Outo jälki kaulassa (kuva)
http://aijaa.com/xRp9xk
Huomasin siis eilen että kaulaani on ilmestynyt outo ruskea jälki. Se näyttää vähän maksaläiskältä, mutta voiko niitä tulla näin nuorille (olen 15)? Haluaisin vain varmistuksen että eihän tuo ole mitään vakavaa?
Kommentit (12)
Tosi pieni. En moisesta huolehtisi, mutta jos mietityttää niin voithan aina kysyä terveyskeskuksesta.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:15"]Tosi pieni. En moisesta huolehtisi, mutta jos mietityttää niin voithan aina kysyä terveyskeskuksesta.
[/quote]
Näytin tätä eilen äidille, joka sanoi samaa. Kuitenkin jostain syystä huolestuttaa. Tuo kohta oli eilen vähän kosketusarkakin.
- Ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:17"]
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:15"]Tosi pieni. En moisesta huolehtisi, mutta jos mietityttää niin voithan aina kysyä terveyskeskuksesta. [/quote] Näytin tätä eilen äidille, joka sanoi samaa. Kuitenkin jostain syystä huolestuttaa. Tuo kohta oli eilen vähän kosketusarkakin. - Ap
[/quote] No maanantaina soitat terveyskeskukseen niin saat varmuuden ettei tarvitse huolehtia!
Insuliiniresistenssi tekee tummia juovia kaulaan. Oletko lihava?
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:21"]Olisko jonkun ötökän tekosia?
[/quote]
Tätä itsekin epäilin, mutta ainakaan googlaamalla en löytänyt mitään ötökkää jonka puremajälki näyttäisi tältä.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:24"]Insuliiniresistenssi tekee tummia juovia kaulaan. Oletko lihava?
[/quote]
Googlailin tuostakin tietoa, ja tuohon liittyvät tummat juovat ovat niskassa poikittaissuunnassa ainakin kuvien perusteella. Tämä on siis kaulassa, sivulla ja pyöreä.
- Ap
Musta näyttää aurinkoihottumalta tai sitten ihan vaan joltain "yleisihottumalta" :D Mulla oli dekolteella samanlaista viime vuonna toukokuussa kun aurinko näyttäytyi ekan kerran sinä vuonna, kutisi lopulta ihan pirusti mutta häipyi kun laitoin kortisonivoidetta. Sen kanssa ei tietenkään mennä aurinkoon.
Ehdottomasti no worries, ihottumia on kaikennäköisiä eikä niiden aiheuttajia aina tunnisteta. Jos kuitenkin vaivaa mieltä ja varsinkin jos lähtee leviämään, vaivaa esim kutisemalla tai ei häivy viikon sisään, kannattaa mennä terkkarille näytille, jolloin saat todnäk antibiootit vaivaan.
[quote author="Vierailija" time="03.07.2015 klo 14:29"]Musta näyttää aurinkoihottumalta tai sitten ihan vaan joltain "yleisihottumalta" :D Mulla oli dekolteella samanlaista viime vuonna toukokuussa kun aurinko näyttäytyi ekan kerran sinä vuonna, kutisi lopulta ihan pirusti mutta häipyi kun laitoin kortisonivoidetta. Sen kanssa ei tietenkään mennä aurinkoon.
Ehdottomasti no worries, ihottumia on kaikennäköisiä eikä niiden aiheuttajia aina tunnisteta. Jos kuitenkin vaivaa mieltä ja varsinkin jos lähtee leviämään, vaivaa esim kutisemalla tai ei häivy viikon sisään, kannattaa mennä terkkarille näytille, jolloin saat todnäk antibiootit vaivaan.
[/quote]
Kiitos tästä, ehkä voin olla huoletta. Tosiaan jos ei ala tästä häipymään tai alkaa leviämään niin sitten olen yhteydessä terveyskeskukseen.
- Ap
Minulla oli savipuoli, joka näytti vähän samalta. Lähti lääkkeillä eikä ollut vaarallinen mitenkään. Yleensä niitä läiskiä on kyllä enemmän eli ei varmaan ole sama vaiva kuin minulla.
Saatana on merkannu sut