Äiti laittaa valitsemaan hänen ja äitipuolen väliltä
Eli olen 23-vuotias nainen. Minulla on tietysti äiti, joka on no, äiti. On synnyttänyt, ruokkinut, kasvattanut. Kuskannut harrastuksiin, on pidetty hauskaa ja välillä on karjuttu toisille. Äiti.
Sitten on äitipuoli, joka on tehnyt kaikkea samaa kuin äitikin sitä synnyttämistä lukuunottamatta. Minun äitipuoli on aivan ihana ihminen, huomaavainen, hauska, lämmin. Hän on minulle toinen äiti.
Olen ollut äitipuoleni kanssa aina todella läheinen. Siinä missä äidin luona olin yksi lapsi neljästä, isän luona olin yhden veljeni kanssa. Minulle riitti huomiota, minuun keskityttiin. Luonnollisesti olen myös isäni kanssa hyvin läheinen. Teini-ikäisenä koin ettei äidilläni riittänyt minuun aikaa, kun taas isän luona pienimmätkin ongelmani otettiin vakavasti ja niistä sai puhua - yleensä äitipuolen kanssa.
Nyt äiti pakottaa valitsemaan - joko hän tai äitipuoli. Hän ei kuulemma enää jaksa jäädä toiseksi. Minusta heillä kummallakin on selkeä rooli elämässäni, mutta oikeasti, jos joutuisin valitsemaan niin kuinka väärin olisi valita äitipuoli?
Kommentit (16)
Äitisi kuulostaa kakaralta! Sanot että on naurettavaa puhetta, tietenkään et "valitse" ihmisten välillä, kun ei ole syytä välirikkoon (vai onko?).
Älä valitse. Jätä valinta äidillesi. Sano ettet halua hylätä kumpaakaan heistä.
Se tekee väärin, joka pyytää valitsemaan. Mitä enemmän on läheisiä ja tärkeitä ihmisiä elämässä, se on voimavara. Ei vanhemmuuden pitäisi olla mikään kilpailu. Äitisi vaikuttaa hyvin epäkypsältä ihmiseltä. Sano hänelle, ettet halua valita, etkä suostu moiseen pelleilyyn, jos hän ei tämän takia halua olla tekemisissä, niin silloin se on sitten hänen valinta, ei sinun.
Ymmärrän äitiäsi. Hän teki parhaansa arjessa ja tytär kääntää selkänsä saadakseen juhlaa. On ankeaa päivästä toiseen joutua kuuntelemaan, miten toinen nainen on parempi kuin hän, joka uhrasi takiasi hyvin paljon, vaikka sinä et osaa sitä ymmärtää.
Äitinäsi kääntäisin sinulle selkäni ja sanoisin, että asia selvä, mene sinne, missä sinun ei tarvitse jatkuvasti arvostella muita.
Anna nyt vähän armoa äidillesikin. Hän on yksin kasvattanut ison katraan, joutunut isäsi hylkäämääksi jne. Kun ihmisellä ei ole helppo rooli, hänestä ei välttämättä tule ihana pullantuoksuinen ihminen vaan sellainen, joka tosiaan väsyy siihen, että on aina kaikille kakkonen ja silti joutuu huolehtimaan kaikesta. Antaisit hänelle anteeksi. Kuulostat ihmiseltä, jolla riittää voimia siihen. Asian voi varmasti ratkaista. Ehkä äitisi haluaa vain kuulla, kuinka paljon rakastat häntä? Ei hän välttämättä vaadi oikeasti, että teet valinnan, hän vain ilmaisee itsensä kömelösti.?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:57"]
Ymmärrän äitiäsi. Hän teki parhaansa arjessa ja tytär kääntää selkänsä saadakseen juhlaa. On ankeaa päivästä toiseen joutua kuuntelemaan, miten toinen nainen on parempi kuin hän, joka uhrasi takiasi hyvin paljon, vaikka sinä et osaa sitä ymmärtää.
Äitinäsi kääntäisin sinulle selkäni ja sanoisin, että asia selvä, mene sinne, missä sinun ei tarvitse jatkuvasti arvostella muita.
[/quote]
Onko sun sisälukutaidossa jotain vikaa? Ei ap ole kääntänyt selkäänsä biologiselle äidilleen. Sen sijaan biologinen äiti on kovaa vauhtia itse sitä aiheuttamassa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:47"]Eli olen 23-vuotias nainen. Minulla on tietysti äiti, joka on no, äiti. On synnyttänyt, ruokkinut, kasvattanut. Kuskannut harrastuksiin, on pidetty hauskaa ja välillä on karjuttu toisille. Äiti.
Sitten on äitipuoli, joka on tehnyt kaikkea samaa kuin äitikin sitä synnyttämistä lukuunottamatta. Minun äitipuoli on aivan ihana ihminen, huomaavainen, hauska, lämmin. Hän on minulle toinen äiti.
Olen ollut äitipuoleni kanssa aina todella läheinen. Siinä missä äidin luona olin yksi lapsi neljästä, isän luona olin yhden veljeni kanssa. Minulle riitti huomiota, minuun keskityttiin. Luonnollisesti olen myös isäni kanssa hyvin läheinen. Teini-ikäisenä koin ettei äidilläni riittänyt minuun aikaa, kun taas isän luona pienimmätkin ongelmani otettiin vakavasti ja niistä sai puhua - yleensä äitipuolen kanssa.
Nyt äiti pakottaa valitsemaan - joko hän tai äitipuoli. Hän ei kuulemma enää jaksa jäädä toiseksi. Minusta heillä kummallakin on selkeä rooli elämässäni, mutta oikeasti, jos joutuisin valitsemaan niin kuinka väärin olisi valita äitipuoli?
[/quote]
Ei väärin ollenkaan!
Äiti on äiti ja on mahollista olla vaan 1 äiti ja äiti on se joka sut synnytti. Se toinen on vaan puoli muttei äiti ollenkaan ja selvästi joku lehmä ja huora joka yrittää pilata äitisi elämän.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 20:59"]
Anna nyt vähän armoa äidillesikin. Hän on yksin kasvattanut ison katraan, joutunut isäsi hylkäämääksi jne. Kun ihmisellä ei ole helppo rooli, hänestä ei välttämättä tule ihana pullantuoksuinen ihminen vaan sellainen, joka tosiaan väsyy siihen, että on aina kaikille kakkonen ja silti joutuu huolehtimaan kaikesta. Antaisit hänelle anteeksi. Kuulostat ihmiseltä, jolla riittää voimia siihen. Asian voi varmasti ratkaista. Ehkä äitisi haluaa vain kuulla, kuinka paljon rakastat häntä? Ei hän välttämättä vaadi oikeasti, että teet valinnan, hän vain ilmaisee itsensä kömelösti.?
[/quote]
Mun äitini ei yksin ole ollut missään vaiheessa. Äiti oli se joka oli raskaana mun isäpuolelle kun asui vielä isän kanssa. Sen mä olen jo antanut anteeksi. Mun äiti ei myöskään ole musta sen enempiä joutunut huolehtimaan kuin isäkään, saati äitipuoli. Tietysti olen kehunut kumpaakin kun ovat kumpikin minulle tärkeitä.
Pitäiskö mun nyt tuntea huonoa omaatuntoa siitä että olen syntynyt ja mun äiti on siksi joutunut uhrautumaan? Onko se mun vika että olen syntynyt?
Meille ei äidin luona ole ollut tapana rakkautta julistaa. En näe syytä aloittaa sitä nytkään.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:12"]
Äiti on äiti ja on mahollista olla vaan 1 äiti ja äiti on se joka sut synnytti. Se toinen on vaan puoli muttei äiti ollenkaan ja selvästi joku lehmä ja huora joka yrittää pilata äitisi elämän.
[/quote]
Pieni ajatusleikki: jos biologinen äiti on mielenterveysongelmainen narkkari, joka pahoinpitelee lastaan ja äitipuoli normaali, empaattinen ja äidillinen, pitäisi äitipuoli hylätä, ettei synnyttäneelle "äidille" tule paha mieli?
Tollasten ajatteleminenkin tekee susta petturin ja rotan. Äitis on uhrannut sun puolesta koko elämänsä ja sä jättäisit kylmästi kaiken. Tän takia on tärkeää ettei ota miehiä kuvioihin koska kiero alkaa sotkemaan toisen lapsia. Ostan sulle sitä ja tätä ja tietenkin se käy...mun kaverilla tuli sota tollasen ämmän kanssa.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:14"]
[/quote]
Rehellisesti sanottuna kyllä se lehmä ja huora on mun oma äiti
ap.
[/quote]
Sittenhän tämä on sulle helppo homma.
Mulla oli aikaisemmin sama tilanne, mutta olivat isä ja isäpuoli. Ja se joka vei biologisen isän aikaa oli hänen uusi vaimokkeensa (mustasukkainen minusta jne). Valitsin isäpuoleni, ei ollut ongelmia valita. Hetken oli välirikko isän kanssa kunnes häntä koipien välissä pyytämään anteeksi ja halusi olla taas osa elämää. Ilman muuta annoin anteeksi. Olis siitä päivästä lähtien mahtava isä (oli kai tajunnut mitä vaille jäi kun pisti minut valinnan eteen ja laittoi välit poikki)...tänä päivänä jos joutuisin samaan tilanteeseen sanoisin niin kuin joku ehdottokin sinulle, että kukaan ei voi pakottaa sinua valitsemaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:14"]
[/quote]
Rehellisesti sanottuna kyllä se lehmä ja huora on mun oma äiti
ap.
[/quote]
Sä ansaitsisit saada korville ja kastelun kylmällä jotta tulet järkiisi. Suihkussa kylmä vesi päälle ja pesu niin kauan että sinne palaa järki.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 21:15"]
[/quote]
Pieni ajatusleikki: jos biologinen äiti on mielenterveysongelmainen narkkari, joka pahoinpitelee lastaan ja äitipuoli normaali, empaattinen ja äidillinen, pitäisi äitipuoli hylätä, ettei synnyttäneelle "äidille" tule paha mieli?
[/quote]
On silti ainoa äiti. Mieluummin sitten vaikka lasu kun että joku toinen tulee varastaa sun lapsesi.
Älä valitse. Ei äitisi voi pakottaa sinua valitsemaan.