on kuitenkin paikka, jossa parannutaan, eikä olla näytillä. 

Vierailija
62/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienen vauvan kanssa sitä ns. ylimääräistä aikaa voi olla todella vähän. Sitten pitää priorisoida laittaako ajan meikkaamiseen vai suihkussa käyntiin vai syömiseen vai nukkumiseen. Lisäksi itseäni inhotti ajatus meikistä naamalla, kun pientä vauvaa piti paljon poskea vasten ja suukotteli. Siinä ois ollu meikkivoiteet vauvan ihossa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meikkaa, täytyy myös puhdistaa meikit huolella ja se homma ärsytti niin paljon. Käytin kaiken liikenevän ajan mieluummin rentoutumiseen.

Vierailija
64/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
65/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut, koska en meikannut sitä ennenkään. Ihon hoito kyllä jatkui sekä ennen että jälkeen. 

Vierailija
66/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 07:08"]

En lopettanut, koska en meikannut sitä ennenkään. Ihon hoito kyllä jatkui sekä ennen että jälkeen. 

[/quote]

Joo nuo korkokengät, joskus 15-v vielä oli sellaiset, mutta lukioiässä lopetin niiden käytön ja juhlissakin on mummomaiset juhlakengät,  jalat kiittää. No juhliin voin laittaa joskus peitepuikkoa ja ripsiväriä, mutta se riittää. Jos joku sanoo, että mahtaa mulla ripsivärit olla kokkareissa, joo muutaman kuukauden välein pitää heittää lähes täysi putkilo roskiin ja sitten uusi kun tarve tulee. 

Vierailija
67/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 01:37"]

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 01:27"]

Minusta tuo on todella ärsyttävä ja itsekäs tapa. Oikein korostetaan, että "hei mä on varattu". Todella ylimielisen näköistä kun työnnetään rattaita kaupungin keskustassa ylpeänä ilman meikkiä. Todistaa vain sen, että naiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä.

[/quote]

mitä helkkaria mä taas luin :D 

[/quote]

Sama juttu. Ensimmäinen ajatus oli "Täh?", mutta provohan tämän on pakko olla.

Nyt raskaana ollessa on kyllä tullut meikkiä vähenettyä reippaasti, on paljon kätevämpää jos laattaa lentaa niin ei ole ripsivärit pitkin poskia. 

Vierailija
68/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin itekin ennen lapsen syntymää että miks en muka ehtis meikata, kai sitä nyt jossain välissä, se on vaan itestä kiinni. Mut nyt oon 1-vuotiaan äiti, ni... Juu ei! :D Ei KYLLÄ tullu mieleen alkaa meikkailemaan tuon raivopään hoidon lomassa. Kaikella rakkaudella. Nyt kun se on vähän isompi ni saatan saada meikattua joskus jos oikein järjestelen asiat hyvälle mallille ja oon supersupersuper nopea.

Vierailija
69/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo lapsia, enkä silti meikkaa. Juhliin ja viihteelle meikkaan, mutta muuten ei kiinnosta.
N24

Vierailija
70/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta/jaksa/ehdi tälläytyä muita ihmisiä varten, kun näytän ihan hyvältä ilmankin meikkiä :) silloin tällöin värjäytän ripset ja kulmat, ovat niin vaaleat että niitä ei melkein näe ilman pientä värjäystä. Se häiritsee omaa itseä.

Vierailija
71/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meni vuosia niin etten päässyt muualle kuin ruokakauppaan, kirjastoon tai johonkin mammakerhoon. Siinä vaiheessa se vaan tuntui täysin turhalta. Lähinnä yritin katsoa ettei vaatteet ole puklussa ja että vaihdan kumisaappaiden tilalle crocksit kun lähden omasta pihasta.

Vierailija
72/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskapuhetta ettei pienen vauvan kanssa ole aikaa käyttää viittä minuuttia meikkaukseen. Pieni vauva nukkuu ja syö. Mulla oli aikaa kevyen päivämeikin laittoon kolmen taaperon kanssa, ei niitä tarvitse ihan joka hetki olla sylissä pitämässä.

Vierailija
73/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.07.2015 klo 08:14"]Paskapuhetta ettei pienen vauvan kanssa ole aikaa käyttää viittä minuuttia meikkaukseen. Pieni vauva nukkuu ja syö. Mulla oli aikaa kevyen päivämeikin laittoon kolmen taaperon kanssa, ei niitä tarvitse ihan joka hetki olla sylissä pitämässä.
[/quote]
Mitä varten?

Vierailija
74/74 |
04.07.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi sanot kaikki kun ei kaikki lopeta? Kyllä mä kulmakarvat ja ripsarit laitan. Peitän punaiduudet jos niitä on.